Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 14:05 Ik denk dat Hezbollah dat dan wel meedeelt. Die zijn niet zo terughoudend.
Dat denk ik ook en zouden tevens wijzen op de duizenden kinderen die door de andere partij zijn omgebracht.
Waarbij die andere partij zich rechtvaardigt dat het elders nog erger is
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 14:05
Ik denk dat Hezbollah dat dan wel meedeelt. Die zijn niet zo terughoudend.
Dat denk ik niet.
Alle partijen in iedere oorlog, proberen hun PR op orde te houden. Dus Hezbollah ook. Geen enkele partij zal graag toegeven dat ze een raket hebben laten landen op een voetbalveld waar kinderen spelen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jul 2024 08:28 Het is nu heel anders als een dikke halve eeuw geleden toen de meerderheid uit democratische landen afkomstig was.
Nu is dat niet meer zo, de meerderheid komt uit niet democratische landen en democratie zegt ze niet zo veel.
Ongeveer 75% van de Joodse bevolking in Israel is geboren in Israel, een democratisch land. Voor de overgrote meerderheid van deze bevolking is de vrijheid en gelijkheid die democratie biedt bijzonder waardevol. De diverse afkomst van de bevolking heeft bijgedragen aan een bredere waardering voor democratische principes. Dit komt tot uiting in de politieke en sociale betrokkenheid van deze diverse groepen, waaronder Mitzrachi Joden, Sefardische Joden, Asjkenazische Joden, Ethiopische Joden, Russische Joden, en Joden uit landen zoals de Verenigde Staten, Frankrijk, Irak, Canada, Jemen, Spanje, Marokko, Portugal, Rusland, en Oekraïne.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 11:18Ondertussen ga ik ervan uit dat Hezbollah niet de raket op de Golan hoogvlakte heeft afgeleverd. Bewijs heb ik niet.
Ze hebben geen Joodse Israeli's geraakt, maar Arabische Druzische kinderen, net als die honderden Iraanse raketten geen enkele Jood hebben geraakt, maar slechts 1 Druzisch meisje in de woestijn -- heel slecht voor hun imago.

Hezbollah schiet dagelijks tientallen raketten af op Israel, terwijl Israel reageert met straaljagers die in Libanon en Syrië Hezbollah-doelen vernietigen en geen raketten. En zelfs indien ze wel raketten zouden afvuren, zoals Hezbollah, dan is belangrijk dat Israel gebruikmaakt van geavanceerde technologieën voor raketgeleiding lasergeleiding en GPS-geleiding, terwijl Hezbollah ze op goed geluk afschiet.

Natuurlijk ontkent Hezbollah het doden van 12 Arabisch Druzische kinderen. Het is heel erg slecht voor hun reputatie, slecht voor hun verhouding met de Arabische Druzen en ze willen al helemaal geen escalatie met Israel.
Het alles kan zorgen voor een regionale oorlog. Weer oorlog #-o
Het wordt hoog tijd voor een oorlog met Hezollah. Natuurlijk zal Hezbollah honderdduizenden raketten afvuren op Israel en een boel schade aanrichten, maar het is het meer dan waard. Bovendien hoeft Israel nauwelijks rekening te houden met burgers die als schild worden gebruikt, wat hen in Gaza noodzaakt voorzichtig te opereren en langzaampjes aan te doen. Nee, ditmaal is het een gewone oorlog tegen een echt leger.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 29 jul 2024 15:14
Gerard R. schreef: 29 jul 2024 14:05
Ik denk dat Hezbollah dat dan wel meedeelt. Die zijn niet zo terughoudend.
Dat denk ik niet.
Alle partijen in iedere oorlog, proberen hun PR op orde te houden. Dus Hezbollah ook. Geen enkele partij zal graag toegeven dat ze een raket hebben laten landen op een voetbalveld waar kinderen spelen.
Zij gedragen zich net als Hamas bij voorbeeld. Zij zijn nogal trots als ze wát dan ook van de vijand raken met hun raketten. Israël dat dit met andere middelen aan de lopende band doet met bv.schooltjes, bakkerijtjes en ziekenhuizen gedraagt zich gedimder.
¥¥ Van kwaad tot erger...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 29 jul 2024 17:27
Gerard R. schreef: 29 jul 2024 11:18Ondertussen ga ik ervan uit dat Hezbollah niet de raket op de Golan hoogvlakte heeft afgeleverd. Bewijs heb ik niet.
Ze hebben geen Joodse Israeli's geraakt, maar Arabische Druzische kinderen, net als die honderden Iraanse raketten geen enkele Jood hebben geraakt, maar slechts 1 Druzisch meisje in de woestijn -- heel slecht voor hun imago.

Hezbollah schiet dagelijks tientallen raketten af op Israel, terwijl Israel reageert met straaljagers die in Libanon en Syrië Hezbollah-doelen vernietigen en geen raketten. En zelfs indien ze wel raketten zouden afvuren, zoals Hezbollah, dan is belangrijk dat Israel gebruikmaakt van geavanceerde technologieën voor raketgeleiding lasergeleiding en GPS-geleiding, terwijl Hezbollah ze op goed geluk afschiet.

