Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 20 jun 2024 14:41
ChaimNimsky schreef: 20 jun 2024 13:48 Atoombommen zijn alleen okay indien de natie existentieel gevaar loopt, of op eigen bodem, of indien het zelf met atoomwapens wordt aangevallen.
Atoombommen zijn NOOIT okay! Ze betekenen nl het einde van de wereld.
Maar goed, misschien wel okay als Israël het overleeft.
Daar ben je terecht heel bang voor, maar toen destijds daadwerkelijk twee atoombommen werden gebruikt was het effect dat W.O. II voorbij was, het betekende niet het einde van de wereld.

Bovendien wordt het onderhand hoogtijd dat iedereen hier in het westen eindelijk eens een keer gaat beseffen dat wij allemaal, ook jij en jouw geliefde naasten, ons luxe leventje kunnen leven dankzij de veiligheidsparaplu die atoombommen ons allen bieden.
  • Ben ff eerlijk: wil jij 'onze' atoombommen afschaffen omdat atoombommen NOOIT okay zijn?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 20 jun 2024 20:08
dikkemick schreef: 20 jun 2024 20:01 Als een ware PVV-er gesproken hoor.
Het enige commentaar, uit zelfbescherming: zelfcensuur!
Ik kan het toch niet laten, dus, met alle risico's van dien:
dikkemick schreef: 20 jun 2024 20:01 Israël hoort hier gewoon niet thuis.
als een ware Hamas Islamist gesproken!
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 20 jun 2024 20:05
dikkemick schreef: 20 jun 2024 14:41
ChaimNimsky schreef: 20 jun 2024 13:48 Atoombommen zijn alleen okay indien de natie existentieel gevaar loopt, of op eigen bodem, of indien het zelf met atoomwapens wordt aangevallen.
Atoombommen zijn NOOIT okay! Ze betekenen nl het einde van de wereld.
Maar goed, misschien wel okay als Israël het overleeft.
Daar ben je terecht heel bang voor, maar toen destijds daadwerkelijk twee atoombommen werden gebruikt was het effect dat W.O. II voorbij was, het betekende niet het einde van de wereld.

Bovendien wordt het onderhand hoogtijd dat iedereen hier in het westen eindelijk eens een keer gaat beseffen dat wij allemaal, ook jij en jouw geliefde naasten, ons luxe leventje kunnen leven dankzij de veiligheidsparaplu die atoombommen ons allen bieden.
  • Ben ff eerlijk: wil jij 'onze' atoombommen afschaffen omdat atoombommen NOOIT okay zijn?
Er waren destijds maar 2 atoombommen!! Nu kunnen we de aarde 17x vernietigen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

dikkemick schreef: 20 jun 2024 20:01 Als een ware PVV-er gesproken hoor.
Een jijbak #-o
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 20 jun 2024 19:06
ChaimNimsky schreef: 20 jun 2024 18:31 De bom "Little Boy" die op Hiroshima werd gegooid had een explosieve kracht van ongeveer 15 kiloton TNT, terwijl moderne thermonucleaire wapens een explosieve kracht van enkele megatonnen TNT hebben. Slechts 1 megaton is al gelijk aan 1.000 kiloton, dus zelfs een piepklein modern thermonucleair wapen van 1 megaton is al ruim 66 keer krachtiger dan de bom op Hiroshima.
En desondanks heb jij begrip voor een mogelijk inzetten van dit tuig. Wat zegt dit over jou?
Dat is toch helder uitgelegd? Indien kernwapens worden ingezet, zal daar weinig respect voor zijn, TENZIJ de kernmogendheid existentieel gevaar loopt (het einde van de staat en de bevolking), conventionele wapens tekort schieten en waarschuwen niet helpt. DAN is het terecht dat deze wapens worden ingezet tegen de aanvallers. Maar misschien heb jij liever dat Israel wordt uitgeroeid in plaats van de aanvallers?
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Laat maar. Het is als mezelf moeten verdedigen (tegen pedopartij Martijn) waarom ik pedofilie afkeur.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 20 jun 2024 21:46 Laat maar. Het is als mezelf moeten verdedigen (tegen pedopartij Martijn) waarom ik pedofilie afkeur.
Heb je ook argumenten in plaats van ad-hominems? Het is toch duidelijk uitgelegd? Wat zijn dan je tegenargumenten? Heb jij liever dat de staat en de bevolking wordt uitgeroeid dan dat de aanvallers worden vernietigd indien conventionele wapens tekort schieten en waarschuwingen niet helpen?

