discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door Labyrint »

Godwins en overspannen 'Gutmenschen' :?

Ondertussen: De opkomst van "Gangster Islam" in Europe

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Labyrint schreef:Godwins en overspannen 'Gutmenschen' :?
Dat is wel een heel eenvoudige manier om de argumenten van je opponenten weg te zetten.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Bonjour schreef:
Dat is wel een heel eenvoudige manier om de argumenten van je opponenten weg te zetten.
Onjuist! [-X Godwins zijn dat!
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Bonjour schreef:
ik behoor ook tot de vijand, zo ongeveer gelijk iedereen die een andere mening heeft.
dan volstaat polariseren, beledigen en, in dit geval, een filmpje dat perfect voldoet aan de propagandatechnieken.
of hard genoeg godwin roepen en hopen dat iedereen zwijgt.

leuk fimplje
het begint met de framing om enkel boze mensen te tonen, daarna de keuze vd titel.
De term gangsterislam is onmiddellijk 2 miljard mensen in de criminele hoek rammen,
moet ik de rest echt bekijken?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Niet elke verwijzing naar WOII is misplaatst. Soms is een vergelijking heel terecht. Er is altijd terecht gezegd, "Dit nooit meer". Dan moeten we nu ook kijken wanneer de grens van het toelaatbare in zicht komt.
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

Peter Van Velzen schreef :
Ben jij soms ook van mening dat de vraag of het beleid goed of fout is geweest, kan worden bewezen op grond van de vraag of de meeste aanslagplegers in Europa geboren zijn of niet? Zo ja, dan zal ik jou ook niet meer met logica lastig vallen!
Zelfs als ik nog niet eens zou willen discussiëren over wat goed of slecht beleid is , en dit mede zou laten bepalen door de geboorteplaats van de aanslagplegers.
Ik stel enkel maar vast dat landen als Canada, Nieuw Zeeland, Australië die hun eigen identiteit veel beter bewaken , die migratie al decennia lang veel gecontroleerder toestaan ( en nog een beter voorbeeld voor mij dan althans is Japan,dit terwijl men moeilijk Japan een dictatuur kan noemen ) heel wat minder met extremisme, jihadisme en terreur te maken hebben ...en dan is het mijn volste recht om voor dit systeem te kiezen, in plaats van het Europese systeem te gaan verheerlijken.

Ik las gisteren vol aandacht je 15 pagina's tellende bijdrage omtrent je verhuis naar Thailand , en dat je daar nog steeds met Visum dient te verblijven , en dat je wellicht nooit de Thaise nationaliteit zult bekomen, omdat de eerste vereiste is de taal kennen. U er wordt aanzien en aangesproken als " farang" . In de veronderstelling dat u de Thaise nationaliteit zou bekomen, dan vrees ik dat u nog 5 , 10 of 20 jaar in Thailand mag verblijven, u daar niemand een Thai zal noemen . Waarom worden wij verondersteld van een Marokkaan of pakweg een Somalier of Turk die hier enkele jaren woont plots te aanzien als " Vlaming" , ook nog te benoemen als " Vlaming" ???
U mag het Europese model genegen zijn, maar niks verbied me dat ik meer voorstander ben van de manier waarop jij in Thailand wordt behandeld en aanschouwd .....
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Hoeveel ellende denk je ermee te besparen en hoeveel ellende onder de vluchtelingen gaat het veroorzaken?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Bonjour schreef:Niet elke verwijzing naar WOII is misplaatst. Soms is een vergelijking heel terecht. Er is altijd terecht gezegd, "Dit nooit meer". Dan moeten we nu ook kijken wanneer de grens van het toelaatbare in zicht komt.
bonjour
jij als moderator, of ben je dat niet meer, kunt natuurlijk deze discussie sluiten
dat was ook het idee achter dat 25j oude regeltje
na 30 blz op een rolexforum over Hitler beginnen? tijd om het draadje te sluiten.

misschien een idee voor hier? bij elk godwinverwijt onmiddellijk de draad op slot gooien?
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Bonjour schreef:.......om de argumenten van je opponenten weg te zetten.
Ik schreef:Ik zou haast zeggen omdat je niet -hoort- Hoe lukt het jou om de joden vervolging hieraan gelijk te stellen? Dat is belachelijk. Deze twee zaken lopen werkelijk belachelijk ver uiteen. We hebben het hier over een holocaust/genocide (!) versus grote maatschappelijke en verergerende problemen van integratie in Europa in onze maatschappij en een ZOOI IS strijders of idealisten die ons komen vermoorden vanwege een religieuze schizofrenie in een roes van overwinningspsychoses! Die zaken die schreeuwen om inzicht inzake veiligheid. (!) De Islam heeft nu eenmaal geen grote faam bereikt vanwege al die gematigden waar jij het over hebt.

