Israël heeft nl een wet aangenomen die VN-hulporganisatie UNRWA gaat verbieden. Voor honderdduizenden mensen op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza betekent dat geen school, geen medische zorg en geen vuilnisophaal.
Israël en het internationaal recht
Re: Israël en het internationaal recht
Een prima zet (richting genocide) wederom.
Israël heeft nl een wet aangenomen die VN-hulporganisatie UNRWA gaat verbieden. Voor honderdduizenden mensen op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza betekent dat geen school, geen medische zorg en geen vuilnisophaal.

Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Hier blijkt weer eens de ware aard van het Zionisme.dikkemick schreef: 27 dec 2024 09:53 Een prima zet (richting genocide) wederom.
![]()
Men gaat de Palestijnen het leven zo zuur maken dat ze het gebied wel moeten ontvluchten.
Dit alles met instemming van de Biden_Kliek.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik vermoed dat de Trump Kliek ook zal instemmen en misschien van de gelegenheid gebruik zal maken om de financiële bijdrage aan de VN te bevriezen o.i.d.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 dec 2024 10:20Hier blijkt weer eens de ware aard van het Zionisme.dikkemick schreef: 27 dec 2024 09:53 Een prima zet (richting genocide) wederom.
![]()
Men gaat de Palestijnen het leven zo zuur maken dat ze het gebied wel moeten ontvluchten.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Ja, je kan ze niet snel genoeg om zeep helpenMullog schreef: 27 dec 2024 10:44Ik vermoed dat de Trump Kliek ook zal instemmen en misschien van de gelegenheid gebruik zal maken om de financiële bijdrage aan de VN te bevriezen o.i.d.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 dec 2024 10:20Hier blijkt weer eens de ware aard van het Zionisme.dikkemick schreef: 27 dec 2024 09:53 Een prima zet (richting genocide) wederom.
![]()
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat zou best kunnen.Mullog schreef: 27 dec 2024 10:44Ik vermoed dat de Trump Kliek ook zal instemmen en misschien van de gelegenheid gebruik zal maken om de financiële bijdrage aan de VN te bevriezen o.i.d.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 27 dec 2024 10:20Hier blijkt weer eens de ware aard van het Zionisme.dikkemick schreef: 27 dec 2024 09:53 Een prima zet (richting genocide) wederom.
![]()
Het verschil zou zijn dat Trump dit open en bloot doet en niet in het geniep zoals de hypocriete Biden het speelt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Typisch gevalletje van misinformatie om oud nieuws te verpakken als nieuws! Zoals gewoonlijk een onelinertje plaatsen dat Israël genocide zou plegen en zulks met een volgend niet onderbouwd onelinertje onderbouwen, uiteraard zonder verwijzing naar deugdelijke en controleerbare info!dikkemick schreef: 27 dec 2024 09:53 Een prima zet (richting genocide) wederom.
![]()
Uiteraard wel begeleid door een stemming makend applausje.
Dit alles om te suggereren alsof Israël gisteren een wet heeft aangenomon waardoor Israël er verantwoordelijk voor zou zijn dat er voor honderdduizenden mensen op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza geen school, geen medische zorg en geen vuilnisophaal meer zou zijn. ===>
Typisch feitje hierbij dat aantoont dat dikkemick deze misinformatie opzettelijk plaatst, is dat hij verdomd goed op de hooge is dat hetgeen hij nu aankaart alsof het nieuws is, reeds een uitgekauwde discussie betreft in dit topic. Het is nu eind december en hij haalde namelijk zelf reeds in oktober uit zijn, door hem zelf zo benoemde, antisemitische krant aan:
Uiteraard niet onderbouwd maar slechts een link naar info achter paywall:dikkemick schreef: 30 okt 2024 06:49 Eerste bericht in volkskrant vandaag (de antiSemitische krant die ik lees)
Daags nadat het Israëlische parlement instemde met wetten tegen VN-hulporganisatie UNRWA
dikkemick schreef:http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
---------------
De claim dat Israël door deze wet verantwoordelijk zou zijn voor het ontbreken van scholen, medische zorg en vuilnisophaal voor honderdduizenden mensen, is feitelijk onjuist en misleidend.
Of het Israëlische verbod op UNRWA in strijd is met internationaal recht, staat nog lang niet vast. De wet werd al op 28 oktober 2024 aangenomen, en het juridische proces hierover is nog gaande. Wel heeft het ICJ op verzoek van de AVVN ingestemd met het geven van een advies over de legaliteit van deze Israëlische wet. Het ICJ heeft februari 2025 vastgesteld als deadline voor het indienen van schriftelijke verklaringen over deze kwestie. De uitkomst van dit proces zal meer duidelijkheid verschaffen over de vraag of het Israëlische verbod op UNRWA in strijd is met internationaal recht.
Zowel kritiek op als begrip voor dit beleid is begrijpelijk, dus is het van extra belang om onderscheid te maken tussen feitelijke informatie en suggestieve misleiding. Het herhalen van deze discussie zonder nieuwe inhoud draagt mijns inziens niets bij aan dit topic. Zonder feitelijke bijdragen zal ook deze discussie verzanden in polarisatie en dat willen we niet! Toch?
