Die invloed van stenen is overigens ook magie, maar da's weer een ander verhaal.heeck schreef:Precies !Raven schreef:Ik dacht dat je vroeg wat JIJ zou kunnen , maar je vraagt dus wat ik kan ? en met hekserij als geheel, dus niet alleen met dat wind ritueel wat ik zojuist noemde ?
Want voor ik ergens commentaar op heb wil ik wel met de minst mogelijke twijfel snappen wat er wordt bedoeld en wat de reikwijdte zou zijn.
Laatst bijvoorbeeld ontmoette ik iemand in een mineralogisch museum die zei invloeden van edelstenen te onderkennen en daar kreeg ik deze link van:
http://www.spirituele-wereld.nl/edelstenen/stenen.html
Zoiets geeft het soort duidelijkheid dat ik bedoel en waarop verder met argumenten kan worden ingegaan.
Roeland
(overigens ontbreekt het een en ander aan die lijst, dus ik vraag me af of alles wel klopt.. )
Maar met rituelen is het iets ingewikkelder dan met stenen alleen. Onderdelen van een ritueel kunnen gecombineerd worden waardoor er andere dingen mogelijk zijn. zie het als een doos lego .. welke dingen kan je daar allemaal mee maken ..?
Ik kan je wel een lijst van associaties geven :
Aarde : materiele zaken , voedsel , huis , geld ..
Water : emotionele zaken , flexibiliteit , aanpassing ..
Lucht : Leren , studie, onderzoek , wetenschap...
Vuur : warmte, vernietiging, snelle reactie..
Deze lijst is overigens OOK niet compleet .. maar voor nu denk ik goed genoeg.
Door zaken uit deze 4 cathegorieen te combineren kan je vanalles doen.
het branden van wierook (lucht) kan helpen om een lastig deel van je studie onder de knie te krijgen. Maar je kan ook een boswandeling maken en een veer of iets anders dat lucht symboliseert bij een vlierstruik achter laten.
De combinaties zijn , net als bij een (grote) doos lego schier oneindig dus een lijst geven hier is niet erg praktisch.