Verbannen van Ontdek Islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Verbannen van Ontdek Islam?

Bericht door Cluny »

Blackadder schreef:Ik ben nog nooit op ontdek islam geweest, dus naar aanleiding van dit ging ik even kijken. Meteen bingo.

Als je echt wilt lachen (of huilen, dat mag ook) is dit topic erg geschikt:

Hoe dienen wij de atheïsten te weerleggen?

Alle vooroordelen bevestigd. Dan ga ik toch liever af en toe buurten bij de gristenbroeders en zusters
Ik zou zeggen: Doe je plicht!
Vele atheïsten gingen je voor!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Cluny schreef:
Blackadder schreef:Ik ben nog nooit op ontdek islam geweest, dus naar aanleiding van dit ging ik even kijken. Meteen bingo.

Alle vooroordelen bevestigd. Dan ga ik toch liever af en toe buurten bij de gristenbroeders en zusters

Nee dank je, ik ben bang dat ik na drie dagen rondhangen daar ineens PVV sympathieën ga ontwikkelen. Als het nog ooit wat moet gaan worden met de moslimwereld , dan moet dat denk ik van binnenuit komen, van islamitische Voltaires en Nietzsches . Misschien dat dat er ooit nog van komt, al gaat het niet lukken zolang ze daar in de wildernis met miljoenen op een houtje moeten bijten.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Blackadder schreef:
Cluny schreef:

Nee dank je, ik ben bang dat ik na drie dagen rondhangen daar ineens PVV sympathieën ga ontwikkelen. Als het nog ooit wat moet gaan worden met de moslimwereld , dan moet dat denk ik van binnenuit komen, van islamitische Voltaires en Nietzsches . Misschien dat dat er ooit nog van komt, al gaat het niet lukken zolang ze daar in de wildernis met miljoenen op een houtje moeten bijten.
De eerste steen van het fundament van mijn realistische kijk op het moslimprobleem in Nederland is op een moslimforum gelegd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Blackadder schreef: Als het nog ooit wat moet gaan worden met de moslimwereld , dan moet dat denk ik van binnenuit komen, van islamitische Voltaires en Nietzsches . Misschien dat dat er ooit nog van komt, al gaat het niet lukken zolang ze daar in de wildernis met miljoenen op een houtje moeten bijten.
Er is nu ene Falasaf die het gaat proberen. Verspilde moeite waarschijnlijk.
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 56&t=56324
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Fishhook schreef:
Blackadder schreef: Als het nog ooit wat moet gaan worden met de moslimwereld , dan moet dat denk ik van binnenuit komen, van islamitische Voltaires en Nietzsches . Misschien dat dat er ooit nog van komt, al gaat het niet lukken zolang ze daar in de wildernis met miljoenen op een houtje moeten bijten.
Er is nu ene Falasaf die het gaat proberen. Verspilde moeite waarschijnlijk.
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 56&t=56324
Eens zien hoeveel uur het duurt voodat ik een ban heb.
Per

Bericht door Per »

Het beheer van OI is niet in staat de eigen regels correct toe te passen, killing voor een forum.
Jinny

Bericht door Jinny »

Per schreef:Het beheer van OI is niet in staat de eigen regels correct toe te passen, killing voor een forum.
Nog geen ban.......
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

mrBE ook al geband... wie blijft er dan nog over?
We hebben Per nog (die ik hier volgens mij ook zag), en Gerard die ook vrij kritisch is.
Amme Hoela houdt het lang vol ;-).

Is er eigenlijk een manier om er daar achter te komen wat voor vreselijke posts je uiteindelijk de kop hebben gekost?
De eerste steen van het fundament van mijn realistische kijk op het moslimprobleem in Nederland is op een moslimforum gelegd.
Ik herken me hier wel in, moet ik zeggen.

Ik herken op het forum ook de reacties van mensen als Diny, en the Seeker. Ze hebben zelf al aangegeven dat ze wel eens persoonlijke problemen hebben ervaren, zijn volgens mij heel hard op zoek naar spiritualiteit / God en zoeken dat nou juist op de plek waar volgens mij alleen nog maar meer geestelijke schade zal worden aangericht. Ik was een beetje zo, lekker naief, de prachtige multi-culti islam. Maar ja, als je op dat soort forums een weerwoord geeft en mensen probeert te waarschuwen, word je dus gebanned en kreeg het verwijt dat ik mensen van de islam probeer weg te trekken. Tja, open je ogen mensen, maar ja ik ken als geen ander de psychologische druk en trucjes die er worden toegepast. Een ban dus ook voor mij. Zodat de broeders en zusters lekker verder kunnen gaan met het naar binnen trekken van de mensen die daar komen kijken.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Blackadder schreef:Als het nog ooit wat moet gaan worden met de moslimwereld , dan moet dat denk ik van binnenuit komen, van islamitische Voltaires en Nietzsches.
Wafa Sultan zegt hier juist dat hulp van buiten de gevangenismuren van de islam onontbeerlijk is om die gevangenismuren uiteindelijk af te kunnen breken. Ze zegt dat om succesvol te kunnen zijn het werken van binnenuit onvoldoende is zonder hulp van buiten.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