---------------
De pagina's lange overtollige bagger hierboven die na de betreffende suggestieve misinformatie van dikkemick in dit topic werd gestort heeft mijns inziens al helemaal niets te maken met internationaal recht en is IMHO BabbelBox waardig emo geslowchat van een antiIsraël naaikransje ...
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
.
Uit de link:dikkemick schreef: 27 dec 2024 13:07 En de volgende geno-stap
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
- "Het Israëlische leger bevestigt de evacuatie op X.
Volgens het leger wordt het ziekenhuis gebruikt als "terreurcentrum van Hamas"."
eerst onschuldige burgers evacueren is een daad van menselijkheid.
Dat benoemen als geno-stap toont wel iets aan!
Deze link plaatsen begeleid met die oneliner toont ook iets aan en
doet bij mij ook het vermoeden rijzen dat dikkemick niet eerst leest wat hij zelf plaatst.
.
.
HierEnNu, je blijft t proberen. Al mijn schrijfsels naar de babbelbox verhuizen en/ of moderatie om HULLUP schreeuwen.
. Maar goed dat jij geen moderator bent. Al mijn schrijfsels berusten dan ook op misinformatie als ze negatief zijn tov genocide -pleger Israël.
Laat je niet kennen. Erken de werkelijkheid een keer. Israël pleegt genocide en er is straks geen Palestijn meer in Gaza.
. Maar goed dat jij geen moderator bent. Al mijn schrijfsels berusten dan ook op misinformatie als ze negatief zijn tov genocide -pleger Israël.
Laat je niet kennen. Erken de werkelijkheid een keer. Israël pleegt genocide en er is straks geen Palestijn meer in Gaza.
Hou op, schei uit. Mensen in Gaza zijn negens veilig. Israël bombardeert en verwoest nl overal.HierEnNu schreef: 27 dec 2024 13:27Uit de link:dikkemick schreef: 27 dec 2024 13:07 En de volgende geno-stap
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.htmlEen terreurcentrum neutraliseren is conform het internationaal recht en
- "Het Israëlische leger bevestigt de evacuatie op X.
Volgens het leger wordt het ziekenhuis gebruikt als "terreurcentrum van Hamas"."
eerst onschuldige burgers evacueren is een daad van menselijkheid.
Dat benoemen als geno-stap toont wel iets aan!
Deze link plaatsen begeleid met die oneliner toont ook iets aan en
doet bij mij ook het vermoeden rijzen dat dikkemick niet eerst leest wat hij zelf plaatst.
Nee, daar klopt niets van wat je allemaal schrijft! Dit is wat ik benadrukte:
- Zonder feitelijke bijdragen, zoals ook deze post weer van jou,
zal ook deze discussie verzanden in polarisatie en dat willen we niet!
---------------
Wat is er mis mee dat ik jouw misinformatie weerleg?dikkemick schreef: 27 dec 2024 15:27 Hou op, schei uit. Mensen in Gaza zijn negens veilig.
Israël bombardeert en verwoest nl overal.
Nota bene met informatie uit de link die jij zelf plaatst?
Lees dan eerst zelf die informatie goed vóór je er naar verwijst!
Ondanks dat jij volhard in oneliners plaatsen met begeleidende links
die jij blijkbaar zelf niet goed leest voor je die plaatst,
blijf ik netjes en ontopic reageren. Valt zelfs dat jou niet op?
Vanwaar dan deze schijnemoties met krokodillentranen die niets feitelijks toevoegen?
Wat dat betreft, ga eens voor de spiegel staan en zeg dan tegen jezelf:
- "Houd op, schei uit!"
Als je me uit wilt lokken om te kibbelen zal ik je teleurstellen:
dat kan toch prima op 'ons' KnabbelBalkon in de BabbelBox?
Vanwaar jouw behoefte om ook dit topic te vervuilen met offtopic emogebabbel?
.
.
-
appelfflap
- Banned
zonder bewijsHierEnNu schreef: 27 dec 2024 13:27 Volgens het leger wordt het ziekenhuis gebruikt als "terreurcentrum van Hamas"."[/i][/list]
https://edition.cnn.com/2022/03/10/euro ... index.html
zonder bewijsRussian Foreign Minister Sergey Lavrov on Thursday alleged without evidence the bombed hospital in Mariupol was the radical Azov battalion’s base
onderstaande foto uit Oekraïne won in 2022 een paar prijzen, terecht mi
Bewijs is niet nodig voor Israël. Die zien het liefst dat alle Palestijnen vrijwillig de woestijn intrekken alwaar ze vrijwillig omkomen van honger en dorst.
Heb ik daar bewijs voor?
Nee.
Geeft Israël deze boodschap af?
JA!
Heb ik daar bewijs voor?
Nee.
Geeft Israël deze boodschap af?
JA!
Wat jouw fotoke uit Rusland zou moeten bewijzen weet ik niet,appelfflap schreef: 27 dec 2024 17:20zonder bewijsHierEnNu schreef: 27 dec 2024 13:27 Volgens het leger wordt het ziekenhuis gebruikt als "terreurcentrum van Hamas".
maar wat je aan wil tonen met "zonder bewijs" heb ik ook geen idee van?
.
.
-
appelfflap
- Banned
ik geloof je oprechtHierEnNu schreef: 27 dec 2024 18:29 Wat jouw fotoke uit Rusland zou moeten bewijzen weet ik niet,
maar wat je aan wil tonen met "zonder bewijs" heb ik ook geen idee van?