Moskee: Nederland moet Islamstaat worden

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Yoyo schreef: Ik ben bi en liep met mijn toen huidige vriendin. Ik was zonder angst, tuurlijk krijg je wel eens wat rare blikken en opmerkingen maar daar kan ik wel tegen. Het was niet redelijk laat maar wel donker en ja, een groep allochtonen moesten er zonodig wat van zeggen en toen ik terugriep dat bi zijn natuurlijk is en zei dat ze ons met rust moesten laten ben ik flink in mekaar getremd terwijl er met spuug en al in me oren geschreeuwd werd dat ik niet zo moest uitdagen en dat het tegen de wil van Allah was en ik een ongelovige hond was die het niet verdiende te leven. ( wat betreft dat voorval wil ik het hier verder bij laten...)

En ik bevestig hier ook mijn punt dat mijn angst zeker wel terecht is. Dat het tot irrationaliteit heeft geleden ontken ik niet en ik probeer daar ook met alle mogelijke manieren vanaf te komen.
Dit neemt echter niet weg dat die angst er bij mij is en bij vele anderen.
Yep.
20 Jaar geleden kon dit wel.
En dat die angst alleen al een reden is om angst te hebben voor nog meer conflicten.
Laat maar komen die conflicten, die komen er toch wel.
Het moet dan maar.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

The Prophet schreef:
Mishandeld door moslims? Riepen ze "Allahu Akhbar"? Hebben ze je mishandeld omdat je geen moslim bent? Of zagen ze er alleen maar allochtoon uit en concludeerde je: allochtoon = moslim?
Weet je wat jij zou moeten doen? Ga even naar de kruiskamp in amersfoort. Dat is een leuke buurt met veel moslims en een moskee. Neem een vriend mee en loop met hem hand in hand over straat en laat duidelijk zien aan iedereen dat het de liefde van je leven is. Op een manier die van een standaard heterostel volkomen geaccepteerd is natuurlijk. Misschien dat je nadat je god weet wat naar je hoofd hebt gekregen en misschien wel in elkaar bent geslagen een beetje snapt waar de "irrationele" angst van yoyo vandaan komt. In de kruiskamp lopen enkel moslimmannen hand in hand. homo's durfen dat niet. Oh en doe dezelfde test nog even in een goeddeels autochtoon dorp als bijv. malden.

En ja, potenrammen is een oud-hollandse sport die gretig door onze rifbewoners word omarmt. en nee het gaat hier niet om 150 geradicaliseerde moslims. Ja, ik heb onderbuikgevoelens tov moslims; niet goed weet ik wel, maar ga mij niet naar mijn kop gooien dat het totaal nergens vandaan komt.

Verder laat ik het hierbij. Ik wacht even op "Korans in the mist" van regiseur/politicus Geert W. en de reactie daarop. Dan is mijn winterdepressie ook weer over en zie ik het allemaal weer in een wat vrolijker perspectief.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Marinus: natuurlijk is dat niet goed te praten en is dat zeer verwerpelijk m.i. Ik vraag me echter wel af, of dat in Urk ook zou worden getolereerd. Overigens vind ik homoagressie welliswaar zeer verwerpelijk moreel gezien maar ik vind dat geen directe en concrete bedreiging voor de totale samenleving als zodanig.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Sararje schreef:Marinus: natuurlijk is dat niet goed te praten en is dat zeer verwerpelijk m.i. Ik vraag me echter wel af, of dat in Urk ook zou worden getolereerd.
Irrelevant in dit topic.
In Urk luisteren ze niet naar de baarden uit deze moskee.
Overigens vind ik homoagressie welliswaar zeer verwerpelijk moreel gezien maar ik vind dat geen directe en concrete bedreiging voor de totale samenleving als zodanig.
Of ze nou een kalifaat willen of mij van een flat gooien, is voor mij wel een verschil, het ene komt letterlijk veel dichterbij.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Sararje schreef:Marinus: natuurlijk is dat niet goed te praten en is dat zeer verwerpelijk m.i. Ik vraag me echter wel af, of dat in Urk ook zou worden getolereerd. Overigens vind ik homoagressie welliswaar zeer verwerpelijk moreel gezien maar ik vind dat geen directe en concrete bedreiging voor de totale samenleving als zodanig.
Sararje: het bedreigt mijn samenleving wel degelijk en ook nog eens heel concreet. Ik kan mezelf niet zijn in bepaalde delen van Nederland. Maar goed, doe dit experiment ook eens: ga naar de kruiskamp in traditionele joodse kledij en zo. Gewoon lekker stereotype met keppeltje pijpekrullen (zeg maar een wandelend reclamebord voor het judaisme) zal ook gegarandeert interessante resultaten hebben.

