Je stelt je moreel superieur op, dat is jammer en onterecht
.
Waar maak jij dat uit op?
Graag uitleg waarom.
Ik reageer slechts heel nuchter en realistisch op jouw nuchtere en realistische opmerkingen.
Van Veen achtig ook.
Voor ik daar op reageer:
Wat is dat volgens jou?
1) Nederland heeft sinds de toegenomen welvaart in de jaren 60 geen enkele crises meer gehad,
Dan maar eerst vragen:
Wat versta jij onder een crisis?
De crises begn jaren 80 was slechts een werkgelegenheids crises, mensen kregen gewoon hun royale uitkeringen en konden iedere dag eten.
Is er bij jou pas een crisis in Nederland als mensen geen eten meer hebben?
Volgens jou was dus de olie crisis, met zijn uitlopers tot ver in de jaren tachtig, geen crisis.
Maar dat waren de crises.
Je eigen onderwerp:
Kijk naar landen als Frankrijk en de VSA.
Frankrijk heeft al langer te maken met de volksverhuizing uit Noord Afrika en
de VSA is een land van afstammelingen van kolonisten en slaven.
2) In Frankrijk loopt men in het segregatie proces enkele decenia voor, want daar is met de dekolonisatie de massa immigratie op gang gekomen.
Heb je niet gelezen wat in je quote van mij staat?
Je vergeet voor Nederland voor het gemak maar, dat we Nederlands Indie zijn kwijtgeraakt in de 2e helft van de 40er jaren.
En dat in 1976 half Suriname hierheen verhuist is laat je ook weg.
In de 70-80er jaren hadden de Surinamers overal de schuld aan.
In de jaren 70 was de groep indonesische nederlanders bijna volledig geïntegreerd en werd bijna nergens gediscrimineerd.
Een deel van de Molukkers was zodanig geïntegreerd, dat zij amper last ondervonden van de "apartheid", die een niet geïntegreerd deel ondervond, waar een deel van hun groep zelf voor koos en daarom in aparte wijken bleven wonen.
3/
Je gaat niet in op mijn vragen en opmerkingen, maar begint een verhandeling over de groep "marokkanen" ed.
In de jaren 70 was er nog geen roep om integratie, omdat de meeste arabische gastarbeiders dachten hier slechts tijdelijk te zijn.
Van beide kanten was er niet veel behoefte aan integratie, vandaar dat met toen "apart" leefde.
Pas toen de huizenmarkt weer wat aantrok, omdat de huizen zover in waarde gedaald waren dat ze weer betaalbaar werden half jaren 80, kwam er een spreiding op gang.
De mensen, die toen discrimineerden naar buitenlanders deden dat vnl. naar de Surinamers toe.
De publieke opinie en de politiek had het veel te druk met deze groep, die alle zwarten profiteurs vonden, ook de totaal andere groep van hier studerende antillianen en hoogopgeleiden, over een kam schoren.
Later in de 80er jaren werd iedere "buitenlander", die onze baantjes inpikte en onze te schaarse huizen bewoonden, en snel leerden van die "associale" nederlanders, die het prima vonden niet te werken en naar de "soos hun handje gingen ophouden", discrimineerd op afkomst.
Bij slecht beleid ( pvda beleid ) zullen die gemeenschappen steeds groter worden en verliest de westerse bevolking van Nederand uiteindelijk de strijd om de macht.
Doemdenkerij is nog een rest uit de gedachtenwereld van de jaren 80.
Ik weet het:
Ook dit is een emotionele en persoonlijke reactie.
Mensen als Van Veen, in al hun onwetendheid, ...............
En ondergetekende ook dus, volgens jou.
Is al voldoende over gezegd van mijn kant.
jijzelf schreef:in veel gebieden in de wereld wonen verschillende groepen al lang door elkaar , iedereen netjes in zijn eigen dorp
Bij algemeenheden, die toch iets duidelijk aangeven, is het onvermijdelijk dat er wordt geassocieerd.
Ik vond dit aardig duidelijk.
Er is niets verdraaid.
Dan moet je rekenen met dit soort reacties
Graag alsnog specificatie.
Ik dacht aan anti discriminatie wetgeving, goed immigratie beleid en aan een cultuur waarin op het werk niet over politiek gepraat word. Zodat mensen in vrede kunnen samenleven.
Komt er toch nog een goede opmerking.
Dat is nu precies wat in al de jaren 70 en 80 aan gewerkt is en gestimuleerd is, door de politiek (PVDA) en door mensen als Van Veen.
Zie hier het resultaat.
Jouw opmerking.
Mensen als Van Veen praten teveel over zaken waar ze niets van snappen, met name daar moeten we vanaf
"En hier zwijgt de spreker stil"
En rolt van haar stoel van het lachen.

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.