Islam was inspiratie voor Hitler

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Re: Islam was inspiratie voor Hitler

Bericht door Marinus »

lisa schreef: Of het levend begraven van hun eigen dochters.

En wanneer aan aan hunner (de geboorte) van een meisje wordt gemeld, verduistert zijn gezicht en is hij vol toorn. (58)
Hij (de vader) verbergt zich voor het volk vanwege het slechte nieuws dat hem is aangekondigd; zal hij haar in weerwil van schande behouden of haar in het stof begraven? Voorwaar, slecht is hetgeen zij besluiten.
(soera de bij vers 59)
Ik vind het een opmerkelijke gedachte dat het afkeuren van het levend begraven van koters applaus zou moeten verdient. Het kwam inderdaad voor in het verleden dat dat gebeurde, en het komt nog steeds voor op bepaalde plekken. Het doden van kinderen is naar mijn weten nooit gebruikelijk menselijk gedrag geweest. Zoiets afkeuren is vrij normaal en verdient verder geen staande ovatie of zo.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

siger schreef:Dus let nu allemaal eens goed op, want hier valt iets te leren. Een modern "gematigd" moslim als Surrendered vindt dat je je vrouw mag slaan als je er eerst over gepraat hebt.

Vindt Surrendered ook dat je een vrouw mag doodstenigen, maar niet zomaar meteen, in het wilde weg? Dat is ongeveer wat de moderne, gematigde, liberale moslim Tariq Ramadan vond.

Mensen, denk daar eens aan als je over de verlichte, liberale islam spreekt.
ik noem zo'n moslims bekrompen en achterlijk en jij noemt hem gemtagid, modern en tolerant.
wie heeft er nu gelijk?
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Dat de Arabieren meisjes levend begroeven is nooit bewezen en waarschijnlijk een leugen, zoiets als de 'blood libel' over de joden. Opmerkelijk is vooral dat de islam zelf oproept tot het levend ingraven van vrouwen en ze dood te gooien met stenen. De islam is bepaald geen verbetering voor vrouwen, al wil men dat nog zo graag bewijzen.
siger

Bericht door siger »

appelfflap schreef:ik noem zo'n moslims bekrompen en achterlijk en jij noemt hem gemtagid, modern en tolerant.
wie heeft er nu gelijk?
Als we het er maar over eens zijn dat Surrendered een doorsnee moslim is.
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

siger schreef:Dus let nu allemaal eens goed op, want hier valt iets te leren. Een modern "gematigd" moslim als Surrendered vindt dat je je vrouw mag slaan als je er eerst over gepraat hebt.

Vindt Surrendered ook dat je een vrouw mag doodstenigen, maar niet zomaar meteen, in het wilde weg? Dat is ongeveer wat de moderne, gematigde, liberale moslim Tariq Ramadan vond.

Mensen, denk daar eens aan als je over de verlichte, liberale islam spreekt.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
#-o Er is geen enkele vers die zegt dat je vrouwen mag stenigen, welke idioot zegt dat nou? Oh en, jullie zelf zeggen toch, probeer pratend te handelen en niet vechtend of ruziënd. #-o
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Surrendered schreef:
Er is geen enkele vers die zegt dat je vrouwen mag stenigen, welke idioot zegt dat nou?
Het is in elk geval de praktijk die door moslims, op basis van de koran en dus de islam, uitgeoefend wordt.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Dit is allemaal al ernstig genoeg, maar eigenlijk is het nog één treetje ernstiger. Soera 4:34 geeft er als reden bij dat de man (door Allah) is bevoorrecht en bovendien dat het slaan een optie is als ongehoorzaamheid wordt gevreesd.

De vrouw hoeft dus niet eens iets te hebben gedaan, alleen de vrees daarvoor kan al als reden worden gebruikt voor het slaan.
als ik het goed begrijp mag je dus constant je vrouw slaan?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Surrendered
Ervaren pen

gerard_m schreef:Dit is allemaal al ernstig genoeg, maar eigenlijk is het nog één treetje ernstiger. Soera 4:34 geeft er als reden bij dat de man (door Allah) is bevoorrecht en bovendien dat het slaan een optie is als ongehoorzaamheid wordt gevreesd.

De vrouw hoeft dus niet eens iets te hebben gedaan, alleen de vrees daarvoor kan al als reden worden gebruikt voor het slaan.
Het is gewoon duidelijk dat je gelooft in andere wie vertelt over de Islam. Soera 4:34 is als volgt:

"Husbands should take full care of their wives, with [the bounties] God has given to some more than others and with what they spend out of their own money. Righteous wives are devout and guard what God would have them guard in the husbands’ absence. If you fear high-handedness from your wives, (1)remind them [of the teaching of God], (2)then ignore them when you go to bed, (3)then hit them. If they obey you, you have no right to act against them. God is most high and great."[4:34]

Snappie? Zoals ik al zei. Eerst praten en preken houden, daarna haar neger in bed of niet met haar in het zelfde bed slapen en daarna slaan. En dat slaan heeft ook voorwaarden die ik al eerder zei, zoals niet op het gezicht slaan.
a.r.

Bericht door a.r. »

Snappie? Zoals ik al zei. Eerst praten en preken houden, daarna haar neger in bed of niet met haar in het zelfde bed slapen en daarna slaan. En dat slaan heeft ook voorwaarden die ik al eerder zei, zoals niet op het gezicht slaan.
Nee!! Verklaar je nader svp! Je maakt me steeds nieuwsgieriger.
Jinny

Bericht door Jinny »

Het blote feit an sich dat er geslagen moet worden is al reden om de islam te disqualifiseren als levensrichtlijn.
siger

Bericht door siger »

Surrendered schreef:Eerst praten en preken houden, daarna haar neger in bed of niet met haar in het zelfde bed slapen en daarna slaan. En dat slaan heeft ook voorwaarden die ik al eerder zei, zoals niet op het gezicht slaan.
Bedankt voor de helderheid, Surrendered. Ik probeer hier al jaren uit te leggen hoe een doorsnee moslim denkt, en ben daardoor van alles en nog wat beschuldigd.

Als ik nu nog een manier zou vinden om je te laten begrijpen dat je houding onverenigbaar is met de moderne samenleving, dan zou het nog mooier zijn.

Je hebt wel mijn vraag over steniging ontweken. Ik had het niet over de koran, de koran is niet het hele verhaal. Tariq Ramadan schreef dat alle islamgeleerden het er over eens zijn dat verminking en stenigen bij de islam horen. Wil jij aub eens zonder omwegen vertellen of volgens jou verminking en stenigen in bepaalde situaties is toegestaan in de islam, ja of nee?

Misschien mag ik ook van je vernemen of je jezelf als een gewone doorsnee moslim, of een extremist, of een moderne en liberale moslim beschouwt?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Snappie?
Ja, ik had hem al door hoor. En het interesseert me geen moer of aan het slaan voorwaarden verbonden zijn.

Slaan van je vrouw vanwege dreigende ongehoorzaamheid is verkeerd. Punt.

Net als: rooftochten houden, een stam uitmoorden, een sluipmoord op een dichter laten uitvoeren, discriminatie van andersgelovigen, discriminatie van vrouwen, doodstraf voor afvalligheid, doodstraf voor sex buiten het huwelijk, slavernij toestaan, etc. Je kunt aankomen met voorwaarden of weet ik wat, maar deze zaken deugen gewoon niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Er is geen enkele vers die zegt dat je vrouwen mag stenigen, welke idioot zegt dat nou?
Die "idioot" is jouw profeet. Als je interesse hebt, zal ik de ahadith voor je opzoeken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Surrendered
Ervaren pen

Jim schreef:Het blote feit an sich dat er geslagen moet worden is al reden om de islam te disqualifiseren als levensrichtlijn.
je moet niet slaan
Surrendered
Ervaren pen

gerard_m schreef:
Die "idioot" is jouw profeet. Als je interesse hebt, zal ik de ahadith voor je opzoeken.
Zoek maar op :D
Plaats reactie