Over heilige en onschuldige lichtwezentjes en nazi ego's

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

L. Langeweg
Forum fan

Bericht door L. Langeweg »

@socratoteles

Je schreef: ""De grote eet de kleine op" is wat er gebeurt en dat werkt; het houdt ecosystemen in balans. Ik keur het geen moment af."

Kijken of je dat ook zegt als een een grote man je kleinere zoon vermoord om zijn vrouw geweldadig te bevruchten, en dan verklaart dat hij de de mensheid een gunst deed, omdat hij er zo voor zorgt dat er grotere sterkere kinderen geboren zullen worden, en dus enkel volgens de theorie -hypothese- van de evolutieleer handelt.

Je kan jezelf wel wijsmaken dat je gewetenloos bent en geen hart hebt, maar ik ken je beter dan dat. Daarom zeg je in overeenstemming met je ware gevoelens "het betekent eveneens dat utopieen altijd buiten bereik zullen blijven, en dat is ergens wel jammer."

Het erkennen dat je het niet ideaal -volmaakt- vindt wat je nu ervaart te zijn, en het "ergens" wel jammer vindt dat de dingen niet zijn zoals je zou wilen dat ze zouden zijn, bewijst duidelijk wat je ware wil en verlangen zijn. En Wie je daarom in wezen bent, inplaats van dit vaak egoïstische mensdiertje wat je ervaart te zijn.
Dit geldt voor allen die dit lezen, inclusief mijzelf.

Geen wonder dat Darwin aan het eind van z'n leven schreef dat hij zich depresief voelde, en dat hij nergens meer echt van kon genieten..

Deze wereld is een droomvoorstelling van het idee -dat we als mentale entiteiten hadden nog voordat we hier als mensen verschenen- dat onze Bron uit zelfzucht lief had, en ons daarom ook zo in Zichzelf had voortgebracht. Toen begonnen we ons die hypothese voor te stellen, en mentaal te projecteren. Het werd een nachtmerrie, die we nu als volkomen echt ervaren. Dat wordt symbolisch de "val" genoemd.
Wat we nog niet wisten is dat we toen we dachten dat we ons originele geluk op moesten geven om de onzelfzuchtige liefde enkel nog als utopisch ideaal te zien en lief te hebben -zonder dat we iets terug zouden krijgen in de vorm van gelukkige zelf-erkenning voor onze liefde- het de Bron was die dat deed als wij, en zo die hele hypothese voor altijd als onjuist zijnd bewees. Want Hij is het nu Die het gevolg van onze onjuiste veronderstelling ervaart; als wij. Want het was de Bron Die die beslissing nam als wij. Maar omdat dit pas nu onderbewust duidelijk in ons begint te worden als mentale entiteiten, ervaren we nog steeds dat we deze gedroomde wezentjes zijn die enkel lief hebben uit zelfzucht, in een wereld die op diezelfde hypothese is gebaseerd.

Dit onderbewuste inzien dat het gelukkig een ongegronde veronderstelling was zal er voor zorgen dat deze nachtmerrie verandert in een gelukkige droom van wakker worden tot onze ware Identiteit.

Het verleden is ook een mentale projectie, die net als alles hier op dit moment wordt gedoomd en zodoende gematerialiseerd. Want de energie in een kuikentje heeft dezelfde "leeftijd" als de energie in een mummie; enkel de vorm van dezelfde energie verschilt.
Zo is het "verleden" enkel een nu geproduceerde mentale voorstelling. Een interpretatie of perceptie van een voor ons nog onderbewust mentaal proces. Maar gelukkig kan dat kunstmatige proces van "herinneren" ook gebruikt worden om ons weer bewust te worden van Wie we in werkelijkheid zijn, en hoe de dingen ècht zijn, godzijdank.

De quantum-mechanica heeft duidelijk aangetoond dat deze wereld een manifestatie is van een energetisch proces dat zich aanpast aan onze manier van waarnemen. En "waarnemen" betekend "voor waar aannemen". Dat is een mentaal proces; een keuze. En door iets anders voor waar aan te nemen zal zich daardoor ook een andere wereld manifesteren. Al weten we op bewust niveau niet hoe dat in z'n werk gaat. Net zo min als we weten "waar" onze ideën vandaan komen. Maar dat er een oorzaak voor is is duidelijk. En geloven dat het de materie is die het "utopische ideaal" voortbrengt is een zeer geforceerd onlogisch geloof.
Toen lang na de 2 wereldoorlog Heisenberg Einstein bezocht in Amerika, zei Einstein tegen hem dat het waargenomene zich manifesteerd in overeenstemming met de theorie. En liet Heisenberg zo weten dat hij het met diens theorie eens was.

