De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

Kochimodo
Bevlogen

Re: Roeien met de riemen die je hebt

Bericht door Kochimodo »

nevelleven schreef: En wat heeft dit te maken met die misgeslagen plank.......Fitna film van Geert. Sorry met alle respect alle partijen hebben inderdaad deze mooie punten op hun agenda. Maar er is geen enkele partij die notabene een VOLKSvertegenwoordiger is die een klein gedeelte van de bevolking 1, diep kwetst 2. in een hoek drijft en 3. tegen de wil van de ander GROTE MEERDERHEID zijn ego aan het trippen is.
Deze links hadden alles te maken met jou ongefundeerde, vergezochte, ongenuanceerde, ondoordachte en volslagen uit de lucht gegrepen uitlating dat Wilders een landverrader is. Ws zag je het verband niet vanwege de nevel in je hoofd.......
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
nevelleven
Banned

Hadden e het over pinguins?

Bericht door nevelleven »

Joe Hn schreef:uche SGP uche ...

@nevelleven
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?

Hadden we het niet over moslims in onze samenleving en het negatieve gevolg van de film Fitna?
In hoeveel grafische vormen en woorden moet ik uitleggen dat je je eigenlijk moet schamen voor je gedrag tov je zogenaamde wederzijdse respect. In het mum van ja maar dat is tegen die radicale moslims. Haal je niet je stelling mee overeind. Deze demonisering van het Islam is niet enkel gericht tegen die radicale moslims alleen.
nevelleven
Banned

Kochimodo schreef:
nevelleven schreef: En wat heeft dit te maken met die misgeslagen plank.......Fitna film van Geert. Sorry met alle respect alle partijen hebben inderdaad deze mooie punten op hun agenda. Maar er is geen enkele partij die notabene een VOLKSvertegenwoordiger is die een klein gedeelte van de bevolking 1, diep kwetst 2. in een hoek drijft en 3. tegen de wil van de ander GROTE MEERDERHEID zijn ego aan het trippen is.
Deze links hadden alles te maken met jou ongefundeerde, vergezochte, ongenuanceerde, ondoordachte en volslagen uit de lucht gegrepen uitlating dat Wilders een landverrader is. Ws zag je het verband niet vanwege de nevel in je hoofd.......
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verraders_ ... reldoorlog

Ook provocateurs zijn landverraders!!! Provocateurs die ons land in slecht daglicht zetten.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Is niet loos als je de diepere gedachte ervan begrijpt. Net als de zwarten in amerika onderdrukken wij nu ook de identiteit van Moslims. Het is zelfs zo dat er vele moslims geen trots meer mogen hebben om hun eigen naam op een sollicitatie brief te zetten, Bang om ja gegeneraliseerd te worden. Zelfs de kleding is niet gewenst. Nu heb ik bij een burka ook een slecht gevoel, maar waarom moet dan maar weer alles raar bekeken worden. Hoofddoekjes mogen niet meer. Nee zwarten mochten ook de cafes niet betreden van de blanke man, maar konden helaas hun zwarte huid niet zomaar afstropen. Dus dat was wel een probleem. Nee er zijn nu plekken in Nederland waar hoofddoekjes verboden zijn. Zie de verbanden. Waar zijn we mee bezig?
Dat Geert wat eenzijdig is moge bekend zijn, maar we voegen jou er maar bij.

Hoofddoekjes zijn nergens verboden, alleen mag het niet gedragen worden als overheidsfunctionaris in functie.

Verder hebben bepaalde bedrijven voor bepaalde functies dresscodes, en dat lijkt me vrij normaal, heeft NIETS met discriminaasie te maken.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
collegavanerik
Superposter

Re: Kunnen we hier samen uitkomen?

Bericht door collegavanerik »

nevelleven schreef: Is niet loos als je de diepere gedachte ervan begrijpt. Net als de zwarten in amerika onderdrukken wij nu ook de identiteit van Moslims. Het is zelfs zo dat er vele moslims geen trots meer mogen hebben om hun eigen naam op een sollicitatie brief te zetten, Bang om ja gegeneraliseerd te worden. Zelfs de kleding is niet gewenst. Nu heb ik bij een burka ook een slecht gevoel, maar waarom moet dan maar weer alles raar bekeken worden. Hoofddoekjes mogen niet meer.
De hoofddoek is het symbool van vrouwenonderdrukking. Enkel door zware peerpressure mogen moslima's niet blootshoofds lopen. Het wordt door moslima's als een bevrijding ervaren om zich te bedekken, hoe krommer kun je denken? Ga eens in Iran vragen hoe blij ze met de hoofddoekjes zijn.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

nevelleven,

Ik discrimineer!

Laat ik het voor alle duidelijkheid nog eens zeggen:

IK DISCRIMINEER!

Ik discrimineer o.a. koppensnellers omdat ik vind dat koppensnellers geen verrijking is voor onze cultuur.
Ik discrimineer ook menseneters - en ik ken persoonlijk een paar afstammelingen van menseneters - eveneens omdat ik menseneters geen verrijking vind van onze cultuur.

En ik discrimineer, als regel, iedere ideologie of levensovertuiging die in daad strijdig is met de rechten van de mens en het humanisme.
Helaas valt daar vaak genoeg de Islam onder! De Islam, zoals deze doorgaans gepredikt wordt is een verarming van onze cultuur!
Het is een verarming als je geen kritiek mag geven (of anders moet vrezen voor je leven!).
Het is een verarming dat er geen spaarvarkentjes meer door de bank worden weggegeven.
Het is een verarming van onze cultuur als een hoofddoek niet als hoofddoek wordt gedragen maar als symbool voor de onderdrukking van de vrouw.
Ik ben dus niet tegen de hoofddoek maar ik ben tegen de intentie die de hoofdoek vertegenwoordigt!
Dit is dus een heel andere hoofddoek dan de hoofddoek die door sommige oude omaatjes gedragen wordt! En ja! Het verschil is wel degelijk onderscheidbaar en waarneembaar.
Ik vind het een verarming van onze cultuur dat ik wel de spot kan drijven met het Christendom (Monty Python, Mel Brooks, Harry&Vermeegen, de Volkskrant, enz...), maar niet met de Islam.
Ik vind het een verarming van onze cultuur dat sommige Moslims daarboven de arrogantie hebben mij ook nog eens terecht wijzen dat ik niet eens de spot kan of mag drijven met andere religies dan de Islam (zoals bijvoorbeeld Jesus cartoons, e.d...).

Dat de Islam een verarmde cultuur en ideologie is is duidelijk te merken in die landen waar de Islam dominant is. Uit deze landen komt namelijk niets nuttigs! Absoluut niets! Geen kennis, geen producten, geen literatuur, enz..., enz...
Althans niets noemenswaardig of in verhouding met het aantal gelovigen c.q. inwoners van een bepaalde regio.

Ik zit niet te wachten op deze cultuurverarming!
En ja! Iedereen heeft recht op zijn eigen absurde religie!
En ja! Iedereen mag overtuigd zijn van zijn eigen heilige gelijk!
Alleen heeft geen enkele religie het recht om onze moeizaam opgebouwde, verlichte cultuur te verarmen met hun dogma's.
Dat er heel zinnige en waardevolle mensen bestaan die in één van deze absurditeiten geloven is prima!
Dat er veel mensen zijn die ondanks hun geestelijk armheid iets zinngis en waardevols kunnen bijdragen aan het menszijn is bewonderswaardig!
Maar dat is voor geen een religieuze zeloot een vrijbrief om onze cultuur te verarmen met een één of ander absurd religieus dogma. En het doet niet ter zake of dit nu een SGP absurditeit of een Islamtische absurditeit is.
Het verschil tussen de SGP en de Islam is wel dat ik bij het krenken van de cultuurarme SGP gevoelens niet hoef te vrezen voor mijn leven. In de praktijk moet ik wel oppassen voor het krenken van de gevoelens van de cultuurarme Islam.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
nevelleven
Banned

Dresscode

MOODY BLUE schreef:
Is niet loos als je de diepere gedachte ervan begrijpt. Net als de zwarten in amerika onderdrukken wij nu ook de identiteit van Moslims. Het is zelfs zo dat er vele moslims geen trots meer mogen hebben om hun eigen naam op een sollicitatie brief te zetten, Bang om ja gegeneraliseerd te worden. Zelfs de kleding is niet gewenst. Nu heb ik bij een burka ook een slecht gevoel, maar waarom moet dan maar weer alles raar bekeken worden. Hoofddoekjes mogen niet meer. Nee zwarten mochten ook de cafes niet betreden van de blanke man, maar konden helaas hun zwarte huid niet zomaar afstropen. Dus dat was wel een probleem. Nee er zijn nu plekken in Nederland waar hoofddoekjes verboden zijn. Zie de verbanden. Waar zijn we mee bezig?
Dat Geert wat eenzijdig is moge bekend zijn, maar we voegen jou er maar bij.

Hoofddoekjes zijn nergens verboden, alleen mag het niet gedragen worden als overheidsfunctionaris in functie.

Verder hebben bepaalde bedrijven voor bepaalde functies dresscodes, en dat lijkt me vrij normaal, heeft NIETS met discriminaasie te maken.
Goed als we het allemaal maar op de dresscode gooien dan is het geen discriminatie en ook geen verbod. En hoe zit het dan met de aangetoonde discriminatie van werkgers om te selecteren op naam en uiterlijk? Oja natuurlijk heeft zeker ook te maken met dresscode. Wat een onzin. Laten we toch ophouden met die onzin. Wees eerlijk
Joe Hn
Bevlogen

Re: Hadden e het over pinguins?

Bericht door Joe Hn »

nevelleven schreef: Hadden we het niet over moslims in onze samenleving en het negatieve gevolg van de film Fitna?
Ik vroeg wie door wie in welke hoek gedreven werd (uiteraard met betrekking tot dit onderwerp, anders had ik het niet in dit onderwerp geplaatst!).
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

nevelleven schreef: Ook provocateurs zijn landverraders!!! Provocateurs die ons land in slecht daglicht zetten.

Oh, bedoel je het zo. In dat geval vind ik een groot deel van onze politici een stelletje landverraders. Ze maken ons in ieder geval niet altijd populair bij de rest van de wereld. En in dat opzicht is de schrijver(s) van de Koran in feite een geloofsverrader. Maar datzelfde geldt uiteraard ook voor de schrijver(s) van de bijbel.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

nevelleven,

Ook ik wordt gediscrimineerd! Telkens als ik soliciteer voor een secretariaat dan wordt er weer een hitsig blondje van in de twintig ingehuurd!

Maar je hebt zeker gelijk!
Er wordt inderdaad voorgeselecteerd op naam! Een discriminatie van de ergste soort!
Het verschil is wel dat dit in ons rechtsbestel strafbaar is!

Er bestaan ook strafbare feiten in de Islam!
Het is strafbaar om een buitenechtelijke relatie te hebben, homo te zijn of van je geloof af te vallen!

En dat is de essentie!
En de essentie is dus niet of er toevallig strafbare feiten worden gepleegd tegen die homo, echtelijke bedrieger, atheïst of,ja!, iemand met de naam Mohammad! Zij allen genieten juist een wettelijke bescherming.

Overigens, en dit ter zijde, zou ik me als werkgever ook bedenken als ik in de praktijk merk dat Moslims - en ja! Veel daarvan heten nu toevallig Mohammad! - gaan eisen dat ze een gebedsruimte moeten hebben op de werkvloer of weigeren vrouwelijke patienten te helpen, weigeren een hand te geven, of weigeren hun blote armen te wassen voor een operatie in een gemeenschappelijke ruimte, enz... Helaas is dit tegenwoordig een reël gegeven! En ja! Dit leidt inderdaad soms tot discriminatie!

Los daarvan, en zelfs desondanks, worden er toch nog 'Mohammads' aangenomen bij bedrijven!

Maar - even voor alle duidelijkheid! - is er inderdaad in de praktijk struktureel sprake van discriminatie van mensen met de 'verkeerde' naam (Mohammad et al.).

MvG, Wim Ahlers.
Laatst gewijzigd door wahlers op 30 mar 2008 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Angst

Bericht door Devious »

nevelleven schreef:Ik weiger me door angst te laten regeren.
Behalve door angst voor een dalende economie.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Therapie: hoe ga je om met je angsten?

Bericht door Devious »

nevelleven schreef:We gaan nog maar even verder. Want we kunnen jullie wel een tipje geven. Wist je dat terrorisme niet alleen zich beperkt tot de islam.
Goh, vertel eens wat nieuws!
Men kan beter praten over de prijzen die we hebben gewonnen en kunnen gaan winnen
Kortom, men mag op niemand kritiek leveren, behalve op aanhangers van Geert Wilders (WAAR IK NIET TOE BEHOOR!!!)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
nevelleven
Banned

diversiteit

wahlers schreef:nevelleven,

Ik discrimineer!

Laat ik het voor alle duidelijkheid nog eens zeggen:

IK DISCRIMINEER!

.
Volgens mij heb jij een probleem met diversiteit. Ik help je een handje. Wist je dat er buiten zoveel verschilende mensen lopen met diverse gedachten en als je ook nogeens over de grens durft te lopen. Ja pas op dan zijn er nog meer vreemde mensen. Nu kun je natuurlijk je oren dichthouden en je ogen sluiten, je voordeur en ramen dichtimmeren en niemand erin laten want je bent toch zo bang of je begeeft je tussen de vreemde enge mensen en je praat en staat open voor ieder die goed wil en ziet het positieve in ze en werkt samen met die goedwillenden. Ik zie ook in dat er radicale mensen zijn maar dat staat los van een geloofsovertuiging en dus is het een groot woord om radicaal gelijk te stellen met Islam. Een goede moslim is geen radicale moslim, net zoals je mij niet kunt vergelijken met onze vriend Geert.
nevelleven
Banned

BIJBEL

wahlers schreef:nevelleven,
Leer eens fatsoenlijk quoten. ingekort door Skeptic.
Ook ik wordt gediscrimineerd! Telkens als ik soliciteer voor een secretariaat dan wordt er weer een hitsig blondje van in de twintig ingehuurd!

Maar je hebt zeker gelijk!
Er wordt inderdaad voorgeselecteerd op naam! Een discriminatie van de ergste soort!
Het verschil is wel dat dit in ons rechtsbestel strafbaar is!

Er bestaan ook strafbare feiten in de Islam!
Het is strafbaar om een buitenechtelijke relatie te hebben, homo te zijn of van je geloof af te vallen!

.
In de bijbel staan ook niet altijd leuke dingen over zogenaamde zondaars. Niet dat ik leef volgens een geloof. Ik vind het geloof niet belangrijk om een persoon daarop te beoordelen, wat anderen zoals Geert en andere wel vinden. Ben meer van geen woorden maar daden. Is iemand gewoon goed bezig dan maakt het mij niet uit of hij Ali heet en tien keer tot zijn god wil bidden.
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Islamisering bullshit

Bericht door Devious »

nevelleven schreef: Welke balk? Is dit weer zo'n cliche gelul? Wat zijn er toch weer veel meelopertjes en clichekutjes in dit land, die ook niets positiefs kunnen inbrengen........... Als ik een papagaaij wil ga ik wel naar de dierenwinkel........ Zijn geboren kontlikkers en matennaaiers.....
Diep onder de indruk, nu ik uw verheffende woorden lees, en vervuld van nederigheid werp ik mij ter aarde. Deze prachtige woorden van u die de beschaving dienen - woorden vol empathie - hebben mijn zedelijk besef op een hoger plan gebracht.
Plaats reactie