De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

nevelleven
Banned

Angst

Bericht door nevelleven »

Ik weiger me door angst te laten regeren. Dus ook niet door een angstzaaier als Geert Wilders. Misschien ben ik dan maar koppig. Ik zou graag de regering willen aanbevelen om een film te laten maken waar moslims worden getoond die nu in Nederland wonen en hard werken aan de toekomst. De meerderheid dus. Films als die van Geert geven voor moslims in dit land niet echt de motivatie om samen te leven met ons als gemeenschap. En voor nederlanders geeft dat weer een generaliserende en negatief vooroordeel tov een bepaalde bevolkingsgroep. Ik verzet me tegen deze ontwikkeling. Ik wil naast het grote goed van vrijheid van meningsuiting nog harder strijden voor het veel grotere goed verdraagzaamheid. Want zonder verdraagzaamheid is er geen vrijheid mogelijk. :D
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Geert Wilders doet me denken aan Luns "De russen komen, de russen komen"
Het is aan de moslims om de angst bij de medelanders weg te nemen, de reactie op Fitna in Nederland was een goed begin. De veroordeling van Al Kaida door nederlandse moslims (citaten?) moet beter opgepikt worden door de media.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

collegavanerik schreef:De veroordeling van Al Kaida door nederlandse moslims (citaten?) moet beter opgepikt worden door de media.
De media houden juist van relletjes, want hogere kijkcijfers, meer exposure, meer geld in het laatje. En de media moeten niets. Zodra de media iets moeten van iemand zijn we op de verkeerde weg.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

botjes schreef:
collegavanerik schreef:De veroordeling van Al Kaida door nederlandse moslims (citaten?) moet beter opgepikt worden door de media.
De media houden juist van relletjes, want hogere kijkcijfers, meer exposure, meer geld in het laatje. En de media moeten niets. Zodra de media iets moeten van iemand zijn we op de verkeerde weg.
Half mee eens. Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar evenwichtige berichtgeving zou fijn zijn.
nevelleven
Banned

Kunnen we hier samen uitkomen?

Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Nog even en we hebben geen normale criminelen meer, maar alleen terroristen. Modewoordje, hype, whatever. Letterlijke betekenis is? Iets met angst zaaien. Dat is niet weggelegd voor "terroristen", aangezien goddiensten, ouders, overheden, schrijvers, de media, etc er allemaal gebruik van maken. En natuurlijk niet te vergeten, ons vee (BOE!).

Hoeveel soorten en maten terroristen zijn er eigenlijk?

Ik vind het zo'n misbruikte term die uit zichzelf al verwarring en angst zaait. Als we praten over fundamentalistische (moslim/christen/milieu/....) radicalen, dan maakt het veel meer duidelijk. Namelijk dat deze mensen letterlijk zaken aan nemen als de enige waarheid, zonder enige gegronde reden hiervoor, en bovendien nog eens radicaal zijn in hun denken en handelen.

Dus waarom niet gewoon de beestjes bij hun naam noemen, ipv van alles onder de grote noemer van terrorisme te schuiven?

@nevelleven
Hoe ver moeten we gaan in tolerantie en verdraagzaamheid? Moeten we het toelaten dat mensen haatdragende (en dus intolerante) voor waar aan nemen? Is het niet beter om mensen erop te wijzen op kromme zaken, zodat ze in ieder geval de mogelijkheid hebben om zelf na te denken. Mochten ze dat niet willen en laten zich gewillig leiden door oplichters en afzetters van allerlei markten, dan is dat zeer betreurenswaardig. Dwingen kan misschien wel, maar dat lijkt mij niet verstandig.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Theoloog

Re: Kunnen we hier samen uitkomen?

