Dikkemick schreef :
Joden kregen overal de schuld van en moslims krijgen nu overal de schuld van.
haat is haat, tout court, of het nu om Jodenhaat gaat, haat tegen moslims, haat tegen homo's , misogynie ....etc..haat is haat.
Wat ik wel frappant vind is dat de groep ( moslims ) die meest 't hoogst van de toren blazen, die hun ook het vaakst gediscrimineerd voelen, die de woorden racisme , discriminatie het snelst in de mond nemen, dat dat nu net ook de groep is die 't meeste zelf haat, terwijl zij volgens deze redenering net best geplaatst zouden dienen te zijn om te weten hoe haat en discriminatie aanvoelt ...
Een schrijnend voorbeeld vond ik wat zich afspeelde aan het Beursgebouw ..., na de aanslagen op Zaventem en Maalbeek, komen alle religies , culturen tezamen om hun ondertussen al vertrouwde rite van "krijttekeningetje , bloemetje, kaarsje" te deponeren, en een emo liedje te zingen ..., hoe een moslima er dan toch in slaagt ( in mijn ogen zichzelf belachelijk maakt ) door een vlag van Israël weg te moffelen .... Tja......
Ook de CD@V politicus Hassan Aarab , die in alle stilte uit de partij werd gezet , om zijn antisemitische uitlatingen ..
En wat voor mij ook een oogopener was , was toen er in Canvas in het debat " De Afspraak" een rabbijn en imam aan tafel zaten , en hun de doodeenvoudige vraag werd gesteld , " wat indien jouw zoon homo zou zijn ".... en dan het antwoord dat erop volgde....Wetende dat een rabbijn en imam toch wel vrij representatief zijn voor een vrij grote groep, en een positie vertegenwoordigen naar waar wordt opgekeken...
En dan stel ik me de vraag, is dit alles nog wel de energie, de inspanning , ...waard, is het niet als vechten tegen bierkaai en een beetje naiëf om tegen beter weten in te blijven geloven in de goedheid van de mens ? ? ?