De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 17 jun 2025 22:05
Gerard R. schreef: 17 jun 2025 21:49
ChaimNimsky schreef: 17 jun 2025 21:40
Toen had Israel via het Stuxnet-virus de productie jaren teruggezet. Nu is Iran volgens het objectieve IAEA weer bijna in staat kernbommen te produceren.
Israël heeft ze ook. Nietwaar? :)
Dat is een publiek geheim dat niemand kan bewijzen. Nucleaire ambiguïteit. Israel bevestigt, noch ontkent dat het kernwapens heeft, vanwege het voordeel van afschrikking zonder provocatie, het voorkomen van een regionale wapenwedloop, politieke en diplomatieke overwegingen
ten opzichte van verplichtingen aangaande het Non-Proliferatieverdrag, en om vijanden in het ongewisse te kunnen laten over Israels nucleaire doctrines.
O, ik heb dat altijd wel gesnapt. Ik vond dat min of meer prima.
Maar Israël gedraagt zich nu heel anders dan de afgelopen tientallen jaren...
En meneer Trump is ook wat anders dan andere presidenten.
En ik ben ervan overtuigd, dat ze ze hebben. :?
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 17 jun 2025 21:45 Irak bleek een ramp (onstabiel) en heeft onmogelijk veel geld gekost (en wel meer). Denk aan ISIS...
De Golfoorlog was iets van de VS en veel Europese landen, waaronder Nederland, gebaseerd op propaganda die niet door het IAEA werd ondersteund.

Heel anders was het toen in 1981 Israel een spectaculaire luchtaanval uitvoerde op de Osirak-kernaanleg bij Bagdad. Deze operatie staat bekend als Operatie Opera. Israelische vliegtuigen bombardeerden de reactor toen die nog niet operationeel was, om te voorkomen dat Irak nucleair materiaal zou kunnen gebruiken voor een wapenprogramma. Israel zag dit als een directe bedreiging voor zijn veiligheid, kreeg eerst kritiek en werd later bedankt. Net zoals toen het in september 2007 een geheime luchtaanval uitvoerde op een nucleaire reactor in Syrië, bekend als de al-Kibar-site -- een niet-aangekondigde operatie. Eerst werd Israel bekritiseerd en later bedankt. Nu wordt Israel ook al bedankt door landen als Duitsland.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 17 jun 2025 22:14
Gerard R. schreef: 17 jun 2025 21:45 Irak bleek een ramp (onstabiel) en heeft onmogelijk veel geld gekost (en wel meer). Denk aan ISIS...
De Golfoorlog was iets van de VS en veel Europese landen, waaronder Nederland, gebaseerd op propaganda die niet de het IAEA werd ondersteund.

Heel anders was het toen in 1981 Israel een spectaculaire luchtaanval uitvoerde op de Osirak-kernaanleg bij Bagdad. Deze operatie staat bekend als Operatie Opera. Israelische vliegtuigen bombardeerden de reactor toen die nog niet operationeel was, om te voorkomen dat Irak nucleair materiaal zou kunnen gebruiken voor een wapenprogramma. Israel zag dit als een directe bedreiging voor zijn veiligheid, kreeg eerst kritiek en werd later bedankt. Net zoals toen het in september 2007 een geheime luchtaanval uitvoerde op een nucleaire reactor in Syrië, bekend als de al-Kibar-site -- een niet-aangekondigde operatie. Eerst werd Israel bekritiseerd en later bedankt. Nu wordt Israel ook al bedankt door landen als Duitsland.
Nederland ondersteunde het beleid in de 2e Irak-oorlog, deed militair niet mee met de aanval. Verder was het flauwe kul.
Geen massavernietigingswapens.

En ik kan me voorstellen, dat een staat als Israël zich bedreigd voelt als dit met kernwapens zich voordoet, terwijl niet wordt geaccepteerd dat die daar maar even wordt gedropped in Palestijns gebied. Dan moet er wat gedaan worden. Deed Israël ook altijd met vergelding. Maar dit gaat super-ver..,. En Duitsland is heel goed met Israël, wat ik me wel kan voorstellen...

Maar om nou ook het gas te stoppen, de olieproducten, de raffinaderij, een ziekenhuis, leiders van welke soort dan ook en ga maar door. Dan ga je als staat in mijn ogen te ver. Wat ik ook vind van Gaza, Westbank, Libanon, Syrië. Dan ambieer je
de knoet, het dictaat over een hele regio. Met hulp van je suiker-oom de VS...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 17 jun 2025 22:25
ChaimNimsky schreef: 17 jun 2025 22:14
De Golfoorlog was iets van de VS en veel Europese landen, waaronder Nederland, gebaseerd op propaganda die niet de het IAEA werd ondersteund.

Nederland ondersteunde het beleid in de 2e Irak-oorlog, deed militair niet mee met de aanval.
De Nederlandse regering gaf aan dat men de informatie van de Amerikaanse regering over massavernietigingswapens in Irak als overtuigend beschouwde, en in de aanloop naar de Tweede Golfoorlog stelde Balkenende samen met zijn ministers dat de beschikbare inlichtingen duidelijk maakten dat Irak nog steeds over massavernietigingswapens beschikte of die op z'n minst snel kon produceren. Dit vormde een belangrijke rechtvaardiging voor de Nederlandse deelname van aan de internationale coalitie, en Nederland stuurde daardoor ongeveer 1000 militairen naar Zuid-Irak.
Verder was het flauwe kul.
Geen massavernietigingswapens.
Exact. het IAEA was het niet eens met de nucleaire claims die de VS en Europese landen deden aangaande Irak, en achteraf was het allemaal een leugen. Heel anders is het nu: de IAEA stelt Israel in het gelijk, en in plaats van een geallieerde aanval, knapt Israel het voorlopig in z'n eentje op.
Maar om nou ook het gas te stoppen, de olieproducten, de raffinaderij,...
Het was een duidelijk symbolisch schot voor de boeg: als Iran doorgaat met het beschieten van louter burgers en civiele infrastructuur, pakken we ook jullie infrastructuur aan.
... een ziekenhuis
Die claim door een Iraanse krant heb ik niet door een betrouwbare bron bevestigd gezien.
, leiders van welke soort dan ook en ga maar door.
Alle kopstukken van de Revolutionaire Garde en alle belangrijke atoomgeleerden zijn uitgeschakeld, hetgeen direct verband houdt met de vernietiging van het Iraanse atoomprogramma.
Wat ik ook vind van Gaza
Wat er nog over is van Hamas heeft reeds aangeboden de macht af te staan en over te dragen en de gijzelaars vrij te laten. Waarom Netanjahoe toch niet akkoord gaat, is ook voor mij een vraag.
Libanon,
Vanaf 8 oktober was het Hezbollah die Israel beschoot: alleen burgers. Israel evacueerde zijn burgers uit het zuiden van Israel, doodde alle Hezbollah leiders, hun opvolgers en de opvolgers van hun opvolgers, decimeerde hun arsenaal en hun gevechtscapaciteiten en strijders, en dwong Hezbollah terug tot over de Litani-rivier, zoals beloofd. Daarna nauwelijks iets meer gehoord van Hezbollah.
Syrië
Het nieuwe regime mocht niet de beschikking hebben over een luchtmacht en marine. Vandaar dat Israel deze in twee dagen vrijwel geheel vernietigde. Oorlog is eenvoudig voor Israel als de vijand niet in burger tussen de burgers opereert. Ook zonder hulp van de VS had Israel niet meer dan 6 dagen nodig om Egypte, Jordanië en Syrië te verslaan.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

@ChaimNimsky
Geen gevechten door de Nederlander 2e keer Irak.

https://www.presstv.ir/Detail/2025/06/1 ... li-attacks
Hospitaal:
https://www.presstv.ir/Detail/2025/06/1 ... li-attacks
Iran’s government spokeswoman Fatemeh Mohajerani says at least 45 women and children have been martyred and another 75 injured in Israel’s acts of aggression on the country over the past days.

Mohajerani announced the figures in televised remarks on Monday, saying the civilian casualties show the Zionist regime's false claim of targeting military sites.

She condemned Israel’s strike on the Farabi hospital in the Western Iranian city of Kermanshah, saying it is another proof of the “savage nature” of the infanticidal regime.
Maar het is Iraans, dat geloof je wellicht niet.
Wat er nog over is van Hamas heeft reeds aangeboden de macht af te staan en over te dragen en de gijzelaars vrij te laten. Waarom Netanjahoe toch niet akkoord gaat, is ook voor mij een vraag.
Misschien wil ie doooorrrr?

En:
Hezbollah had langdurig last van de 'piepers'. Vond ik trouwens een vrij smerig aanvalletje... Maar goed, als je oorlog wilt maken...
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Leon schreef: 15 jun 2025 20:52 Links is ongeloofwaardig geworden door steeds water bij de wijn te doen. Het volk snakt naar echte wijn, niet dat ze dat krijgen van extreem-rechts, eerder spiritus.
Er is meer aan de hand. De democraten hebben heel wat steun verloren omdat ze volop voor de transideologie hebben gekozen. Jongen hoefden enkel te beweren een meisje te zijn om aan vrouwencompetities te mogen deelnemen enz. Daarmee hebben bij velen voor wie vrouwenrechten belangrijk zijn, steun verloren.

