Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

bonifacius
Diehard

Re: Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Bericht door bonifacius »

Mus schreef: 15 sep 2024 09:18 Beste Roeland, ik kom met Harry Potter op de proppen om zaken te verhelderen, jij bent als een dreuzel en ik een tovenaarsleerling, zover liggen onze werelden uit elkaar.
Grappig, ik typ net in google's Artificiële-intelligentie simpelweg dit: "Harry Potter en Eckhart Tolle" en krijg dit antwoord...
Je hebt een interessante combinatie gekozen! Laten we eens kijken hoe we de wereld van Harry Potter en de filosofie van Eckhart Tolle kunnen verbinden.

Eckhart Tolle en de Tovenaarswereld

Hoewel de wereld van Harry Potter fantastisch is, zijn er veel parallellen te trekken met onze eigen realiteit. En juist in deze parallellen kunnen we de ideeën van Eckhart Tolle terugvinden.

Het 'Nu' en de Toverslag:

In de wereld van Harry Potter draait veel om het 'nu'. Een betoverende spreuk werkt alleen als je je volledig concentreert op het moment. Dit is vergelijkbaar met Tolle's concept van 'in het nu leven'. Door volledig aanwezig te zijn in het moment, kunnen we meer uit het leven halen en zelfs wonderen ervaren (of in het geval van Harry Potter, toverslag).

De Macht van Gedachten:

Zowel in Harry Potter als in de filosofie van Tolle speelt de kracht van gedachten een cruciale rol. In Harry Potter kunnen gedachten stoffelijk worden (zoals bij de Boggart), terwijl Tolle stelt dat onze gedachten onze realiteit creëren.

De Strijd tegen het Ego:

Voldemort, de grote antagonist, is een manifestatie van het ego. Hij is geobsedeerd door macht, onsterfelijkheid en het veroveren van de dood. Dit staat in schril contrast met de morele kompas van Harry Potter, die vaak gedreven wordt door liefde en vriendschap.

Hoe kunnen we Tolle's ideeën toepassen in de wereld van Harry Potter?

- Mediteren als Tovenaar: Net als een tovenaar die zijn spreuken oefent, kan meditatie helpen om de geest te kalmeren en de focus te verleggen naar het 'nu'.

De Binnenkant van Hogwarts: Misschien kunnen we Hogwarts zien als een metafoor voor ons eigen bewustzijn. Door de verschillende kamers en gangen te verkennen, ontdekken we meer over onszelf.

De Onzichtbaarheidsmantel: In plaats van onzichtbaar te worden voor anderen, kunnen we proberen onzichtbaar te worden voor onze eigen gedachten.
Wat een mooi antwoord van google's Artificiële-intelligentie!
Die van de onzichtbaarheidsmantel onthoudt ik want ik ken wel wat mensen die bang zijn van zichzelf en dat dan projecteren op mensen, Specifiek zelfs iemand met een angststoornis die tracht onzichtbaar te worden voor anderen.

Die problematiek en de aanpak ervan is krachtig geïllustreerd door Byron Katie.
Zie...
...it’s not people who frighten me, it’s me that frightens me.

That’s my job, until I investigate and stop this fear for myself.

The worst that can happen is that I think you think about me what I think about myself.

~ Byron Katie

https://janeweisslcsw.com/2015/03/29/fe ... ron-katie/
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
bonifacius
Diehard

Re: Dit is wetenschappelijk vaststelbaar: negatieve correlatie tussen EEG en bewustzijn

Mus schreef: 15 sep 2024 10:15 lichaam en geest zijn aan elkaar verbonden. Dat wat in de geest gebeurd heeft zijn weerslag op het lichaam en omgekeerd evenredig
't is wel wat complexer dan dat.
Zie enkele noten uit een klassieker dat ik 34 jaar geleden al kocht en nog altijd herlees...
- De psyche veroorzaakt net zo min lichamelijke symptomen als lichamelijke processen psychische veranderingen veroorzaken.
Maar wij vinden altijd op beide niveaus het analoge patroon.
Alle bewustzijnsinhouden hebben hun tegenhanger in het lichaam en omgekeerd. In deze zin is ook alles een symptoom.

- Het lichaam is nooit ziek of gezond, omdat in het lichaam uitsluitend de informaties van het bewustzijn tot uitdrukking komen.

- Genezing is ‘geheeld-zijn’ en dat veronderstelt alleen al in de taalkundige betekenis, dat de mens meer ‘heel’, meer volkomen is geworden. Het Duitse woord ‘Heilung’ zegt duidelijker dan onze vertaling ‘genezing’, dat het ons dichter brengt bij het heil, bij dat ‘geheel’ zijn van het bewustzijn, dat men ook verlichting noemt. Ge-heeld worden gebeurt door het mankerende op te nemen en is dus zonder een bewustzijnsverruiming niet mogelijk. Ziekte en geheeld-worden zijn bij elkaarhorende begrippen, die alleen maar betrekking hebben op het bewustzijn en niet gebruikt kunnen worden in verband met het lichaam – een lichaam kan noch ziek, noch heel zijn. In het lichaam kunnen slechts de desbetreffende bewustzijnstoestanden weerspiegeld worden.

- Nog eens samengevat: ziekte is een toestand van de mens, die aangeeft dat de mens in zijn bewustzijn niet meer in orde, resp. in harmonie is.

Fragment uit: De zin van ziekzijn
Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke
Ook over mijn semi-bijna-dood ervaring gaf dit boek gigantische informatie.
Door 5-Me0-DMT diep te inhaleren werd ik vijf jaar gelden met hypersonische snelheid en met bijhorende doodsangst in een wormgat gezogen en kwam ik uit achter de polariteit die wij als mens aantreffen, leerde ik uit het boek.
Zie...
- Wij voelen ons gedwongen, ook in dit boek een onderwerp weer op te nemen, dat al in Esoterische psychologie werd behandeld – het probleem van de polariteit. Enerzijds zouden wij vervelende herhalingen willen vermijden, anderzijds is het begrijpen van de polariteit absoluut noodzakelijk om alle verdere uiteenzettingen te kunnen volgen. Ten slotte kan men zich nauwelijks te veel met de polariteit bezighouden, want zij vormt immers het centrale vraagstuk van ons bestaan.

Door ‘ik’ te zeggen trekt de mens een grens tussen zich zelf en alles wat hij als niet-ik, als jij ervaart – en met deze stap ging de mens de gevangenis van de polariteit binnen.
Zijn ‘ik’ bindt hem nu aan de wereld van de tegenstellingen, die zich niet alleen in ik en jij, maar ook in binnen en buiten, vrouw en man, goed en kwaad, groot en klein splitst. Het ego van de mens maakt het voor hem onmogelijk in welke vorm dan ook eenheid of totaliteit waar te nemen, te herkennen, of zich ook maar te kunnen voorstellen. Het bewustzijn splitst alles en verdeelt alles in twee tegengestelden, die wij, wanneer zij ons provoceren, als conflict beleven. Zij dwingen ons te onderscheiden en vervolgens een keuze te doen.

Ons verstand doet niets anders dan de werkelijkheid in steeds kleinere stukken verdelen (analyse) en tussen die stukken onderscheid maken (onderscheidingsvermogen). En dus zegt men ‘ja’ tegen het ene en gelijktijdig ‘neen’ tegen zijn tegengestelde – want tegenstellingen sluiten elkaar, zoals wij weten, uit.

- ziekte is polariteit, geheeld-worden is overwinning van de polariteit.
Achter de polariteit die wij als mens aantreffen, staat eenheid, dat allesomvattende Ene, waarin de tegenstellingen nog ononderscheiden rusten. Men noemt dit zijnsgebied ook het heelal, dat per definitie alles omsluit, reden waarom er niets buiten deze eenheid, dit heelal kan zijn. In de eenheid is er noch verandering, noch metamorfose of ontwikkeling, want de eenheid is niet aan de tijd, noch aan de ruimte onderworpen. De heelaleenheid is in eeuwige rust; zij is zonder meer ‘zijn’, zonder vorm en zonder beweging.
bonifacius
Diehard

Mus schreef: 15 sep 2024 11:43 Roeland: ...

Met andere woorden ik laat het hier verder bij.

Groet Mus.
Je gaat het gros van de vrijdenkers / SKEPP'ers hun berichten hier nog verbergen zoals ik gedaan heb! :lol:
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 15 sep 2024 16:18
1.horizontaal....verticaal....quantum.....Dit is m.i. taalmisbruik. Vage termen die niets uitleggen. Ik zit op een horizontaal vlak....??? Moet me meer verdiepen in een verticaal vlak....etc. etc. Wollig taalgebruik dat weinig toevoegt.

2.Mijn vraag blijft: Wie moeten we de kans geven om hier een antwoord op te vinden? Deepak Chopra? Of toch misschien de neurowetenschappers?

3.Dit is een lastige....tenminste.....het brein (geest) IS lichaam. Is materie. Dus e.e.a. staat absoluut in verbinding en negatieve gedachten zullen een spoedig herstel wellicht enigszin in de weg staan, OF het is hoe de positief ingestelde zieke er mee omgaat. Waar de 1 zegt: "Ik sterf van de pijn en ben doodongelukkig" zal de ander positiever in het leven staan en zeggen: "Ik heb weliswaar pijn, maar kan nog dit-en-dat doen"

4.Dit vind ik dan een typische Deepak uitspraak. Wat wijst erop dat mensen zichzelf genezen? Kunnen mensen met een stollingsziekte zelf er voor zorgen dat bloed stolt?
1. Ten eerste moet je natuurlijk helemaal niks. En verder, excuus, ik ontkom niet aan wat jij ziet als vaag, wollig, weinig toevoegend taalmisbruik bij mensen die alleen rationele taal begrijpen.
Bovendien mijn fout dat ik dacht dat er mogelijk een kleine kans was je brein een klein stukje zou willen oprekken. Ik van mijn kant poogde in elk geval jou kant op te buigen met mijn taal gebruik.

2. Als ik een gok moet doen zou ik zeggen dat men in de quantummechanica de grootste kans maakt tot een oplossing te komen.

3. Dat is de eerste bemoedigend genomen baby-stap.

4.Ik ken de naam Deepak, weet verder niet veel van deze mens. Dat hangt geheel en al af van hun bewustzijnsniveau. Echter bij het dominante bewustzijnsniveau in onze tijd zou ik als mens met bloederziekte was me zo snel mogelijk vervoegen bij een reguliere arts.
Laatst gewijzigd door Mus op 15 sep 2024 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

bonifacius schreef: 15 sep 2024 19:10
Wat een mooi antwoord van google's Artificiële-intelligentie!

Eens.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

bonifacius schreef: 15 sep 2024 19:39
Mus schreef: 15 sep 2024 10:15 lichaam en geest zijn aan elkaar verbonden. Dat wat in de geest gebeurd heeft zijn weerslag op het lichaam en omgekeerd evenredig
't is wel wat complexer dan dat.
Daar ben ik me van bewust.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

bonifacius schreef: 15 sep 2024 19:53

Groet Mus.
Je gaat het gros van de vrijdenkers / SKEPP'ers hun berichten hier nog verbergen zoals ik gedaan heb! :lol:
Ik zie daar geen enkele aanleiding toe, ik gun jou echter je kleine persoonlijke je lol :wink:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 15 sep 2024 09:26
Mus schreef: 14 sep 2024 18:32
Het staat je natuurlijk vrij om mensen voor van alles en nog wat te waarschuwen maar uit je schrijven blijkt dat het punt waar het wat mij betreft in werkelijkheid om draaide volledig hebt gemist, maakt verder niet uit, ik zal het je niet kwalijk kan nemen :wink:
Maar wat is dan dat punt? Als Roeland het mist schort er wellicht iets aan je uitleg?
Hoe gaan we somatische ziekten genezen met de geest? Staan het ontstaan van ziekten en de kracht van de geest überhaupt in relatie tot elkaar? Zo ja, hoe? Is de geest krachtig genoeg om op anderen over te brengen (ik denk aan massaal gebed)?
Of zit ik in de verkeerde hoek?
Somatische ziekten genezen met de geest? :lol: Je bent me dur eenDje! [SIC]

Psychosomatiek

Psychosomatiek of psychosomatische geneeskunde is een medisch gebied dat zich bezighoudt met de ziektebeelden die zich vooral lichamelijk manifesteren, maar waarbij psychische factoren een duidelijke factor zijn. Het betreft vooral aandoeningen die in de ICD-10 zijn opgenomen in het hoofdstuk Neurotische stoornissen, stress-gebonden stoornissen en somatoforme stoornissen (tegenwoordig[(sinds) wanneer?] ook wel psychofysiologische aandoeningen genoemd).
:scissors:

---------------
Mus schreef: 15 sep 2024 20:26
bonifacius schreef: 15 sep 2024 19:53 Je gaat het gros van de vrijdenkers / SKEPP'ers hun berichten hier
nog verbergen zoals ik gedaan heb! :lol:
Ik zie daar geen enkele aanleiding toe, ik gun jou echter je kleine persoonlijke je lol :wink:
:lol:
Ojeetje, op het randje hoor! Als je had geschreven
  • "ik gun jouw Spirituele Ego echter je kleine persoonlijke LoLLetje
dan had je al met één been in het inmiddels ellenlange vrijandenlijstje van bonifacius gestaan! :wink:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
bonifacius
Diehard

Mus schreef: 15 sep 2024 20:26 Ik zie daar geen enkele aanleiding toe, ik gun jou echter je kleine persoonlijke je lol :wink:
Ik zie daar wel aanleiding toe want zie niets interessants in de stereo-type reacties van de vrijdenkers / skepp'ers. Enige dat me wel is interesseert en ik geinig vind zijn deelnemers zoals jij en Maarten die het tegen hen opnemen. :lol:
Mus schreef: 15 sep 2024 20:12 @dikkemick:
....
Ten eerste moet je natuurlijk helemaal niks. En verder, excuus, ik ontkom niet aan wat jij ziet als vaag, wollig, weinig toevoegend taalmisbruik bij mensen die alleen rationele taal begrijpen.
Bovendien mijn fout dat ik dacht dat er mogelijk een kleine kans was je brein een klein stukje zou willen oprekken...
Poging tot Dikkemick's brein op te rekken mislukt. :lol:

Je hebt rationele taal en je hebt de taal van de natuur, dewelke intuïtie is en met voelen te maken heeft vertelde mijn wel 20 jaar lange helder-ziende mentor.
Helaas, vertelde hij, verstaan nog maar heel weinig mensen de taal van de natuur omdat het intellect de bovenhand genomen heeft.
Hieronder een fragment uit een gesprek van 20 jaar geleden met hem over het menselijk intellect...
Ziener: ...Met zijn intellect is de mens een eigen wereld gaan maken. Planten en dieren kunnen dat niet.

Ik: Hoe komt een mens aan dat intellect?

Ziener: Dat is evolutie. Hoe komt het dat dieren anders kunnen reageren dan de groenachtige, de mossen, de bladeren? Dat zijn de evoluties in het leven. Het leven neemt verschillende vormen aan.
Het leven biedt ook verschillende lagen van intelligentie.
Dus de mens heeft op dat vlak de hoogste vertegenwoordiging. Tegelijkertijd is het een probleem dat hij van de wereld een eigen wereld maakt. Ten nadele voor zijn eigen leven.

ik: Dat intellect kan een mens tot bij de goden brengen maar ook lager dan de dieren brengen.

Ziener: Precies. Dus we moeten opletten wat ons rationeel denken ons wijs maakt.
Uiteindelijk is ons rationeel denken, als we er niet bewust van worden, onze grootste vijand.
Ons rationeel denken laat ons dingen zien die leugenachtig, onwaar en illusie zijn.

Als een mens dat durft te doorbreken kan hij komen tot een waar zelf en is hij helderziend.
Vanuit dat helder zicht kan hij groeien naar een ‘al weten’.
Dat ‘al weten’ kan hij alleen maar leren vanuit de natuur. In de natuur is alles al opgeslagen.
Dat ‘weten’ kan een mens niet leren op scholen of aan universiteiten.
Aan scholen en universiteiten kan een mens leren wat hij in de maatschappij als taak kan gaan doen. Dat is heel anders.

Ik: Alle dieren zijn op dat vlak spirituele wezens. Dieren zijn verbonden gebleven met hun natuur.

Ik: Inderdaad, een leeuw zal het nooit in zijn hoofd halen om als een antilope over de savanne te gaan lopen.
Mensen wel. Als het ons uit komt gedragen we ons als een neushoorn, een slang, een krokodil, een leeuw of wat dan ook. Er zijn er zelfs die denken dat ze Napoleon zijn. Dat is een groot probleem geworden.