Sam Harris zei ook eens: "God is not a moderate" en z'n ware volgelingen ook niet

Joodse mensen integreren al eeuwen overal zonder ook naar mijn idee maar iemand dwars te zitten met religie of zendingsdrang behalve het verzoek een plek te krijgen om samen te komen en op zaterdag vrij te zijn en hebben ontzettend veel wetenschap en van alles en nog wat (zoek het op) geboden aan de westerse samenleving. Zij verschillen wezenlijk van elkaar. Hebben nooit hun handen opgehouden volgens mij. Veel knappe koppen en beroemdheden onder hen. Veel atheïsten, kunstenaars, wetenschappers. Je zou bijna zeggen dat Hitler een klein plassertje had met de wens een übermensch te worden. Ik heb het over aantoonbare problemen die ieder UUR in het nieuws verschijnen. De mogelijk grote problemen die nog gaan komen in de achterstandwijken de komende 30 jaar. Ook maar even het vermelden waard te zeggen dat de laatste trend onder joodse mensen is dat die aan het wegtrekken zijn weg uit landen in Europa en naar Israël gaan. En dat is dan niet de schuld van de meeste autochtonen had ik begrepen. Maar de angst die er bij hen goed in zit.
Het is een integratieprobleem waar we in terecht komen. Het gaat niet om aantallen of percentages doden aanslagen te vergelijken met slachtoffers in auto ongevallen in bijvoorbeeld het verkeer in Bangkok. Of met die van de IRA of de grotere kans je te verslikken in je soepbal. En dan te zeggen: Ach we nemen deze ellende er desnoods gewoon bij want het valt allemaal vast wel mee. Gezellig. Het gaat om problemen die die vandaag de dag verergeren en vrijwel altijd in verband te brengen zijn met mensen met een islamitische achtergrond. Hoe gaat dat worden aangepakt dan? Geven "jullie" nou eens een oplossing dan? Het is alleen maar met Godwins rossen wat jullie doen. Zijn het goede argumenten je opponent voortdurend snuivend bij de bruinhemden te parkeren ?

Pim Fortuyn werd ook aan alle kanten met smerige vergelijkingen en verwensingen belaagd vanwege zijn goed arsenaal aan argumenten aangaande problemen met integratie die vast niet allemaal maar in veel gevallen van hoog niveau waren. :!: En er werd door niemand ingegrepen. Er werd weggekeken. En toegestaan. Godwins! Walgelijk

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

appelfflap schreef:De term gangsterislam is onmiddellijk 2 miljard mensen in de criminele hoek rammen,
Onjuist :) Dat is het helemaal niet. En daar gaat dat filmpje niet over. Maar je wil het wel zo voelen he ;-)
appelfflap schreef:misschien een idee voor hier? bij elk godwinverwijt onmiddellijk de draad op slot gooien?
Dat is niet eerlijk. Nu het jou aangaat ga je klagen over de eenzijdige vrijheid hier iemand herhaaldelijk te kunnen of mogen beledigen ivm de 2e wereldoorlog wat niets van doen heeft met mijn inzicht en mening in verband met het onderwerp in dit topic. En ik niets kan 'terug schelden'.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Joden integreren helemaal niet. Na eeuwen is het nog steeds een aparte groep. Ze zijn alleen meestal tamelijk rustig, waardoor ze ook meestal met rust gelaten worden. Alleen na de oprichting van Israël veranderd daar wat in, maar dat is een verhaal op zich.

Waarom de vergelijking met de jodenvervolging? Omdat er in Nederland voor de oorlog ook vragen waren of er Joden mochten komen en waar ze moesten komen. (Kamp Westerbork is niet door de Duitsers opgericht). Het was toen ook een groep die niet super geliefd was hier en grote problemen had in Duitsland.

OK, er is een integratieprobleem met moslims. Dat wil niet zeggen dat daar geen beleid voor te organiseren is. Het ene land is daar beter in dan het andere, en daar kan nog meer gedaan worden.

Blijft dus staan dat grenzen sluiten het probleem niet wegneemt wnat er zijn al veel moslims binnen de grenzen. Eerder vergroot het het probleem omdat het gemakkelijker is haat te hebben tegen een land dat opname afwijst.

We moeten eens wat meer empathie tonen voor bv de 60+ doden vandaag bij een aanslag in Pakistan. Niet alleen Europa heeft een probleem.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Bonjour schreef:Joden integreren helemaal niet. Na eeuwen is het nog steeds een aparte groep.
Ha joden integreren als de beste! :lol: Sommigen van hen die weten godverdomme niet eens dat ze joden zijn
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

appelfflap schreef: bonjour
jij als moderator, of ben je dat niet meer, kunt natuurlijk deze discussie sluiten
dat was ook het idee achter dat 25j oude regeltje
na 30 blz op een rolexforum over Hitler beginnen? tijd om het draadje te sluiten.

misschien een idee voor hier? bij elk godwinverwijt onmiddellijk de draad op slot gooien?
Onder mijn naam staat nog steeds moderator en een slotje kan zo. Maar als je mij een beetje kent weet je dat ik zo snel slotjes zet. Dat betekent niet dat ik alle discussies maar laat begaan. Dit keer heb ik getwijfeld of ik als forumlid of als moderator zou reageren. Het is het lid geworden, maar het zo terugvallen op drogredenen had ook een modingreep gerechtvaardigd.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

En Tel Aviv vs Jeruzalem lijkt onder hen qua identiteit ook een sociologisch contradictio in terminis fenomeen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Labyrint schreef:
Bonjour schreef:Joden integreren helemaal niet. Na eeuwen is het nog steeds een aparte groep.
Ha joden integreren als de beste! :lol: Sommigen van hen die weten godverdomme niet eens dat ze joden zijn
Sommigen? Welk percentage en na hoeveel generaties? Kijk eens naar de Antwerpse Joden wijk.

Heel veel moslims hier zijn 2de of 3de generatie. Ik heb ook collega's gehad die hun jeugd in Marokko zaten en pas bij middelbare school tijd hier kwamen. Die waren al behoorlijk geïntegreerd.
Plaats reactie