Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 04 jul 2024 06:44
Peter van Velzen schreef: 04 jul 2024 02:18 Dit is pagina 404.

EEn bekend getal op internet.
Ik zie dat we niet echt nader tot elkaar komen. Ondanks dat sommigen dat wél proberen. Kunnen we ons oordeel niet opschorten en afwachten wat de onafhankelijke rechters in den Haag besluiten? De pagina waar de oplossing staat , vinden we toch nooit meer terug.
Mijn idee. Wachten tot het onafhankelijke RECHT spreekt.
Je gaat nergens inhoudelijk op in, wel? Nu hop je weer naar een reactie van Peter en negeert simpelweg steeds hetgeen waarover we discusieerden.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

🐓🐓🐓
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 04 jul 2024 02:18 Kunnen we ons oordeel niet opschorten en afwachten wat de onafhankelijke rechters in den Haag besluiten?
die hebben al gesproken, blijkbaar ben je dat vergeten

https://www.icj-cij.org/node/203454
Number (Press Release, Order, etc)
2024/1
Date of the Document
Fri, 01/26/2024 - 12:00
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 jul 2024 15:30
Peter van Velzen schreef: 04 jul 2024 02:18 Dit is pagina 404.

EEn bekend getal op internet.
Ik zie dat we niet echt nader tot elkaar komen. Ondanks dat sommigen dat wél proberen. Kunnen we ons oordeel niet opschorten en afwachten wat de onafhankelijke rechters in den Haag besluiten? De pagina waar de oplossing staat , vinden we toch nooit meer terug.
Je gaat nergens inhoudelijk op in, wel? Nu hop je weer naar een reactie van Peter en negeert simpelweg steeds hetgeen waarover we discusieerden.
Chaimnimsky
Wat wil je?
Waar wil je precies antwoord op?

Zijn we het er wellicht over eens dat deze absurde situatie in het midden al veel te lang gaande is en veel teveel onnodige levens heeft gekost?

Zijn we het er over eens dat je met je tengels van andermans spullen afblijft en dat beide partijen recht hebben op een eerlijke verdeling? Laat ik even in t midden hoe Israël daar ontstaan is en ten koste van wat.

Zijn we het eens over het feit dat zo goed als heel Gaza bijna verwoest is en dat dat niet in proportie staat tot het beoogde doel?

Zijn we het erover eens dat je een extremistisch gedachtegoed NIET kunt uitroeien en op deze wijze slechts aanwakkert?

Zijn we het eens dat er nu eindelijk een keer VREDE moet komen (wie dan ook de schuldige is of zijn)?

Je kunt dit conflict zo interpreteren zoals pro Russen uitleggen dat Oekraïne toch echt bij Rusland hoort en dat Poetin gelijk heeft met zijn operatie. Je kunt het ook van de andere kant bekijken. En wie weet, ligt die waarheid ergens tussenin....
Maar ik vrees dat we het op vele punten niet eens zijn. Eensch?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 jul 2024 16:24
Chaimnimsky
Wat wil je?
Je begon over het ethische aspect, waar ik inhoudelijk op in ben gegaan en waar je vervolgens nergens een tegenargument hebt weten te formuleren, maar in plaats daarvan vrolijk bent verder gehopt naar een ander onderwerp. Indien je daarmee wordt geconfronteerd, ga je er weer niet op in, maar hop je over op de vraag aangaande de verantwoordelijkheid. Nadat ik daar een korte video voor plaatste waarin het helder wordt uitgelegd, ga je vervolgens daar evenmin op in, maar hop je weer over op een ander vraagstuk betreffende een oplossing. En indien je daarmee wordt geconfronteerd, hop je zonder ook maar ergens inhoudelijk op in te zijn gegaan vrolijk verder naar het vraagstuk over het recht. En nadat ik je daar niet slechts eenmaal, maar tweemaal op heb gewezen, kom je eerst aan met:
dikkemick schreef: 04 jul 2024 16:16 🐓🐓🐓
... en vervolgens vraag je me notabene "Waar wil je precies antwoord op?" ? :shock:
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 jul 2024 19:49
dikkemick schreef: 04 jul 2024 16:24
Chaimnimsky
Wat wil je?
Je begon over het ethische aspect, waar ik inhoudelijk op in ben gegaan en waar je vervolgens nergens een tegenargument hebt weten te formuleren, maar in plaats daarvan vrolijk bent verder gehopt naar een ander onderwerp. Indien je daarmee wordt geconfronteerd, ga je er weer niet op in, maar hop je over op de vraag aangaande de verantwoordelijkheid. Nadat ik daar een korte video voor plaatste waarin het helder wordt uitgelegd, ga je vervolgens daar evenmin op in, maar hop je weer over op een ander vraagstuk betreffende een oplossing. En indien je daarmee wordt geconfronteerd, hop je zonder ook maar ergens inhoudelijk op in te zijn gegaan vrolijk verder naar het vraagstuk over het recht. En nadat ik je daar niet slechts eenmaal, maar tweemaal op heb gewezen, kom je eerst aan met:
dikkemick schreef: 04 jul 2024 16:16 🐓🐓🐓
... en vervolgens vraag je me notabene "Waar wil je precies antwoord op?" ? :shock:
Dan zal ik je quoten. Herlees dat nog eens goed met dit keer een humane bril op:
Exact! Humaner kan het niet in een zeer dichtbevolkt gebied waar de terroristische- en civiele infrastructuur nauwer met elkaar verweven zijn dan elders ter wereld, terroristen in burgerkledij tussen de burgers opereren en 15 jaar de tijd hadden zich voor te bereiden. Daarom ben ik ook zo trots op Israel. Israel kan eenvoudig alle 2.100.000 Gazanen vermoorden op de meest wrede wijze, maar doet het niet. Hamas wil graag alle Joden vermoorden, maar kan het niet
.

