Die gasten zijn toch allemaal hetzelfde. Mensen die niet eens proberen om met anderen een middenweg te zoeken. Fanatiekelingen. Agressors, Respectlozen, Mensen zonder visie en verstand. Generaliseer maar wat in Geerts trend. Das toch de mode?doctorwho schreef:Ik ben het niet eens met de single issue partij retoriek waarmee wilders stemmen werft. Maar het gaat niet aan hem hier met hitler of stalin te vergelijken (die onderling ook al weer erg verschillen). Wilder ageert tegen de islam en niet tegen moslims. Semantiek al ware dat hetzelfde daar moet je niet intrappen. Wilders is meen ik ook geen racist ik heb hem tenminste nooit op uitlatingen kunnen betrappen die daarop wijzen. Kortom normaal praten blijft de beste oplossing maar argumentum ad hitlerum en/ of stalin valt daar niet onder:idea:nevelleven schreef: Als inderdaad er niet van die Geert figuren waren, ja dan zou dat inderdaad niet zijn gebeurd of misschien wel nooit. Hitler, Stalin Geert en Bush. Zoek de overeenkomsten.......Allemaal te trots en te veel last van tunnelvisie. Alhoewel Hitler en Stalin nog een graadje verder gingen. Ik geef toe. Ze hebben allemaal hetzelfde fanatisme en waanidee dat anderen slecht zijn.
Normaal praten blijft nog steeds de beste oplossing
De anti-koran film van Geert Wilders
- nevelleven
- Banned
Re: Roeien met de riemen die je hebt
Bij mij niet en op dit forum ook niet. Hier in deze oase van rede moet je met argumenten aankomen en drogredenen achterwege houden.nevelleven schreef:[
Die gasten zijn toch allemaal hetzelfde. Mensen die niet eens proberen om met anderen een middenweg te zoeken. Fanatiekelingen. Agressors, Respectlozen, Mensen zonder visie en verstand. Generaliseer maar wat in Geerts trend. Das toch de mode?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- collegavanerik
- Superposter
Nou nee dat is nou juist niet het geval. Menigeen op dit forum heeft erop gewezen dat het islamisme is gefundeerd op een orthodoxe uitleg van de koran. Menigeen heeft ook uitgelegd dat liberale tekstkritiek op de koran niet is toegestaan.nevelleven schreef: Die gasten zijn toch allemaal hetzelfde. Mensen die niet eens proberen om met anderen een middenweg te zoeken. Fanatiekelingen. Agressors, Respectlozen, Mensen zonder visie en verstand. Generaliseer maar wat in Geerts trend. Das toch de mode?
Daarnaast horen wij altijd, "ja maar het islamisme is niet de ware islam". Dat bijt elkaar behoorlijk. Islamisme is een reel gevaar. En nogmaals: het polemeniseerende karakter in het tweede deel van de film zijn geen feiten, bovendien verdraait wilders de statistiek.
Het basisprobleem is dat onze orthodoxe imams de haatdragende teksten niet mogen afwijzen, omdat ze dan aan de integriteit van hun heilge koran zouden tornen, dat is een zware spagaat. Ze wijzen dan altijd op de vredelievende Mekkaanse soera's de helaas overruled zijn door de radicale Medinaanse. Daarnaast zijn de orthodoxe imams fan van de onrechtvaardige sharia, die onder andere vrouwen en homos discrimineert.
Moeten wij daarvoor respect hebben?
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Neen!collegavanerik schreef: Daarnaast zijn de orthodoxe imams fan van de onrechtvaardige sharia, die onder andere vrouwen en homos discrimineert.
Moeten wij daarvoor respect hebben?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Als moslims (en nee, uiteraard bedoel ik niet alle moslims!!!!!!!!!!!!!!!) stoppen met het vervuilen van het internet met geschiedsvervalsing, demoniseren van neo-darwinisten en ongelovigen, of als de gematigde 'ware' moslims massaal laten weten dat ze het met de geschiedsvervalsing en deze demonisering niet eens zijn, en tevens laten weten dat ze niet gecharmeerd zijn van het provocerende gedrag van hun geloofsgenoten, dan verdwijnt bij mij iedere behoefte om de Koran te bekritiseren.botjes schreef:Wat is je probleem dan? Zolang we gezamenlijk (de meeste Nederlanders) radicalisme in de kiem proberen te smoren lijkt me het projecteren van alle heisa in islamitisch Verweggistan naar Nederland niet verstandig.wahlers schreef:Ik heb namelijk het vermoeden dat jij alleen de suikerzoete versie "Islam=vrede" gelezen hebt. De meeste nederlandse Moslims gelukkig ook!