Ik heb gehoord van mensen die Trump totaal ongeschikt vinden als president maar die niet hebben deelgenomen aan de demonstraties tegen hem omdat in teveel van die demonstraties transrechten een prominente plaats innamen en dat nu net het ene punt is waar ze wel akkoord zijn met de richting die Trump inslaat.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

axxyanus schreef: 18 jun 2025 11:07
Leon schreef: 15 jun 2025 20:52 Links is ongeloofwaardig geworden door steeds water bij de wijn te doen. Het volk snakt naar echte wijn, niet dat ze dat krijgen van extreem-rechts, eerder spiritus.
Er is meer aan de hand. De democraten hebben heel wat steun verloren omdat ze volop voor de transideologie hebben gekozen. Jongen hoefden enkel te beweren een meisje te zijn om aan vrouwencompetities te mogen deelnemen enz. Daarmee hebben bij velen voor wie vrouwenrechten belangrijk zijn, steun verloren.

Ik heb gehoord van mensen die Trump totaal ongeschikt vinden als president maar die niet hebben deelgenomen aan de demonstraties tegen hem omdat in teveel van die demonstraties transrechten een prominente plaats innamen en dat nu net het ene punt is waar ze wel akkoord zijn met de richting die Trump inslaat.
ik weet niet of mijn mening over trans ertoe doet, maar dan moeten we misschien kijken naar stoffen in voeding en drinkwater, en mogelijk naar liefde voortranspersonages in de culturele industrie die uitgemolken wordt ( verkoopt lekker trekt aandacht)
Misschien…
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mijn hele monitor vol water!

GIF Proest.gif
GIF Proest.gif (976.15 KiB) 730 keer bekeken

Ik neem me voor om voortaan niet te drinken
terwijl ik een bericht over Trump ga lezen!

Trump vindt niet dat zijn land hoeft mee te doen aan de norm van 5 procent.
"We steunen de NAVO al zo lang", zei hij.
Het is de vraag wat Rutte met deze opstelling gaat doen. Hij moet ook al de
Spaanse premier Sanchéz overhalen om toch mee te doen. Sánchez zei gisteren
dat hij niet met de nieuwe norm kan instemmen.

Trump reageerde daar ook nog op. Hij noemde Spanje "een zeer karige betaler"
en zei dat "ze moeten betalen wat iedereen betaalt".

BRON: NOS Nieuws - vandaag, 01:31
Trump vindt dat nieuwe NAVO-norm van 5 procent niet voor VS geldt
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

axxyanus schreef: 18 jun 2025 11:07 Ik heb gehoord van mensen die Trump totaal ongeschikt vinden als president maar die niet hebben deelgenomen aan de demonstraties tegen hem omdat in teveel van die demonstraties transrechten een prominente plaats innamen en dat nu net het ene punt is waar ze wel akkoord zijn met de richting die Trump inslaat.
Je hebt gehoord?? Dat is niet zo'n beste bron.

Ik denk wel dat het waar is, maar dat is mijn persoonlijke gedachte.
Bij demonstraties komt immers nagenoeg altijd maar een deel van de mensen die de gedachte ondersteunen opdraven, dus waarom zou dat hier dan ineens anders zijn?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 003570.cms
US President Donald Trump is facing a wave of outrage from angry Democrats, with several calling for his impeachment following his decision to bomb Iran’s top nuclear facilities.
Lawmakers from the left denounced the strikes as unconstitutional and a dangerous overreach of presidential power, reports the New York Post.
“The President’s disastrous decision to bomb Iran without authorisation is a grave violation of the Constitution and Congressional War Powers,” said Alexandria Ocasio-Cortez (D-NY).
Tsja.. de VS wordt niet aangevallen, is niet in oorlog, is niet in gevaar. Ik denk inderdaad dat je dan goedkeuring voor acties moet krijgen van het Congres, dat Trump voortdurend monddood probeert te maken.
https://www.nytimes.com/2025/06/22/worl ... rikes.html
De wereld is verder niet enthousiast. Netanyahu wel. Hij prijst Trump de hemel in.