Bericht door Theoloog »

Nevelleven; dit is een discussieforum, geen plemp-je-filmpjes-maar-neer-om-je-propaganda-te-spuwen-forum. (In dit geval: I have a dream van Martin Luther King)

1. Zwarten in de vs. waren daar tegen hun wil heengehaald door blanken om als slaven te dienen.

2. Zwarten in de vs. werden op een manier gediscrimineerd die de gastarbeiders in Europa niet is gebeurd.

3. Zwarten in de vs. waren zeker in het Zuiden het slachtoffer van geweld.

4. Moslims hebben in Europa al volle burgerrechten.

5. Moslims in Europa hebben geen Martin Luther King.

Kortom: je filmpje is loos, nietszeggend, slaat als een tang op een varken.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Egypte: film Wilders 'weerzinwekkend'
Geplaatst op zaterdag 29 maart 2008 om 18:32

CAIRO (ANP) - De Koran-film van Geert Wilders is weerzinwekkend. Westerse landen moeten wetten aannemen die dit soort ,,belediging van de godsdienst'' verbieden.

Dit heeft de Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Ahmed Abul Gheit, zaterdag gezegd. Fitna ,,weerspiegelt het racistische en weerzinwekkende denken'' van zijn maker en diens ,,diepe onwetendheid'' inzake de islam en zijn leer, aldus de bewindsman.

Bron
Volgens de Egyptische minister van B.Z. moeten westerse landen wetten aannemen die het beledigen van godsdienst (=natuurlijk de islam :evil: ) verbieden. Nee, de islam moet juist nog veel meer en vaker bekritiseerd worden. Zijn die Egyptenaren nu helemaal van de pot gerukt!

En dan ook nog Wilders diepe onwetendheid inzake de islam. Ja, hoe hoog verheven en nobel dè islam is hebben we gezien in Irak, Afghanistan, New York, Madrid, en Londen. Daar hebben we de ware islam in actie gezien.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
nevelleven
Banned

Roeien met de riemen die je hebt

Roeien met de riemen die je hebt. Kennen we de uitdrukking? Kijk dat onze vriend Geert graag wilt zwemmen geeft hem geen recht om gaten in de boot te prikken.

Vandaar pleit ik om dat geen te doen om het bootje varende te houden. We zitten met z'n allen in hetzelfde schuitje en hebben elkaar daarbij nu juist heel hard nodig. En het interesseert me niet welke religie of achtergrond of kleur iemand heeft we leven in dit zelfde landje. Niemand heeft daarom het recht om te zorgen dat een groep mensen in een hoek wordt gedreven. Dus vind ik Geert omdat ik de moslims die in Nederland leven ook zie als Nederlanders, per definitie als landverrader, Wij verraden een Nederlander niet aan de rest van de wereld met het predikaat dat ze hier niet thuishoren omdat ze de Islam beleiden. UIters kwalijk vind ik het dat deze regering daar ook niets aan heeft gedaan. Een juridisch verbod opleggen in oog van nationale en internationale veiligheid had veel eerder moeten gebeuren. En dat had voor de buitenwereld een hoger effect gehad dan enkel een standje van meneer Balkenende. Of denkt meneer Balkenende stiekem precies aan hetzelfde gedachtegoed? Vraag me soms af wat die leugenaars echt denken in Den Haag?
Kochimodo
Bevlogen

Re: Roeien met de riemen die je hebt

Bericht door Kochimodo »

nevelleven schreef:Roeien met de riemen die je hebt. Kennen we de uitdrukking? Kijk dat onze vriend Geert graag wilt zwemmen geeft hem geen recht om gaten in de boot te prikken.

Vandaar pleit ik om dat geen te doen om het bootje varende te houden. We zitten met z'n allen in hetzelfde schuitje en hebben elkaar daarbij nu juist heel hard nodig. En het interesseert me niet welke religie of achtergrond of kleur iemand heeft we leven in dit zelfde landje. Niemand heeft daarom het recht om te zorgen dat een groep mensen in een hoek wordt gedreven. Dus vind ik Geert omdat ik de moslims die in Nederland leven ook zie als Nederlanders, per definitie als landverrader, Wij verraden een Nederlander niet aan de rest van de wereld met het predikaat dat ze hier niet thuishoren omdat ze de Islam beleiden. UIters kwalijk vind ik het dat deze regering daar ook niets aan heeft gedaan. Een juridisch verbod opleggen in oog van nationale en internationale veiligheid had veel eerder moeten gebeuren. En dat had voor de buitenwereld een hoger effect gehad dan enkel een standje van meneer Balkenende. Of denkt meneer Balkenende stiekem precies aan hetzelfde gedachtegoed? Vraag me soms af wat die leugenaars echt denken in Den Haag?
Aangezien je zo dol bent op linkjes, moet je dit en dit en dit maar eens lezen. Goh, wat een landverrader zeg.
Laatst gewijzigd door Kochimodo op 30 mar 2008 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
nevelleven
Banned

Re: Kunnen we hier samen uitkomen?