Radicalisme heeft meerdere gezichten. Het is niet alleen terrorisme, eerwraak, shari'a en burqa-extremiteiten, maar het is ook de opdringerige islam-evangelisatie, en de continue pogingen om alles wat er in het islamdebat misgaat, op het conto van de niet-moslims te schuiven.
Als ik geconfronteerd wordt met islamevangelisatie, waarin na de weerzinwekkende demonisering van het darwinisme en atheïsme, en de sprookjes over de wetenschappelijke wonderen van de Koran, een tenenkrommende lofuiting volgt op de Islamitische geschiedenis die een toonbeeld is van tolerantie en vreedzaamheid, en het edelmoedige karakter van de profeet, dan zou ik mij stil moeten houden zeker. Nooit!
Als moslims geen kritiek willen op hun koran en hun geschiedenis, moeten ze eerst maar eens leren om niet te hoog van de toren te blazen.
Een vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Problemen?botjes schreef:Wat is je probleem dan? Zolang we gezamenlijk (de meeste Nederlanders) radicalisme in de kiem proberen te smoren lijkt me het projecteren van alle heisa in islamitisch Verweggistan naar Nederland niet verstandig.wahlers schreef:Ik heb namelijk het vermoeden dat jij alleen de suikerzoete versie "Islam=vrede" gelezen hebt. De meeste nederlandse Moslims gelukkig ook!
Met Moslims: Geen!
Met de Islam: Zeker!
Het radicalisme is het probleem niet.
Het probleem is dat de meerderheid van de Moslims niet ziet, erkent of weet dat de fundamenten van de Islam een probleem is.
Ik zie net dat devious het iets gedetailleerder verwoord heeft.
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
wat mij wel opvalt is dat moslims die niet extreem zijn (bijv. een collegaatje van mijn zus) nu hardop durven te zeggen dat Wilders een klootzak is en dat het ze niet zou verbazen dat hij een keer vermoord zal worden.
Een andere collega van mij, wat zwaarder islamitisch, denkt daar toch weer nuchterder over: Ja... het is nu eenmaal vrijheid van meningsuiting, wij wonen in dit land waar hij dit mag uitbrengen. en wat ik ervan vind? Hij doet maar, zolang ik het maar niet hoef te zien...
Dus... lang niet alle moslims zijn EXTREMISTISCH en GEVAARLIJK!
Een andere collega van mij, wat zwaarder islamitisch, denkt daar toch weer nuchterder over: Ja... het is nu eenmaal vrijheid van meningsuiting, wij wonen in dit land waar hij dit mag uitbrengen. en wat ik ervan vind? Hij doet maar, zolang ik het maar niet hoef te zien...
Dus... lang niet alle moslims zijn EXTREMISTISCH en GEVAARLIJK!
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
- nevelleven
- Banned
Net als moslim extremisten is Geert ook extremist
Devious schreef:Als moslims (en nee, uiteraard bedoel ik niet alle moslims!!!!!!!!!!!!!!!) stoppen met het vervuilen van het internet met geschiedsvervalsing, demoniseren van neo-darwinisten en ongelovigen, of als de gematigde 'ware' moslims massaal laten weten dat ze het met de geschiedsvervalsing en deze demonisering niet eens zijn, en tevens laten weten dat ze niet gecharmeerd zijn van het provocerende gedrag van hun geloofsgenoten, dan verdwijnt bij mij iedere behoefte om de Koran te bekritiseren.botjes schreef:Wat is je probleem dan? Zolang we gezamenlijk (de meeste Nederlanders) radicalisme in de kiem proberen te smoren lijkt me het projecteren van alle heisa in islamitisch Verweggistan naar Nederland niet verstandig.wahlers schreef:Ik heb namelijk het vermoeden dat jij alleen de suikerzoete versie "Islam=vrede" gelezen hebt. De meeste nederlandse Moslims gelukkig ook!
