Sluit evolutie creatie of ID uit?
Moderator: Moderators
Religie (religere = acht slaan op, integenstelling tot negerere), of vermeende kennis over het hoogste, is vaak misbruikt voor egoistisch eigengewin,
maar je moet niet vergeten dat dat een menselijke fout is, niet een Goddelijke.
Grappige stemming overigens in de poll.
helemaal mee eens, met die uitslag !
maar je moet niet vergeten dat dat een menselijke fout is, niet een Goddelijke.
Grappige stemming overigens in de poll.
helemaal mee eens, met die uitslag !
Laatst gewijzigd door jHenosch op 21 apr 2005 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
JHenosch, Ik ga je steeds minder volgen en vind veel "quotes" een beetje zinloos. Wat mij betreft is er geen touw meer aan vast t eknopen en ik weet absoluut niet meer wat je bedoeling er nou mee is. Ik heb je het al vaker tevergeefs gevraagd, maar leg nou eens uit waar je het in GODSNAAM over hebt en praat toch in je eigen woorden. En waarom dat streepje ?
Distiple,distiple schreef:JHenosch, Ik ga je steeds minder volgen en vind veel "quotes" een beetje zinloos. Wat mij betreft is er geen touw meer aan vast t eknopen en ik weet absoluut niet meer wat je bedoeling er nou mee is. Ik heb je het al vaker tevergeefs gevraagd, maar leg nou eens uit waar je het in GODSNAAM over hebt en praat toch in je eigen woorden. En waarom dat streepje ?
wat ik hier beoog is niets meer dan het presenteren van een persoonlijk wereldbeeld,
dat wereldbeeld is niet statisch maar dynamisch,
als je suggesties hebt ter verbetering, hou ik me aanbevolen.
die quotes zijn niet van een ander !distiple schreef:Een persoonlijk wereldbeeld met engelse quotes van een ander? En nou voor de zoveelste keer wat is de reden voor dat streepje in GOD, heeft het een reden?
en over dat streepje, snap je dan niet dat ik een streepje voor probeer te hebben bij mijn G-d.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 21 apr 2005 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- collegavanerik
- Superposter
Kijk, in het Hebreews staat in de bijbel jhwh, ook zonder klinkers, waarom?jHenosch schreef:die quotes zijn niet van een ander !distiple schreef:Een persoonlijk wereldbeeld met engelse quotes van een ander? En nou voor de zoveelste keer wat is de reden voor dat streepje in GOD, heeft het een reden?
en over dat streepje, snap je dan niet dat ik een streepje voor probeer te hebben bij mijn G-d.
Het Hebreeuws kent geen geschreven klinkers.
Het Nederlands wel...
als je dan consequent wil zijn dan moet je schrijven:
jHnsch schreef:d qts zn nt vn n ndr !distiple schreef:Een persoonlijk wereldbeeld met engelse quotes van een ander? En nou voor de zoveelste keer wat is de reden voor dat streepje in GOD, heeft het een reden?
n vr dt strpje, snp j dn nt dt k n strpj vr prbr t hbbn b mn Gd.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
jHenosh als je consequent wilt zijn moet je dus al je klinkers vervangen door streepjes.collegavanerik schreef:Kijk, in het hebreews staat in de bijbel jhwh, ook zonder klinkers, waarom?
Het hebreeuws kent geen geschreven klinkers.
Niet dat het wat uitmaakt voor de leesbaarheid van postings, want met klinkers is het ook vaak onzin.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Ik heb nog nooit zoveel humorloze verstoktheid bij mekaar gezien, sorry !Erik schreef:jHenosh als je consequent wilt zijn moet je dus al je klinkers vervangen door streepjes.collegavanerik schreef:Kijk, in het hebreews staat in de bijbel jhwh, ook zonder klinkers, waarom?
Het hebreeuws kent geen geschreven klinkers.
Niet dat het wat uitmaakt voor de leesbaarheid van postings, want met klinkers is het ook vaak onzin.
Of je begrijpt het grapje niet!jHenosch schreef:Ik heb nog nooit zoveel humorloze verstoktheid bij mekaar gezien, sorry !
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)