Dat ideaal dat je "utopisch" noemt heb je omdat je het in wezen zelf bent. In die zin is het dus helemaal geen "utopie", maar de nog verborgen werkelijkheid, die zich hier uiteindelijk zal openbaren.

@doctorwho

Dat projecterende dictatortje dat antwoorden eist zonder zelf in te gaan op reeds gegeven antwoorden ben je gelukkig niet.

Maar een betrouwbare bevriende bron mailde me net het volgende:
"Overigens, de laatste poster heeft het over een leugen van Van Lommel inzake flat EEG's.
Niks leugen, maar een aanname op grond van het feit dat bij "induced cardiac arrests" sprake is van een flatline EEG. Bovendien, het betrof allemaal patienten (in The Lancet study) die een acute hartstilstand hadden waarbij levensreddend moest worden opgetreden. Dan ga je niet eerst alle voorbereidingen voor een EEG-meting doen, want dat is de patient inderdaad harstikke dood."
en:
"Lodewijk, ik heb gezien dat je met het getal van 600.000 aankomt. Dat is prima, maar je verklaring ervan klopt niet. Vertel ze dat e.e.a is gebaseerd op onderzoeken in Amerika en Duitsland waaruit bleek dat ca 4% van de bevolking van die landen een bde of een soortgelijke ervaring had. Op grond van extrapolatie mag je dus verwachten dat in Nederland ca 600.000 mensen een bde of soortgelijke ervaring hebben gehad."

@collegavanerik

Je schreef: "Nee mijn ouders waren gelukkig niet gereformeerd, zo zie je maar hoe een godsdienstige opvoeding een kind kan verkloten."

Elke opvoeding die je niet duidelijk maakt dat je in wezen een volmaakt goede geest bent die zo moedig en liefdevol was dat hij bereid was te incarneren om een nieuwe wereld met nieuwe wezens te scheppen, om zodoende zijn oorspronkelijke geluk met hen te delen, door het pas weer te hebben, wanneer hij zich ook als hen zou herrinneren Wie Hij is, is "een kind verkloten".

@a.r.

"Niet door toorn, maar door lachen doodt men...."

Ik zou die zin in dit geval voltooien met: "Niet door toorn, maar door lachen doodt men samen de ongelukkig makende vijandige gevoelens." :lol:

@rereformed

Iedereen heeft een mening. Jij ook. En die draag je uit. Dat je mijn bijdragen als dictatorschap bestempeld -een duidelijke projectie- geeft daarmee aan dat je onderbewust gelooft dat je een dictatortje bent, die anderen jouw mening oplegt door hem te verkondigen, zoals je vijandige reactie op mijn posts.

Maar dat dictatortje dat mijn mededeling en de resulterende blijheid tracht te torpderen van dat we in wezen heel goed zijn en daarom in werkelijkheid enkel reden te hebben om heel blij met elkaar en onszelf te zijn, een groot respect voor onszelf en elkaar te hebben, en een grote liefde, (ik zeg het nogmaals) ben je gelukkig helemaal niet.

Als je er even over nadenkt zal je inzien dat die poging van je ego om de domper te drukken op de vreugde die de ideën die ik naar voren breng geeft, niet in overeenstemming is met je wens dat anderen gelukkig zijn.
Die poging is dus niet je ware wens. En komt dan ook niet vanuit je ware Zelf.
Laatst gewijzigd door L. Langeweg op 17 aug 2008 19:01, 3 keer totaal gewijzigd.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

L. Langeweg schreef:

@doctorwho

Dat projecterende dictatortje dat antwoorden eist zonder zelf in te gaan op reeds gegeven antwoorden ben je gelukkig niet.

"Lodewijk, ik heb gezien dat je met het getal van 600.000 aankomt. Dat is prima, maar je verklaring ervan klopt niet. Vertel ze dat e.e.a is gebaseerd op onderzoeken in Amerika en Duitsland waaruit bleek dat ca 4% van de bevolking van die landen een bde of een soortgelijke ervaring had. Op grond van extrapolatie mag je dus verwachten dat in Nederland ca 600.000 mensen een bde of soortgelijke ervaring hebben gehad."

