reclame is niet echt. probeer eens axe deodorant. Volgens de reclame vallen de vrouwen met bosjes voor je voeten. is mij nog nooit in het echt overkomenStijn Bruers schreef: By the way: heb jij de reclame van de vleesindustrie al eens bekeken?
we kennen het niet meer, het is niet meer aangeleerd. volg gewoon een slagerscursus en uw "moeite" verdwijnt rapDat was niet de kwestie. het punt is dat we daar emotioneel meer moeite mee hebben dan het eigenhandig bijten in een appel. (En nee, we gaan niet aan mensen vragen dat ze appels met mes en vork moeten eten)
waarom maak jij het onderscheid tussen beide? in beide gevallen worden levende wezens gefolterdNog interessanter: waarom vinden mensen die beelden shokkerend, en vinden ze beelden van de appeloogst niet zo schockerend?)
mij praat je geen schuldgevoel aan.maar waarom dan die reactie "je wilt ons een schuldgevoel aanpraten?"
ik ken niemand die ooit een slagerscursus beëindigd heeft omwille van emoredenen. ik ken niemand die die zomerse muggen ongemoeid laat of die muizenplaag in zijn huis toelaat. in alle gevallen wird vernichtet.
Dat mensen het moeilijk hebben met het doden van dieren blijkt ook uit antropologisch onderzoek.
je vergelijkt vlees eten met nazipraktijken?
Waar zijn al die psychologische fenomenen goed voor??
beweer je nog steeds dat je niemand schuldgevoelens wil aanpraten?
beetje misplaatst hé
wil je consequent zijn moet je op baxters overschakelen. comapatienten overleven jaren hierop zonder dat er levende wezens stervenHoezo? Als een veganist mij een zinnig argument kon geven, waarom zou een vleeseter dat dan niet kunnen?
planten groeien en doen aan voortplanting. dus ja, het zijn levende wezens.Maar dit is ook weer zo'n boeiende reactie. Het "planten toch ook?" argument...
het verschil tussen een koe en een tomaat is op bij dit thema arbitrair.