appelflap
agnost is toch iemand die niet zeker is? twijfel, onzekerheid en in het allerslechtste geval een zekere vorm van lafheid om de feiten echt op tafel te gooien en de enig juiste conclusie te trekken
Hoe kan je de enige juiste conclusie trekken als je bepaalde feiten niet eens weet op het moment? Dan ben je bezig met illusionisme!
locke
Zo even van wiki geplukt:
Agnostic atheism
the view of those who do not claim to know of the existence of any deity, but do not believe in any
yup!
cluny
Soms kan er met vooral klein gehouden porties toegediende rede van atheïsten er wat echte wijsheid in de agnost ingebracht worden.
Je doet toch hetzelfde? Je cliamt hier dat de atheist altijd wijzer is dan de agnost, want de atheist heeft de
echte wijsheid in pacht.
Al zou ik dat zelf geen wijsheid noemen maar werkelijkheidszin.
niet mee eens, als je iets niet weet kan je dat beter toegeven, dat is werkelijkheidszin, er is slechts veritas at momentum, en het is geen schaamte om je dat te realiseren, diegenen die meent alles te weten bedriegt gewoon zichzelf.
Locke
Daarom kan -in bepaalde gevallen- een wijze keuze zijn: ik weet het gewoon niet.
Elke situatie vereist een gepaste houding. Zo kan ik zonder problemen stellen almachtige baarddragers bestaan niet, maar om dan te gaan beweren dat daarmee ook niks bestaat dat we nog niet kunnen verklaren?
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.