Is dat niet typerend voor de gemiddelde islamitische bekeerstijl?Samsa schreef:die als dolle honden iedereen aanvliegen en maar door blijven hameren.. Rustige mensen die wat meer relativeren worden er gewoon heel snel weggepest.
Verbannen van Ontdek Islam?
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Re: Verbannen van Ontdek Islam?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Nee hoor ze doen poeslief tegen wannabe-bekeerlingen.. en de meeste bekeerlingen komen volgens mij voort uit relaties (of de wens tot een relatie) dus om nou van bekeerstijl te spreken... Ze bekeren niemand op dat forum, er komen hoogstens bekeerlingen kijken... degene die ze hebben afgeschrokken zie je bovendien niet... :Pvegan-revolution schreef:Is dat niet typerend voor de gemiddelde islamitische bekeerstijl?Samsa schreef:die als dolle honden iedereen aanvliegen en maar door blijven hameren.. Rustige mensen die wat meer relativeren worden er gewoon heel snel weggepest.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Inteligente vrouwen zijn per definitie mooi voor mij.Samsa schreef:Tja.. ik ben ook niet moeders mooiste hoor Fishhook
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Daar heet ik ook Luck, als je me niet kent komt dat waarschijnlijk doordat ik meer lees dan post sinds ik niet meer in een Schepper geloofMariekeV schreef:Beste Luck,
Dus er heeft zich bij jou tijdens je verblijf op OI een ontkerstening plaatsgevonden, als ik het zo mag zeggen ?Ik ben daar al vrij lang actief, eerst als christen en nu als atheïst
Dat is bij mij eigenlijk ook wel gebeurd, ik dacht eerst dat ik in de verte nog wel mezelf kon zien als een christen, maar ik realiseerde me op een gegeven moment dat ik me niet goed kan vinden in de combinatie erfzonde en verlossing door het lijden van Jezus. Maar het verschil bij mij is dan dat ik met het afleggen van het Christendom niet ook God vaarwel heb gezegd. Ik ben nu een soort non-descripte monotheist.
Heet jij op OI ook Luck ? Simon_Magus en Knutselsmurf herken ik inderdaad wel.
Anderen: bedankt voor de reacties
gr. marieke
Ik geloof niet meer in een God, vooral omdat ik de natuur zo wreed vindt. Het is voor mij onmogelijk om te geloven in een almachtige, goedaardige Schepper met zo absurd veel pijn en lijden. Bij mij is het daarom eerder andersom, ik heb God wel vaarwel gezegd maar Jezus niet. Ik heb groot respect voor hoe Jezus een gewelddadige en intolerante religie als het jodendom toch een beetje in de goede richting heeft weten te sturen. Hoewel zijn volgelingen in de eeuwen daarna niet meer zo pacifistisch waren als hun godmens.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
In grote lijnen ben ik het eens met je betoog. Er zijn wel wat nuances te maken. De meeste postzegelverzamelaars openen geen fora met deze doelen:Samsa schreef:Ik begrijp die bans eerlijk gezegd wel. Het is net als je lid wordt van een postzegelverzamelaarsclub en na een paar meetings begin je elke keer te zeuren over hoe dom postzegels verzamelen eigenlijk is.
het postzegelforum dat deze doelstellingen heeft, kan kritische vragen verwachten. Bijvoorbeeld als er uit naam van de club een bom ontploft, of over de doodstraf voor mensen die hun verzameling aan de kant gooien.OI schreef:Het forum is bedoeld voor:
- Het delen van kennis en ervaringen van gebruikers en eventueel adviseren aan elkaar.
- Aan niet-moslims alledaagse vragen beantwoorden betreffende de Islam.
- Met moslims en niet-moslims in discussie gaan over taboedoorbrekende onderwerpen.
- Het bespreken van actuele situaties in bijvoorbeeld 'Het Nieuwshoekje'.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Nou daar praten ze dan ook genoeg over daar, zij het vanuit hun eigen.. eigenaardige visie erop (lees: 1 groot complot van het westen, alle nieuwsberichten zijn gefakete, al qaida bestaat niet, etc. ).
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Ja, weer zo iets. Geen enkel nieuwsbericht wordt daar serieus genomen, en al helemaal niet als het raakvlakken met de islam heeft. Ze zijn zo ontzettend achterdochtig, zien achter alles een complot van de zionisten. Alles wat niet islam is, is de vijand.Samsa schreef:Nou daar praten ze dan ook genoeg over daar, zij het vanuit hun eigen.. eigenaardige visie erop (lees: 1 groot complot van het westen, alle nieuwsberichten zijn gefakete, al qaida bestaat niet, etc. ).
Zie ook de reacties op Ontdekislam op het programma van de NTR 'mijn moskee is top'. Vond het best een vermakelijke aflevering en je ziet ze op OI direct op hun achterste poten staan omdat ze nu opeens ontdekken dat er ook moslims zijn die eigenlijk helemaal niet zo agressief en 7e eeuws zijn... ze zijn er als de kippen bij om de organisaties die in het programma langskwamen te bestempelen als niet-islamitisch, de NTR als anti-moslimomroep die gerund wordt door westerlingen en ze hebben nu ook al verzonnen dat er een joodse organisatie achter zit die van binnenuit probeert de islam te vernietigen.
Dit alles als reactie op een programma waarin ze 2 moskeetjes laten zien in Nederland waar het er allemaal vrij gemoedelijk aan toegaat en waar de imams eigenlijk best ok zijn..
Dit alles als reactie op een programma waarin ze 2 moskeetjes laten zien in Nederland waar het er allemaal vrij gemoedelijk aan toegaat en waar de imams eigenlijk best ok zijn..
hey... hallo??? je hebt mij duidelijk nog niet gezien!Fishhook schreef:Het valt mij op dat die bekeerlingen stuk voor stuk - hoe zal ik het zeggen - nogal onaantrekkelijk zijn.Samsa schreef:Kortom je moet een religie leren kennen van een stapeltje 15 jarigen en bekeerde vrouwen die eigenlijk ook maar een beetje het uit een cursusboek de boel hebben geleerd na hun huwelijk. ..
Waarom bekeerd zich nooit een mooie meid tot de islam?
Ze zijn zo onaantrkkelikk dat ze zelfs in een bikini midden in de woestijn nog geen last vanavances zullen hebben.
Misschien dat ze zich daarom verstoppen onder sluiers, en zodoende misschien uitverkoren worden door een moslim man?
En slim ben ik ook nog.
En zie hier, hebben we Ayasha. Mijn 'sora account' wat draait ze er mooi omheen. Ik had regels overtreden.. Welke regels? Vroeg ik haar in een mail: 1.11 - onrespectvol en lasterend over de Islam en moslims te spreken. Hoe dan? Omdat ik citaten citeerde uit Bukhari. Ik heb met haar mail contact gehad. Ze weet dat ze onzin verkoopt!! In eerste instantie had ik inderdaad geen referentie erbij gegeven, dan kun je inderdaad denken dat het van een 'anti-islam site' komt. Ik heb ze uiteindelijk allemaal voorzien van referentie.Ayasha schreef:
Nu we toch bezig zijn: FT chibi was voorheen sora en was gebanned. Hij had dus de regels overtreden en een nieuw account aangemaakt. Heb dat overigens vermeld bij zijn ban, dus hij was op de hoogte.
Hier zijn ze dus zonder referentie. Voor de liefhebbers haal ik de referenties erbij.
Ik schreef dit naar aanleiding van een moslim die, zoals bijna alle moslims dat doen, de Bijbel weer eens door de schredder had gehaald. Alleen om aan te tonen dat de islamitische bronnen ook niet allemaal zuivere koffie zijn.Ayasha schreef:
Ik zal je nog even helpen herinneren waarom deze deactivatie, c.q. ban, was. Zie onderstaande tekst:
Sora schreef:
Maar goed wanneer we over de profeten lezen vanuit de Quran dan zijn ze gewoon puur karakterloos, ze zijn allemaal hetzelfde!! het zijn geen profeten maar argumenten!!
En dan over Muhammad (Bukhari):
Muhammad was behekst
Muhammad had gemeenschap met een meisje van 9
Aisha vond ook dat het leek of de wensen van de profeet versneld werden
De aarde behoort aan Allah en zijn profeet
als een meisje zwijgt stemt ze in voor een huwelijk
de profeet had gemeenschap met al zijn 9 vrouwen op 1 avond
profeet hakt handen en voeten af
en dan de moordopdrachten van de profeet, het wemelt ervan
de profeet vond dat niemand zijn vrouwen moest geselen zoals je de slaven geselt
de profeet laat niks zo schadelijks achter als vrouwen
de profeet ziet Gabriel, Aisja kan Gabriel niet zien
volgens Um Salama was Gabriel, Dihya
vrouwen zijn minderwaardig in intelligentie en geloof
profeet kust de zwarte steen
paradijs ligt onder het zwaard
het hoofd van Gabriel is onder de stof
de profeet is bevolen te vechten tot ze zeggen laa ilaha illalah
Dit is dus één van die pubers waar ik het over had. Ik kan wel commentaar leveren, maar zijn reactie spreekt voor zich ^^Superkar schreef:
Haha ik wist het wel, dat die Sora niet oprecht was en hier kwam om de Islam belachelijk te maken!
En maar zeggen dat hij niets van anti-Islam sites haalde.
Ik wil er ook nog even bijzeggen dat ik met mij Sora account wel heb geprobeerd om oprecht een goeie discusse te starten, hetzij over controversiele onderwerpen. Maar ja ze vragen uiteindelijk zelf om modder gooien..