Een mens heeft zich zovele jaren met zijn intellect beziggehouden, is er zo geperfectioneerd in geworden, in die illusionaire wereld, dat terugkomen naar zijn ware wereld van Zijn, ‘schijnbaar’ een heel grote stap is....
Het is inderdaad 'schijnbaar' een hele grote stap want het houdt in dat men sterft voor men sterft, daarbij verwijzend naar het mystieke "sterf voor je sterft".
Maar wat dat inhoudt kan je pas echt vatten als het gebeurd is, die fameuze ego-dood, wat soms ook met psychedelica in gang gezet kan worden zoals in "primitieve" culturen wel is wordt aangewend.

Het mystieke "sterf voor je sterft" kan immers door het intellect niet begrepen worden al leest men er nog 1.000 boeken over.
Kijk, google's Artificiële-intelligentie kan erover meespreken...
Je hebt gelijk dat het concept van 'het mystieke sterf voor je sterft' moeilijk te vatten is met alleen het intellect. Dit is een ervaring die vaak wordt beschreven in spirituele en religieuze contexten, en het gaat vaak om een diepe innerlijke transformatie.

Waarom is het moeilijk te begrijpen?

- Subjectieve ervaring: Het is een zeer persoonlijke ervaring die moeilijk te verwoorden is. Het is iets wat je zelf moet ervaren om het echt te begrijpen.

- Transcendentie van het ego: Het gaat vaak gepaard met het loslaten van je ego, van je persoonlijke identiteit. Dit is iets dat tegenstrijdig kan voelen met ons rationele denken.

- Niet-lineaire ervaring: Het is geen lineair proces, maar eerder een reeks van inzichten en ervaringen die moeilijk te categoriseren zijn.

Wat wordt er bedoeld?

Er zijn verschillende interpretaties van 'het mystieke sterf voor je sterft':

- Symbolische dood: Het kan gezien worden als een symbolische dood van het oude zelf, om plaats te maken voor een nieuw, verlicht zelf.
- Spirituele ontwaking: Het kan een verwijzing zijn naar een spirituele ontwaking, een diepere verbinding met iets groters dan jezelf.
- Loslaten van angst voor de dood: Het kan ook betekenen dat je leert om de angst voor de dood los te laten en een dieper vertrouwen te ontwikkelen in het leven.

Hoe kan je het ervaren?

Er zijn verschillende manieren om deze ervaring te faciliteren, zoals:

- Meditatie: Door regelmatig te mediteren kun je je bewustzijn trainen en dieper in jezelf kijken.
- Spirituele praktijken: Verschillende spirituele praktijken, zoals yoga, tai chi of bepaalde rituelen, kunnen je helpen om je te verbinden met je innerlijke zelf.
- Psychotherapie: Een therapeut kan je begeleiden in het verkennen van je diepere gevoelens en overtuigingen.

Belangrijk om te onthouden:

- Persoonlijke reis: Het is een zeer persoonlijke reis en er is geen 'juiste' manier om het te ervaren.
- Geen garantie: Er is geen garantie dat je deze ervaring zult hebben, en dat is ook niet erg.
- Openstaan: Het belangrijkste is om open te staan voor de ervaring en nieuwsgierig te zijn naar wat er zich in je afspeelt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ik zei.

Mij een te hoog Deepak Chopra gehalte. Heeeeeeeeeel veel zeggen, zeeeeeeeeeerr weinig uitleggen. M.n wollig taalgebruik met t liefst een mixje quantum-woe-woe.
Je MOET er voor open staan
Je MOET lsd gebruiken.
Je MOET naar je hogere hart luisteren (verticaal uiteraard!)
Arm van geest zijn diegenen die dat niet ervaren of er voor open staan.

Bla bla bla
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 15 sep 2024 20:12:scissors:
in onze tijd zou ik als mens met bloederziekte was
me zo snel mogelijk vervoegen bij een reguliere arts.
=D>
Zulks zal zelfs een verstandig mens welk tot en met
diens slimste hersencel 'Verlicht' is doen lijkt me.

Ik als leek zijnde zou zelfs durven adviseren om te overwegen af te zien van kinderen krijgen, tenzij men kan regelen dat het een meisje wordt, want hoewel het een zeldzame ziekte is heeft het een hoge erfelijksheidsfactor, althans, Hemofilie komt vrijwel uitsluitend voor bij mannen ...

Ik haak ff aan omdat zelfs een ziekte als Hemofilie die Medische Behandeling behoeft, omdat die anders als die onbehandeld blijft kan leiden tot bloedarmoede en zelfs indirect kan leiden tot de dood. Echter, ook bij Hemofilie zou ik, naast de noodzakelijke Medische Behandeling en ondanks dat er zijn geen Psychosomatische Behandelingen zijn die direct de fysieke aspecten van Hemofilie kunnen beïnvloeden, simpel vanwege het feit dat het een genetische en fysieke aandoening is, toch ook Psychosomatische Behandeling aanbevelen, want:
  • Psychosomatische Behandelingen kunnen een grote rol spelen bij het verbeteren van de levenskwaliteit en het omgaan met de emotionele en psychologische impact van Hemofilie. Mensen met Hemofilie kunnen stress, angst, en depressie ervaren door de beperkingen die de ziekte met zich meebrengt. In deze context kunnen Psychosomatische Therapieën
    • zoals bijvoorbeeld
      1. Cognitieve Gedragstherapie
      2. Mindfulness
      3. Ontspanningstechnieken
      4. Stressmanagement
    heel erg nuttig zijn. Deze behandelingen kunnen bijvoorbeeld helpen om de geestelijke gezondheid te ondersteunen en de algehele gezondheidstoestand van de persoon te verbeteren, wat indirect zal bijdragen aan een betere levenskwaliteit ondanks de Hemofilie die duurzaam Medisch Behandeld dient te blijven worden.
Uiteraard geldt het bovenstaande ook voor stress- en angstgevoelige ziektes zoals Kanker,
al lijken mij bij stress- en angstgevoelige ziektes sowieso
begeleidende Psychosomatische Behandelingen nog sterker aangewezen.
.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 15 sep 2024 21:28 Wat ik zei.

Mij een te hoog Deepak Chopra gehalte. Heeeeeeeeeel veel zeggen, zeeeeeeeeeerr weinig uitleggen. M.n wollig taalgebruik met t liefst een mixje quantum-woe-woe.
Je MOET lsd gebruiken.

Bla bla bla
Ach, het peutergehalte in je schrijven ligt nogal hoog dikkemick en brengt als gevolg daarvan een grote glimlach op mijn gezicht.

Je moet ( <- met hoofdletters )wel veel voor een vrijdenker dikkemick. In mijn woordenboek staat geen ‘moeten’ achter het woordje vrijdenker. Wanneer je wil mag je anders mijn woordenboek wel even lenen want dat is wat vriendelijker zelfs voor jou als armoedzaaier van geest :wink:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 15 sep 2024 21:28 Wat ik zei.

Je MOET lsd gebruiken.

Bla bla bla
Arm van geest zijn diegenen die de verantwoordelijkheid voor het zelf niet kunnen en/of willen begrijpen van hetgeen een ander schrijft bij die ander deponeren omdat die ander iets schrijft wat men zelf niet kan en/of wil begrijpen. Met als motto:
  • "Ik begrijp jou dan pas, nadat jij datgene schijft wat ik kan en/of wil begrijpen,
    dus als jij iets schrijfs wat ik niet kan en/of wil begrijpen is dat jouw schuld!"
    #-o
.
.
bonifacius
Diehard

Mus schreef: 15 sep 2024 21:59 Ach, het peutergehalte in je schrijven ligt nogal hoog dikkemick en brengt als gevolg daarvan een grote glimlach op mijn gezicht.
Of anders gezegd: Het bewustzijn dat hij vertegenwoordigt is heel laag, wat geldt voor het gros van alle vrijdenkers-skepper's.
Maar goed, niks is toeval en alles gebeurt op de tijd dat het verondersteld is te gebeuren.
Er gaan doorgaan ontelbare levens / incarnaties voorbije eer iemand ontwaakt.
Ineens schijnbaar out of the blue gebeurt er dan iets in een mensenleven dat het begin van de zoektocht naar verlichting in gang zet.
Het 'kosmische' zaad is dan op vruchtbare bodem gevallen. :wink:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

bonifacius schreef: 15 sep 2024 19:53

Groet Mus.
De berichten van de meeste vrijdenkers verbergen op een vrijdenkersforum is buitengewoon a-sociaal.
Je geeft aan het forum te willen misbruiken!
We overwegen maatregelen, om dergelijk trolgedrag, uit te sluiten.
Ik wens u alle goeds
Gesloten