Natuurlijk ontkent Hezbollah het doden van 12 Arabisch Druzische kinderen. Het is heel erg slecht voor hun reputatie, slecht voor hun verhouding met de Arabische Druzen en ze willen al helemaal geen escalatie met Israel.
Het alles kan zorgen voor een regionale oorlog. Weer oorlog #-o
Het wordt hoog tijd voor een oorlog met Hezollah. Natuurlijk zal Hezbollah honderdduizenden raketten afvuren op Israel en een boel schade aanrichten, maar het is het meer dan waard. Bovendien hoeft Israel nauwelijks rekening te houden met burgers die als schild worden gebruikt, wat hen in Gaza noodzaakt voorzichtig te opereren en langzaampjes aan te doen. Nee, ditmaal is het een gewone oorlog tegen een echt leger.
Dát bedoel ik ja. 😵‍💫
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 17:29
Zij gedragen zich net als Hamas bij voorbeeld. Zij zijn nogal trots als ze wát dan ook van de vijand raken met hun raketten. Israël dat dit met andere middelen aan de lopende band doet met bv.schooltjes, bakkerijtjes en ziekenhuizen gedraagt zich gedimder.
Nee, ze zijn trots op waar ze mee scoren bij hun geldschieters. Met name Iran.
Een aanval op een voetbalveld waarbij Druzische kinderen omkomen, scoort juist een minpunt.
Was de raket bijvoorbeeld op een Israelisch legerkamp terecht gekomen, dan hadden ze het succes ongetwijfeld breeduit gevierd.

Overigens zou Israel omgekeerd ook nooit toegeven als ze zomaar een school o.i.d. raken: dat doen ze alleen als daar naar eigen zeggen een Hamas basis/ wapenopslag zit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

gerard_m schreef: 29 jul 2024 18:05
Gerard R. schreef: 29 jul 2024 17:29
Nee, ze zijn trots op waar ze mee scoren bij hun geldschieters. Met name Iran.
Een aanval op een voetbalveld waarbij Druzische kinderen omkomen, scoort juist een minpunt.
Was de raket bijvoorbeeld op een Israelisch legerkamp terecht gekomen, dan hadden ze het succes ongetwijfeld breeduit gevierd.

Overigens zou Israel omgekeerd ook nooit toegeven als ze zomaar een school o.i.d. raken: dat doen ze alleen als daar naar eigen zeggen een Hamas basis/ wapenopslag zit.
Dat zou best 1 drijfveer kunnen zijn, maar ik denk niet dat dat hét leidend beginsel is.
Er zijn gewoon Arabieren, die zien dat onder meer Palestina Israël wordt met niet zo vriendelijke middelen en
die daar (mét steun van Iran) voor willen vechten. Echter.. ze hebben ze niet de spullen zoals Israël.
Dat komt door papa VS. Das nog eens wat anders den Europapa...

En die laatste zin klopt wel. Maar ik meen dat er ook wel eens humaner is gereageerd.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 17:33 Dát bedoel ik ja. 😵‍💫
Nee, dat bedoelde je niet, want jij ging er vanuit dat Hezbollah niet de raket op de Golan hoogvlakte heeft afgeleverd, waarop ik schreef dat Hezbollah dagelijks tientallen raketten af op Israel afschiet, terwijl Israel reageert met straaljagers die in Libanon en Syrië Hezbollah-doelen vernietigen en geen raketten afschiet. Dus alles wijst in de richting van Hezbollah. Bovendien, zelfs indien Israel wel raketten zou afvuren, zoals Hezbollah, dan is belangrijk te weten dat Israel gebruikmaakt van geavanceerde technologieën voor raketgeleiding lasergeleiding en GPS-geleiding, terwijl Hezbollah ze op goed geluk afschiet met heel veel afzwaaiers en bijna nooit iets zinvols raken. Ook dat wijst sterk in de richting van Hezbollah.

Tenslotte is het logisch dat Hezbollah het doden van 12 Arabisch Druzische kinderen ontkent, want zoiets is heel erg slecht voor hun reputatie, heel slecht voor hun verhouding met de Arabische Druzen waarvan er eveneens veel in Libanon en Syrië wonen, en ze willen al helemaal geen escalatie met Israel.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 29 jul 2024 18:25
Gerard R. schreef: 29 jul 2024 17:33 Dát bedoel ik ja. 😵‍💫
Nee, dat bedoelde je niet, want jij ging er vanuit dat Hezbollah niet de raket op de Golan hoogvlakte heeft afgeleverd, waarop ik schreef dat Hezbollah dagelijks tientallen raketten af op Israel afschiet, terwijl Israel reageert met straaljagers die in Libanon en Syrië Hezbollah-doelen vernietigen en geen raketten afschiet. Dus alles wijst in de richting van Hezbollah.
Ja gaat me toch niet nu vertellen dat dit een bewijs is, heh? Er zijn meer groepen, die Israël willen zien verdwijnen.
Bovendien, zelfs indien Israel wel raketten zou afvuren, zoals Hezbollah, dan is belangrijk te weten dat Israel gebruikmaakt van geavanceerde technologieën voor raketgeleiding lasergeleiding en GPS-geleiding, terwijl Hezbollah ze op goed geluk afschiet met heel veel afzwaaiers en bijna nooit iets zinvols raken. Ook dat wijst sterk in de richting van Hezbollah.
Nog een keer, wijzen zegt niets in oorlog. Er zijn ook altijd nog 'false flags' en wat al niet....
Tenslotte is het logisch dat Hezbollah het doden van 12 Arabisch Druzische kinderen ontkent, want zoiets is heel erg slecht voor hun reputatie, heel slecht voor hun verhouding met de Arabische Druzen waarvan er eveneens veel in Libanon en Syrië wonen, en ze willen al helemaal geen escalatie met Israel.
En toch is wat je nu doet speculeren. Hezbollah is niet bang te erkennen als ergens hun raketten neerkomen dat ze van
hun zijn, volgens mij.

En: "dat bedoel ik ja", daar ging het mij over alweer een oorlog.
En kijk niet raar als die regionaal wordt.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 18:45 En kijk niet raar als die regionaal wordt.
Zou me niet verbazen, de aanhangers van een HEEL groot Israël zijn in de meerderheid.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 18:17 ... Dat komt door papa VS.
Israelische precisiewapens zijn wereldwijd bekend en gerespecteerd, nog meer dan die van de VS. Israel heeft een reputatie opgebouwd voor het ontwikkelen en inzetten van geavanceerde wapensystemen met hoge precisie, zoals de Iron Dome, David's Sling, Jericho-raketten, de Iron Beam, etc., terwijl Israel het Amerikaanse Patriot systeem juist van de hand doet omdat de Israelische wapens effectiever zijn. Deze systemen worden geprezen om hun effectiviteit in het afvangen van raketten en het minimaliseren van collateral damage. Israel zich gepositioneerd als een leider op het gebied van defensieve en offensieve precisiewapens. Waar ze de VS voor nodig hebben zijn vooral grote hoeveelheden bommen en reserve-onderdelen, zoals voor het F-35 stealth-gevechtsvliegtuig dat in samenwerking met de VS is ontwikkeld. Wat Israel nu nodig heeft, is gewoon een uitbreiding van de wapen-industrie.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 29 jul 2024 18:54
Gerard R. schreef: 29 jul 2024 18:17 ... Dat komt door papa VS.
Israelische precisiewapens zijn wereldwijd bekend en gerespecteerd, nog meer dan die van de VS. Israel heeft een reputatie opgebouwd voor het ontwikkelen en inzetten van geavanceerde wapensystemen met hoge precisie, zoals de Iron Dome, David's Sling, Jericho-raketten, de Iron Beam, etc., terwijl Israel het Amerikaanse Patriot systeem juist van de hand doet omdat de Israelische wapens effectiever zijn. Deze systemen worden geprezen om hun effectiviteit in het afvangen van raketten en het minimaliseren van collateral damage. Israel zich gepositioneerd als een leider op het gebied van defensieve en offensieve precisiewapens. Waar ze de VS voor nodig hebben zijn vooral grote hoeveelheden bommen en reserve-onderdelen, zoals voor het F-35 stealth-gevechtsvliegtuig dat in samenwerking met de VS is ontwikkeld. Wat Israel nu nodig heeft, is gewoon een uitbreiding van de wapen-industrie.
Ze zijn fantastisch, ik heb zelf nog een scoopje van Israëlische makelijk, oud maar onverwoestbaar.
Vanaf dat moment dat ik het kocht heb ik alles aan ontwikkeling daar nauwgezet gevolgd. Belangstelling gewekt zeg maar.
Maar wat Israël nu doet en allemaal nog gáat doen hadden ze volgens mij niet zonder Amerikaanse hulp gekund.
Waar ze de VS voor nodig hebben zijn vooral grote hoeveelheden bommen en reserve-onderdelen, zoals voor het F-35 stealth-gevechtsvliegtuig dat in samenwerking met de VS is ontwikkeld.
Jazeker.
Wat Israel nu nodig heeft, is gewoon een uitbreiding van de wapen-industrie.
Jaja...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jul 2024 18:51
Zou me niet verbazen, de aanhangers van een HEEL groot Israël zijn in de meerderheid.
Geen idee, maar er wordt fors aan de weg getimmerd, zo ziet het er uit, wah..?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 29 jul 2024 19:23
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jul 2024 18:51
Geen idee, maar er wordt fors aan de weg getimmerd, zo ziet het er uit, wah..?
Ik krijg de indruk dat ze een grote oorlog aan het zijn voorbereiden.
Een oversteek over de Jordaan in volle lengte houd ik niet voor uitgesloten.
Ze zullen zich er op beroepen dat het voormalige Aman en Moab tot Groot Israël behoort.
Men is ook duidelijk en oorlogseconomie aan het opstarten.
Gesloten