Ik moet zeggen dat je behoorlijk om de hete brij aan het heendraaien bent. Ik vroeg je hoe het hoge aantal van 600.000 BDE's te verklaren was aan de hand van in nederland vorkomende reanimatiegevallen? Extrapoleren is leuk maar uitgaande van de cijfers van medical facts gaat het hier een een zeer grote discrepantie. Verklaar dat eens?
En het Heisenberg onzekerheidsprincipe of quantummechanica er bijhalen als onderbouwing van je verhaal is in deze kwestie een zwaktebod. Deze reflex kom ik vreemd genoeg vaker tegen. Als het onbreekt aan een deugdeliike onderbouwing op basis van verifieerbare gegevens dan slepen we toch de quantummechanica er aan de haren bij. En voila ineens kunnen we concrete antwoorden schuldig blijven. Dit verschijnsel heb ik in het verleden al eens een naam gegeven. Namelijk de quantum-stoplap.

Hieronder mag ik dan mijzelf even quoten
Met getallen kan je zaken aantonen of ontkrachten. In dit geval uitgaande van 300 patienten waarvan 70 een BDE had (vraag die bij mij opkomt is dan, wie hebben deze data verzameld? Van Lommel zelf ten faveure van zijn boek?)
Maar goed 70 BDE's op 300 is ongeveer 23%. Om aan 600.000 te komen heb je dan tegen de 2.5 miljoen reanimaties nodig. Volgens medical facts (medical facts.nl) zijn er in nederland jaarlijks 150.000 reanimaties. Ik vraag mij dus af of je met cijfermateriaal de hoge aantallen BDE kan onderbouwen.
Dus heel simpel bovenstaande vraag eens zonder draaien beantwoorden. Als je het niet weet mag je dat ook aangeven dat is geen schande. Daarnaast heb ik aangegeven dat voor de BDE en andere gewaarwordingsverschijnselen zoals uittreden voldoende verklaringen op materieel gebied in de hersenen zelf bestaan. Als dit niet zo is dan zou ik daarvan gaarne wat bewijs zien. En dan niet het boek van van Lommel of anecdotische weergaven.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 17 aug 2008 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

L. Langeweg schreef:Net zo min als we weten "waar" onze ideën vandaan komen. Maar dat er een oorzaak voor is is duidelijk. En geloven dat het de materie is die het "utopische ideaal" voortbrengt is een zeer geforceerd onlogisch geloof.

....

Dat ideaal dat je "utopisch" noemt heb je omdat je het in wezen zelf bent. In die zin is het dus helemaal geen "utopie", maar de nog verborgen werkelijkheid, die zich hier uiteindelijk zal openbaren.
Als je echt oprecht meent op zoek te zijn naar "de waarheid", dan moet je toch eens gaan uitzoeken waar jouw ideeën vandaan komen.

Een beetje vaag doen over verborgen werkelijkheden gaat jou helemaal geen stap verder brengen in deze werkelijkheid, maar dat weet je diep van binnen zelf natuurlijk ook wel .....
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
L. Langeweg
Forum fan

@doctorwho

Het lijkt me duidelijk dat ik heb aangeven waar de cijfers vandaan komen.

Verder moet je tegen een rechter maar volhouden dat getuigenissen niet tellen omdat het slechts "anecdotes" zijn.

Dat "om de hete brij heen draaien" is de projectie van je ego.
En ik ben je niets verschuldigd dan de respectvolle erkenning van Wie ik weet dat je ècht bent. Dus die "hete brij" is de erkenning die je jezelf verschuldigd bent maar niet geeft.
Projecteer dat niet op mij, want ik geef hem je wel. Geef hem jezelf. Je hebt er het volle recht toe.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

L. Langeweg schreef:@doctorwho

Het lijkt me duidelijk dat ik heb aangeven waar de cijfers vandaan komen.

Verder moet je tegen een rechter maar volhouden dat getuigenissen niet tellen omdat het slechts "anecdotes" zijn.

Dat "om de hete brij heen draaien" is de projectie van je ego.
En ik ben je niets verschuldigd dan de respectvolle erkenning van Wie ik weet dat je ècht bent. Dus die "hete brij" is de erkenning die je jezelf verschuldigd bent maar niet geeft.
Projecteer dat niet op mij, want ik geef hem je wel. Geef hem jezelf. Je hebt er het volle recht toe.
Duidelijk je bent schijnbaar niet bij machte tot concrete antwoorden op mijn vragen :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
a.r.

Bericht door a.r. »

"Niet door toorn, maar door lachen doodt men...."

