GRIEZELIGE CITATEN: Jozef Rulof. (occult-christelijk medium)

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: GRIEZELIGE CITATEN: Jozef Rulof. (occult-christelijk med

Bericht door Berjan »

Krautsjo schreef:En op een inmiddels gebumpt topic te reageren.
In de biologie wordt de term ras gebruikt voor vormen van dieren en groepen van planten die door de mens door veredeling zijn aangepast en dus niet op een natuurlijke wijze zijn ontstaan. Je kunt dus niet spreken van mensenrassen, dat is een zeer negentiende-eeuwse manier van denken waar we gelukkig van gevrijwaard zijn door uitgebreid genetisch onderzoek. Je noemt iemand dus een racist als hij of zij nog van die denkbeelden aanhangt .
Downs de naamgever van het syndroom was trouwens ook een racist, net als zoveel van zijn tijdgenoten. En Rulofs nu inmiddels al een dikke zestig jaar dood past prima in dat plaatje, net als Rudolf Steiner trouwens.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje treurig dat er nu heden ten dage nog mensen zijn die van die achterhaalde denkbeelden koesteren, racisten heb je in alle soorten en maten. Ook zonder dat ze het zelf blijkbaar in de gaten hebben.
Zoals Dawkins al eens schreef in zijn boek "god als misvatting" moet je niet het verleden oordelen aan de hand van de huidige stand van zaken. Vroeger was Steiner geen racist, nu wel. Omdat we termen nu anders uitleggen dan zij vroeger deden. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Blavatsky, ook haar termen worden enorm verkracht en dan veroordeeld.
Ritchie30 schreef:Kijk Bijna dood ervaringen bijvoorbeeld, èèn waarvan ik zelf heb meegemaakt heb je toch ook een bewijs van leven na de dood?
Ook de wetenschap is er nog niet uit, verhaal gelezen van Anita Moorjani ?
Ze kon dingen vertellen die buiten haar kamer gebeurde op einde van een gang ene gesprek kon volgen.
Ze was terminaal kanker, kwam terug naar haar lichaam en geneesde volledig. Dit allemaal is vast gesteld door dokters, ook wetenschappers hebben intresse in haar.
Ook zou het vrij raar zijn we worden geboren en gaan dan weer dood wat zou jou bedoeling dan zijn geweest ? niet alleen om kindjes op de wereld te zetten maar gaat veel dieper dan dat.
Wetenschappers staan nu eindelijk meer en meer open voor dit fenomeen als bijna doodervaringen.
In tegenstelling wat mannen van skept doen, die staan er nog voor open en willen dit fenomeen verder bestuderen.

Geloof me kan met zekerheid zeggen dat er leven verder bestaat na de dood.

Vele groeten Ritchie
Dat het leven zonder doel zinloos is hoeft nog niet meteen te betekenen dat er wel een doel is. Waarheid laat zich niet leiden door iets wat jij leuk vindt, en ook niet door iets wat ik leuk vind.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Zoals Dawkins al eens schreef in zijn boek "god als misvatting" moet je niet het verleden oordelen aan de hand van de huidige stand van zaken. Vroeger was Steiner geen racist, nu wel. Omdat we termen nu anders uitleggen dan zij vroeger deden. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Blavatsky, ook haar termen worden enorm verkracht en dan veroordeeld.
Lees nog eens terug wat ik echt opgeschreven heb, je zegt precies hetzelfde als ik, op een manier alsof je het niet met mij eens bent .

Er zijn geen mensenrassen en iedereen die meent dat die wel bestaan is voor mij een racist. Of anders gesteld een racist is iemand die die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekent bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens, positief dan wel negatief.
Ik beoordeelde niet het verleden aan de hand van de huidige stand van zaken, maar ik beoordeelde wel mensen van nu die zijn blijven hangen in "archaïsche" negentiende-eeuwse denkbeelden.
Ik ga geen discussie aan over denkbeelden van weleer maar over denkbeelden mensen die beter zouden moeten weten volgens huidige maatstaven .
En over Blavatsky gaat dit topic niet, voel je vrij om er een apart topic over te openen.
Je zult mij er niet zien, behalve als er weer geschermd wordt met argumenten die ondeugdelijk zijn volgens moderne maatstaven.
Jinny

Bericht door Jinny »

