Reclame voor interieurs?dikkemick schreef: ↑14 jul 2025 14:01 HET bewijs dat God niet bestaat!
https://share.google/LUrhf75GG30Z1SxB9
De nieuwe Trump-periode
Moderator: Moderators
Re: De nieuwe Trump-periode
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik lees dit op NOS.nl
met name deze zin komt me Kafkaesk voor:
met name deze zin komt me Kafkaesk voor:
Omdat hij vanuit Italië werd uitgeleverd naar Amerika, was hij na zijn vrijlating illegaal in het land en had hij geen verblijfsvergunning, meldt het FD.
Ik wens u alle goeds
Ik kwam dit commentaartje tegen en ik vind het zo grappig dat ik niet kan nalaten het hier te laten zien
Voor als je je verveelt.
Voor als je je verveelt.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... ome-powell
De waker over de inflatie moet dus weg.... De man heett het fantastisch gedaan, maar Trump wil lagere rentes (wat veel meer inflatie zou kunnen veroorzaken, zeker nu met de 'mondiale tarieven', maar dat is dan weer een tegenwicht tegen de onmogelijk hoge staatsschuld door overspenderen; die ontwaardt. Vandaar.)
Zie het zelfverklaarde genie.President Trump heeft in een besloten bijeenkomst met enkele Republikeinse Congresleden gezegd dat hij Fed-baas Jerome Powell ‘waarschijnlijk snel gaat ontslaan’. Een anonieme regeringsfunctionaris bevestigt dat tegen verschillende Amerikaanse media. Onlangs bevestigde het Amerikaanse hooggerechtshof nog dat de president die bevoegdheid helemaal niet heeft. (..)
De waker over de inflatie moet dus weg.... De man heett het fantastisch gedaan, maar Trump wil lagere rentes (wat veel meer inflatie zou kunnen veroorzaken, zeker nu met de 'mondiale tarieven', maar dat is dan weer een tegenwicht tegen de onmogelijk hoge staatsschuld door overspenderen; die ontwaardt. Vandaar.)
Daar was nog iets leuks mee: Trump zei ergens dat Joe Biden Powell had geïnstalleerd. Dat is niet zo, hij deed het zelf.Gerard R. schreef: ↑16 jul 2025 19:13 https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... ome-powellZie het zelfverklaarde genie.President Trump heeft in een besloten bijeenkomst met enkele Republikeinse Congresleden gezegd dat hij Fed-baas Jerome Powell ‘waarschijnlijk snel gaat ontslaan’. Een anonieme regeringsfunctionaris bevestigt dat tegen verschillende Amerikaanse media. Onlangs bevestigde het Amerikaanse hooggerechtshof nog dat de president die bevoegdheid helemaal niet heeft. (..)
Hij wordt een beetje kort van memorie.
Verder loopt de inflatie in de VS beginnend wat op door de tarieven.
De bedrijfswereld tobt met de onstabiliteit die door Trump is ontstaan. Dat remt het investeringsklimaat.
Het gaat ook heel bedenkelijk met de staatsleningen, de bonds. En dat is bedenkelijk, want ook de VS moeten sommige
dingen financieren. Die bonds hebben een looptijd en dat moet dan weer opnieuw, maar of dat zal lukken?..
Ik lees vaak veel gebrek aan kennis over die staatsleningen. Veel mensen (Trump incluis, zou me niet verbazen) denken dat de Fed de rente van de staatsleningen bepaald. Maar die wordt bepaald door de markt, ofwel wat de koper aan rente wil ontvangen vanwege het risicodat hij erbij koopt. Staatsobligaties met een looptijd van 30 jaar zitten nu weer boven de 5%.
Als er onvoldoende kopers zijn (of de rentes worden te hoog? , weet ik niet zeker) dan kan de Fed besluiten de staatschuld te kopen. Maar dit betekent het scheppen van geld en daarmee aanzwengelen van inflatie.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Ja, als er onvoldoende belangstelling is gaat de koers omlaag, maar de rente die over de lening, de bond (schuld) aan de koper over looptijd elk jaar betaald moet wordem, beginnend met nieuwe contracten, gaat omhoog. En dat is nogal wat omdat de VS een onmogelijke staatsschuld heeft... (aan de hele wereld, vooral China en Japan; iedereen kan die dingen kopen en dat is ook mondiaal massaal gedaan over tientallen jaren). Voor je het weet mogen de VS biljoenen per jaar bij betalen. En inderdaad, dít voornamelijk bepaalt de rente in een land. Dus ook 'VERTROUWEN'!! Als je het niet vertrouwt leen je niet, en daar ligt 'de president' fors aan te rommelen met zijn onstabiele politiek.Mullog schreef: ↑17 jul 2025 12:56Ik lees vaak veel gebrek aan kennis over die staatsleningen. Veel mensen (Trump incluis, zou me niet verbazen) denken dat de Fed de rente van de staatsleningen bepaald. Maar die wordt bepaald door de markt, ofwel wat de koper aan rente wil ontvangen vanwege het risicodat hij erbij koopt. Staatsobligaties met een looptijd van 30 jaar zitten nu weer boven de 5%.
Als er onvoldoende kopers zijn (of de rentes worden te hoog? , weet ik niet zeker) dan kan de Fed besluiten de staatschuld te kopen. Maar dit betekent het scheppen van geld en daarmee aanzwengelen van inflatie.
En het begrip over de dingen van belang van Trump, daar zal ik maar even niet over schrijven... wordt zo flauw...
