Freethinker artikelen zijn incorrect

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Jona schreef:Ach, je weet het niet wat Paulus zei, misschien kom je het nog eens tegen wat Paulus in die situatie deed.
Dat je dat van Paulus en mij en alle andere christenen vind, tsja, nogmaals, ken je het nr All day van Hillsong? ;)
Nee bedoel je deze?:
http://display.lyrics.astraweb.com:2000 ... %2Eall_day
Hillsong schreef: I don't care what they say about me
It's alright, alright
I don't care they think about me
It's alright, they'll get it one day

Pre-Chorus
I love you, I'll follow you
You are my, my life
I will read my bible and pray
I will follow you all day

Verse 2:
I don't care what it costs anymore
Cos' you gave it all and I'm following you
I don't care what it takes anymore
"They I'll get it one day."

Lieve Jona,

Misschien realiseer je je het niet, maar het gros van de atheisten op dit forum is ex-Christen. Misschien geldt voor jou ook wel: "You'll get it one day."
Sterkte alvast.

PS Die link naar Hillsong had je ook zelf kunnen geven, scheelt weer wat zoektijd. :wink:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Ja, die bedoel ik! Dank je, nu heb ik zelf de tekst ook, heb t nr nl wel snap je, maar goed thnx.

Je zegt dat het gros ex-christen is. Dan komen we weer bij die definitie uit, wanneer ben je christen?
Ik zeg, als je van Christus bent. Jullie denken hier waarschijnlijk anders over, want anders zou je de 'term' ex-christenen niet gebruiken. Als je mijn definitie gebruikt, dan kan het niet zijn dat er ex-christenen zijn. God laat niet varen wat Zijn hand begon.
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jona schreef:Ik zeg, als je van Christus bent.
En als je in een islamitisch land was geboren en opgevoed, was je dan ook christen geweest?
Misschien heb je liever de term "ex-gelovigen"?

Christen, moslim welk label je er ook aan wil hangen het eindresultaat blijft hetzelfde, een schijnwereld waarin je jezelf als uitverkoren ziet, een wereld van dromen!
In jouw optiek waarschijnlijk een prettige droom, maar helaas voor jou zul je vroeg of laat wakker worden, en als dat gebeurd zul je moeten leren leven in de wereld van de werkelijkheid.

En dan pas zul je begrijpen wat er bedoeld wordt in mijn onderschrift.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Jona schreef:Ja, die bedoel ik! Dank je, nu heb ik zelf de tekst ook, heb t nr nl wel snap je, maar goed thnx.

Je zegt dat het gros ex-christen is. Dan komen we weer bij die definitie uit, wanneer ben je christen?
Ik zeg, als je van Christus bent. Jullie denken hier waarschijnlijk anders over, want anders zou je de 'term' ex-christenen niet gebruiken. Als je mijn definitie gebruikt, dan kan het niet zijn dat er ex-christenen zijn. God laat niet varen wat Zijn hand begon.
Dogredenatie van de ware Schot; gaan we weer.

"Alleen die mensen die zichzelf Christen noemen die in mijn rijtje passen zijn ware Christenen(tm), dus ik heb lekker altijd gelijk; puh!"
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Vanmorgen een geweldig fijne preek gehad! Veel aan gehad, en heb er nog veel aan ;)
Ds van Vlastuin, die voorging, zei één ding waardoor k aan deze discussie moest denken. Hij zei, veel mensen waren als de vrouw van Lot, ze lieten het achter, maar keken achterom. Ze waren bijna bekeerd, ze waren bijna christen, maar ze zijn helemaal verloren.

Christen ben je als je van Christus bent, gelukkig is het niet aan mij om te oordelen over personen, dat is aan God. Ik weet niet hoe God oordeelt, dat is aan Hem.

Als mijn lichaam hier op aarde in slaapt, dan zal ik wakker worden in de hemel, en voor altijd bij Hem zijn. Dat lijkt een droom, maar het is werkelijkheid. (hier ging het ook al over vanmorgen.. t lijkt wel of jullie erbij waren :D)
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

vrouw van Lot, ze lieten het achter, maar keken achterom.
De vrouw van lot wilde gewoon echt weten wat er gebeurde ...
maar dat mag dus niet ...
Echt weten of doorzien ( doordat je het "gezien " of" meegmaakt " hebt)of gewoon maar(preventief ) poolshoogte nemen --> MAG immers niet ....
En zeker een vrouw hoeft niets te weten . Ze dient zelfs niet nieuwsgierig te zijn of t'e "weten "; ze moet doen wat wordt gezegd en verder gehoorzamen en werken .... zoals een lastdier en/of een robot en/of een seksslavin bijvoorbeeld ....