Er zijn (nog) geen berichten over nucleaire fallout.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Gerard R. schreef: 22 jun 2025 10:22 ...
Tsja.. de VS wordt niet aangevallen, is niet in oorlog, is niet in gevaar. Ik denk inderdaad dat je dan goedkeuring voor acties moet krijgen van het Congres, dat Trump voortdurend monddood probeert te maken.
...
Ik verdenk Trump ervan dat hij afleiding nodig heeft van zijn economisch beleid. Dat pakt bepaald niet gunstig uit voor de VS.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Heel boeiend, dit artikel. De oppasser van Putin (vroeger idool van Trump).

https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 028447.cms
a high-octane, high-stakes bombing of Iran’s nuclear facilities—he may have expected Democrats to cry foul, Tehran to retaliate, and Fox News to salute.
What he probably didn’t expect was Alexander Dugin—Russia’s most famous ultranationalist philosopher, known globally as “Putin’s brain”—turning against him in public, with a volley of dark, cryptic rage.
“King has made himself no-king just in a week,” Dugin posted grimly, before dismissing Trump as a “deplorable narcissist blackmailed by the regular Deep State staff.” Not exactly Mar-a-Lago praise. Etc.
Geen srukje laat hij ervan heel..

Afbeelding
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... s-onderuit
Het Amerikaanse tekort op de handelsbalans is in mei plotseling flink toegenomen. Waar economen een tekort hadden verwacht van 86,1 miljard dollar, bleek het tekort ineens 11,1 procent hoger uit te vallen dan een maand eerder en op 96,6 miljard uit te komen. De daling is vooral veroorzaakt door de grootste daling in de goederenexport sinds de start van de coronacrisis.
Tsja.. ze (Trump) doen het zelf. Niets dat niet werd verwacht,
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://frontpage.fok.nl/nieuws/884059/ ... tshof.html
De Amerikaanse president Donald Trump heeft een overwinning behaald bij het Hooggerechtshof in de kwestie over het geboorterecht in de VS. Het Hooggerechtshof heeft besloten de bevelen van federale rechters die een uitvoerend bevel van Trump in de VS tijdelijk hadden stopgezet, gedeeltelijk op te schorten.

Dergelijke landelijke bevriezingen zouden de bevoegdheden van de lagere Rechtbanken waarschijnlijk te boven gaan, aldus het hof. De uitspraak richtte zich daarom niet op de grondwettelijkheid van het besluit.

De conservatieve meerderheid van de rechters liet de mogelijkheid open dat het amendement op de burgerschapswet dat Trump had bevolen, geblokkeerd zou blijven. Trump noemde het desalniettemin een "monumentale overwinning".

In de Verenigde Staten is in het 14e amendement van de grondwet het principe van het geboorterecht op burgerschap vastgelegd: iedereen die op Amerikaanse bodem geboren wordt en onder de Amerikaanse jurisdictie valt, is automatisch Amerikaans staatsburger, ongeacht de immigratiestatus van zijn of haar ouders. Trump betwist dit principe. Direct na start van zijn tweede termijn in het Witte Huis tekende hij een presidentieel decreet waarin hij bepaalde pasgeborenen het burgerschap ontzegde. (..)
Reuze eng. Bepaalde pasgeborenen...
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 28 jun 2025 19:58 https://frontpage.fok.nl/nieuws/884059/ ... tshof.html
De Amerikaanse president Donald Trump heeft een overwinning behaald bij het Hooggerechtshof in de kwestie over het geboorterecht in de VS. Het Hooggerechtshof heeft besloten de bevelen van federale rechters die een uitvoerend bevel van Trump in de VS tijdelijk hadden stopgezet, gedeeltelijk op te schorten.

Dergelijke landelijke bevriezingen zouden de bevoegdheden van de lagere Rechtbanken waarschijnlijk te boven gaan, aldus het hof. De uitspraak richtte zich daarom niet op de grondwettelijkheid van het besluit.

De conservatieve meerderheid van de rechters liet de mogelijkheid open dat het amendement op de burgerschapswet dat Trump had bevolen, geblokkeerd zou blijven. Trump noemde het desalniettemin een "monumentale overwinning".

In de Verenigde Staten is in het 14e amendement van de grondwet het principe van het geboorterecht op burgerschap vastgelegd: iedereen die op Amerikaanse bodem geboren wordt en onder de Amerikaanse jurisdictie valt, is automatisch Amerikaans staatsburger, ongeacht de immigratiestatus van zijn of haar ouders. Trump betwist dit principe. Direct na start van zijn tweede termijn in het Witte Huis tekende hij een presidentieel decreet waarin hij bepaalde pasgeborenen het burgerschap ontzegde. (..)
Reuze eng. Bepaalde pasgeborenen...
In mijn ogen was het destijds een noodgreep.
Men had bedongen dat er geen burgerlijke stand mocht komen, in verband met belasting heffing.
Dan wordt het moeilijk te bepalen wie wel of niet Amerikaan is en is men hiervoor de geboorte registers gaan gebruiken.

Zoal veel is ook dit een totaal verouderd en onwerkbaar iets geworden, maar aanpassen datg lijkt bijna onmogelijk.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie