heeck schreef:Jagang,
Je bijkomende overwegingen doen zo te zien niets af aan mijn overweging dat het geboorte-overschot wordt bepaald door de vrouwen en dat lesbiennes niet minder vruchtbaar zijn.
Kan je dat wat nauwkeuriger formuleren?
Waarom wordt het geboorte-overschot (wanneer is dat er eigenlijk?) bepaald door vrouwen?
Wat heeft de vruchtbaarheid van lesbiënne's er mee te maken, wanneer zij zich niet in het (traditionele) voortplantingscircus (wensen te) mengen?
Ik probeer daarbij in het oog te houden dat zaken als IVF nog geen gemeengoed waren, in de tijd dat het monotheïsme wortel schoot.
De specifieke reli-afkeer van homosexualiteit heeft dus andere achtergronden.
"Dus"?
Dat denk ik niet, zelfs als ik er nu al van uit ga dat je gelijk hebt, want ik denk niet dat jouw afweging in deze dezelfde is als die van een religieuze persoon.
Die zal gewoon de rekensom maken "2x hetzelfde geslacht + monogamie = geen kinderen = minder Christenen/Moslims/Joden".
Welke afweging zou men er anders ook bij moeten hebben, in het licht van ideologieverspreiding?
Onnatuurlijkheid is daarbij een van de minst steekhoudende omdat homosexueel gedrag ook bij andere dieren dan mensen voorkomt.
Roeland
Zeker, en zelfs als dat niet zo was, was het volkomen irrelevant geweest.
Maar het hoe en waarom daaromtrent had ik al aangekaart.