Testje logisch denken

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Sararje schreef:Ach, mijn beste, je had me zowiezo niet geloofd, doe dus niet zo ontieglijk dom.
:oops: Daar heb je me. :lol: Hoe kom je erbij dat ik zo zou denken? Waar zie je me voor aan?
Retorische vraag natuurlijk :roll:.
Ik heb je hoog zitten hoor, maar dat hoef je niet te geloven natuurlijk. :D.

Toch jammer dat je vindt dat ik dom doe, ik deed namelijk niet dom en zo'n opmerking komt dan een beetje aan als een stoot op een toch al ingedeukte gevoel van eigenwaarde. :(

:wink:
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ik ben hier altijd nog (MINSTENSt) even dom als Sara JA! Ik had net zoveel fout. En waarom, WAAROM, krijg ik geen sticker "liegenaar" ?! Doe dat eens logisch uit-verklaren priem aat ... Of telt het niet, als ik alles na een halve fles wijn op goed heb. Eh, had. 'k Zal 'm nog eens nuchter over moeten doen. Nee, wacht. Das niet eerlijk... heb reeds geoefendt.

:roll:
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Joe Hn schreef:Ik ben hier altijd nog even dom als Sara JA! Ik had net zoveel fout. En waarom, WAAROM, krijg ik geen sticker "liegenaar" ?! Doe dat eens logisch uit-verklaren priem aat ... Of telt het niet, als ik alles na een halve fles wijn op goed heb. Eh, had. 'k Zal 'm nog eens nuchter over moeten doen. Nee, wacht. Das niet eerlijk... heb reeds geoefendt.

:roll:
Je hebt je resultaten niet geplaatst dus ik geloof je niet. :D
Moest ook een paar keer lezen voodat ik je schrijfsel begreep. Ook beinvloed door de wijn? :lol:
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Sararje schreef:Bolletjestest 18/18 goed
Dat is niet eerlijk. :crybaby:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Kochimodo schreef:
Sararje schreef:Bolletjestest 18/18 goed
Dat is niet eerlijk. :crybaby:
Maak je niet dik. Sommige mensen hebben boekjes over van alles en nog wat naast zich liggen alvorens ergens aan te beginnen. Valsspelers! Zo kan ik het ook natuurlijk. :wink:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ach, wist dat ik dit goed zou doen, patroonherkennen ben ik redelijk goed in. Tis iets wat je trouwens wel kan trainen. Je moet kijken naar overeenkomstige patronen in de eerste drie en dat moet je gewoon een keer herhalen vor de vierde.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Sararje schreef:Ach, wist dat ik dit goed zou doen, patroonherkennen ben ik redelijk goed in. Tis iets wat je trouwens wel kan trainen. Je moet kijken naar overeenkomstige patronen in de eerste drie en dat moet je gewoon een keer herhalen vor de vierde.
Zoals ik al schreef lijk ik op dat punt wel visueel gehandicapt. Geef mij een zelfbouwkast met bouwtekening en ik garandeer je dat ik iig zeker één onderdeel andersom in elkaar zet. Story of my life. Geldt ook voor fietsen, brommers, auto's, e.d.. Zo vaak heb ik al meegamaakt dat ik bij loopbaantests op alle punten hoog scoor behalve visuele waarneming.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Sararje schreef:Ach, wist dat ik dit goed zou doen, patroonherkennen ben ik redelijk goed in. Tis iets wat je trouwens wel kan trainen. Je moet kijken naar overeenkomstige patronen in de eerste drie en dat moet je gewoon een keer herhalen vor de vierde.
Is alleen te trainen door mensen die het in zich hebben. Er zijn zat mensen die het gewoon niet begrijpen omdat ze gewoon dat deel van de Intelligentie missen. Misschien zijn zij weer beter in andere zaken.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

resultaat logisch denkvermogen

Uw score valt in de range van 15-18 punten, hetgeen uitstekend is.

Uw logisch denken is goed ontwikkeld. U kunt makkelijk gegevens met elkaar in verband brengen en patronen herkennen. In uw werk komt deze vaardigheid u goed van pas. U kunt ingewikkelde opdrachten aan, omdat u in staat bent daar zelf structuur in aan te brengen. Komt dit wel voldoende tot uiting in uw huidige werk?
Het zou logischer zijn om het werkelijke puntenaantal bekend te maken. Heb ik nu 15, 16, 17 of 18 vragen goed beantwoord?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ik geloof dat bijna alles wel te trainen is. Oefening baart kunst. Alleen kan de leercurve van persoon tot persoon verschillen. Wat daar precies de oorzaak van is, weet ik niet.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Bolletjestest 17 goed. Nummer 9 fout, ik kom er ook niet achter wat het patroon daar is. Kun je dit uitleggen Sararje?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Analogie test 100% (was ook niet erg moeilijk)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Grafische uitleg vraag 9 ;

Afbeelding

Vier zwarten gaan op een rij rond in het groene vierkantje. Bij elke stap 1 hokje (rood kruisje) overslaan. Het antwoord is C.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Jaaa! Dank je wel Joe, nu weer heel logisch inderdaad :)

chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Kitty schreef:Dit heeft niets met topografie te maken maar meer als: Leeuwarden staat tot maastricht als den haag staat tot arnhem. Want zowel leeuwarden als maastricht en denhaag en arnhem zijn gemeentes. Limburg is echter een provincie dus past niet in de vergelijking. Het ging dus niet om de plaatsbepaling maar om de waarden die vergeleken werden.
Tenzij je zo denkt: Leeuwarden ligt helemaal noordeijk, Maastricht helemaal zuiderlijk. Ze liggen min of meer op een verticale lijn.

Idem voor Den Haag en Arnhem. Den Haag ligt "helemaal" in het westen van Nederland, en Arnhem in het oosten, op een horizontale lijn.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Plaats reactie