]Geen steun voor evolutiedebat Van der HoevenTomk80 schreef:Ik knip even een klein stukje uit een grote post, sorry daarvoor. Ik denk dat het zeer belangrijk is om dit debat niet te boycotten, maar hier juist zoveel mogelijk tegengeluid te geven. Het creationisme is in de VS ook lange tijd door de wetenschappelijke wereld geboycot, in de veronderstelling dat zulke slechte argumenten nooit echt post zouden vatten. En kijk wat er nu gebeurt. Het heeft het creationisme alleen maar de kans gegeven om zich zonder al te veel tegenstand uit te breiden. Wat dat betreft ben ik het eens met de stelling van JGMeert op Internet Infidels.Ragnarok schreef:Ik pleit voor een boycot van dit 'debat' door wetenschappers, omdat het niet meer is dan een PR-stunt van ID-ers.
.
RIJSWIJK - Onderwijsminister Van der Hoeven krijgt geen steun uit de Tweede Kamer voor een breed debat over de evolutietheorie en de scheppingsgedachte. De bewindsvrouw pleitte zaterdag voor een dergelijke discussie.
Coalitiepartijen CDA en VVD zien niets in een breed debat. De minister hoeft zo'n discussie niet op gang te brengen, want er rust geen taboe op, aldus CDA-Kamerlid De Vries. Hij vindt het prima als Van der Hoeven op haar ministerie gesprekken erover aanmoedigt.
VVD-Kamerlid Balemans "zit niet te wachten op een minister die ons terug gaat voeren naar de jaren vijftig, zoals dat nu gebeurt in de Verenigde Staten. Wat de VVD betreft moet Van der Hoeven zich "eerst maar eens richten op beleidsmatige zaken zoals het verminderen van het aantal drops-out en het aankomende lerarentekort".
D66-Kamerlid Lambrechts noemt de opmerking van minister Van der Hoeven " vijf stappen terug". "Zes jaar geleden hebben wij afgesproken dat alle scholen de evolutietheorie zouden onderwijzen. De minister wekt op z'n minst de suggestie dat de ID-leer een gelijkwaardige leer is".
De beste boycot zijn argumenten. En gelukkig wordt men wakker in politiek-Nederland.
Wie zit er nu te wachten op brede maatschappelijke discussie over zogenaamde intelligente ontwerpen. Dekker heeft nu ondertussen genoeg reclame gehad voor zijn boek.
Hebr 6: