discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:O.K. Grenzen dicht...problemen opgelost.
Ik kan niet wachten dan.
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat de veiligheid niet deugd en dat ze geen idéé hebben wie of wat ze binnenlaten. Tweede punt: Als je niets te bieden hebt aan deze mensen én andersom, (wanneer ze later vereenzaamd radicaliseren op een zolderkamer) dan moet je ze ook niet makkelijk binnenhalen.
dikkemick schreef:Maar als jij een soort Noord Korea wilt...Wie stel je voor als president? Geert Jung Un? Kim Wilders
Ik heb niet gezegd dat ik een Noord Korea wil maar dat de veiligheid niet deugt. Geert gaat geen president worden want dat kan hij helemaal niet. Als hij het tóch wordt dan betekend misschien dat dat er iets mis is met de rest van de partijen en de uitwegen en opties die zij bieden. Of dat zij niet duidelijk genoeg zijn voor de domste mensen in dit land. Daar moeten partijen toch écht wel rekening mee houden. Juist in deze tijd van de Pokemongolen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: Wat wil je nou verder nog? Je zit er naast. Anniko van Santen heeft het er met deze gevolgen die zelfs Groen Links erkend wekelijks maar druk mee. Gelukkig nog altijd minder schade dan bij auto ongelukken. Dat dan weer wel. :)
Sorry Herhalen wat je al gezegd hebt maakt je logica niet correct.
Uit het feit dat een aanslagpleger al dan niet in Europa geboren is, kun je niet afleiden dat het beleid ten aanzien van wat dan ook in Europa goed of slecht is geweest. Als je dat niet begrijpt,blijf dan weg van forums waar rationeel denken vereist is.

Ik zeg niet dat het beleid goed is geweest. Waarschijnlijk had het beter gekund. Ik verdedig slechts de regels van de logica.
Ik wens u alle goeds
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

@ dikkemick ; bedankt voor de tip, ik ga "sapiens" van Harari zeker lezen, morgen rep ik me alvast naar de Fnac.
Las omtrent dit boek niks dan lovende commentaren....
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: Uit het feit dat een aanslagpleger al dan niet in Europa geboren is, kun je niet afleiden dat het beleid ten aanzien van wat dan ook in Europa goed of slecht is geweest. Als je dat niet begrijpt,blijf dan weg van forums waar rationeel denken vereist is. Ik zeg niet dat het beleid goed is geweest. Waarschijnlijk had het beter gekund. Ik verdedig slechts de regels van de logica.
Ach joh roep wat je wilt. Waar moslims zijn zijn altijd wel problemen met vrijheid en onderdrukking. Een grote bende is het in Europa met deze barbaarse denk wijze. Dat zie je zelfs met de mensen van 'slimste moslim landen' die bij Europa willen horen :D
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: Ach joh roep wat je wilt. Waar moslims zijn zijn altijd wel problemen met vrijheid en onderdrukking. Een grote bende is het in Europa met deze barbaarse denk wijze. Dat zie je zelfs met de mensen van 'slimste moslim landen' die bij Europa willen horen :D
Ik geef het op. Je bent duidelijk niet voor rede vatbaar. Ik zal niet langer trachten je de regels van de logica bij te brengen en dus nooit meer op jouw berichten reageren.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef:Ik geef het op. Je bent duidelijk niet voor rede vatbaar. Ik zal niet langer trachten je de regels van de logica bij te brengen en dus nooit meer op jouw berichten reageren.
Eindelijk. Vind ik niet erg dus. Pfff.
Red Star Line

Labyrint schreef :
Eindelijk. Pfff
Probeer het in beide richtingen zo te houden Labyrint, sommigen zijn echt niet voor reden vatbaar, hoe hard je ook nog je best doen , sommigen voelen zich "ubermensch" , wijken geen duimbreed van hun visie of denken af, achten hun denkbeeld en denkpatroon als het enige juiste , en voelen hun het summum van rationeel denken, maar tevens ook van elitair gedrag.
Wie de schoen past trekke hem aan ...
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Red Star Line schreef:Labyrint schreef :
Eindelijk. Pfff
Probeer het in beide richtingen zo te houden Labyrint, sommigen zijn echt niet voor reden vatbaar, hoe hard je ook nog je best doen , sommigen voelen zich "ubermensch" , wijken geen duimbreed van hun visie of denken af, achten hun denkbeeld en denkpatroon als het enige juiste , en voelen hun het summum van rationeel denken, maar tevens ook van elitair gedrag.
Ik heb dan ook echt geen idéé waar hij het allemaal over heeft met zijn soort van vreemde logica waaraan ik me dien te schikken. En ik moet elk woord gaan wegen zo lijkt het. Anders wordt het niet begrepen. Maar hij gaat dus niet meer tegen me praten. He lekker.. :)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Red Star Line schreef:Labyrint schreef :

Wat is dit nu voor reactie? Is dit de mentaliteit waarmee we een vreedzame cultuur gaan opbouwen? Is rationeel denken en redeneren ooit een slechte manier gebleken om meningsverschillen te beslechten? Ik begrijp je reactie dus niet helemaal.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Wat is dit nu voor reactie? Is dit de mentaliteit waarmee we een vreedzame cultuur gaan opbouwen?
Niet overdrijven.Je bent zelf ook niet mals met Godwins uitdelen Dikkemick. Eerlijk is eerlijk. ;-)

En Godwins zijn ok. :)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Als jij me kunt aantonen wat het verschil is tussen jodenhaat en moslimhaat...Het blijft wij versus zij. Joden kregen overal de schuld van en moslims krijgen nu overal de schuld van. Maar jij ziet dit anders dus alleen jij kunt het me uitleggen. Ik verdom het een bevolkingsgroep(!) verantwoordelijk te houden voor de ellende veroorzaakt door een extremistisch stel malloten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Red Star Line

@ dikkemick , het bericht was niet aan jou gericht.
Ik zei dan ook , diegene die het schoentje past trekke het aan...