Theoloog schreef:
Nevelleven; dit is een discussieforum, geen plemp-je-filmpjes-maar-neer-om-je-propaganda-te-spuwen-forum. (In dit geval: I have a dream van Martin Luther King)

1. Zwarten in de vs. waren daar tegen hun wil heengehaald door blanken om als slaven te dienen.

2. Zwarten in de vs. werden op een manier gediscrimineerd die de gastarbeiders in Europa niet is gebeurd.

3. Zwarten in de vs. waren zeker in het Zuiden het slachtoffer van geweld.

4. Moslims hebben in Europa al volle burgerrechten.

5. Moslims in Europa hebben geen Martin Luther King.

Kortom: je filmpje is loos, nietszeggend, slaat als een tang op een varken.

Is niet loos als je de diepere gedachte ervan begrijpt. Net als de zwarten in amerika onderdrukken wij nu ook de identiteit van Moslims. Het is zelfs zo dat er vele moslims geen trots meer mogen hebben om hun eigen naam op een sollicitatie brief te zetten, Bang om ja gegeneraliseerd te worden. Zelfs de kleding is niet gewenst. Nu heb ik bij een burka ook een slecht gevoel, maar waarom moet dan maar weer alles raar bekeken worden. Hoofddoekjes mogen niet meer. Nee zwarten mochten ook de cafes niet betreden van de blanke man, maar konden helaas hun zwarte huid niet zomaar afstropen. Dus dat was wel een probleem. Nee er zijn nu plekken in Nederland waar hoofddoekjes verboden zijn. Zie de verbanden. Waar zijn we mee bezig?
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

nevelleven schreef:Niemand heeft daarom het recht om te zorgen dat een groep mensen in een hoek wordt gedreven.

En wie drijft precies wie in welke hoek?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
nevelleven
Banned

Kochimodo schreef:
nevelleven schreef:Roeien met de riemen die je hebt. Kennen we de uitdrukking? Kijk dat onze vriend Geert graag wilt zwemmen geeft hem geen recht om gaten in de boot te prikken.

Aangezien je zo dol ben op linkjes, moet je dit en dit en dit maar eens lezen. Goh, wat een landverrader zeg.
En wat heeft dit te maken met die misgeslagen plank.......Fitna film van Geert. Sorry met alle respect alle partijen hebben inderdaad deze mooie punten op hun agenda. Maar er is geen enkele partij die notabene een VOLKSvertegenwoordiger is die een klein gedeelte van de bevolking 1, diep kwetst 2. in een hoek drijft en 3. tegen de wil van de ander GROTE MEERDERHEID zijn ego aan het trippen is.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

uche SGP uche ...

@nevelleven
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
nevelleven
Banned

Re: the real ANTI GEERT WILDERS MOVIE

Theoloog schreef:
nevelleven schreef:I think I hear Geert Wilders? Yes I did, I did hear Geert Wilders......
http://nl.youtube.com/watch?v=XgeSO-i25 ... re=related
Op welk punt was dat dan?

1. De partij heeft onwankelbare principes?
2. De leiding van Duitsland moet uit de partij komen?
3. De partij bestaat uit leden van zuiver bloed?
4. Olv. de partij zal het vaderland 1000 jaar bestaan?
5. De partij wordt geleid als een heilige orde?
punt 6 was je vergeten. Dit land is alleen voor pure Nederlanders {en dus moslims eruit}. Na goed in dit geval waren het de joden. En toendertijd werd er ook een vervolg gegeven.......alle zigeuners eruit.......gehandicapten........undsoweiter...... Wat gaat er volgen als Geert inderdaad alle moslims eruit weet te gooien ?
Plaats reactie