Radicalisme heeft meerdere gezichten. Het is niet alleen terrorisme, eerwraak, shari'a en burqa-extremiteiten, maar het is ook de opdringerige islam-evangelisatie, en de continue pogingen om alles wat er in het islamdebat misgaat, op het conto van de niet-moslims te schuiven.
Als ik geconfronteerd wordt met islamevangelisatie, waarin na de weerzinwekkende demonisering van het darwinisme en atheïsme, en de sprookjes over de wetenschappelijke wonderen van de Koran, een tenenkrommende lofuiting volgt op de Islamitische geschiedenis die een toonbeeld is van tolerantie en vreedzaamheid, en het edelmoedige karakter van de profeet, dan zou ik mij stil moeten houden zeker. Nooit!
Als moslims geen kritiek willen op hun koran en hun geschiedenis, moeten ze eerst maar eens leren om niet te hoog van de toren te blazen.
Een vriendelijke groet.
Geert is ook een terrorist die met zijn hitler mentaliteit probeert mijn leven te terroriseren. Ik ben niet eens moslim noch christen noch jood, maar zeker ook geen haatzaaier. Ik ben een atheist, die gelooft in de goedheid van alle mensen en daarop graag iets wil bouwen. Ik maak daarbij geen onderscheid. Donder aub het leger in en vecht tegen de echte fundamentalisten in Irak en probeer de mensen die echte nederlanders zijn met rust. We hebben al genoeg rotzooi om op te ruimen daar hoeven we Geert en de hitlerjugend echt niet meer bij.
- nevelleven
- Banned
Wakker worden
Kijk, helaas zijn er mensen die muren bouwen, maar gelukkig ook die ze afbreken of tegenhouden. Ik heb een hekel aan muren.wahlers schreef:Problemen?botjes schreef:Wat is je probleem dan? Zolang we gezamenlijk (de meeste Nederlanders) radicalisme in de kiem proberen te smoren lijkt me het projecteren van alle heisa in islamitisch Verweggistan naar Nederland niet verstandig.wahlers schreef:Ik heb namelijk het vermoeden dat jij alleen de suikerzoete versie "Islam=vrede" gelezen hebt. De meeste nederlandse Moslims gelukkig ook!
Met Moslims: Geen!
Met de Islam: Zeker!
Het radicalisme is het probleem niet.
Het probleem is dat de meerderheid van de Moslims niet ziet, erkent of weet dat de fundamenten van de Islam een probleem is.
Ik zie net dat devious het iets gedetailleerder verwoord heeft.
MvG, Wim Ahlers.
Ik probeer het met een voorbeeld: Het is heel vervelend als iemand bv terminale kanker heeft. Nu kan je drie dingen doen niets doen en hem laten sterven, proberen de ziekte te genezen of in ieder geval te verzachten of gewoon direct doodschieten. Kijk Geert denkt meer in het kader van direct doodschieten. Ik meer in het kader van genezen of in ieder geval verzachten.
Dat betekent dat ik liever het gezwel wil isoleren door met de goede cellen samen te werken. Gek genoeg zijn er mensen die inderdaad zo van kanker kunnen genezen. Zelfs al waren er ongelovigen die er geen heil meer in zagen. Deze ongelovigen zie ik als de uitzichtloze gevallen en die heb ik veel ontmoet op dit forum, helaas.
Als u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet.
Re: Net als moslim extremisten is Geert ook extremist
Nevelleven: je zult vast een cultuurrelavistische tik hebben over gehouden aan de jaren 80, maar laat ik het je nog één keer uitleggen. Een deel van de moslims vind dat ik van het dak afgedonderd moet worden, om vervolgens gestenigt dan wel onthoofd te worden. Waarom? Verkracht en martel ik kinderen? Ben ik een massamoordenaar? Of blaas ik op zijn minst in mijn vrije tijd moskeeen op? Neen; dit achterlijke tuig met hun idiote middeleeuwse visie op sex kan de invulling van mijn liefdesleven niet verdragen. En dat soort haatzaaien is heel wat erger dan de fillum van ome Wilders. Maar daar hoor ik je niet over.nevelleven schreef: Geert is ook een terrorist die met zijn hitler mentaliteit probeert mijn leven te terroriseren. Ik ben niet eens moslim noch christen noch jood, maar zeker ook geen haatzaaier. Ik ben een atheist, die gelooft in de goedheid van alle mensen en daarop graag iets wil bouwen. Ik maak daarbij geen onderscheid. Donder aub het leger in en vecht tegen de echte fundamentalisten in Irak en probeer de mensen die echte nederlanders zijn met rust. We hebben al genoeg rotzooi om op te ruimen daar hoeven we Geert en de hitlerjugend echt niet meer bij.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Mag ik jullie iets vragen? Sorry als ik een beetje cynisch overkom, maar ik vind het echt fascinerend.