AL die Palestijnse burgers waaronder vele kinderen die door dat humane IDF VERMOORD zijn in 1 zin noemen met "humaner kan het niet".
Jij bent trots op Israël, ik zeg je dat je je kapot moet schamen!

Doden van burgers is niet humaan. Nu niet, nooit niet, ook niet als dat superieure IDF het doet! Humaan uithongeren. Humaan hulp ontzeggen. Humaan steeds weer mensen laten vluchten.
Zoek de term humaan eens op!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 jul 2024 22:47 AL die Palestijnse burgers waaronder vele kinderen die door dat humane IDF VERMOORD zijn in 1 zin noemen met "humaner kan het niet".
Jij bent trots op Israël, ik zeg je dat je je kapot moet schamen!

Doden van burgers is niet humaan. Nu niet, nooit niet, ook niet als dat superieure IDF het doet! Humaan uithongeren. Humaan hulp ontzeggen. Humaan steeds weer mensen laten vluchten.
Zoek de term humaan eens op!
En weer geen inhoudelijke reactie. Humaner kan het bijna inderdaad niet in een zeer dichtbevolkt gebied waar de terroristische- en civiele infrastructuur nauwer met elkaar verweven zijn dan elders ter wereld, terroristen in burgerkledij tussen de burgers opereren en 15 jaar de tijd hadden zich voor te bereiden.

Zoals reeds geezegd, top-experts op het hoogste niveau - zoals Lord Andrew Roberts, een deskundige op het gebied van militaire geschiedenis door zijn uitgebreide onderzoek, publicaties, de grondige analyse en inzicht in de strategische en tactische aspecten van oorlogvoering, en John Spencer, een erkende expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering, de voorzitter van de Urban Warfare Studies bij het Modern War Institute van de United States Military Academy in West Point - zeggen dat het aantal slachtoffers bijzonder laag is en dat Israel ongekend precies te werk gaat, zonder precedent.

Daarom ben ik ook zo trots op Israel. Israel kan eenvoudig alle 2.100.000 Gazanen vermoorden op de meest wrede wijze, maar doet het niet. Hamas wil graag alle Joden vermoorden, maar kan het niet.

Geef eens inhoudelijke argumenten in plaats van dat sentimentele gezever.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 05 jul 2024 00:02
Daarom ben ik ook zo trots op Israel. Israel kan eenvoudig alle 2.100.000 Gazanen vermoorden op de meest wrede wijze, maar doet het niet. Hamas wil graag alle Joden vermoorden, maar kan het niet.

Geef eens inhoudelijke argumenten in plaats van dat sentimentele gezever.
Ben je trots op het feit dat Israel alle Gazanen eenvoudig kan vermoorden, of op het feit dat ze - tussen 7 oktober en nu - slechts 5% van die lieden heeft verwond of gedood?
Ben je trots op de onbeargumenteerde bewering dat Hamas graag alle Joden zou willen vermoorden, of op het door ons allen veronderstelde feit, dat ze - tussen 7 oktober en nu - hoogstens 0,02% van alle Israëli's ernstig heeft kunnen treffen?
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 05 jul 2024 03:12 Ben je trots op het feit dat Israel alle Gazanen eenvoudig kan vermoorden, of op het feit dat ze - tussen 7 oktober en nu - slechts 5% van die lieden heeft verwond of gedood?
Ben je trots op de onbeargumenteerde bewering dat Hamas graag alle Joden zou willen vermoorden, of op het door ons allen veronderstelde feit, dat ze - tussen 7 oktober en nu - hoogstens 0,02% van alle Israëli's ernstig heeft kunnen treffen?
Heb letterlijk geschreven: top-experts op het hoogste niveau - zoals Lord Andrew Roberts, een deskundige op het gebied van militaire geschiedenis door zijn uitgebreide onderzoek, publicaties, de grondige analyse en inzicht in de strategische en tactische aspecten van oorlogvoering, en John Spencer, een erkende expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering, de voorzitter van de Urban Warfare Studies bij het Modern War Institute van de United States Military Academy in West Point - zeggen dat het aantal slachtoffers bijzonder laag is en dat Israel ongekend precies te werk gaat, zonder precedent.