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Die staatsschuld is een erfenis van Biden en zijn voorgangers.Gerard R. schreef: ↑17 jul 2025 15:42Ja, als er onvoldoende belangstelling is gaat de koers omlaag, maar de rente die over de lening, de bond (schuld) aan de koper over looptijd elk jaar betaald moet wordem, beginnend met nieuwe contracten, gaat omhoog. En dat is nogal wat omdat de VS een onmogelijke staatsschuld heeft... (aan de hele wereld, vooral China en Japan; iedereen kan die dingen kopen en dat is ook mondiaal massaal gedaan over tientallen jaren). Voor je het weet mogen de VS biljoenen per jaar bij betalen. En inderdaad, dít voornamelijk bepaalt de rente in een land. Dus ook 'VERTROUWEN'!! Als je het niet vertrouwt leen je niet, en daar ligt 'de president' fors aan te rommelen met zijn onstabiele politiek.Mullog schreef: ↑17 jul 2025 12:56Ik lees vaak veel gebrek aan kennis over die staatsleningen. Veel mensen (Trump incluis, zou me niet verbazen) denken dat de Fed de rente van de staatsleningen bepaald. Maar die wordt bepaald door de markt, ofwel wat de koper aan rente wil ontvangen vanwege het risicodat hij erbij koopt. Staatsobligaties met een looptijd van 30 jaar zitten nu weer boven de 5%.
En het begrip over de dingen van belang van Trump, daar zal ik maar even niet over schrijven... wordt zo flauw...![]()
De VS leeft al heel lang (sinds Nixon) op te grote voet, dat kan niet eeuwig goed gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ja, maar als hij die staatsschuld zeer vergroot met een 'Big Beautiful Bill' en de hele rest nog fors verergert met mondiale onstabiliteit dan vraag ik mij af wanneer het verstand terug komt...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 jul 2025 08:08Die staatsschuld is een erfenis van Biden en zijn voorgangers.Gerard R. schreef: ↑17 jul 2025 15:42Ja, als er onvoldoende belangstelling is gaat de koers omlaag, maar de rente die over de lening, de bond (schuld) aan de koper over looptijd elk jaar betaald moet wordem, beginnend met nieuwe contracten, gaat omhoog. En dat is nogal wat omdat de VS een onmogelijke staatsschuld heeft... (aan de hele wereld, vooral China en Japan; iedereen kan die dingen kopen en dat is ook mondiaal massaal gedaan over tientallen jaren). Voor je het weet mogen de VS biljoenen per jaar bij betalen. En inderdaad, dít voornamelijk bepaalt de rente in een land. Dus ook 'VERTROUWEN'!! Als je het niet vertrouwt leen je niet, en daar ligt 'de president' fors aan te rommelen met zijn onstabiele politiek.Mullog schreef: ↑17 jul 2025 12:56
Ik lees vaak veel gebrek aan kennis over die staatsleningen. Veel mensen (Trump incluis, zou me niet verbazen) denken dat de Fed de rente van de staatsleningen bepaald. Maar die wordt bepaald door de markt, ofwel wat de koper aan rente wil ontvangen vanwege het risicodat hij erbij koopt. Staatsobligaties met een looptijd van 30 jaar zitten nu weer boven de 5%.
En het begrip over de dingen van belang van Trump, daar zal ik maar even niet over schrijven... wordt zo flauw...![]()
De VS leeft al heel lang (sinds Nixon) op te grote voet, dat kan niet eeuwig goed gaan.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik denk dat men al heel lang het ene gat met het ander probeert te vullen.
Trump is een ware bullebak, maar hij heeft meer oog hiervoor dan zijn voorgangers.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Volgens mij heeft hij meer oog voor zijn eigen heil dan voor wát dan ook. En daar gaat heel veel door kapot schat ik in.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 jul 2025 08:44Ik denk dat men al heel lang het ene gat met het ander probeert te vullen.
Trump is een ware bullebak, maar hij heeft meer oog hiervoor dan zijn voorgangers.
In principe is dit het eerste voorkomen van de Nazi-term, maar dan in verband met Trump die liever geen staakt het vuren had maar een EIND. Niet betrokken op Israel dus, of slechts zijdelings aangezien het om de aanval op Iran ging door Israel. Bij de nazi’s was ook duidelijk een EIND-oplossing beter dan wat anders. Waardoor ik de parallel trok. Het denken in EIND-oplossingen is denk ik wel aan de orde, wat in mijn ogen zeer verderfelijk is. Maar ik ben ingehaald door de feiten. Er is na bemoeienis van de VS in het conflict met Iran toch een soort bestand. Beter, al moet de toekomst uitwijzen of e.e.a. in (dynamisch) evenwicht blijft.
Misschien…
Ik ben blij dat je die erbij noemt. Trump is er daar een vanTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 jul 2025 08:08 ...
Die staatsschuld is een erfenis van Biden en zijn voorgangers.
Maar je hebt gelijk. De VS leeft al heel lang op veel te grote voet.
Ja, zelfs Wim Kok had het er indertijd over. Dat zou fout gaan dacht hij.Mullog schreef: ↑19 jul 2025 11:47Ik ben blij dat je die erbij noemt. Trump is er daar een vanTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 jul 2025 08:08 ...
Die staatsschuld is een erfenis van Biden en zijn voorgangers.
De VS leeft al heel lang (sinds Nixon) op te grote voet, dat kan niet eeuwig goed gaan.![]()
![]()
![]()
Maar je hebt gelijk. De VS leeft al heel lang op veel te grote voet.
De Niro vervolg:
En zo is het en niet anders. (Er is wel lekker in geëdit, maar dat zeggen ze (America Truth) er zelf bij.
Advies: vooral helemaal kijken.
En zo is het en niet anders. (Er is wel lekker in geëdit, maar dat zeggen ze (America Truth) er zelf bij.
Advies: vooral helemaal kijken.