Volgens mij was mijn eerste post: was Muhammad ongeletterd of analfabeet?
Aangezien er een belangrijk verschil is tussen die twee: Analfabeet wil zeggen dat je niet kan lezen en schrijven, ongeletterd wil slechts zeggen dat je niet geleerd bent, maar dus wel kan lezen en schrijven.
Ik had dus een aantal authentieke ahadith geplaatst waarin je toch de indruk krijgt dat Muhammad wel kon lezen en schrijven. Nou ik heb het geweten..
Ik had nog in het begin van het topic gemeld dat ik niemand wilde kwetsen en dat het volgens mij gerechtvaardigde vragen waren. Goed.. ongeveer 20 posts verder zou de discussie dus eindelijk inhoudelijk starten. Ik moest natuurlijk eerst een heel peleton infanteristen van me afslaan die me bekogelde met de standaard repliek, basher, anti-islam site, christen etc. etc. Zulke vragen zouden natuurlijk niet zelf bij ze opkomen, in hun voorgeprogrammeerde hersenen. Maar ik zeg het nog maar eens, ik wilde oprecht een goeie discussie beginnen, maar ik ben er achter gekomen dat je gewoon geen kritische vragen over de islam KAN stellen daar. Maar waar het op neer kwam, was dat de ahadith niet goed vertaald waren naar het Engels.
Wat ik wil aangeven, is dat je 'een zuivere intentie' moet hebben voordat je een fatsoenlijke reactie mag verwachten. Maar wat is dat dan in hun optiek? Als je christen bent, ben je niet zuiver, als jood helemaal niet, als atheist ook niet, als boeddhist ook niet. Conclusie: alleen als moslims ben je zuiver en word je serieus genomen.
Volgens mij was mijn eerste post: was Muhammad ongeletterd of analfabeet?
Aangezien er een belangrijk verschil is tussen die twee: Analfabeet wil zeggen dat je niet kan lezen en schrijven, ongeletterd wil slechts zeggen dat je niet geleerd bent, maar dus wel kan lezen en schrijven.
Ik had dus een aantal authentieke ahadith geplaatst waarin je toch de indruk krijgt dat Muhammad wel kon lezen en schrijven. Nou ik heb het geweten..
Ik had nog in het begin van het topic gemeld dat ik niemand wilde kwetsen en dat het volgens mij gerechtvaardigde vragen waren. Goed.. ongeveer 20 posts verder zou de discussie dus eindelijk inhoudelijk starten. Ik moest natuurlijk eerst een heel peleton infanteristen van me afslaan die me bekogelde met de standaard repliek, basher, anti-islam site, christen etc. etc. Zulke vragen zouden natuurlijk niet zelf bij ze opkomen, in hun voorgeprogrammeerde hersenen. Maar ik zeg het nog maar eens, ik wilde oprecht een goeie discussie beginnen, maar ik ben er achter gekomen dat je gewoon geen kritische vragen over de islam KAN stellen daar. Maar waar het op neer kwam, was dat de ahadith niet goed vertaald waren naar het Engels.
Wat ik wil aangeven, is dat je 'een zuivere intentie' moet hebben voordat je een fatsoenlijke reactie mag verwachten. Maar wat is dat dan in hun optiek? Als je christen bent, ben je niet zuiver, als jood helemaal niet, als atheist ook niet, als boeddhist ook niet. Conclusie: alleen als moslims ben je zuiver en word je serieus genomen.
petals schreef:hey... hallo??? je hebt mij duidelijk nog niet gezien!
En slim ben ik ook nog.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Beste Chibi,chibi schreef:Hallo,
ook hallo en welkom hier !
gr.marieke
Godzijdank hebben we Kuitert
beste Samsa,Samsa schreef:
Inmiddels is het een groot control freak forum geworden waar je zelfs geen persoonlijke berichtjes kan sturen tenzij je al 100'en posts hebt gedaan, die daarbij op inhoud beoordeeld moeten worden door de admins.
ik had begrepen dat het aantal (ongeveer) 500 was, (details, details...), en ik hoorde ook dat deze drempel van 500 vooral te maken heeft met loverboys.
Is dat zo, dat alle PB's er gescreened worden ?
De enige pb die ik heb ontvangen was van Knutselsmurf, en ik geloof dat ik nu de mogelijkheid heb uitgeschakeld om PB's te ontvangen.
Vraag aan de admin/moderators hier:
worden hier pb's gescreened ?
alvast bedankt...
marieke
Godzijdank hebben we Kuitert
-
Jinny
Nee, hier worden PB's niet gescreend en vanaf bericht 0 kun je versturen.
Dit is dan ook geen religieus forum.
Dit is dan ook geen religieus forum.