De tijd dat er mensenrassen waren ligt minimaal 150000 jaar achter ons vermoed ik zomaar...... :D
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Jin schreef:De tijd dat er mensenrassen waren ligt minimaal 150000 jaar achter ons vermoed ik zomaar...... :D
Nee, ook toen niet. 150000 jaar geleden waren er verschillende soorten en ondersoorten van het geslacht Homo http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_(geslacht" onclick="window.open(this.href);return false;). Volgens definitie hebben we dan nog steeds niet met rassen te maken, van een mensenras zouden we kunnen spreken als er doelbewust ingegrepen wordt in de natuurlijke selectie in evolutionaire zin. En volgens mij zijn daar ooit wel eens pogingen naar gedaan, maar dat was in de de eerste helft van de twintigste eeuw en niet 150000 jaar geleden, een poging om een vooroordeel synthetisch te bevestigen, maar gelukkig mislukt omdat het nogal onethisch gevonden werd en omdat het einde van WOII roet in het eten gooide.
Alle mensen op aarde behoren tot de ondersoort Homo Sapiens Sapiens er zijn geen mensenrassen nu niet en toen ook niet .
Jinny

Bericht door Jinny »

En ik wist dat ik met ras de mist in ging..... :D
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Jin schreef:En ik wist dat ik met ras de mist in ging..... :D
:).
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Jin schreef:En ik wist dat ik met ras de mist in ging.....
Dat doelbewust door mensen geselecteerd is uitsluitend de onderscheiding in de biologie"

Volgens van Dale zijn ook roodharigen een ras. (ze vertonen genetische en uiterlijke overeenkomsten). Ik geef veruit de voorkeur aan de biologische definitie, maar die wordt waarschijnlijk door de meeste mensen niet altijd gebruikt. Soms gaat men zelfs zowel biologisch als taalkundig de fout in. Biijvoorbeeld: "Vuilnisbakkenras". (Niet gekweekt, geen genetische overeenkomst, geen uiterlijke overeenkomst) :lol:

Uiteraard denken fundamentalisten er anders over.
Als de mens door god geschapen is, dan zijn de genetisch en uiterlijk verschillende groepen uiteraard bewust door hem geslecteerd en bestaan er dus wel degelijk mensenrassen. Een extra motivatie om creationistische denkbeelden altijd en overal te bestrijden.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter van Velzen schreef:Uiteraard denken fundamentalisten er anders over.
Als de mens door god geschapen is, dan zijn de genetisch en uiterlijk verschillende groepen uiteraard bewust door hem geslecteerd en bestaan er dus wel degelijk mensenrassen. Een extra motivatie om creationistische denkbeelden altijd en overal te bestrijden.
Dat is een onjuiste bewering creëren om het creationisme te bestrijden. Fundamentalisten hebben altijd geloofd dat alle mensen van één door God geschapen mensenpaar afstammen. Geen creationist hoeft het dus oneens te zijn met wat Krautsjo naar voren bracht.

Wanneer christenen er racistische ideeën op nahielden werden die gebaseerd op het verhaal waarin Noach de nakomelingen van Kanaän vervloekt (Genesis 9 vanaf vers 20). Een idioot en duister verhaal met een idiote duistere lering, dat oorspronkelijk als doel had om de verdorvenheid van de Kanaänieten mee uit te leggen en hun onderwerping te rechtvaardigen (Kanaäan was zoon van Cham). Later werd deze tekst door sommige joden, christenen en moslims opgevat als een vervloeking van de donkere huid. Deze interpretatie van de tekst heeft echter geen been om op te staan.

Christelijk racisme staat dus geheel los van creationisme.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

doctorwho schreef:
Je bedoeld mogelijk reizen?

[-X
Je bedoelde of je bedoelt.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Rereformed schreef: Wanneer christenen er racistische ideeën op nahielden werden die gebaseerd op het verhaal waarin Noach de nakomelingen van Kanaän vervloekt (Genesis 9 vanaf vers 20). Een idioot en duister verhaal met een idiote duistere lering, dat oorspronkelijk als doel had om de verdorvenheid van de Kanaänieten mee uit te leggen en hun onderwerping te rechtvaardigen (Kanaäan was zoon van Cham). Later werd deze tekst door sommige joden, christenen en moslims opgevat als een vervloeking van de donkere huid. Deze interpretatie van de tekst heeft echter geen been om op te staan.

Christelijk racisme staat dus geheel los van creationisme.
Geheel?
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Rereformed schreef:
doctorwho schreef:
Je bedoeld mogelijk reizen?

