maria schreef:Ik vind dat het met 44 blz. herhaling van alleen slecht nieuws voor wat betreft incidenten en anekdotes en in kaart brengen van welke terreuracties er allemaal op je lijstje staan, het best eens mag gaan over hoe dat nu allemaal zo zou kunnen komen.
Het zou elkaar hier moeten aanvullen lijkt mij ipv gecensureerd en onder het tapijt geveegd alsof het niet bestaat. De problemen met de radicale Islam verdwijnen niet als je net doet alsof het niet gebeurd is. Al moet ik toegeven dat de kranten hun werk steeds beter doen sinds enkele maanden. Nog even en mijn avatar kan weer weg. Kranten worden weer wat betrouwbaarder.
Maar ik zal niet het bericht van gisterenavond plaatsen over de 2 mannen die zijn opgepakt in Rotterdam omdat ze mogelijk een aanslag voorbereidden. Die realiteit geeft hier maar paniek en ergernis. Kennelijk.
maria schreef:Hoe het komt dat dit zo structureel lijkt op veel plaatsen en op andere plaatsen helemaal niet. Een beginnen bij de wortel lijkt me dan ook hoogst nuttig.
Klinkt goed. Heb je al een passende topic titel voor dat onderwerp?
gerard_m schreef:Je reactie bevestigt mijn oproep om je te verdiepen in het onderwerp. Een vrome moslim mag geen seks buiten het huwelijk hebben, dus deze verschijnselen zijn niet direct gerelateerd aan de radicale islam.
Een ander soort radicale en vredelievende vorm wil je hier vanaf nu bespreken begrijp ik. De “echte radicale Islam is vrede” versie. Ik kreeg begin jaren 80 nog wel eens reclame blaadjes van de Ahmadiya beweging in mijn post. Als je het hele onderwerp in dit topic verder tot hen zou beperken dan krijg je inderdaad een topic over radicaal vriendelijke moslims.
gerard_m schreef:Bovendien horen bij de radicale islam keiharde straffen (overigens helaas ook voor de slachtoffers van aanranding). In streng islamitische landen bestaan dan ook nagenoeg geen problemen met aanranding van vrouwen. Als meer moslims de radicale islam zouden aanhangen, zou dit probleem kleiner worden.
Wat te zeggen. Alles bij elkaar vinden zij zelf waarschijnlijk dat ze een maatschappelijk succes hebben geboekt.
gerard_m schreef:Als meer moslims de radicale islam zouden aanhangen, zou dit probleem kleiner worden.
En tegelijk nog iets om naar te verlangen.
O jee. Ik lees zojuist weer wat realistisch.
Telegraaf van vanmorgen over radicalisatie.
Van Aartsen onderzoekt samenwerking met salafisten
Raadsleden botsen hard met waarnemend burgemeester Van Aartsen over diens voorgestelde aanpak voor het de-radicaliseringsbeleid.
Alleen:
Salafisten willen dat nu juist pertinent helemaal niet heb ik begrepen.
Puur voor de vorm en de beleefde objectiviteit: ------ Ik kan het mis hebben. Want misschien boekt van Aartsen wel een enorm succes.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (
General Wesley Clark 2007)