Worden jullie zelf niet een beetje moe van dit oneindige ja/nee spelletje?
Als een stel radicale oorlogszuchtige macho's en een gast met 0,0 taktisch vermogen met elkaar aan het rollebollen zijn, dan ga jij je daar tijd en energie toch niet ook nog eens in steken?
Het sneeuwbaleffect kan alleen worden gerealiseerd als derden zich hierover gaan opwinden.
Sorry.
Als een stel radicale oorlogszuchtige macho's en een gast met 0,0 taktisch vermogen met elkaar aan het rollebollen zijn, dan ga jij je daar tijd en energie toch niet ook nog eens in steken?
Het sneeuwbaleffect kan alleen worden gerealiseerd als derden zich hierover gaan opwinden.
Sorry.
@nevelleven
Kun je eens toe lichten wat Geert Wilders met de Hitlerjugend te maken heeft?
Verder maak je jezelf behoorlijk ongeloofwaardig in mijn ogen, met uitspraken zoals : "Ik ben een atheist, die gelooft in de goedheid van alle mensen en daarop graag iets wil bouwen. Ik maak daarbij geen onderscheid". Ik geloof namelijk dat iedereen discrimineert. Of maak jij geen onderscheid tussen bijvoorbeeld een crimineel en een dokter ... ?
Je lijkt wel erg vaak voor Geert te denken, of je kan zijn gedachte lezen? Ik vraag me af hoe jij aan die informatie komt. Heb je weleens geprobeerd contact te leggen met hem?
Kun je eens toe lichten wat Geert Wilders met de Hitlerjugend te maken heeft?
Verder maak je jezelf behoorlijk ongeloofwaardig in mijn ogen, met uitspraken zoals : "Ik ben een atheist, die gelooft in de goedheid van alle mensen en daarop graag iets wil bouwen. Ik maak daarbij geen onderscheid". Ik geloof namelijk dat iedereen discrimineert. Of maak jij geen onderscheid tussen bijvoorbeeld een crimineel en een dokter ... ?
Je lijkt wel erg vaak voor Geert te denken, of je kan zijn gedachte lezen? Ik vraag me af hoe jij aan die informatie komt. Heb je weleens geprobeerd contact te leggen met hem?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
- collegavanerik
- Superposter
ja hoor we weten nu wel dat je een toeschouwer bent die geen partij wil kiezen.1000 schreef:Mag ik jullie iets vragen? Sorry als ik een beetje cynisch overkom, maar ik vind het echt fascinerend.
Sorry.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Re: Net als moslim extremisten is Geert ook extremist
Terrorisme is georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken.nevelleven schreef: Geert is ook een terrorist die met zijn hitler mentaliteit probeert mijn leven te terroriseren. Ik ben niet eens moslim noch christen noch jood, maar zeker ook geen haatzaaier. Ik ben een atheist, die gelooft in de goedheid van alle mensen en daarop graag iets wil bouwen. Ik maak daarbij geen onderscheid. Donder aub het leger in en vecht tegen de echte fundamentalisten in Irak en probeer de mensen die echte nederlanders zijn met rust. We hebben al genoeg rotzooi om op te ruimen daar hoeven we Geert en de hitlerjugend echt niet meer bij.
Het in het wilde weg hitler erbij halen is niet passend en een drogredenatie. Volgens mij is Wilders er niet op uit om jou persoonlijk te terroriseren. Als je dit toch denkt dan zou ik hiervan wel eens wat concrete onderbouwing willen zien. Let wel ik ben geen voorstander van de wijze waarop de heer Wilders zijn boodschap uitdraagt en gebruikt voor politiek gewin. Maar dat geeft mij en anderen zoals jij niet een vrijbrief om een ongenuanceerde lastercampagne te beginnen, waarbij je je schuldig maakt aan hetzelfde als je Wilders verwijt.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 31 mar 2008 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden