Het is niet zo dat ik van deze coalitie het meeste heil verwacht, maar meer dat ik dit inschat als de meest waarschijnlijke totstandkoming van een kabinet.Kitty schreef:Nee, de bijstand moet minder stijgen, dus niet meer gekoppeld aan de loonontwikkeling maar alleen nog aan de inflatie. En de belastingen omlaag zodat het minimumloon hoger wordt dan de bijstandsuitkering. En voor mensen die langdurig in een uitkering zitten en gehandicapten en chronisch zieken de mogelijkheid om gebruik te maken van de bijzondere bijstand als extra vangnet. Zodat in ieder geval diegenen die willen werken er niet op achteruit gaan, maar er op vooruitgaan indien zij gaan werken. Het verschil tussen een uitkering en een betaalde baan moet dus groter worden, zodat werken loont boven een uitkering. Doe je dat niet, dan hou je mensen in een uitkering gevangen, en dat is erg.
Verder ben ik het met de coalitie voorspellingen van Frodo volledig eens. Ook ik zie het meeste heil in een coalitie VVD, CDA, D66 en GL.
Wat het beste voor het land zou zijn is dat ik persoonlijk als absoluut soeverein heerser wordt aangesteld.

Maar als ik een perlementair meerderheidskabinet mag kiezen opteer ik liever voor VVD-PvdA-D66-GL. Dat zal nog knap lastig worden, maar ik denk dat er wel wat uit te ruilen valt.