Theoloog schreef:Samante schreef:Raven schreef:met Jomanda wordt deze zaak zoieso een flater:
- ze is GEEN arts.
- ze heeft NIKS voorgeschreven
- Een pastoor die tegen een kankerpatient zegt "heb vertrouwen in god"wordt niks in de weg gelegd.
Gerard spong veegt de vloer met ze aan
Dat geloof ik dus ook. Ik denk dat ze wordt vrijgesproken, ze zal zich misschien ook beroepen op haar spirituele gidsen of zo denk ik.
Arts of niet: als jij je opstelt als autoriteit op het gebied van ziekten, en er komt een wanhopige vrouw in een labiele toestand bij je, die perse wil horen dat ze geen kanker heeft zodat ze geen chemotherapie en borstamputatie hoeft te ondergaan, en jij vertelt haar met klem dat ze geen kanker heeft, maar dat het een bacterie is, omdat de andere wereld je dat te kennen geeft, dan ben je wel degelijk verantwoordelijk voor de consequenties daarvan.
De vraag of dat op dit moment juridisch hard valt te maken is een andere. Maar het is wel goed dat hierover meer bewustzijn ontstaat.
Ik heb een vriendin die naar een christelijk gezondheidscentrum gaat waar ze alternatief wordt behandeld. Men zegt daar dat ze haar kankervrij houden door een therapie met een soort electrische geleiding via een electronisch kastje dat middels snoertjes is verbonden met polsbandjes.
Volgens mij is dat ook zwaar misleidend van dat christelijk gezondheidscentrum, volgens mij is het effect van die behandeling nooit aangetoond. Er is eens een topic hierover geweest waar het ter sprake kwam, weet die nu niet te vinden.
Het gaat mij erom dat mensen gewaarschuwd worden tegen alternatieve geneeswijzen, kwakzalverij van Jomanda en dergelijke.
Het blijft echter ieders eigen verantwoording om zich op die manier te laten behandelen.
Als veel van die alternatieve geneeswijzen en kwakzalverij worden belicht en besproken, zodat mensen ervoor gewaarschuwd worden zou dat beter zijn. In dat licht zie ik graag veel tumult m.b.t. Jomanda in de rechtszaal. Misschien schudt het slachtoffers wakker.