Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 06 jul 2024 08:32 HierEnNu

Het zou al helemaal niet nodig moeten zijn voor UNRWA om te bestaan!
Denk daar maar eens over na.
De UNRWA had al lang geleden opgeheven moeten worden en
diens neutrale werkzaamheden overgenomen door de UNHCR!

Dat er ooit een situatie was
  • [die destijds ontstaan is doordat Israël aangevallen werd door de omringende Arabische staten omdat die in de Levant geen niet-Islamitische staat wilden accepteren en daarom telkens opnieuw meerdere keren kozen voor oorlog]
die het nodig maakte om tijdelijk de UNRWA op te richten, is voor jou kennelijk een geldig argument dat de UNRWA haar intrinsieke neutraliteit liet varen en niet alleen partij koos tegen Israël, maar tevens geld en middelen die internationaal worden opgehoest via een omweg ter beschikking te stellen aan terroristische organisaties en daarmee terroristische daden te financieren.

Veel Palestijnen die werkzaam zijn voor de UNRWA haten Joden en willen Israël vernietigen, zulks valt niet te ontkennen. Mijns inziens zou iedereen die vrede wil zich daartegen moeten verzetten, tenzij men zelf ook Joden haat en Israël vernietigd wil zien natuurlijk, dan is men het allicht eens met de collaboratie van UNRWA met Hamas.
  • De UNRWA is medeplichtig aan de financiering van Gaza's militaire ondertunneling en de pogrom op 7 oktober en tevens gedoogt de UNRWA dat Hamas oorlogsmisdaden pleegt door oogluikend toe te staan dat Hamas&Co misbruik maakt
    van UNRWA's ziekenhuizen, scholen en andere gebouwen.
    • Denk daar maar eens over na en
      ben daarna eens een keer objectief en eerlijk tegen jezelf:
      • vind jij zulks acceptabel als neutrale UN organisatie?
UNRWA helpt het conflict in stand te houden, maar ja,
UNRWA zou dan ook volstrekt overbodig zijn als dat conflict niet meer zou bestaan ...
... nooit gehoord van brandweermannen die brand stichten?
  • Zij redden de mensenlevens uit de brand die ze zelf hebben aangestoken! :idea:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Omdat ik geen rechtstreeks eerlijk antwoord op mijn VRAAG krijg zal ik ze zelf beantwoorden.

.....om de directe humanitaire nood onder Palestijnse vluchtelingen in het Midden-Oosten te verlichten en de ontwikkelingsgerichte activiteiten te ontwikkelen.....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Om de directe humanitaire nood van
de Gazaanse burgers[!] te verlichten hoeft de UNRWA
  1. geen dependance van Hamas te zijn
  2. niet Gaza's militaire ondertunneling indirect te financieren
  3. niet actief deel te nemen aan pogroms zoals op 7 oktober
  4. niet medeplichtig te worden aan oorlogsmisdaden
  5. niet de oorlogsmisdaden van Hamas&Co te gedogen
  6. niet oogluikend oorlogsmisdaden toe te staan zoals dat
    Hamas&Co misbruik maakt van UNRWA's ziekenhuizen, scholen en andere gebouwen
Mijns inziens is zulks onacceptabel als neutrale UN organisatie!
UNRWA staat vrede in de regio actief in de weg en moet alleen al daarom verdwijnen,
want zij bieden geen oplossing maar zijn deel van het probleem,
de UNHCR kan vervolgens met het neutrale werk beginnen, zoals
de directe humanitaire nood onder de Gazaanse burgers[!] verlichten.
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Miljoenen Palestijnen zitten driekwart eeuw na de vlucht of verdrijving van hun voorouders uit de nieuwe staat Israël, nog steeds in vluchtelingenkampen. In Jordanië, Syrië, Libanon, de Westbank en Gaza leven ze met nauwelijks burgerrechten en als enige houvast de illusie dat ze ooit zullen terugkeren. Ze worden in leven gehouden door een in 1949 opgerichte VN-organisatie, UNRWA.

En ja, deze organisatie heeft fouten gemaakt. Grote fouten alwaar ze voor terecht zullen staan.

Maar wanneer staat Israël terecht?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Volgende wapenfeit:

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
Meerdere Palestijnen zijn zaterdag omgekomen door een Israëlische luchtaanval op een school in vluchtelingenkamp Nusairat in Gaza, meldt het gezondheidsministerie in de Gazastrook. De school zou onderdak bieden aan ontheemde Gazanen.

Ach .... Gevalletje collateral damage. Hier gaat de rechter vast in mee!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 07 jul 2024 07:15 Volgende wapenfeit:

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
Meerdere Palestijnen zijn zaterdag omgekomen door een Israëlische luchtaanval op een school in vluchtelingenkamp Nusairat in Gaza, meldt het gezondheidsministerie in de Gazastrook. De school zou onderdak bieden aan ontheemde Gazanen.

Ach .... Gevalletje collateral damage. Hier gaat de rechter vast in mee!
Weet niet waarom je die zielige Palestijnen telkens onder onze neus moet wrijven, maar al die tienduizenden hongerdoden per dag, de mijoenen die er in oorlogen in het middel Oosten omkomen, doen mensen hier weinig, tenzij ze Israel de schuld kunnen geven. Zelf heb ik ook nog nooit een nacht wakkergelegen om die zaken. Ik zou het erger vinden als Oranje straks verliest tegen Engeland of Spanje verliest tegen Frankrijk.