Je stelde expliciet en letterlijk:
dikkemick schreef: 20 jun 2024 11:27 En dus mag Israël zich ALLES veroorloven. Waar ligt de grens Chaimnimsky? Toch die atoombom wellicht?
Dat is weer zo'n vuile stropop, terwijl ik nergens had gezegd of maar gesuggereerd dat Israel zich alles mag veroorloven.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 20 jun 2024 20:49

Een jijbak #-o
Dat jij mij uitscheldt voor PVVer is een jijbak? Uhhh ... :-k wat is een jijbak?
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 20 jun 2024 21:46 Laat maar. Het is als mezelf moeten verdedigen
(tegen pedopartij Martijn) waarom ik pedofilie afkeur.
Wat heb jij vreselijk vieze hersenspinsels ... tijdens een discussie over de vernietigingskracht van atoomwapens wordt jij geconfronteerd met jouw existentiële gevoelens van bestaanszekerheid waardoor kennelijk gedachtes opborrelen aan pedofilie? En dan vervolgens dit zou uiten?
Hoezo cynisme en/of [poe :wink: ]?
Pfffttt ... bahbah! Brrr ...
.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 20 jun 2024 08:11 Die paar Palestijnen die je in de draad telkens weer onder onze neus probeert te wrijven, zijn niet meer waard dan de halve miljoen burgerdoden in Syrië, de 200.000 slachtoffers in Irak, de 100.000 tot 200.000 doden in Afghanistan, de 2 tot 5 miljoen slachtoffers in Oost-Congo, etc., die voor vrijwel niemand noemenswaardig blijken. Mijn hart ligt bij de leven-vierende inwoners van het mooie democratische Israel en niet bij agressieve klagende losers.
Die "paar" Palestijnen vormen zover ik weet ongeveer 1,5% van de bevolking van Gaza.
De half miljoen burgerdoden in Syrië vormen ongeveer 2,7% van de bevolking van Syrië.
De 200.000 slachtoffers in Irak vormen ongeveer 0,45% van de bevolking van Iraq.
De 200.000 doden in Afghanistan vormen ongeveer 0,5% van de bevolking van Afghanistan.
De 2 tot 5 miljoen slachtoffers in Oost-Congo vormen ongeveer 2 tot 5% van de bevolking van Congo.
De 1.500 slachtoffers die Israël betreurd, vormen ongeveer 0,015% van de bevolking van Israël

Dat jouw hart bij de Israeli's ligt is logisch.
Maar mijn empathie betreurt alle slachtoffers en hun nabestaanden.
En daarvan woonden er opvallend weinig in Israël en opvallend veel in Oost-Congo, zowel percentueel als in aantallen.
Jammer genoeg heeft Niemand hier en toen, daar een topic over geopend in Actualiteit.
Mocht het je interesseren, de bevolking van Congo telt slechts weinig moslims. Tussen de 93,7% en 95,8% noemt zich iets anders, namelijk: Christen, je weet wel die vreedzame religie. . . . (irony!)
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 20 jun 2024 21:57
dikkemick schreef: 20 jun 2024 21:46 Laat maar. Het is als mezelf moeten verdedigen (tegen pedopartij Martijn) waarom ik pedofilie afkeur.
Heb je ook argumenten in plaats van ad-hominems? Het is toch duidelijk uitgelegd? Wat zijn dan je tegenargumenten? Heb jij liever dat de staat en de bevolking wordt uitgeroeid dan dat de aanvallers worden vernietigd indien conventionele wapens tekort schieten en waarschuwingen niet helpen?

