Voor de Nederlandstalige luisteraars de Nederlandstalige ondertiteling onder in beeld, zodat je niet vergeet waar het om draait in het christelijke geloof, met tussen haakjes rationeel commentaar:
"Verlos me van de eeuwige dood. Van die angstwekkende dag, wanneer hemel en aarde zullen beven; wanneer u wederkomt om de wereld met vuur te oordelen."
(Welke god die liefde zou zijn heeft er een vuurtje?

"Het doet mij sidderen en ik ben bang voor de komst van uw oordeel en uw toorn.
Die dag van gramschap, onheil en ellende. Die dag; grote en zéér bittere dag.
Geef hen eeuwige rust, Heer, en laat het eeuwige licht op hen schijnen."
(Want die heer heeft blijkbaar een weegschaal in haar hand wanneer ze terugkomt (en niet eerder blijkbaar) om dan ook zombies te veroordelen (want ze zal het blijkbaar tot nu toe wel druk hebben gehad met andere zaken van dringender belang?))
"Naar het paradijs. Moge de engelen u begeleiden en de martelaren u bij aankomst ontvangen.."
(Engelen? Martelaren? ; Elfjes en zelfmoordterroristen?

"..en u begeleiden naar de heilige stad Jeruzalem."
(Ja, ja, Jeruzalem. Daarom is het ook zo rustig in Almere-haven.

"Moge het koor der engelen u opnemen.."
(Het koor van elfjes/zelfmoordterroristen?)
"..en met name Lazarus."
(Want die kan het toch weten?

"En met de arme Lazarus moge u eens de eeuwige rust genieten."
(Eeh.. Chistenen gaan me toch niet vertellen dat het verhaal rond ene "arme Lazarus" het bewijs inhoudt van een leven na de dood, omdat dat dat nu eenmaal in de bijbel staat?

"Moge u eens de eeuwige rust genieten."
(dood is dood, zou ik zeggen. Dat is uiteraard nogal eeuwig. Wat een rust impliceert dat uiteraard ook.)
Maar, nogmaals (bij leven, kan ik vooralsnog niet anders dan aannemen), zeldzaam mooie muziek:
Gabriel Faure - Requiem - Part 3/3 (Libera me, In Paradisum)