Israel zal toch niet worden veroordeeld voor genocide.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 07 jul 2024 12:28
Israel zal toch niet worden veroordeeld voor genocide.
We shall see. Maar ik VREES dat je gelijk hebt.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 07 jul 2024 07:15 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
In het artikel zelf staat daar waar jij school schrijft NIET school maar schoolgebouw!
Zoek je zelf ff het verschil en: begrijp je dat verschil?

Tevens laat je dit deel van dat artikel uit jouw link weg:
  • Het Israëlische leger (IDF) bevestigt via X dat het een aanval rondom het schoolgebouw heeft uitgevoerd. Israël beweert dat militanten van Hamas vanuit het gebouw aanvallen op de IDF voorbereidden en uitvoerden. Bij de luchtaanval zijn volgens Israël meerdere militanten van Hamas getroffen.
Waarom laat je dat deel van dat artikel opzettelijk weg? Omdat het de bevestigende onderbouwing betreft dat Hamas&Co van uit UNRWA gebouwen aanvallen voorbereiden en uitvoeren? Gaat het jou nog wel om waarheidsvinding of alleen nog maar om jouw emotionele bevrediging door Israël in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen, als een soort van PRagent voor Hamas&Co? Sowieso niet netjes om als je de feitelijke situatie leest om zulks dan heel anders te doen voorkomen!
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Jazeker, want scholen bestaan er niet meer Les kan niet gegeven worden.
Schoolgebouwen overigens ook niet meer denk ik. Die zijn platgegooid.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 07 jul 2024 16:31 Jazeker, want scholen bestaan er niet meer Les kan niet gegeven worden.
:shock:
Wat ik omschreef doe je dus met opzet zo? Als een soort van PRagent voor Hamas&Co verwijder je uit artikelen bewust belastende info jegens Hamas&Co en manipuleer je mediainfo dusdanig dat Israël zoveel als mogelijk in een kwaad daglicht wordt gezet?
  • Perfiesiejat, je hebt het voor mekaar: ik ben ff sprakeloos ...
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 07 jul 2024 16:59
dikkemick schreef: 07 jul 2024 16:31 Jazeker, want scholen bestaan er niet meer Les kan niet gegeven worden.
Wat ik omschreef doe je dus met opzet zo? Als een soort van PRagent voor Hamas&Co verwijder je uit artikelen bewust belastende info jegens Hamas&Co en manipuleer je mediainfo dusdanig dat Israël zoveel als mogelijk in een kwaad daglicht wordt gezet?
Nee Nee:

Hamas is fout
Israël is fout
Hamas moet veroordeeld (en opgeheven) worden
Israël moet veroordeeld worden. En niet alleen vanwege t bombarderen!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

HierEnNu schreef: 07 jul 2024 16:59
Natuurlijk. Vandaar dat hij het liefst de link achterwege laat en er eveneens al een paar maal op gewezen is door de moderatie.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 07 jul 2024 17:45 Natuurlijk. Vandaar dat hij het liefst de link achterwege laat en er eveneens al een paar maal op gewezen is door de moderatie.
Hij laat de link achterwege omdat het een betaalde site van de Volkskrant betreft. Op advies van anderen hier!

Hier heb je een link. https://www.dw.com/en/israeli-bombing-o ... o-69586464

Maar of het jullie ook maar enigszins interesseert hoeveel Palestijnen (kinderen) er om komen.
Hulde aan Israël! Trots op IDF. Dat is wat ik lees.

En wil je je pro IDF standpunt kwijt over deze zoveelste zinloze aanval kan dat hier: https://www.nu.nl/nujij/6319838/vluchte ... srael.html
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 07 jul 2024 19:23 Maar of het jullie ook maar enigszins interesseert hoeveel Palestijnen (kinderen) er om komen.
Hulde aan Israël! Trots op IDF. Dat is wat ik lees.
Waar lees jij dat behalve in jouw eigen door emoties overspoelde hoofd?

Waarom citeer je niet iemand door middel van een quote met verwijzing
waar die persoon schrijft wat jij schrijft dat diegene beweert?

Je blijft dit willens en wetens doen, terwijl zover ik weet niemand beweert:
  • Hulde aan Israël en trots op IDF omdat er zoveel Palestijnen (kinderen) om komen.
Integendeel zelfs, ik vind het verschrikkelijk dat Hamas&Co opzettelijk hun eigen volk opoffert
voor PRredenen in plaats van de gegijzelden vrij te laten en te capituleren
zodat de oorlog voorbij is en er dus niemand meer hoeft te sneuvelen.

Ik begrijp niet dat jij hier op het forum zulke onzin beschuldigingen uit jegens medeforummers en mocht ik me vergissen en je beschuldigingen terecht zijn kom dan tenminste met die quote waar jij zulks uit afleidt, anders kan ik toch echt niets anders constateren
dan dat jij je voor het PRkarretje van Hamas laat spannen!
.
.
ChaimNimsky
Superposter

HierEnNu schreef: 07 jul 2024 20:27... dat Hamas&Co opzettelijk hun eigen volk opoffert
voor PRredenen in plaats van de gegijzelden vrij te laten en te capituleren zodat de oorlog voorbij is en er dus niemand meer hoeft te sneuvelen.
Klopt. Hamas kan zich altijd zondermeer overgeven, de gijzelaars vrijlaten en daarmee de strijd en het lijden van haar bevolking beeindigen.
Mits zij dat belangrijk vindt, uiteraard.
Zionist
Gesloten