Scheppingsbrochure

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Fishhook, dat is een mythe die ik bestrijd. Je moet alleen weten hoe je je beestje moet gebruiken. Een kennis van me woont om de hoek bij Pernis en maakt fotos als deze met een kleine telescoop. Daarnaast weet ik toevallig dat de meeste lichtvervuiling in NL zich in het zuiden van Zuid-Holland zich bevind en rad eens? De meeste astrofotgrafen zitten daar toevallig ook.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Sararje schreef:Fishhook, dat is een mythe die ik bestrijd. Je moet alleen weten hoe je je beestje moet gebruiken. Een kennis van me woont om de hoek bij Pernis en maakt fotos als deze met een kleine telescoop. Daarnaast weet ik toevallig dat de meeste lichtvervuiling in NL zich in het zuiden van Zuid-Holland zich bevind en rad eens? De meeste astrofotgrafen zitten daar toevallig ook.
Mooie foto.

Misschien moet ik toch maar eens........
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Fishhoook, als je serieus informatie wil hebben, ik doe al zo'n 20 jaar e.e.a. met amateursterrenkunde. PB me maar als je meer informatie wil.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
arthas
Forum fan

Bericht door arthas »

En we hebben een reactie van een van de mensen achter de brochure op het eerdergenoemde artikel.

Scheppingsbrochure is Bijbels consequent
http://www.nd.nl/artikelen/2008/novembe ... consequent

Overigens ook op Refdag een wat kritische reactie.

http://www.refdag.nl/artikel/1374176/Sc ... rtwit.html
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Sararje schreef:Raven, leg mij even uit welke directe nvloed is er te merken van Quoar voor ons hier op aarde? Als die invloed er niet is, waarom zou je het als een geheel zien?
het is net als de aarde een deel van ons zonnestelsel, en ons zonnestelsel is weer een deel van de melkweg, ons eigen sterrenstelsel en zo verder...

een directe invloed is alleen al het feit dat die andere "jongens" de boel aardig schoon vegen voor ons... anders was er allang iets bij iemand op z'n hoofd gevallen als je me begrijpt ;)

Daarbij is het kort door de bocht en gevaarlijk om dingen in de natuur als "nutteloos" te bestempelen. Er is wel meer als "nutteloos" gezien wat later toch een belangrijke rol bleek te spelen.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kom er nu pas achter dat de meneer van de brochure de meneer van de ark is.
De meneer zat samen met Midas Dekkers bij P&W.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fenomeen schreef:Kom er nu pas achter dat de meneer van de brochure de meneer van de ark is.
De meneer zat samen met Midas Dekkers bij P&W.
Ik vond Dekkers niet sterk, hoorde vanochten Prof J van Hooff op de radio die was heel wat overtuigender als verdediger van de evolutie theorie.
a.r.

Bericht door a.r. »

@Fenomeen,

Ik ook ! :wink: en Midas had vervangen moeten worden door Devious, Rereformed of Cymric :lol:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Geef mij dan maar gewoon Tsjok of p.vroon. Met alle respect maar geen van allen (hoewel kundig) zijn geen biologen bij mijn weten of hebben een letterlijk encyclopedische kennis van biologie. Overigens vond ik Midas heerlijk sarcastisch maar helaas weinig ingaand op de argumenten van Johan.
a.r.

Bericht door a.r. »

Dát was dan óók geheel niet nodig, slechts het woord "evolutheorie" kennen, was voldoende in dit geval en dát is zelfs met de kwaliteit van het huidige onderwijs nog door een puber uit Havo 3 in een aantal te reproduceren. Ja, ik heb één keer hard gelachen om de repliek van Midas, maar het geen enkele diepgang......Maar Tjsok of P. Vroon hadden er van mij óók mogen zitten......Heb ik nog iemand vergeten en daardoor beledigd? Bvb excuus :angel12:
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Sararje schreef:Geef mij dan maar gewoon Tsjok of p.vroon. Met alle respect maar geen van allen (hoewel kundig) zijn geen biologen bij mijn weten of hebben een letterlijk encyclopedische kennis van biologie. Overigens vond ik Midas heerlijk sarcastisch maar helaas weinig ingaand op de argumenten van Johan.
"Maar Midas, waar komt die lichtgevoelige cel dan vandaan?"

Antwoord had natuurlijk moeten zijn: Tja, en waar komt kanker vandaan?

Sommige dingen ontstaan gewoon, en blijken dan een bijdrage aan de overleving van het organisme te leveren (en dus aan zijn voortplanting) of een bijdrage aan zijn ondergang.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik lag dubbel van het lachen toen Midas vroeg of Johan ook geloofde dat de zon om de aarde cirkelde. Toen Johan dat stellig ontkende mompelde Midas zoiets als: "oh, dus jullie zijn zo ver?!"
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Sararje schreef:Ik lag dubbel van het lachen toen Midas vroeg of Johan ook geloofde dat de zon om de aarde cirkelde. Toen Johan dat stellig ontkende mompelde Midas zoiets als: "oh, dus jullie zijn zo ver?!"
Ja, maar dan had hij door moeten pakken en aanvoeren dat uit de bijbel toch zonneklaar blijkt dat de zon om de aarde draaide. Waarom dan in het ene geval wel de bijbel 'interpreteren' en in het andere geval niet.

En als Johan dan had tegengeworpen dat dit niet zo'n belangrijk punt was, had Midas weer tegen kunnen werpen dat Copernicus en Galileo het van de kerk niet mochten leren, en de laatste pas laat door de Kerk werd gerehabiliteerd, dus dat het vroeger wel degelijk een zeer belangrijk punt was.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Joan begon ook over de Grand Canyon, hij zag daar geen erosie tussen de lagen of zoiets.
Hij wist waarschijnlijk dat Midas zou komen en dat die waarschijnlijk weinig van geologie zou weten, dus kon hij daar mooi mee scoren, een geoloog zou waarschijnlijk korte metten met dat argument gemaakt hebben.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

ach, Midas Dekkers nam die man gewoon niet zo serieus (weinigen aan tafel trouwens). Misschien heeft hij ook reeds geleerd dat bij dat soort types discussie toch zinloos is.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Plaats reactie