discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef:
We moeten eens wat meer empathie tonen voor bv de 60+ doden vandaag bij een aanslag in Pakistan. Niet alleen Europa heeft een probleem.
Juist. Islam is over de hele wereld verspreid en dus verwacht ik van Labyrint en consorten teminste 1 oplossing voor het probleem. Want het probleem hebben zij overduidelijk gesignaleerd. Grenzen dicht zal niets uitmaken (Kost alleen enorm veel geld) dus wat dan? Islam verbieden? Moslims het land uit? Of toch de dialoog (de jeugd opleiden!) en kansen in een land voor iedereen gelijk proberen te krijgen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Bonjour schreef: Onder mijn naam staat nog steeds moderator en een slotje kan zo. Maar als je mij een beetje kent weet je dat ik zo snel slotjes zet. .
Weet ik, ik bedoelde de eerder ironisch insteek.

dat godwinargument diende 25j geleden vooral om aan te geven dat de discussie voorbij is.
dus misschien bij elk verwijt in die richting ineens de geest vd wet volgen

nu is het natuurlijk ook bijna een authoriteitsargument
godwin heeft gezegd dat ge termen als hitler en co online niet moogt gebruiken dus ...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ho even...Ik heb toch duidelijk beargumenteerd waarom ik de jodenhaat met de moslimhaat vergelijk? Grote groepen tegen 1 zondebok? Heeft wat mij betreft weinig met godwin te maken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

appelfflap schreef:dat godwinargument diende 25j geleden vooral om aan te geven dat de discussie voorbij is.
Jij knalt er standaard in met een godwin in elke discussie over dit soort onderwerpen had ik begrepen want jij bent toch de godwin boobytrap van dit forum? :lol: Dat begreep ik gisteren van (even kijken) Erik die niet eens de moeite meer neemt te reageren
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Ho even...Ik heb toch duidelijk beargumenteerd waarom ik de jodenhaat met de moslimhaat vergelijk? Grote groepen tegen 1 zondebok? Heeft wat mij betreft weinig met godwin te maken.
Je zet mij en anderen serieuze mensen die over dit onderwerp willen spreken weg als een NAZI. Punt! Het is zwakzinnig om zo te doen. Ik ga toch ook geen gemene onware dingen roepen over je moeder?

Dat mag hier ook helemaal niet denk ik
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef:
gerard_m schreef: Als het gros van de gematigde moslims actief het terrorisme zou afwijzen, zou het snel afgelopen zijn. D
is de KKK afgelopen? neen, die bestaan nog steeds
is het IRA afgelopen? ook die bestaan nog steeds
Niemand die bij aanslagen van de KKK beweerde dat deze mensen niet de échte KKK zijn, dat we alle KKK leden brandmerken door te benoemen dat de KKK aanslagen uit naam van de KKK plaatsvinden. Of met Godwin aan kwam zetten. De KKK heeft geen brede steun (meer) onder de "gematigde" bevolking en is daarmee nagenoeg verdwenen.
het IRA pleegt geen aanslagen meer maar de reden is niet omdat we er bommen op gegooid hebben of omdat gematigden massaal op straat gekomen zijn. we hebben de dialoog opgezocht, sinn fein geaccepteerd en een vredesproces opgestart. met succes overigens.
denk je echt dat er bij de IRA geen enkel meer rondloopt die malcontent is en ergens een bom wil laten ontploffen?
Bommen gooien is inderdaad niet de oplossing. Maar bij iedere IRA aanslag roepen dat die niets met de IRA te maken heeft ook niet. De IRA tak waarmee gesproken werd, heeft geweld afgezworen, ofwel: de ideologie bevat geen geweld meer. Dat zou voor de islam een oplossing kunnen zijn.

De KKK en de IRA zijn daarmee goede voorbeelden voor mijn stelling.

-----------------
Peter van Velzen schreef:
gerard_m schreef: De meeste communisten waren bijvoorbeeld vreedzame mensen die gewoon hun leven leefden en zich niet al te druk maakten over hun ideologie. Maar wat deden de meeste communisten toen Stalins misstanden boven tafel kwamen, of de russen Tsjecho-slowakije binnen vielen? Gingen zij de straat op om de misstanden te veroordelen, of werden zulke daden afgedaan als "dat is niet mijn communisme " / "het échte communisme staat voor vrede" ?
Vervang comunisme, door Islam en het punt is dat veel moslims dit nu juist wel doen, maar dat wordt ze door sommige posters in deze draad niet in dank afgenomen. Als ze hun mond houden dan zijn ze medeplichtig en als ze protesteren dan schetsen ze een vals beeld van de Islam. Ze kunnen het nooit goed doen, tenzij ze van hun geloof afvallen, en vraag maar aan Inge (Dogmavrij) hoe traumatisch dat kan zijn.
Ik zie helaas nauwelijks protesten van moslims. Het meeste is ontkenning dat het iets met de islam te maken heeft. M.a.w. : de islam vrijpleiten in plaats van de discussie voeren over de rol van de islam.
---------------
Bonjour schreef:We moeten eens wat meer empathie tonen voor bv de 60+ doden vandaag bij een aanslag in Pakistan. Niet alleen Europa heeft een probleem.
Zeer mee eens.... De meeste slachtoffers zijn zelf moslim en vallen buiten Europa. Wat overigens aantoont dat de Europese achterstandswijken niet de oorzaak van het probleem zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Niemand die bij aanslagen van de KKK beweerde dat deze mensen niet de échte KKK zijn
de KKK zijn christenen en dan wordt het al lastiger. dan krijg je de reflex bij veel christenen dat het toch geen christenen zijn.

Geen moslim zal ontkennen dat IS aanslagen effectief IS zijn. Dat is ook niet hetgeen rechts in W-Europa beweert, zie bv de term gangsterislam
gerard_m schreef:De KKK heeft geen brede steun (meer) onder de "gematigde" bevolking en is daarmee nagenoeg verdwenen.
IS heeft ook geen brede steun onder de islamitische bevolking, of impliceer/suggereer je dat niet?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef:
Peter van Velzen schreef:]
Vervang comunisme, door Islam en het punt is dat veel moslims dit nu juist wel doen, maar dat wordt ze door sommige posters in deze draad niet in dank afgenomen. Als ze hun mond houden dan zijn ze medeplichtig en als ze protesteren dan schetsen ze een vals beeld van de Islam. Ze kunnen het nooit goed doen, tenzij ze van hun geloof afvallen, en vraag maar aan Inge (Dogmavrij) hoe traumatisch dat kan zijn.
Ik zie helaas nauwelijks protesten van moslims. Het meeste is ontkenning dat het iets met de islam te maken heeft.
Juist, ze wijzen de aanslagen af als zijnde niet-Islamitisch. Maar dat mogen ze van de critici niet zeggen. Ze moeten toegeven dat de aanslagen volledig conform zijn met de Islam. Ze moeten toegeven dat zij - als niet geweldadige mensen - niet de ware moslim zijn. Zie je dat voor je? Je vraagt daarmee het onmogelijke van ze! Ze geloven dat de Islam iets goeds is, net als Christenen geloven dat het Christendom iets goeds is. Je kunt niet van ze verwachten dat ze hun eigen geloof met het kwaad zullen associeren omdat wij dat - als vrijdenkers - toevallig moeiteloos kunnen doen

Val jij de Christenen er op aan dat ze als ware Christenen potenrammers en heksenjagers horen te zijn, en dat ze dus verantwoordelijk zijn voor de daden van hun geloofsgenoten in Afrika? (waar dit schering en inslag is) Het is nochthans geheel conform de Bijbel. Maar dat doe je niet. Misschien omdat je het niet belangrijk vindt wat er in Afrika gebeurd? Misschien omdat er geen journaalbeelden van zijn? Of misschien omdat het niet in Europa gebeurd?

Ik veronderstel dat de wandaden die worden verricht met een beroep op de Koran, wat frequenter zijn dan die wordn gedaan met een beroep op de Bijbel, maar daar ligt het enige verschil. Er zijn in beide gevallen gelovigen die ze resoluut afwijzen en anderen die ze goedkeuren. De aantallen verschillen en de daden van moslimterroristen zijn daardoor inderdaad bedreigender, maar dat is het wel zo'n beetje. De houding van de gematigde moslim is niet anders dan die van de verlichte Christen.

Ok als je geen poot of (vermoedelijke) heks bent, doen ook de radikale Christenen je niet veel kwaad. Maar we moge toch wel empathie voor poten en (vermoedelijke) heksen hebben? Geven we alleen om ons eigen hachje?

Toegegeven: Gematigden gaan niet de straat op om luidruchtig te protesteren zoals radikalen dat wel doen.
Gematigden lopen stille tochten en leggen bloemen.
Hoeveel Christenen protesteerden voor een Afrikaanse Ambassade tegen Heksenjachten en de doodstraf voor Homo's?

Hoe vaak gaan niet-moslims trouwens de straat op om te protesteren tegen IS?
Ze protesteren alleen tegen asielzoekerscentra of de komst van een Moskee, helemaal niet tegen terrorisme. Is ook zinloos, want de terroristen hebben geen Ambassade, dus waar doe je dat?
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef:Maar dat mogen ze van de critici niet zeggen. Ze moeten toegeven dat de aanslagen volledig conform zijn met de Islam. Ze moeten toegeven dat zij - als niet geweldadige mensen - niet de ware moslim zijn. Zie je dat voor je? Je vraagt daarmee het onmogelijke van ze!
Stropop waar het mij aangaat. :)

einde bericht
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint, het wordt de hoogste tijd in oplossingen te gaan denken. Grenzen dicht was niet de oplossing. Jij een idee wat wel een oplossing is? Doe eens brainstormen als je wilt...
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Labyrint, het wordt de hoogste tijd in oplossingen te gaan denken. Grenzen dicht was niet de oplossing. Jij een idee wat wel een oplossing is? Doe eens brainstormen als je wilt...
Inderdaad een heel moeilijke kwestie. Als er morgen zou kunnen worden gestemd en ik morgen de keus zou hebben en mijn stem zou net die 51% zijn de grenzen te sluiten zou ik deze niet kunnen deponeren. Zo eerlijk genoeg? Jullie zijn wat dat betreft echt enorme maar dan ook echt enorme eikels dat jullie dit niet begrijpen met keer op keer weer opnieuw jullie achterbakse Godwin beledigingen, die hier allemaal door de beugel kunnen.
Hou je een beetje rustig en laat de woorden eikel en achterbaks svp achterwege!
Peter van Velze
n
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Grenzen sluiten, mocht dat een "oplossing" zijn, is praktisch niet uitvoerbaar. Zelfs Wilders kon daar in het laatste vluchtelingendebat in een debatje met Buma niet omheen. Met een vier keer zo groot douane-apparaat + de inzet van de volledige krijgsmacht is dat simpelweg bij lange na niet mogelijk. Buiten en binnen de kamer, vooral wanneer de camera draait, blijft hij zijn mantra tot het oneindige herhalen, en kennelijk spreekt dat veel kiezers aan. Het is dezelfde volksverlakkerij die deze man bij eerdere verkiezingen verkondigde t.a.v. van zijn AOW-breekpunt. Levert wel stemmen op natuurlijk.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Het blijft toch een vreemd verschijnsel dat meningen waartussen ik probeer het juiste te vinden om te doen, met toch blijkbaar beiden 8-[ hetzelfde doel te bereiken namelijk vrede en veiligheid in Europa, beiden toch rationeel, zou je zeggen (maar nooit zo goed als Peter) toch zó ver uit elkaar kunnen liggen.

Europe's Last Chance- Pat Condell

Jagang
Ontoombaar

Re: Grenzen open of grenzen dicht?

Bericht door Jagang »

@ MachineElf, je gaat nergens in je antwoord inhoudelijk op mijn argumenten in.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
appelfflap
Banned

Merkel importeert moslims en oorlog?
is de moslim schuld aan de oorlog volgens Condell?
Plaats reactie