Als het nog ooit wat moet gaan worden met de moslimwereld , dan moet dat denk ik van binnenuit komen, van islamitische Voltaires en Nietzsches.
Blackadder, het probleem met de mensen die echt vast zitten in de gevangenismuren die vegan revolution noemt, is echt de angst voor de hel, en de theologie van de islam zelf, tenminste binnen de soennietische stroming die ik heb ervaren. Elk anders denken, elke regel die je voor jezelf verwerpt, kan gezien worden als het betreden van een fout pad. Er zijn hadith die dat benadrukken: de Profeet tekent een pad in het zand, dat is het rechte pad. Hij tekent zijpaden, als je die betreedt loop je al gevaar. Heel veel vernieuwingen in aanbidding worden bid'ah genoemd, dus als je er een beetje in thuis bent, zul je het wel laten om je te begeven op het pad van die vernieuwingen.

Een islamitische Voltaire of Nietzsche kan denk ik wel, maar ik weet zeker dat deze door de orthodoxen compleet wordt verketterd. En met het toenemende geweld in de wereld, grijpen steeds meer moslims juist terug op die orthodoxen. Het echte medicijn is wetenschap en goede opleiding, maar ja krijg de mensen er maar eens aan als ze bang zijn dat ze naar de hel gaan als ze geloven in evolutie.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

petals schreef:En met het toenemende geweld in de wereld, grijpen steeds meer moslims juist terug op die orthodoxen. Het echte medicijn is wetenschap en goede opleiding, maar ja krijg de mensen er maar eens aan als ze bang zijn dat ze naar de hel gaan als ze geloven in evolutie.
Bovendien denk ik dat als mensen moeten kiezen tussen het verkondigen van datgene wat zij als negatief aan de islam ervaren en hun eigen hachje dat ze dan in overgrote meerderheid voor hun eigen hachje zullen kiezen. Wat dat voor toekomstverwachting voor de verspreiding van de islam in de wereld schept laat zich dan wel raden.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Cluny schreef: De eerste steen van het fundament van mijn realistische kijk op het moslimprobleem in Nederland is op een moslimforum gelegd.
Onder welke schuilnaam opereerde je daar? (Heb vandaag voor het eerst eens op Ontdek Islam rondgeneusd).

Interessante! (En lachuh)

Veel herkenning ook. :wink:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Atheïsme is ook een geloof!
ik heb net het hele topic weer doorgelezen.
Ik lag weer in een breuk. Moet ik onthouden voor de volgende regenachtige zondag!
Jammer dat ik nog steeds een ban heb met die nick, anders had ik het hele topic nieuw leven ingeblazen.

En deze vond ik ook nog.
Gehaktmolen.
Cluny de Realist.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Die lui van Ontdek Islam hebben ook al niets inhoudelijks te melden. Alleen maar kwootjes uit hun boekje.

Daar valt toch niet mee te discussieren? Ik heb er in ieder geval geen behoefte aan.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Cluny schreef:Atheïsme is ook een geloof!
ik heb net het hele topic weer doorgelezen.
Ik lag weer in een breuk. Moet ik onthouden voor de volgende regenachtige zondag!
Jammer dat ik nog steeds een ban heb met die nick, anders had ik het hele topic nieuw leven ingeblazen.

En deze vond ik ook nog.
Gehaktmolen.
Cluny de Realist.
Ik lachte me een breuk en ik lag in een deuk!

Atheïsme is toch echt wel een geloof (niet in de betekenis van religie maar in de zin van een overtuiging!) Jouw 'kale kop vergelijking die niets van haren af zou weten' gaat mank.

Je zou gelijk hebben als je nog nooit over of van god gehoord zou hebben. Maar dan nog, du moment je er over hoort word je, of je wil of niet, tot een stellingname gedwongen.

Maar dit terzijde.
Plaats reactie