antoon schreef:Je zult toch echt van de Bijbel moeten uitgaan om problemen op te lossen,
Maar waarom zou ik alle problemen willen oplossen? De NT schrijvers hebben in het verhaal van Jona een voorafschaduwing en profetie willen zien aangaande hun verhaal over Jezus. Ze hadden zich doodgezocht naar voorzeggingen aangaande de dood en opstanding van de Messias, en vonden helemaal nergens wat. Maar voor hen móest alles voorspeld zijn, dat was een van de grootste methodes om mensen voor hun sekte om te praten, en dus gingen ze op zoek naar iets wat er op lijkt. En ja hoor, iemand stuitte op het verhaal van Jona! Bingo! Dat niet helemaal klopte kon voor hen de pret van een vondst niet bederven. Hun vondst leek goed genoeg op een profetie van drie dagen dood om er in te kunnen geloven.
Antoon schreef:Alleen maar schreeuwen zonder argumentatie levert jou dus de argeloosheids prijs op, het maakt op mij echt geen indruk, ik kom met argumentatie die voor iedereen te begrijpen moet zijn, maar door jou niet, of speel je een spelletje?
Er wordt van mijn kant beslist niet geschreeuwd. Het is voor iedere bijbellezer, -zelfs de Jehovagetuigen ontkennen het niet-, duidelijk dat de profetie een voorzegging bedoelt zijn over de tijd die Jezus dood was en na hoelang doodgeweest zijn zijn opstanding zal plaatsvinden. Dat het verhaal geen drie nachten oplevert, en het dus niet klopt, is voor iedereen die tot drie kan tellen ook heel duidelijk.
De profetie kloppend maken door te stellen dat Jezus 'symbolisch' al de avond ervoor dood was is de oplossing die een conferencier zou geven om de hele zaal in schaterlachen te laten uitbarsten. Dat je geen argument hebt beschuldig ik je niet van. Je argument is juist zo overduidelijk. Daarom wordt er ook schatergelachen. Daarom was het ook zo leuk om ooit eens met je over Daniël te babbelen.
Men beschouwde de derde dag in een cyclus van 3 dagen waarin dingen gebeurden, zoals ook de arrestatie dat geeft de Bijbel te kennen, ook de Emmausgangers en daarvoor hoef je echt geen JG te zijn om dat te begrijpen.
Tsja, maar ik ben heel pienter. ik lees duidelijk dat de profetie het heeft over drie nachten. En jouw Jehovagetuigemannetjes die je altijd moet napraten hebben dat ook gezien. Daarom komen ze met die prachtige uitleg die mij in schaterlachen doet uitbarsten.
Antoon schreef:Dat niet iedereen te overtuigen is, dat weet ik, dat komt ook deels door ongeloof en onwetendheid over de manier waarop bijbel schrijvers denken en de dingen op papier zetten, daarom is zelfstudie een van de voorwaarden om de dingen in het juiste perspectief te zien.dat toon ik hier dus aan.
Prachtig. Weer een voorbeeld die de opmerking van Fishhook bevestigt. Stop je vingertjes maar stevig in je oren. Voral niet luisteren. Wat Freethinkers zeggen zijn allemaal aanvallen van de satan en wat ze zeggen heeft niets met denken te maken, want ze geloven het niet en een mens kan pas denken nadat hij op de juiste manier gelooft...