Ze werd een zoutpilaar
Misschien wel een voorafbeelding of profetie van " het zout der aarde ?" ( volgens een andere interpretatie ) ? :D

dan zal ik wakker worden in de hemel, en voor altijd bij Hem zijn.
Eigenlijk willen jullie zo vlug mogelijk dood ? en ontsnappen aan deze last van de wereld om zo vlug mogelijk bij " hem" te zijn in de" goddelijke " liefde .... en wat ga jij ( wie is dat dan wel ? je eeuwige ziel ? ) daar dan wel doen ? Eeuwig "gelukkig " zijn ? ....
Betekent dat dan alles mogen doen wat je hier niet mocht of kon doen ?

Wat een minachting voor de werkelijkheid ... of wat een soort traumas en ontberingen hebben jullie hersenen en gedragspatronen zodanig beschadigd dat je dit soort droom , wens en fantast - oplossingen veruit gaat prefereren ?

Dit is gewoonweg triest ...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar laat ik het ook eens zien op een andere emotionele , " " eveneens paranoide " en "angstige " manier ;

Dit soort bovengeschetste doods-cultus als hoogst -brereikbare ideaal en vervulling , is ook nog zoiets als een gratis bijgeleverd lang koord waarmee je je zelf kan ophangen ....
____ je luie en achterbakse uitbaters / kontrollers hoeven het zelfs, niet "personlijk "te doen, je doet het gewoon in hun plaats ....
Het is "zichzelf de das omdoen "
( zoek maar eens op een schilderij van Breughel of Bosch )
Het valt ons vaak niet op dat we onszelf 'de das omdoen'. omdat we het gewoon obsesioneel en compulsief gewoon worden het dagelijks wat onmerkbaar strakker aan te spannen gedreven door onze vurige verlangens ernaar ...
Als we niet voorzichtig zijn zal het niet lang duren voor het beelden ( en wensdromen ) die we( ook daarvan ) in onze gedachten hebben , niet meer overeenkomen met de realiteit ....

Bovendien is het ook nog eens te gebnruiken als een soort lichtbak van de "stroper " (---> je "voorgangers " en professionele menselijke manipulatoren , dus ) waarvoor de hazen gebiologeerd roerloos blijven zitten; zodat ze gemakkelijk kunnen worden afgeschoten ..... smakelijk

En natuurlijk ;
Klachten over het afgeleverde / verkochte produkt en hun beloofde uitwerkingen , kunnen ook al niet meer worden aanvaard als je jezelf om zeep hebt gebracht
t lijkt wel of jullie erbij waren ....
Hoe meer volk hoe meer vreugd ... de duivel is trouwens ook altijd van de partij ... maar dat wist je natuurlijk al

Wat een vreselijke grap :D
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Dank je, ik ben grappig :mrgreen:

T gaat erom dat de vrouw van Lot het niet achter kon laten, daar lag haar hart.

Wanneer het God's tijd is zullen we naar Huis gaan. Eeuwig God mogen loven. Nooit meer pijn, angst of verdriet.

Onze gedachten komen vaak niet meer overéén met de realiteit. We denken dat het met ons wel meevalt, dat we niet zo zondig zijn, dat het allemaal wel los loopt.
Als je ogen niet geopend zijn en je bekeerd bent zal de 'strop' steeds strakker worden en als je dan nog niet bekeerd bent, dan zal t op het laatst voor eeuwig te laat zijn..
collegavanerik
Superposter

Jona schreef:Dank je, ik ben grappig :mrgreen:

T gaat erom dat de vrouw van Lot het niet achter kon laten, daar lag haar hart.

Wanneer het God's tijd is zullen we naar Huis gaan. Eeuwig God mogen loven. Nooit meer pijn, angst of verdriet.

Onze gedachten komen vaak niet meer overéén met de realiteit. We denken dat het met ons wel meevalt, dat we niet zo zondig zijn, dat het allemaal wel los loopt.
Als je ogen niet geopend zijn en je bekeerd bent zal de 'strop' steeds strakker worden en als je dan nog niet bekeerd bent, dan zal t op het laatst voor eeuwig te laat zijn..
Je bedoelt dan ga ik echt naar de hel? :twisted: :twisted:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Geloof --> eeuwige leven
Geloof je niet --> eeuwige verdoemenis, oftewel eeuwig in de hel..
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Jona schreef:Geloof --> eeuwige leven
Het christendom is voor het vrije vergaren van informatie, wat de maffia is voor het vrije ondernemersschap.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
collegavanerik
Superposter

Jona schreef:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Geloof --> eeuwige leven
Dus boeddisten gaan naar de hel?
Afbeelding Hebr 6:
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Het antwoord lijkt mij vrij duidelijk:
Joh 3: 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Joh. 14: 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
collegavanerik
Superposter

Jona schreef:Het antwoord lijkt mij vrij duidelijk:
Joh 3: 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Joh. 14: 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
Ook Boeddhisten die nog nooit van Jezus hebben gehoord? (Klein thais dorpje)
Afbeelding Hebr 6:
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

collegavanerik schreef:Ook Boeddhisten die nog nooit van Jezus hebben gehoord? (Klein thais dorpje)
Ook de indianenstammen diep in de amazonejungle die nog nooit van Jezus hebben gehoord?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Jona schreef:Het antwoord lijkt mij vrij duidelijk:

Je blijft heel veel vragen ontwijken Jona. Dat mag, maar op een forum waar veel gevraagd wordt naar onderbouwde argumentenvoor een bewering is dat niet fair, zeker niet slim.

Jij komt met de bewering dat iemand die niet gelooft in Jezus uiteindelijk zal boeten voor het feit dat hij dat niet doet.
Wij vragen je waarom jij (als christen) dat tegen ons (niet christenen) zegt?
Jij zegt: 'omdat dat in de bijbel staat'.
Wij zeggen: 'da's dan niet zo mooi, maar waarom veroordeel jij ons in ons anders denken?'
Jij: 'Dat doe ik niet, dat doet God/Jezus, die barmhartig en rechtvaardig is, je kunt hem niet zien, maar hij is er wel'.
Wij: "Hoe kom je daarbij?"
Jij: 'Vanuit mijn bijbel, daarin staat dat jullie ongelovig zijn en dan heb je pech'
Wij: "Dat is dan niet barmhartig en rechtvaardig"
Jij: "Dat kan best zijn, maar dat staat wel in de bijbel"
Wij:"Dat is niet zo'n waarheidsgetrouw boek, weet je, lees ook eens wat anders"
Jij: 'Nee, dat hoef ik niet, want de bijbel heeft toch gelijk,'
Wij: 'En jij gelooft alles wat in dat boek staat?'
Jij: 'Ja, onvoorwaardelijk'
Wij: "Vind je dat niet naief?"
Jij: "Nee hoor, ikke niet"
Wij: "Het is echt niet zo'n goed boek hoor, het zit vol tegenstrijdigheden"
Jij: 'Die zijn er niet, doordat ik met Gods Geest lees'
Wij: 'Maar ze staan er wel.'
Jij: 'Niet met Gods Geest'
Wij: 'Het predikt naastenliefde, maar veroordeelt niet-christenen'
Jij: 'Dat mag, want niet-christenen zullen branden'
Wij: 'Hoezo, wij zijn zo slecht toch niet?'
Jij: 'Kan best zijn, maar dat staat wel in de bijbel, '
Wij: "Dus jij gelooft in een boek dat mensen opzet tegen elkaar?"
Jij: 'Onvoorwaardelijk, het is niet te begrijpen voor jullie, maar dat komt omdat God jullie haat, ik niet hoor, ik begrijp niet waarom, maar hij haat jullie nu eenmaal, dus branden zul je'
Wij: "En vind je dat dan nog steeds barmhartig en rechtvaardig?"
Jij: 'Ja hoor, hem wil ik loven tot in alle eeuwigheid'
Wij: 'Vind je het niet eens tijd worden om zelf na te denken over wat je moet vinden van andersdenkenden zoals ons?'
Jij: 'Nee hoor, dat weet ik wel, want dat staat in de bijbel'

8)
.
Laatst gewijzigd door insomnia op 30 mei 2005 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.
C'est le ton qui fait la musique
Plaats reactie