Als de godsvraag niet te beantwoorden valt en derhalve irrelevant is, dan zijn het de gelovigen die vitten door hem steeds opnieuw ter sprake te brengen. Mensen die met irrelevante vragen afkomen zijnBartholomeus schreef:En voor wie leven als een opdracht ervaart, god als liefde, grond van zijn bestaan, enz., zijt gij het die op de details blijft vitten. De godsvraag valt niet te beantwoorden en is derhalve irrelevant.axxyanus schreef:Je bent aan het vitten op details. Zolang je geen objectieve en rationele ondersteuning kan geven voor god, blijft hij wat mij betreft een sprookjesfiguur.
de vitters.
De ongelovigen zijn over het algemeen nog zo beleeft om de opmerkingen van de gelovigen serieus te nemen maar dat is ook weer niet goed.
De gelovigen willen gewoon dat wij hen op hun woord geloven. Als we hun godsidee niet serieus nemen is het niet goed maar als we hun idee wel serieus nemen en dan bedoel ik echt serieus nemen door te gaan kijken op welke manier dat dat idee objectief en rationeel ondersteund wordt dan is het ook niet goed.
Ja hoor, eerst komen de gelovigen met irrelevante zaken, de atheïsten zijn zo beleeft om daar toch serieus op in te gaan en dan krijgen de atheïsten het verwijt te vitten. Heel volwassen.Bartholomeus schreef:Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten." (1 Kor. 13, 11) Jammer dat fundamentalistische theïsten en atheïsten toch maar niet volwassen kunnen worden.