[-X
Je bedoelde of je bedoelt.
Dat is nou een stuk empathie mijnerzijds door ook een faux pas te hanteren. :oops: ik kan natuurlijk zeggen een e vergeten te zijn. :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Nu wordt het lastig. Als er geen rassen bestaan, kan er dus ook geen racisme bestaan.
Anderzijds, islamofobie wordt m.n. door moslims, vaak racisme genoemd. Ik neem aan, dat moslims zichzelf dan weer als ras beschouwen, dat zijn toch een paar miljard mensen.
Daaruit volgend moeten niet-moslims (kufar dus) ook een ras zijn. En dan krijg je dergelijke redeneringen.

Betekent dat, dat het begrip racisme een andere lading heeft gekregen? Niet ongebruikelijk in de ontwikkeling van een woord.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Vilaine schreef:Nu wordt het lastig. Als er geen rassen bestaan, kan er dus ook geen racisme bestaan.
Anderzijds, islamofobie wordt m.n. door moslims, vaak racisme genoemd. Ik neem aan, dat moslims zichzelf dan weer als ras beschouwen, dat zijn toch een paar miljard mensen.
Daaruit volgend moeten niet-moslims (kufar dus) ook een ras zijn. En dan krijg je dergelijke redeneringen.

Betekent dat, dat het begrip racisme een andere lading heeft gekregen? Niet ongebruikelijk in de ontwikkeling van een woord.
Racisme is het discrimineren van mensen op grond van vermeende raciale verschillen, als je meent dat te rechtvaardigen is noem je jezelf niet een racist denk ik en ook niet als dat de gebruikelijke mores is wordt dat onderscheid niet gemaakt. Mensen maken onderscheid door iets te benoemen, of dat nu wel of niet te rechtvaardigen is met een redelijk argument doet er niet zo toe .
Ook al is er in biologische zin geen enkel redelijk argument te geven, er kan er altijd wel een bedacht worden en als dat gedragen kan worden door de meerderheid ben je klaar en met een religieus alibi achter de hand kun je een hoop rechtvaardigen.
Racisme is net als atheïsme begonnen als een scheldwoord of in ieder geval als een manier om onderscheid te maken en in het geval van racisme is dat natuurlijk dubbel :).
Ik kan iemand een racist noemen juist op grond van het feit dat er geen onderscheid gemaakt kan worden op grond van oppervlakkige kenmerken en je moet van zeer goede huize komen om dat onderscheid wel te kunnen maken op grond van genetische verschillen op DNA niveau, niet dus.

Maar ik denk dat oppervlakkige verschillen altijd voor verschillen in gedrag hebben gezorgd, zowel in poitieve als in negatieve zin. Alleen het blijkt nu dat er wetenschappelijk gezien weinig te rechtvaardigen valt.

Moslims die anderen racist noemen hebben het niet zo goed begrepen, maar hebben wel begrepen dat het politiek incorrect is om een racist te zijn en retoriek blijkt te werken.
Ze zijn alleen vergeten dat ze zelf ook een onderscheid maken dat niet te rechtvaardigen is en dus net zo racistisch als degene die ze het verwijten. Het mes snijdt aan twee kanten.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

On topic,
Als een groot ziener theorieën heeft die in het licht van deze tijd als waanzinnig of racistisch gezien worden dan was het alvast geen groot ziener. Alles waarbij de uitdrukking kind van zijn tijd of in het licht van die tijd als disclaimer worden gebruikt zijn stopmiddelen in een bootje dat niet waterdicht blijft.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Peter van Velzen
Site Admin

Vilaine schreef:Nu wordt het lastig. Als er geen rassen bestaan, kan er dus ook geen racisme bestaan.

Je openingszin lijkt me een denkfout, want volgens die redenatie bestaat er ook geen godsdienst. Het feit dat er biologisch gezien geen menselijke rassen bestaan, verhindert inemand om mensen met andere uiterlijke en genetische kenmerken onheus te behandelen,

Maar verder heb je gelijk, men gebruikt racisme vaak voor een breder geheel van generalizaties, ook wel ingroep-outgroep denkekn genoemd en soms xenofobie (met excuses aan de psychologen en psychiaters).
Uiteraard krijg je dat soort betitelingen soms ook ten onrechte naar het hoofd geslingerd. Zowel dit generalistisch denken als het ongefundeerd daarvan beschuldlgen van anderen kan worden gebruikt om het gebrek aan rationele argumenten te maskeren.

Oorspronkelijk betekende het een slechtere behandeling van mensen met bepaalde uiterlijke en genetische kenmerken, welke men zelf niet vertoond. En oorspronkelijk werd het vooral aangetroffen onder personen die zichzelf "blank" noemden. (en er soms ook bleek uit zagen)
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie