Je topic is weer gekaapt Maarten.
Maar je hebt gelijk, de hersenen filteren bewustzijn uit, in plaats van het te veroorzaken.
"Consciousness is not a part of your body or your mind" zoals uitgelegd door deze Swami Sarvapriyananda uitgelegd...
Moderator: Moderators
Je topic is weer gekaapt Maarten.
Met 'De deur op slot doen als je even weggaat' sluit je ook de apotheker buiten die de door jouw huisarts voorgeschreven medicatie komt bezorgen en bevordert op geen enkele wijze het zelf herkennen van een charlakwak noch diens charlakwakpraat. Was zulks maar zo eenvoudig, toch?
Dat is dus het punt Roeland wanneer men en/of jij dat zgn “geheim” ontdekt zou hebben zou je zonder enige moeite de verbindende factor kunnen zien.heeck schreef: ↑13 sep 2024 14:00HET GEHEIM ONTDEKKEN?Mus schreef: ↑13 sep 2024 13:08 Was dat laatste maar waar Roeland, ik denk dat dan ook alle oorlogsmisdaden en/of andere misdaden, vreselijke ziektes en/of andere ellende stantepede zouden stoppen, helaas is dat niet het geval en zal er nog jaren en jaren en jaren aan vallen en opstaan en aan (zelf)onderzoek nodig zijn voor men het geheim ontdekt. En als je er dan vanuit gaat dat mensen die het geheim ontdekt hebben met de nek worden aangekeken door bv mensen zoals die hier op het forum ook wel aanwezig zijn dan zie ik dat foefje, want het is idd een foefje, niet binnen een maand gebeuren.
In elk geval zou ik op dit moment dus gaan voor de lapmiddelen omdat dat het enige voortschrijdende is wat we op dit moment voor handen hebben.
Niet alleen tegen ziektes, maar ook nog andere ongewenstheden?
Nu verbind je naar mijn smaak teveel aan elkaar tot een enkele roerbak en kom je daardoor aan de foute aanbeveling van “gaan voor voortschrijdende lapmiddelen”.
Roeland
Op dit moment is kennis vergaren bij een probleem idd de opus operandi, daar begint het ook mee tot vergaren niet meer nodig is en men over kan gaan naar de volgende fase.
Ik weet niet goed wat er met dat hogere bedoelt wordt. Dat de antwoorden blijven steken verbaast me overigens niks want je verwacht rationele bewijsbare antwoorden en die zullen niet komen omdat waar mogelijk op gedoeld wordt niet vanuit de ratio begrepen kan worden en dus zal het antwoord altijd onbevredigd blijven.En ja, dan mag iemand het hogere erbij gaan halen. Maar ik vraag dan naar dat hogere en dan blijven de antwoorden steken of vaag (ervaring/geloof/ open staan).
Ik kan me goed voorstellen dat je niet open staat voor het “ god doet dit of dat” argument. God doet namelijk helemaal niks, God is als de zon die trekt zich niks aan van wat onder hem/haar afspeelt aan dramatiek, de zon schenkt zijn licht of het nu bewolkt is of niet.Verder wil ik open staan voor goed onderbouwde ideeën want als iemand mij verteld:"God doet dit of dat" dan sta ik daar niet voor open. Zo ook Lourdes dus niet. Positieve of negatieve quantum energieën.
Weet je wat het mooie is in deze wereld dat is dat je nergens voor hoeft open staan en dat je mag geloven wat je wil.En geloof/geestes gesteldheid van mensen zal ongetwijfeld een positief effect hebben op genezing maar de stap naar gebedsgenezing of positieve gedachten -energie genezing kan ik niet voor open staan. Is dat kortzichtig? Moet ik open staan voor kabouters? Astrale horoscoop voorspellingen?
Big dig energy?
Wie of wat gaat voor ons uitzoeken wat waar if waarschijnlijk is? Jij en ik met onze ervaringen of de wetenschap?
Helaas niet in de hele wereld mag je geloven wat je wilt. Wat in Iran verplicht is kan in China verboden zijn.Mus schreef: ↑13 sep 2024 21:11 Weet je wat het mooie is in deze wereld dat is dat je nergens voor hoeft open staan en dat je mag geloven wat je wil.
Ben jij kortzichtig? Nee, dat ben je niet, men ziet zover men kan zien en kan aanvaarden of dat nu kabouters zijn of men zijn ratio, waar kabouters geen plaats hebben, de voorkeur geeft in beide zit een zekere schoonheid.
Een uitermate luie (imo) insteek. Op die wijze is alles legitiem. Iedere uitleg of verklaring zonder die ratio te gebruiken is dan goed.Ik weet niet goed wat er met dat hogere bedoelt wordt. Dat de antwoorden blijven steken verbaast me overigens niks want je verwacht rationele bewijsbare antwoorden en die zullen niet komen omdat waar mogelijk op gedoeld wordt niet vanuit de ratio begrepen kan worden en dus zal het antwoord altijd onbevredigd blijven.
dikkemick schreef: ↑14 sep 2024 07:40 Een uitermate luie (imo) insteek. Op die wijze is alles legitiem. Iedere uitleg of verklaring zonder die ratio te gebruiken is dan goed.
Als we als mens deze insteek hadden blijven volhouden liepen we elkaar wellicht nog met knotsen achterna.Helaas dikkemick heeft het niks met luiheid en/of onwil te maken maar eerder met onvermogen. Ik ben gek met mijn eigen ratio maar het heeft ook zo zijn beperking. Ik onderken die beperking liever dan dat ik eigenwijs en in mijn ogen stompzinnig een weg bewandel die nergens anders toe leid dan stagnatie terwijl ik ook kan pogen de kloof die ligt tussen mijn ratio en gevoel kan dichten en daarvoor moet ik de kloof in.
Met andere woorden ratio is een onmisbaar en belangrijk instrument maar het is niet het enige en daarom beste instrument om vooruitgang mee te boeken of ontwikkeling mee te veroorzaken, in mijn ogen.
(Nu kunnen we tenminste rationeel de aarde zo'n 20x vernietigen)
Deze kan ik waarderen
In Gods wondere wereld is idd van alles mogelijk, en het is tot op zekere hoogte fantastisch om daar open voor te zijn, het heeft mij in mijn ontwikkeling veel opgebracht maar ik had niet door dat moeras kunnen navigeren zonder mijn ratio cq verstand, ik weet zeker dat ik anders gemakkelijk een GGZ klant had kunnen worden want ik heb wel een paar keer op op het scherpst van de snede genavigeerd een adrenaline junk zou er van gesmuld hebben vermoed ik zomaar, Alice in wonderland is er niks bij.Maar deze insteek maakt de weg naar goden en geesten weer vrij. Daar moet je dan nl voor open staan.
Ik ben in mijn eentje een superteam
Maar niet zo super dat ik snap waarom dat quoten in dit geval niet goed gaat, zal aan mij liggen.
Mus,Mus schreef: ↑13 sep 2024 20:16Dat is dus het punt Roeland wanneer men en/of jij dat zgn “geheim” ontdekt zou hebben zou je zonder enige moeite de verbindende factor kunnen zien.heeck schreef: ↑13 sep 2024 14:00HET GEHEIM ONTDEKKEN?Mus schreef: ↑13 sep 2024 13:08 Was dat laatste maar waar Roeland, ik denk dat dan ook alle oorlogsmisdaden en/of andere misdaden, vreselijke ziektes en/of andere ellende stantepede zouden stoppen, helaas is dat niet het geval en zal er nog jaren en jaren en jaren aan vallen en opstaan en aan (zelf)onderzoek nodig zijn voor men het geheim ontdekt. En als je er dan vanuit gaat dat mensen die het geheim ontdekt hebben met de nek worden aangekeken door bv mensen zoals die hier op het forum ook wel aanwezig zijn dan zie ik dat foefje, want het is idd een foefje, niet binnen een maand gebeuren.
In elk geval zou ik op dit moment dus gaan voor de lapmiddelen omdat dat het enige voortschrijdende is wat we op dit moment voor handen hebben.
Niet alleen tegen ziektes, maar ook nog andere ongewenstheden?
Nu verbind je naar mijn smaak teveel aan elkaar tot een enkele roerbak en kom je daardoor aan de foute aanbeveling van “gaan voor voortschrijdende lapmiddelen”.
Roeland
Vraagje: wat is precies fout aan de aanbeveling?
Bedoel je bv dat we niet moeten gaan voor de reguliere lapmiddelen waar de mensheid zo hard voor heeft gewerkt en geld voor ingezameld? Ik bedoel dat zou toch zonde zijn van al dan onderzoek dat men er aan heeft besteed. Laten we er toch gewoon gebruik van maken tot dat zgn “geheim” is ontdekt want dat gaat nog wel even duren hoor als ik zo eens even in de sterren kijk.
Die heb ik opgezet, uitgewerkt en jarenlang bijgehouden.“HierEnNu” schreef: maar voor wat het waard is:
ik weet wel dat ik toe zou juichen als jij zulks zo uitgebreid mogelijk
uit de doeken zou doen in een column op dit forum.
Dat is een interessante stelling, weet niet of die in dit te ver buiten dit topic valt.Peter van Velzen schreef: ↑14 sep 2024 03:27Helaas niet in de hele wereld mag je geloven wat je wilt. Wat in Iran verplicht is kan in China verboden zijn.Mus schreef: ↑13 sep 2024 21:11 Weet je wat het mooie is in deze wereld dat is dat je nergens voor hoeft open staan en dat je mag geloven wat je wil.
Ben jij kortzichtig? Nee, dat ben je niet, men ziet zover men kan zien en kan aanvaarden of dat nu kabouters zijn of men zijn ratio, waar kabouters geen plaats hebben, de voorkeur geeft in beide zit een zekere schoonheid.
En ook daar waar je vrijheid gewaarborgd is, maakt het een groot verschil voor je gezondheid en welzijn, wát je gelooft en wat niet. Belladonna betekent mooie vrouw en verhoogt blijkbaar de schoonheid, maar het is een soms dodelijk vergif.
Weet je Roeland ik weet nu al dat mijn antwoord je niet zal gaan bevredigen in je behoefte. Het korte antwoord is is dat er geen geheim bestaat, dat geheim bestaat alleen voor hen die het nog niet ontdekt hebben. Wanneer je het ontdekt hebt snap je onmiddellijk dat er niks buiten je is dat je nodig hebt om bv te genezen en binnen dat verband kan je dus even goed water drinken om te genezen of een uitgebreid wetenschappelijk getest en verantwoord pilletje nemen (wat ik natuurlijk totaal respectloos een ‘lapmiddel’ noem ), snap je onmiddellijk waarom bv oorlog voeren verstrekt onzinnig is tenzij je graag in oorlogsfilms speelt. E.e.a hangt en alleen af hoe bewust je bent van jezelf. Het bewustzijn van de mens, hoe onacceptabel ook voor sommigen, stelt over het algemeen nog niet zo veel voor al wordt het aardig verhuld door zekere mate van intelligentie.heeck schreef: ↑13 sep 2024 14:00
Mus,
Ik heb je aanbeveling verworpen omdat die mee de subiete geneeskracht van schoon water zou inhouden en via een onbenoemd geheim ook nog tegen oorlogen effect zou hebben.
Verklaar je dus nader door elke categorie, lapmiddelen bijv., te verduidelijken met wat daar onder valt.
Roeland.
Mus,Mus schreef: ↑14 sep 2024 12:05Weet je Roeland ik weet nu al dat mijn antwoord je niet zal gaan bevredigen in je behoefte. Het korte antwoord is is dat er geen geheim bestaat, dat geheim bestaat alleen voor hen die het nog niet ontdekt hebben. Wanneer je het ontdekt hebt snap je onmiddellijk dat er niks buiten je is dat je nodig hebt om bv te genezen en binnen dat verband kan je dus even goed water drinken om te genezen of een uitgebreid wetenschappelijk getest en verantwoord pilletje nemen (wat ik natuurlijk totaal respectloos een ‘lapmiddel’ noem ), snap je onmiddellijk waarom bv oorlog voeren verstrekt onzinnig is tenzij je graag in oorlogsfilms speelt. E.e.a hangt en alleen af hoe bewust je bent van jezelf. Het bewustzijn van de mens, hoe onacceptabel ook voor sommigen, stelt over het algemeen nog niet zo veel voor al wordt het aardig verhuld door zekere mate van intelligentie.heeck schreef: ↑13 sep 2024 14:00
Mus,
Ik heb je aanbeveling verworpen omdat die mee de subiete geneeskracht van schoon water zou inhouden en via een onbenoemd geheim ook nog tegen oorlogen effect zou hebben.