Daarom ben ik ook zo trots op Israel.
Ja, die terroristische Palestijnse onmensen hebben vrijwel 100% dat ze tegenkwamen vermoord, doodgemarteld, verkracht of gegijzeld, terwijl Israel slechts 1.8% van de Gazanen heeft gedood, waarvan ook nog een bijna de helft terroristen zijn, onder de bovenbeschreven situatie zonder precedent.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik ben trots op de Amerikanen omdat ze destijds maar 2 atoombommen hebben afgeworpen en dan niet eens op de hoofdstad van Japan. Stel dat ze meer atoomwapens hadden, dan hadden ze HEEL Japan van de kaart kunnen vegen.
Wat ben ik trots op Amerika! Oja....ze hadden de keizer gewaarschuwd van tevoren. Alleen het flyeren hebben ze volgens mij achterwege gelaten.

Dus wat een bekende autoriteit ook beweert over Israël en IDF, 'trots' is niet het woord waarbij het eerste aan moet denken als chronisch burgers omkomen terwijl het beoogde doel niet bereikt wordt of kan worden.
DAT is mijn motivatie op jouw vragen aan mij. Ik ben het gewoon niet eens met gevoelens van trots als een heel grondgebied verwoest wordt door een superieure overmacht.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik lees in Trouw:

Israëls expansie op de bezette Westoever gaat in rap tempo door. Deze week werd bekend dat het nog meer land inneemt, en groen licht geeft voor nieuwe bouwplannen in illegale nederzettingen
.

Trots op Israël!!!

https://www.trouw.nl/buitenland/israel- ... ~b88283de/

Donderdag werd ook bekend dat de plannen voor de bouw van 5295 nieuwe woningen in verschillende nederzettingen zijn goedgekeurd. In maart kregen de bouwplannen van 3426 nieuwe huizen ook al groen licht. Zowel de Verenigde Staten als Duitsland riepen Israël toen op om die bouwplannen onmiddellijk in te trekken, maar die oproep vond weinig gehoor.

Ga jij lekker trots zitten wezen op Israël. Ik vind het een boevenstaat! Want ook dit hoort dus bij Israël! En zo zijn ze geen haar beter dan Hamas, alleen doet Israël het op een andere manier. Die flyeren misschien eerst dat ze jouw bezit komen innemen.

TROTS!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nog iets om trots op te zijn.

Israël toont in de Gaza-oorlog flagrante minachting voor de VN-organisatie die Palestijnse vluchtelingen helpt, en voert schandelijke aanvallen uit op haar medewerkers, scholen en gebouwen, stelt UNRWA-directeur Philippe Lazzarini.

Uit volkskrant vandaag.

En dat zet bij mij kwaad bloed als ik over sympathie lees in combinatie met Israël.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 05 jul 2024 11:49 Nog iets om trots op te zijn.

Israël toont in de Gaza-oorlog flagrante minachting voor de VN-organisatie die Palestijnse vluchtelingen helpt, en voert schandelijke aanvallen uit op haar medewerkers, scholen en gebouwen, stelt UNRWA-directeur Philippe Lazzarini.

Uit volkskrant vandaag.

En dat zet bij mij kwaad bloed als ik over sympathie lees in combinatie met Israël.
Jouw kwaad bloed zit in jou, dat wordt er niet door een ander ingestopt! :idea:

Die minachting jegens UNRWA lijkt mij volledig terecht want ze functioneren als een [schaduw]dependance van Hamas. Kijk ook eens wat verder dan je neus lang is zodat je bewust wordt van de ware aard van de UNRWA:
  • UNRWA is verworden tot een Hamasdekmantel die deze oorlog mede heeft helpen financieren en die gedoogt dat Hamas ziekenhuizen, scholen en gebouwen van UNRWA misbruikt
    om van daaruit aan te vallen.
Waarom zou de IDF geen aanvallen uitvoeren op Hamas
als UNRWA toestaat dat Hamas van uit ziekenhuizen en scholen aanvalt?

Over minachting gesproken, ik voel minachtinting voor iedereen die voor zulke oorlogsmisdaden als aanvallen van uit ziekenhuizen en scholen geen minachting voelt,
dus zeker voor de UNRWA die als UN organisatie neutraal dient te blijven
in plaats van zich medeplichtig te maken aan oorlogsmisdaden!