En wat fenomeen zegt: ik denk dat "homo's moeten van het dak" even leuk is als "hamas, hamas, alle joden aan het gas". Je hebt een schild tegen dat soort dingen, maar het gaat je niet helemaal in de kouwe kleren zitten. En over Urk: geen ervaring mee, maar ik heb wel als openlijk nicht op de biblebelt gewoont en dat valt reuze mee in vergelijk met de kruiskamp.
Laatst gewijzigd door Marinus op 09 feb 2008 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Overigens vind ik homoagressie welliswaar zeer verwerpelijk moreel gezien maar ik vind dat geen directe en concrete bedreiging voor de totale samenleving als zodanig.
Ik vind de toegenomen intolerantie naar en het geweld tegen een minderheidsgroep als homoseksuelen wel degelijk een bedreiging van de verworven vrijheden in onze samenleving. Of bedoel je, ik word niet bedreigd, want ik ben geen homo. Zou het wel een bedreiging van de samenleving zijn als een groep waar jij toe behoort, niet meer in de stad zou kunnen lopen, zonder in elkaar geramd te worden. Of denk je, ach, als ik me vermom als horende niet bij die groep is er niets aan de hand? Dat is wat een homo vandaag de dag moet doen, zich vermommen als zijnde hetero.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Marinus schreef: Ja, ik heb onderbuikgevoelens tov moslims; niet goed weet ik wel, maar ga mij niet naar mijn kop gooien dat het totaal nergens vandaan komt. .
Het is een rationele angst die irrationele vormen aanneemd!

Zo heb je ook de andere kant: een moslim die met z'n gesluierde vrouw in een overwegende blanke wijk loopt (of een blank cafeetje) heeft de risico om uitgescholden te worden of erger om in elkaar te worden geslagen. Kun je ook makkelijk uittesten, dan weet je dat je eigen ras ook niet zo braaf en tollerant is.
Fuck met alles.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Plons schreef:
Marinus schreef: Ja, ik heb onderbuikgevoelens tov moslims; niet goed weet ik wel, maar ga mij niet naar mijn kop gooien dat het totaal nergens vandaan komt. .
Daar heb je zeker voor een deel gelijk in, dat ontken ik niet. Als ik door de stad loop met vriendlief en het is rustig op straat op een groep mogelijke moslims na dan ga ik gelijk op heteromodus. Just in case. En dat is schandalig dat dat gebeurt in een land als nederland. Ik ben niet bang dat we binnenkort gestenigd zullen worden, maar ik ben te jong voor een kunstgebit snap je?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:

Zo heb je ook de andere kant: een moslim die met z'n gesluierde vrouw in een overwegende blanke wijk loopt (of een blank cafeetje) heeft de risico om uitgescholden te worden of erger om in elkaar te worden geslagen. Kun je ook makkelijk uittesten, dan weet je dat je eigen ras ook niet zo braaf en tollerant is.
Is dat zo? Ik betwijfel het ten zeerste dat een moslim in een blanke wijk in elkaar geslagen wordt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Ja dat is zo! In iig dat risico is er weldegelijk.
Fuck met alles.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef: Is dat zo? Ik betwijfel het ten zeerste dat een moslim in een blanke wijk in elkaar geslagen wordt.
Jazeker, en voelen dat ie een 2e rangs mens is zal ie zeker.
Het hangt ook een beetje van de wijk af.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het zal dan wel van de wijk afhangen. Ik woon hier in een behoorlijk blanke wijk, en er lopen inderdaad wel eens moslims rond, maar dit heb ik hier in ieder geval nog nooit meegemaakt. Wel dat ons naambordje een keer gejat is door marokaanse jongeren. En laatst zomaar midden in de nacht een steen tegen het raam, ja ook marokaantjes die hier rond liepen. Echter niemand hier heeft het lef er iets van te zeggen.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Plons schreef:Ja dat is zo! In iig dat risico is er weldegelijk.
Maar niet in dezelfde verhouding denk ik. Ik woon in een overwegend blank dorp en zowel nichten als hoofddoeken kunnen gewoon over straat. Er worden in NL zekers ook moslims voor jan met de korte achternaam in elkaar gerost, maar ik denk dat de verhouding procentueel in beide gevallen ontzettend verschilt.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Marinus schreef: En dat is schandalig dat dat gebeurt in een land als nederland.
Het is zeer zeker schandalig (en verwerpelijk), en wat opvallend is dat er mensen zijn die om het minst geringste (verkeerde blik, openlijk homo zijn, hoofddoekje, kleur) de ander opzettelijk schade toe brengt. En Marinus, ik denk wel dat je me genoeg kent dat ik homohaat verwerpelijk vind, maar zo vind ik alle haat verwerpelijk.

Als iedereen (of het merendeel) toegeeft aan zijn/haar onderbuikgevoelens dan gaat Nederland in een rap tempo ten onder.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Marinus schreef:, maar ik denk dat de verhouding procentueel in beide gevallen ontzettend verschilt.
Misschien, daar durf ik geen uitspraak over doen.
Fuck met alles.
Plaats reactie