Verklaar je dus nader door elke categorie, lapmiddelen bijv., te verduidelijken met wat daar onder valt.
Roeland.
Ter vergelijk: het bewustzijn van de mens is niet meer dan een aap die een gouden ring draagt, haal de ring weg dan blijft alleen de aap zonder franje over.
Hai die Roeland,heeck schreef: ↑13 sep 2024 14:00
Mus,
Mijn vertrouwen in niet onthulde geheimen is inderdaad ver beneden nul. En gaat nog verder omdat er toch wel weer zullen zijn die dergelijke diepzinnigheden in de praktijk brengen en waartegen continu gewaarschuwd moet worden om onnodig lijden en dood gaan zoveel mogelijk te voorkomen.
De geneeskracht binnen jezelf zoeken stelt te vaak geheel niets voor; hoe aansprekend die fantasie voor sommigen ook is.
Roeland
Was een tijd geleden dat je hier nog geweest bent zeker?
Met wie discussiëren SKEPP-leden graag?
Een interessante vraag! SKEPP-leden staan bekend om hun kritische blik op paranormale verschijnselen en pseudowetenschap. Hun interesse ligt in het onderzoeken van claims en het bevorderen van een rationele, wetenschappelijke benadering van het onbekende.
Gezien deze interesse, zijn er een aantal specifieke groepen waarmee SKEPP-leden graag discussiëren:
- Aanhangers van het paranormale: Het is voor SKEPP-leden vaak interessant om met mensen in gesprek te gaan die in bijvoorbeeld geesten, UFO's of homeopathie geloven. Door middel van een open en respectvolle dialoog proberen ze aan te tonen waarom bepaalde claims niet houdbaar zijn en waarom een sceptische houding belangrijk is.
- Pseudowetenschappers: SKEPP-leden discussiëren graag met mensen die alternatieve geneeswijzen of andere niet-wetenschappelijke theorieën promoten. Ze proberen dan aan te tonen waar de wetenschappelijke tekortkomingen liggen in deze theorieën.
- Mediamensen en influencers: SKEPP-leden zijn vaak kritisch ten opzichte van mediapersonen die zonder voldoende bewijs sensationele claims doen over paranormale verschijnselen. Ze proberen dan de feiten recht te zetten en het publiek te informeren.
- Mede-skeptici: Het uitwisselen van ideeën en ervaringen met andere sceptici is voor SKEPP-leden erg waardevol. Ze kunnen van elkaar leren en elkaar versterken in hun kritische houding.
- Wetenschappers: SKEPP-leden hebben vaak een grote waardering voor wetenschappers en hun werk. Ze proberen dan ook graag met wetenschappers in gesprek te gaan om meer te leren over de wetenschappelijke methode en de nieuwste ontwikkelingen op verschillende gebieden.
Wat maakt deze discussies interessant voor SKEPP-leden?
- Het bevorderen van kritisch denken: Door discussies aan te gaan met mensen die andere overtuigingen hebben, kunnen SKEPP-leden hun eigen kritische denkvaardigheden aanscherpen en hun argumenten verfijnen.
- Het verspreiden van wetenschappelijke kennis: SKEPP-leden zien het als hun taak om wetenschappelijke kennis toegankelijk te maken voor een breed publiek en om misvattingen over wetenschappelijke onderwerpen te corrigeren.
Het beschermen van mensen tegen misleiding: SKEPP-leden willen mensen behoeden voor kwakzalverij en andere vormen van misleiding. Door de onzin uit te roeien, hopen ze mensen te helpen om weloverwogen beslissingen te nemen.
Kortom, SKEPP-leden zijn op zoek naar constructieve discussies waarin ze hun kennis en inzichten kunnen delen en waar ze van anderen kunnen leren. Ze zijn daarbij altijd op zoek naar bewijs en argumenten die hun overtuigingen ondersteunen of juist tegenspreken.
Mus,“Mus” schreef: Hai die Roeland,
Dat geneeskracht binnen jezelf zoeken voor jou niks voorstelt is je van harte gegund, dat e.e.a. een aansprekende fantasie voor sommigen is kan ik niet anders dan bevestigen. Op een dag kan echter de wens van het tot werkelijkheid brengen van die fantasie zo groot worden dat je gaat graven in jezelf om tot de oplossing te komen, tot dan….