---------------

• Rechtbank procedure tegen UNRWA begonnen

Honderd Israëliërs hebben bij de rechtbank een procedure tegen UNRWA begonnen met als beschuldiging dat Hamas een miljard dollar van de hulp achterover heeft gedrukt voor de financiering van tunnels en wapens voor aanvallen op Israël, waaronder die van 7 oktober.

Als één en ander bewezen wordt is daarmee tevens aangetoont dat de UNRWA
    [en dus ook de VN!] alles behalve neutraal is in het Istraël/Palestina conflict.

UNRWA betaald, via de Palestijnse Autoriteit in Ramallah, de 13.000 UNRWA-werknemers in Gaza tonnen in cash dollars. In Gaza is het officiële betaalmiddel de Israëlische sjekel waardoor die cash dollars dus omgewisseld moeten worden tegen hoge commissies. Die hoge commissies vloeien vervolgens terug naar Hamas. Kassa!
    Wit geld 'vuil' wassen dus, want:
    • "waarom geen rechtstreekse overmaking vanuit Ramallah in sjekels?"

De eerste reactie van UNRWA was ...
    • "Wij kunnen niet worden aangeklaagd,
      want als VN-ambtenaren zijn we onschendbaar"
    ... waarmee ze niets weerleggen, maar aangeven waar hun illusie vandaan komt
    dat ze straffeloos indirect Hamas konden steunen.

Het is mijns inziens dus inderdaad hoogtijd voor een écht onderzoek naar de juistheid van de klacht, want alweer onderzoek door de VN is als de slager die zijn eigen vlees keurt ...

BRON: BNR 26 jun 05:40
    Politieke splijtzwam UNRWA
---------------
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 05 jul 2024 03:35
Peter van Velzen schreef: 05 jul 2024 03:12 Ben je trots op het feit dat Israel alle Gazanen eenvoudig kan vermoorden, of op het feit dat ze - tussen 7 oktober en nu - slechts 5% van die lieden heeft verwond of gedood?
Heb letterlijk geschreven: top-experts op het hoogste niveau - zoals Lord Andrew Roberts, een deskundige op het gebied van militaire geschiedenis door zijn uitgebreide onderzoek, publicaties, de grondige analyse en inzicht in de strategische en tactische aspecten van oorlogvoering, en John Spencer, een erkende expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering, de voorzitter van de Urban Warfare Studies bij het Modern War Institute van de United States Military Academy in West Point - zeggen dat het aantal slachtoffers bijzonder laag is en dat Israel ongekend precies te werk gaat, zonder precedent.

Daarom ben ik ook zo trots op Israel.
Ja, die terroristische Palestijnse onmensen hebben vrijwel 100% dat ze tegenkwamen vermoord, doodgemarteld, verkracht of gegijzeld, terwijl Israel slechts 1.8% van de Gazanen heeft gedood, waarvan ook nog een bijna de helft terroristen zijn, onder de bovenbeschreven situatie zonder precedent.
Het feit dat de terroristen vrijwel iedereen die ze tegenkwamen en die ze niet konden gijzelen, hebben getracht te doden, bewijst geenszins, dat Hamas zelfs ook maar alle leden van de Israëlische strijdkrachten (300.000 personen) wil vermoorden.
Ze hebben ook geen 100% van wie ze tegenkwamen vermoord. Er waren namelijk ook nog 3.400 gewonden. Misschien hebben ze het wel geprobeerd. Maar de meeste bezoekers van het Nova muziekfestival - waar 3.000 personen aan deelnamen - zijn nog in leven. Wel zijn er gruwelijk veel zelfmoorden (50) onder de overlevenden gepleegd. De Hamas-leiders beweerden overigens niet te weten dat er een muziek festival plaats vond.

Er is overigens niets onmenselijks aan het vermoorden van wie men als deel van de vijand beschouwd. Het is helaas menselijk.
Al te menselijk.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Het zou al helemaal niet nodig moeten zijn voor UNRWA om te bestaan! Denk daar maar eens over na.

De UNRWA richt zich op personen die in Palestina woonden en leefden gedurende de periode 1 juni 1946 en 15 mei 1948, en zowel hun huis als bron van inkomsten zijn kwijtgeraakt ten gevolge van het Arabisch-Israëlisch conflict in 1948, evenals de geregistreerde nakomelingen van deze personen.In 2023 waren er zo'n 5,9 miljoen Palestijnen die in aanmerkingen komen voor hulp van de UNWRA. De UNRWA hanteert derhalve een andere definitie van 'vluchtelingen' dan de UNHCR. De UNRWA functioneert naast de UNHCR dat in 1950 werd opgericht.

En wanneer en door wie is dit gedonder ooit begonnen?
Juist! Met de oprichting van de superstaat Israël.
5,9 miljoen Palestijnen om nog te verdrijven, pesten, gevangen te zetten of te doden.
Einstein/Mick
Gesloten