Ik zou die zin in dit geval voltooien met "de je ongelukkig makende vijandige gevoelens." Zodat het luidt:
"Niet door toorn, maar door lachen doodt men de je ongelukkig makende vijandige gevoelens."
Ik ben dol op mooie verhalen, op sprookjes, op mooie muziek, op kunst, kortom op mooie gevoelens! Ik leef echter óók in de realiteit van alle dag en het leven is geen sprookje! U creeèrt uw eigen sprookje en maakt dat tot `DE LEVENDE WAARHEID` en plaatst zichzelf daarmee buiten de werkelijkheid! Het leven is vaak hard en op een paar mooie momenten na, die je moet koesteren moeilijk! Dát is de realiteit, leer er mee leven!

Trek ik mij nu even een uurtje van dit forum en de realiteit terug om heerlijk rustig in mijn eentje te gaan genieten van een witte boterham met een zachtgekookt eitje, mooie muziek en ....oohhh de turkse tortel is terug :) ....nou, wat wil een mens nog meer? :wink:
L. Langeweg
Forum fan

@doctorwho

Je vraag -als ik het goed begrijp- was waar ik die cijfers op baseer. Die blijken uit onderzoek te komen naar het aantal bde gevallen in het buitenland.

Als je iets anders bedoelde, mijn verontschuldigen hierbij.

Maar het cardinale punt is dat je ook niet tegen een rechter zal volhouden dat de verklaringen van de getuigen niet tellen, omdat het slechts "anecdoten" zijn, als die getuigen onder ede beweren dat je op het moment van de misdaad bij hen thuis was, en je dus onschuldig bent.

Ik getuig voor je onschuld. Is het wijs tegen de rechter in jezelf te zeggen dat mijn getuigenis niet telt omdat mijn ervaringen en die van bde-rs slechts "anecdotisch" zijn?

@a.r.

De bde-rs getuigen van een onvoorstelbaar grote vreugde, waarmee in vergelijking de aardse "geneugden" peanuts zijn. Dat weet ik ook uit eigen ervaringen.

Daarmee wil ik geen domper op je tijdelijke aardse geneugen doen. Ik zeg alleen dat je een veel groter geluk hebt opgegeven door hier als mens te verschijnen en dat te ervaren. En dat je het volle recht hebt die oorspronkelijke vreugde weer te beleven.
Laatst gewijzigd door L. Langeweg op 17 aug 2008 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Onschuldig of schuldig?
Loopt er een aanklacht dan?
Bij welke rechtbank of rechter ?!
Moeten wij ons verantwoorden of verdedigen ... ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
L. Langeweg
Forum fan

@Joe Hn

De valse aanklacht is dat je maar een van nature zelfzuchtig lid bent van een gevaarlijk ras roofdieren.
Tegen die valse beschuldiging verdedig ik je.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

En wie beschuldigt mij daar dan van?

En heb ik om verdediging gevraagd?

toevoeging:

Lees anders even mijn "aanklacht", die net zo goed op jou van toepassing is ;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ven#132996
Laatst gewijzigd door Joe Hn op 17 aug 2008 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Beste heer Langeweg,

Ik heb lang geaarzeld te reageren op uw preken alhier (want zo komt het over) dat we eigenlijk lichtwezens zijn, algoed, volmaakt, een deel van God. Wat moet ik hiermee, vraag ik me af (de hele discussie is ook al sinds uw binnenkomst off-topic, zouden moderatoren dit hele stuk niet af kunnen splitsen?) Ik herken in dit verhaal een stuk van het pad dat ik zelf afgelegd heb. Ik heb een tijdlang geloofd, voor ik alle metafysica teleurgesteld liet vallen, dat we 'eigenlijk iets anders zijn', dat er een hogere werkelijkheid schuil gaat achter deze 'poel van ellende', die gedachte wordt door u nog verder doorgevoerd, maar de basis van 'deze werkelijkheid is eigenlijk iets heel anders' zie ik daarin als overeenkomst. Voor alle duidelijkheid: deze theorie heb ik zelf lang geleden als hopeloos onbruikbaar verworpen.

Op twee punten vind ik dat uw visie schromelijk tekortschiet:

1. De visie dat we eigenlijk algoede lichtwezens zijn verklaart op geen enkele manier dat de wereld is, zoals ze is. Als het een schijn is, waardoor is deze dan ontstaan? Waarom doet deze schijn zich dan juist zo voor als ze zich voordoet? De kracht van een wetenschappelijk wereldbeeld is dat deze zeer exact kan aangeven waarom dingen zijn zoals ze zijn. Wetenschap gaat uit van het in deze wereld waargenomene en ontwerpt theoriën die de waarnemingen kunnen verklaren, toetst deze theoriën en verwerpt ze als ze niet met de waarneming overeenstemming.