Als er hier zijn om 't forum , die anderen verwijten van niet rationeel te denken, louter om 't feit dat ze opkomen voor andere waarden, of een andere mening verdedigen, dan stopt voor mij het debat .... :-) :-)
No offense.
Red Star Line

Dikkemick schreef :
Joden kregen overal de schuld van en moslims krijgen nu overal de schuld van.
haat is haat, tout court, of het nu om Jodenhaat gaat, haat tegen moslims, haat tegen homo's , misogynie ....etc..haat is haat.
Wat ik wel frappant vind is dat de groep ( moslims ) die meest 't hoogst van de toren blazen, die hun ook het vaakst gediscrimineerd voelen, die de woorden racisme , discriminatie het snelst in de mond nemen, dat dat nu net ook de groep is die 't meeste zelf haat, terwijl zij volgens deze redenering net best geplaatst zouden dienen te zijn om te weten hoe haat en discriminatie aanvoelt ...

Een schrijnend voorbeeld vond ik wat zich afspeelde aan het Beursgebouw ..., na de aanslagen op Zaventem en Maalbeek, komen alle religies , culturen tezamen om hun ondertussen al vertrouwde rite van "krijttekeningetje , bloemetje, kaarsje" te deponeren, en een emo liedje te zingen ..., hoe een moslima er dan toch in slaagt ( in mijn ogen zichzelf belachelijk maakt ) door een vlag van Israël weg te moffelen .... Tja......
Ook de CD@V politicus Hassan Aarab , die in alle stilte uit de partij werd gezet , om zijn antisemitische uitlatingen ..

En wat voor mij ook een oogopener was , was toen er in Canvas in het debat " De Afspraak" een rabbijn en imam aan tafel zaten , en hun de doodeenvoudige vraag werd gesteld , " wat indien jouw zoon homo zou zijn ".... en dan het antwoord dat erop volgde....Wetende dat een rabbijn en imam toch wel vrij representatief zijn voor een vrij grote groep, en een positie vertegenwoordigen naar waar wordt opgekeken...

En dan stel ik me de vraag, is dit alles nog wel de energie, de inspanning , ...waard, is het niet als vechten tegen bierkaai en een beetje naiëf om tegen beter weten in te blijven geloven in de goedheid van de mens ? ? ?
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Als jij me kunt aantonen wat het verschil is tussen jodenhaat en moslimhaat...Het blijft wij versus zij. Joden kregen overal de schuld van en moslims krijgen nu overal de schuld van. Maar jij ziet dit anders dus alleen jij kunt het me uitleggen. Ik verdom het een bevolkingsgroep(!) verantwoordelijk te houden voor de ellende veroorzaakt door een extremistisch stel malloten.
Ik zou haast zeggen omdat je niet -hoort- Hoe lukt het jou om de joden vervolging hieraan gelijk te stellen? Dat is belachelijk. Deze twee zaken lopen werkelijk belachelijk ver uiteen. We hebben het hier over een holocaust/genocide (!) versus grote maatschappelijke en verergerende problemen van integratie in Europa in onze maatschappij en een ZOOI IS strijders of idealisten die ons komen vermoorden vanwege een religieuze shizofrenie in een roes van overwinningspsychoses! Die zaken die schreeuwen om inzicht inzake veiligheid. (!) De Islam heeft nu eenmaal geen grote faam bereikt vanwege al die gematigden waar jij het over hebt.

Sam Harris zei ook eens: "God is not a moderate" en z'n ware volgelingen ook niet

Joodse mensen integreren al eeuwen overal zonder ook naar mijn idee maar iemand dwars te zitten met religie of zendingsdrang behalve het verzoek een plek te krijgen om samen te komen en op zaterdag vrij te zijn en hebben ontzettend veel wetenschap en van alles en nog wat (zoek het op) geboden aan de westerse samenleving. Zij verschillen wezenlijk van elkaar. Hebben nooit hun handen opgehouden volgens mij. Veel knappe koppen en beroemdheden onder hen. Veel atheïsten, kunstenaars, wetenschappers. Je zou bijna zeggen dat Hitler een klein plassertje had met de wens een übermensch te worden. Ik heb het over aantoonbare problemen die ieder UUR in het nieuws verschijnen. De mogelijk grote problemen die nog gaan komen in de achterstandwijken de komende 30 jaar. Ook maar even het vermelden waard te zeggen dat de laatste trend onder joodse mensen is dat die aan het wegtrekken zijn weg uit landen in Europa en naar Israël gaan. En dat is dan niet de schuld van de meeste autochtonen had ik begrepen. Maar de angst die er bij hen goed in zit. Ik heb dat pas nog gelezen maar ik heb zo gauw geen bron.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Niks mis met een goed debat met goede argumenten, zelfs niet met een scherp en fel debat met elkaar de waarheid zeggen en naar elkaar luisteren en op elkaar reageren.
=D>

Ipv. van zeepkistgedrag en de hele dag door dezelfde riedel afdraaien, zonder wezenlijk in te gaan op elkaar.
Voor wie dit niet duidelijk is mag dit topic nog eens helemaal doorlezen.
Incl. de 10 pagina's waar dit topic van is afgesplitst.
Vanaf het begin dezelfde litanie.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie