www.ronduit.nl

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

je krijgt de keus.. deze tekst is trouwens niet voor heidenen of christenen bedoelt.. tenzei er hier een jood is, kunnen wij deze tekst niet toe passen
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

En waarom niet? God is en blijft dezelfde despoot, toch? Of geldt het O.T. niet als het je niet uitkomt?
Schrap dan ook die tien geboden, en Genesis.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Bedoelde u: true scotsman fallacy :D

Het is de "No true scotsman fallacy"
http://homepage.ntlworld.com/derekpotte ... otsman.htm

Argument: "No Scotsman puts sugar on his porridge."
Reply: "But my friend Angus likes sugar with his porridge."
Rebuttal: "Ah yes, but no true Scotsman puts sugar on his porridge."
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:je krijgt de keus.. deze tekst is trouwens niet voor heidenen of christenen bedoelt.. tenzei er hier een jood is, kunnen wij deze tekst niet toe passen
Heb jij even geluk Eef dat je geboren bent in een Nederlands christen-gezin!

Wat nu als je geboren en getogen was in een islamitisch land?
Dan had je nu naar de hel gegaan, of niet?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
collegavanerik
Superposter

sjaakdaak schreef:En waarom niet? God is en blijft dezelfde despoot, toch? Of geldt het O.T. niet als het je niet uitkomt?
Schrap dan ook die tien geboden, en Genesis.
Het hele oude testament is immers niet meer geldig
Echter de evangelien ook niet : "Verkoop alles wat je bezit"

Doe wat Jezus doet Eef, of je wordt niet behouden

Eet geen vijgen
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

haha, weer een tekst uit zn verand rukken, hi zegt niet dat je geen vijgen meer mag eten, hij zegt dat er van die specifieke boom geen vijgen meer gegeten wordt. lees maar na.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
collegavanerik
Superposter

eef schreef:haha, weer een tekst uit zn verand rukken, hi zegt niet dat je geen vijgen meer mag eten, hij zegt dat er van die specifieke boom geen vijgen meer gegeten wordt. lees maar na.
Maar waarom vervloekt Jezus een onschuldige boom buiten het seizoen?
Afbeelding Hebr 6:
Biggetje

Bericht door Biggetje »

eef schreef:
Biggetje schreef:
eef schreef:
Oowjaah, en omdat een aantal kerken het doen, zijn alle kerken zo? Dat heten vooroordelen erik. omdat de ene bloem geel is, is de andere ook geel. lekkere beredenering heb je :?
Al die kerken baseren zich op dezelfde bijbel, en komen tot verschillende conclusies.
Hoe weet jij dan dat jij de goede conclusie hebt getrokken en waarom al die andere dan minder goed zouden zijn?
omdat ik zelf de bijbel lees. En daar mn conclusie uit trek, en ik zeg je, ik ben het lang niet altijd eens met wat er in de kerk gebeurt... Dit omdat ik zelf de bijbel lees, en niet alleen dat, ik luister ook naar de uitleg van anderen. Daar basseer ik mijn mening op.
hier leg je dus zelf uit wat ik bedoel: Jij bepaalt de inhoud van de bijbel. want hoe kun jij zeker weten dat jij de goede conclusies trekt?
De mens lijkt te beperkt om alwetend te kunnen leven, maar te slim om in onwetendheid te sterven
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Erik schreef:
eef schreef:je krijgt de keus.. deze tekst is trouwens niet voor heidenen of christenen bedoelt.. tenzei er hier een jood is, kunnen wij deze tekst niet toe passen
Heb jij even geluk Eef dat je geboren bent in een Nederlands christen-gezin!

Wat nu als je geboren en getogen was in een islamitisch land?
Dan had je nu naar de hel gegaan, of niet?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

collegavanerik schreef:
eef schreef:haha, weer een tekst uit zn verand rukken, hi zegt niet dat je geen vijgen meer mag eten, hij zegt dat er van die specifieke boom geen vijgen meer gegeten wordt. lees maar na.
omdat ie teleur gesteld was dat de boom geen vruchten had? ik weet het niet...

Voor mezelf weet ik het cker... waarom? geen idee. Het is een combinatie van gevoel, varstand en geloof
bad_religion

Bericht door bad_religion »

collegavanerik schreef:
Misschien omdat ie begon door te trippen in die psychose van hem ?
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

eef schreef: Voor mezelf weet ik het cker... waarom? geen idee.
Iets zeker weten en vervolgens geen idee hebben waarom.
En dat vind je slim?
Het is een combinatie van gevoel, varstand en geloof
Waar zie je het verstand dan in terug, Eef?
C'est le ton qui fait la musique
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Heb ik ergens gezegt dat ik het slim vind? heb ik ergens gezegt dat het logisch is? Ik zeg alleen wat ik weet. Ik weet het cker, voor een ander is het niet cker, maar voor mij wel.

Ik zie me verstand in veel dingen trug. Als mn gevoel zegt dat ik geen zin heb om naar de kerk te gaan zegt mn verstand bijvoorbeeld dat ik wel moet gaan. om maar een simpel voorbeeld te noemen.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:Ik zie me verstand in veel dingen trug. Als mn gevoel zegt dat ik geen zin heb om naar de kerk te gaan zegt mn verstand bijvoorbeeld dat ik wel moet gaan. om maar een simpel voorbeeld te noemen.
Het verstand dat jouw zegt dat je toch naar de kerk moet gaan zijn enkel en alleen die geïndoctrineerde hersencelletjes die jouw op dat moment bestoken met de gedachte "Dat je naar de kerk moet gaan..."
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De Bijbel staat zo vol met ingewikkelde zinnen, verouderde symboliek en manier van denken dat het moeilijk valt uit te leggen aan de moderne mens. Tenzij je het terugbrengt naar het niveau van zo goed mogelijk proberen te leven of het immiteren van Jezus; er is echter niemand die je kan uitleggen hoe je dat moet doen.
De Bijbel is geen boek waar alle antwoorden in staan en is niet het leven zelf. Waarom aanbidden dan mensen een heilig boek?
Waarom geen boek dat dient als beginpunt en wat geen referentiepunt is? Je leest het en je bent er klaar mee. Als het duidelijk is geschreven hoef je het niet keer op keer te lezen om te zoeken naar verklaringen of dogma's.

Eef, als je zegt iets zeker te weten, betekent dit dat je iets volledig begrijpt. We kunnen echter nooit wat dan ook volledig begrijpen. Wanneer dat je denkt dat je iets begrijpt, is dat altijd een defintie van iets wat je niet weet; Kennis is een elegante uitdrukking van onbegrip. Denken gelijk te hebben of volledig zeker zijn is 1 van de 3 belangrijkste kwalen van de mens (de anderen zijn ernst - te serieus ergens over zijn - en belangrijkheid in de zin van zichzelf belangrijk vinden). Zekerheid is er de oorzaak van dat mensen niet meer nadenken en waarnemen. Iedere keer als er ergens zekerheid over bestaat, kun je er zeker van zijn dat je iets vergeten bent. Ben jij zeker genoeg van jezelf om onzeker te zijn?
Plaats reactie