Zo kunnen we met de wetenschap in de hand een onnoemlijke hoeveelheid data verklaren en duiden, van het licht van de meest verre sterrenstelsels tot de gedragingen van deeltjes die zo klein zijn, dat je eigenlijk niet meer van deeltjes kunt spreken en die zich afhankelijk van de omstandigheden ook als golven kunnen voordoen. We kunnen op quantumnivo voorspellen hoe de waarnemingen zich gedragen en ook weten we hoe onze waarneming het gedrag van het waargenomen quantumdeeltje beïnvloed. Maar dat we met onze waarneming de gehele werkelijkheid creëeren, is extrapolatie van een zeer specifiek gegeven op quantumnivo naar het niveau van de alledaagse werkelijkheid, die door de theorie in het geheel niet beschreven wordt.

Op alledaags nivo geven Newtoniaanse natuurkunde en de scheikunde exacte verklaringen en voorspellingen. Biologie en geschiedkunde zijn al minder exact, omdat ze gedeeltelijk over historische, onherhaalbare gebeurtenissen handelen, maar verklaren nog steeds waarom de werkelijkheid is zoals ze is.

Uw theorie dat we eigenlijk algoede lichtwezens zijn verklaart helemaal niets en meer is er niet over te zeggen.

2. Het tweede zwakke punt van de theorie is dat ze zichzelf immuun maakt voor kritiek. Als iemand kritiek geeft op uw mooie theorie, spreekt daar niet de persoon zelf, maar een 'nazi-ego' dat alles kapot wil maken. Als u tegengesproken wordt is het 'maar dat ben je zelf niet, dat is je ego', of 'dat is projectie'. Het doet me denken aan de theorie van Freud. Als je bij hem op de sofa zou liggen en je was het niet eens met zijn analyse van verdrongen sexuele driften, zou hij zeggen: 'je ontkent dat omdat je het verdrongen hebt'.

Een goede theorie is toetsbaar en laat zich verwerpen en vervangen door een betere theorie als blijkt dat ze ongeldig is. Een theorie die de eigenschap heeft ingebouwd dat ze zich immuun maakt door alle kritiek af te vangen en te verwerpen, doet een enorm zwaktebod dat haar compleet onbruikbaar maakt om een steeds beter beeld van de werkelijkheid te verwerven.

Maar ja, dat is mijn ego, hè, dat niet wil zien dat ik een lichtwezen ben? [-(
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Nadine
Banned

Bericht door Nadine »

Vanmorgen vroeg ik mij af waarom ik toch zo nieuwsgierig ben. Ik zou het eerlijk gezegd niet precies weten maar wat ik wel weet is dat ik me er prettig bij voel, het past evolutionair gezien bij mij.
Het denken is vrij, je kunt denken wat je wilt ongeacht de materiële mogelijkheden of gedachten van andere mensen. Je kunt je eigen keuzes maken.

Uiteindelijk maak ik dus ook de keuze om nieuwsgierig te zijn, het past bij mij en ik voel me er prettig bij . Ik zou liever niet niet nieuwsgierig zijn en ik kies er dus schijnbaar duidelijk voor om het niet te zijn.

Mocht het een aanklikbare pol zijn dan zou ik gaan voor determinatie. Een definitieve duidelijk keuze maken voor nieuwsgierigheid en vrij denken.

Ik kies er trouwens ook voor om niet eerst negen blz te lezen vol met jullie meningen over dit onderwerp en er maar gewoon ergens in te springen, blij een manier gevonden te hebben om mijn gedachten een beetje te ordenen (strandwandelingen zijn lekker maar van ordenen in de wind komt vaak niet zoveel). Dit advies van niet lezen kreeg ik nl van één van jullie. Had ik een ander advies gekregen dan had ik mij evolutionair gezien heel misschien een klein beetje aangepast maar dat is nu gelukkig niet nodig.
L. Langeweg
Forum fan

@Joe Hn
Je schreef in die andere post waar je naar verwijst
"Jouw geloof in een soort absoluut begrip of ervaring, maakt dat je jezelf verheven voelt boven anderen die van dat absolutisme afwijken."

Maar ik voel me helemaal niet verheven boven anderen. Integedeel; ik beweer juist dat iedereen in wekelijkheid een Wezen is aan Wie de allergrootse liefde en respect veschuldigd is. Door onsZelf en Jegens onsZelf.