Je stelde expliciet en letterlijk:
dikkemick schreef: 20 jun 2024 11:27 En dus mag Israël zich ALLES veroorloven. Waar ligt de grens Chaimnimsky? Toch die atoombom wellicht?
Dat is weer zo'n vuile stropop, terwijl ik nergens had gezegd of maar gesuggereerd dat Israel zich alles mag veroorloven.
Tot nu toe heb je niets afgekeurd wat Israël beleid betreft, dus is dat laatste een aanname van mij. Israël is humaan, gaat nergens te ver en mag (indien.....) een atoombom inzetten.
Nogmaals: Dit suggereert dat je niet weet wat een kernbom aanricht.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 20 jun 2024 22:31
dikkemick schreef: 20 jun 2024 20:49

Een jijbak #-o
Dat jij mij uitscheldt voor PVVer is een jijbak? Uhhh ... :-k wat is een jijbak?
Tu quoque (Latijn voor "jij ook" of "jij net zogoed"), of jij-bak[1] of heiligheidseis[2] is een logische drogreden van het type "two wrongs make a right", waarmee gepoogd wordt de opponent in diskrediet te brengen door erop te wijzen dat hij niet consequent naar zijn eigen standpunt handelt en dat de kritiek die hij uit ook op hemzelf van toepassing is.

Zijn standpunt wordt dus niet verworpen omdat het de logica zou tarten, maar omdat hij boter op zijn hoofd zou hebben.[3] Het is daarmee een vorm van het argumentum ad hominem,[4] want zelfs als de persoon die aangevallen wordt inderdaad inconsequent of hypocriet handelt, tast dat niet de eventuele geldigheid van zijn argumenten aan.

Jij gaf Islam de schuld van alles in jouw post (viewtopic.php?p=638261#p638261) waarop ik schreef: Als een ware PVV-er gesproken hoor. Islam heeft de schuld van alles en was iedereen daar maar Jood of Israëliër.

Kom je in antwoord hierop met je tu quoque. Vandaar. Maar goed, jij pikte er zoals te doen gebruikelijk weer 1 zin uit om deze zo om te draaien naar jouw eigen werkelijkheid.

Dus in t kort: Ik schreef: Als een ware PVV-er gesproken. Jij antwoord met: jij spreekt als een Hamas Islamist. Na-na-nana-na!

En dat was de jij-bak. Nu weer on topic
Laatst gewijzigd door dikkemick op 21 jun 2024 08:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 21 jun 2024 04:38
Dat jouw hart bij de Israeli's ligt is logisch.
Hoe logisch is dat? Blijf jij je land trouw als ze wandaden begaat? Wandaden die door bijna de hele wereld worden veroordeeld?
Als Palestijns burger zou IK me kapot schamen dat Hamas zi opereert. Als Israëlisch burger zou IK me kapot schamen als Israël zo opereert.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 20 jun 2024 01:38
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 jun 2024 10:03
Vergelijkingen zijn altijd relatief ik denk dat Peter ongelijk heeft en dat de Wehrmacht meestal ethischer te werk ging,
Vermoedelijk bedoelde Peter echter de Waffen SS.
Ik had daar nog niet eens bij stilgestaan. Als je echt wilt vergelijken, moet je wel meer onderscheid maken dan ik deed. Ik bedoelde te zeggen dat wat Nazi's + soldaten deden in WOII - zelfs in verhouding tot het aantal betrokkenen, nog veel erger was dan wat nu in Gaza gebeurt. Maar dat in beide gevallen de politici bloeddorstiger lijken dan de militairen. Dat geldt voor bijna alle oorlogen. Wie er het loodje bij kan leggen ziet vaak liever minder loodjes gelegd. (als ik bedoel, wat u begrijpt)
Zijn jullie nu daarover aan't discussiëren?..
Het zijn toch allemaal rabauwen? Kijk zou eens naar Gaza. Kijk eens naar Ukraine Oblast e.d.. En meer hoor... Sudan, Mayanmar... Afrika lokaal.
Dan wil je de mens toch niet meer op de planeet zien...
Sowieso al. Kijk naar de vervuiling op aarde, Kijk naar de vervuiling al in de ruimte rond de aarde.... #-o
En nu willen ze ook al beginnen met de Maan en met Mars... #-o #-o
Wat een teringras... Ja, ik sluit mijzelf niet uit, maar ik wil nog wel eens in de pas lopen.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 21 jun 2024 14:13 En nu willen ze ook al beginnen met de Maan en met Mars... #-o #-o
Wat een teringras...
Je vergeet de ruimte. Maar verder ben ik het volkomen met je eens. Wat een teringras!

Echter: we kunnen er zo weinig aan doen. We zijn nog maar net uit de klei (en stront zo je wilt) geëvolueerd.
Einstein/Mick
Gesloten