Maar berekeningen zijn nog geen leven.LordDragon schreef:Er zijn wetenschappelijke berekeningen die aanduiden dat leven in het universum heel frequent voorkomt.
Laten we dat ook niet vergeten.
Moderator: Moderators
Maar berekeningen zijn nog geen leven.LordDragon schreef:Er zijn wetenschappelijke berekeningen die aanduiden dat leven in het universum heel frequent voorkomt.
Of ik het zelf geloof, vraag je?Mujaheed1 schreef:omdat oude testament en nieuwe testament in geknoeid zijn slimmerik. aangepast aan de belangen van de mensen. zogenaamd jezus is gestorven voor onze zonden, zodat we kunnen zondigen tot we erbij neervallen? geloof je het zelf. nu kunnen homo's ook al in kerken trouwen..het christendom blijft zich aanpassen terwijl de islam altijd hetzelfde is geweest en zal blijven!
Klaas Hendrikse schreef:God bestaat niet op dezelfde manier als een pot pindakaas
Hebr 6: Bijlange niet.Mujaheed1 schreef:nee, als je dood gaat dan begint het pas! maar dan is het voor een ongelovige al te laat om nog te geloven.
Waarom zijn de goden van de oude grieken verzonnen en de god van de arabieren niet?Mujaheed1 schreef:het is simpel, er bestaan geen andere goden. er is maar één God. alle profeten zijn gezonden met dezelfde boodschap; namelijk; TAWHEED (eenheid van god).
Hebr 6: ik had hier een heel uitgebreid antwoord op gegeven, is dat bericht verwijderd of wat? anders zal ik het opnieuw posten.CXT schreef:Beste Mujaheed, leg me eens uit: hoe weet je zo zeker dat God bestaat? Je hebt dit topic toch niet voor niets geopend.
ge hebt niet veel keuze héMujaheed1 schreef: dus vanaf nu ben ik alleen nog actief in dit topic,
Hebr 6: Mujaheed1 schreef:Hallo allemaal,
ik krijg zoveel reacties, zoveel vragen en mensen benadrukken dat ze antwoord willen allemaal..ik zit niet 24/7 achter de pc. dus kan niet alles tegelijk beantwoorden. daarnaast ook heel veel offtopic-vragen wat het nog onoverzichtelijker maakt.
dus vanaf nu ben ik alleen nog actief in dit topic, zo blijft het overzichtelijk. ga zo even kijken welke vragen onbeantwoord zijn gebleven..
groet,
Mujaheed.
Dan hier de kopie van mijn vraag elders.Mujaheed1 schreef:hoe ver heb je gezocht om dit te achterhalen wat hij allemaal wist en predikte? heb je de koran weleens van begin tot eind gelezen. heb je boeken over de islam gelezen, of baseer je je praatjes op vermoedens en vooroordelen? ik zou zeggen, begin te lezen en zoek voor jezelf uit.
Ik schreef:Misschien zou je deze opmerking in een open vraagvorm kunnen plaatsen en niet zelf je eigen vraag willen invullen?
Zeker niet voordat je weet, wie ik ben en wat ik allemaal wel of niet gelezen heb.
Nogmaals:
Jij bent degene die hier komt met vlg. jou wetenswaardigheden.
Natuurlijk komen er dan vragen.
Vragen zijn gezond.
Dus jij bent degene, die ons dan ook wijzer zou moeten maken over datgene wat je ons komt vertellen.
Heb je mijn vraag aan jou
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 64#p202964
nog gelezen en zou je daarop willen reageren?
Het wordt me steeds duidelijker dat jij zelf niet de kennis hebt, om te kunnen beoordelen, welke wetenschap de juiste of tenminste de meest waarschijnlijke is.
Lees
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 97#p105097
eens door.
Ik heb dat wel gedaan.
Heel toegankelijk.
Er staat overzichtelijk bij elkaar, wat je moet weten over een bepaald aspect van de wetenschap, wat de Koran zegt, en wat daarvan al vele jaren bekend was in de wereld van toen en wat er onjuist is volgens de wereld van nu.
Voor mij bracht dit niet iets nieuws en ik zou daar nog wel wat argumenten bij kunnen zetten, waaruit blijkt dat de wetenschap vroeger nogal primitief was en zelfs onwaar.
Als je dit hebt gelezen en bestudeerd, dan kunnen we misschien opnieuw hierover verder discussieren.
goed, dit is duidelijk. de koran werd met tussenpozen geopenbaard aan de profeet (vrede zij met hem) hij was zelf ongeletterd. de koranverzen werden vervolgens gememoriseerd door veel van zijn metgezellen. deze metgezellen schreven later ook de verzen op papier onder zeer strenge voorwaarden. de betrouwbaarheid is natuurlijk zeer belangrijk, hetzelfde geld voor de hadiths (overleveringen). dat is voor moslims de belangrijkste bron van kennis na de koran. deze hadiths zijn onder te verdelen in 4 categorieën), maar de zeer betrouwbare hadiths zijn de hadiths sahih van buchari. dat is dus na de koran een van de belangrijkste, zo niet; het belangrijkste boek voor de moslims naast de koran. naast dit boek zijn er heel veel hadithsboeken, maar zoals ik zei; de meest betrouwbare is die van buchari. daar handelen de meeste moslims dan ook naar. maar de hadiths opzich is al een hele wetenschap.doctorwho schreef:Mujaheed1
Laat ik dan zoals je elders verzocht beginnen met 1 vraag
Welke bronnen zijn er voorhanden over de begintijd van de islam. Oftewel: wie schreven de islamitische evangelien?
wat is jouw vraag nu precies? als ik het goed begrijp; je wilt dat ik godsbewijs lever? daar kan ik pagina's mee vullen! wees eens wat specifieker...heeck schreef:Mujaheed,
Jij hebt gesteld: "GOD BESTAAT !".
Al een paar keer vraag ik je een godsbewijs te leveren, maar je geeft allerlei NIET-antwoorden, zoals ook op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39#p203039
met:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 59#p203059
Als je dan ook nog komt met absoluut niet met de wetenschap verenigbare mensen van 30 meter lang, dan ziet het er naar uit dat je erg dom bent gehouden.
Elders zie ik nog meer opvattingen van je die niet verenigbaar zijn met de werkelijkheid.
Omdat je ze allemaal ontleent aan een volgens mi verzonnen god,
Wil ik je godsbewijs zien,
Anders bent je voor mij een riskante fantast die niet weet waar hij moet ophouden met geloof in van alles
aan een ander op te leggen,
Nogmaals: je godsbewijs en anders intrekken die uitspraak van je,
Roeland