@Think

Ik begrijp u volkomen.
Het beste argument voor mijn "theorie" is dat ons geweten zeer hoogstaande morele idealen heeft. En dat we strikt genomen enkel die morele idealen volledig goedkeuren, en alles wat van die idealen afwijkt niet. Zelfs als dat er toe zou leiden dat we daarvoor onszelf en ons gedrag als mens moreel moeten afkeuren. Want dat doen we voortdurend.
Maar tegelijkertijd kan juist dat ons aanklagende en bestraffende geweten ons helpen in te zien dat enkel onze ideale wil en ons ideale verlangen onze ware wil en ons ware verlangen zijn. En dat daarom onze ware Identiteit wel iets anders moet zijn, omdat het het moreel gesproken niet eens is met wat het als egoïstisch mensdier wil en verlangt. Want daar is het in een moreel conflict mee.
Dit gewetensdilemma kan pas worden opgelost door in te zien wat ik hier duidelijk probeer te maken. En zolang we een geweten hebben dat we niet zo hebben onderdrukt dat we ons er niet meer van bewust zijn, zal het de theorie die ik postuleer steeds duidelijker als juist bewijzen.

Overigens komt het woord "theorie" van de betekenis "God interpretatie". Ik weet niet of u slechts enkele posts terug (die van 9:23) hebt gelezen wat ik beschreef als de psychologische "val". Daarin leg ik uit dat deze wereld het psychische collectieve resultaat is van een hypotetische aanname of waar-aanneming over onze oorspronkelijke Bron's -Gods- liefde in ons.

@Nadine

Hou je bewustzijn maar open zoals je al doet. Nieuwsgierigheid is eigenlijk geen gierigheid. Integendeel, het is het jezelf vrijelijk toestaan van nieuwe ideeën en ontdekkingen te genieten. Dat kan als je je intuïtie volgt enkel leiden tot een grotere innerlijk rijkdom.
"Ontdekken" betekend eigenlijk "datgene wat er al is ontdoen van wat het bedekt".
Laatst gewijzigd door L. Langeweg op 17 aug 2008 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Dag Rereformed,

Nee, we hebben nog niet zo veel gepraat met elkaar en toch herken ook ik veel in wat je zegt en meegemaakt hebt.

Je komt op mij over als gedreven en eerlijk, maar dat wil niet zeggen dat we niet meer in de maling kunnen worden genomen door ons zelf.

Tenminste, heel je post is een- ben er van overtuigd goed bedoelde – waarschuwing om mij niet in de maling te laten nemen door mij zelf en te gaan geloven in mooiere dingen dan de werkelijkheid.

Dat we ons zelf in de maling kunnen laten nemen is dus een wederzijdse conclusie, zei het dat jij vind dat ik mij in de maling laat nemen door mij zelf en ik vind met alle respect dat jij je in de maling hebt laten nemen door het kind met het badwater weg te gooien.

Jouw objectieve feiten zijn niet mijn bewijs en de subjectieve werkelijkheid in je zelf is voor jou niet rechtsgeldig.

Goed het zij zo. Maar laten we elkaar in ieder geval respecteren. Want als ik in een andere een wakkere geest bespeur, dan moet je dat niet als een aanklacht tegen jou of jouw gedachtegoed zien.

Vriendelijke groet,
Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op 17 aug 2008 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

L. Langeweg schreef:@Joe Hn
Je schreef in die andere post waar je naar verwijst
"Jouw geloof in een soort absoluut begrip of ervaring, maakt dat je jezelf verheven voelt boven anderen die van dat absolutisme afwijken."

Maar ik voel me helemaal niet verheven boven anderen. Integedeel; ik beweer juist dat iedereen in wekelijkheid een Wezen is aan Wie de allergrootse liefde en respect veschuldigd is. Door onsZelf en Jegens onsZelf.
En de diertjes? Hoe passen die in je verhaaltje? Zijn zij ook onstervelijke lichtwezens van de ultieme liefde en volmaaktheid? Hoe passen de roofdieren en vleeseters uit deze aardse wereld in je visie ... ?

En bedenk eens goed hoe jij mensen bekijkt die jouw waarheid niet aanvaarden. Je geeft ze ongelijk en vertelt ze dat jij in feite beter weet wie ze zijn, dan zijzelf. Dat staat voor mij gelijk aan jezelf verheven voelen. Mijn aanklacht tegen jou houdt wat mij betreft stand. Prove me wrong ...
Plaats reactie