Verbannen van Ontdek Islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

HomoSignificans
Forum fan

Re: Verbannen van Ontdek Islam?

Bericht door HomoSignificans »

vadigran schreef:
HomoSignificans schreef:Ik ben op 27 juni 2011 verbannen van Ontdek Islam. Telt dat ook?
Zo lang al? Ik heb het pas vandaag gezien.
Weet je waarom je dan geband bent?
Ja. Ik maakte een onhandige opmerking over de relatie tussen Aisha (spel ik het goed?) en de profeet (waarover ik trouwens op OI zelf had gelezen, in een topic waarin de profeet met allerlei middeleeuwse tirannen vergeleken wordt). 's Avonds had ik daar al een officiële waarschuwing voor gekregen. De volgende dag wilde ik weer inloggen, maar kreeg ik het bericht dat ik permanent verbannen was. Blijkbaar vond een andere moderator de strafmaat te licht, en vond die eeuwige verbanning beter op zijn plaats.

Ik had daar nog een vraag over gesteld, maar op die mail wordt niet gereageerd. :p
vadigran

Bericht door vadigran »

Jagang schreef:
vadigran schreef:
HomoSignificans schreef:Ik ben op 27 juni 2011 verbannen van Ontdek Islam. Telt dat ook?
Zo lang al? Ik heb het pas vandaag gezien.
Weet je waarom je dan geband bent?
Kom op man.
Waarom word je verbannen van OI?

Voor hetzelfde geld meld jij je hier een dezer dagen ook, met een virtuele OI ontslagbrief.
Het is niet dat ik het niet verwacht had. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat de preciese aanleiding voor de ban is geweest. Daar vind je achteraf vaak niks meer van terug.
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Ha, hang jij hier ook rond Vadigran. De groeten.
Zankoku na tenshi no youni
vadigran

Bericht door vadigran »

BFA schreef:Ha, hang jij hier ook rond Vadigran. De groeten.
Heel af en toe :) . Jij ook de groeten :D.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

In tegenstelling tot de meeste mensen hier heb ik het prima naar mijn zin op ontdekislam. Soms komt het onderwerp van meningsuiting voorbij. Ik was wel een beetje geschokt. Ach ja.
CAÏRO - Een Egyptische rechtbank heeft zaterdag een man tot 3 jaar gevangenisstraf met zware dwangarbeid veroordeeld wegens het beledigen van de islam op Facebook. Dat meldde het Egyptische staatspersbureau MENA.
Alimaan zegt treffend:
opgeruimd staat netjes
Ook een mooie van waytoparadise:
Terechte straf.
Maar Al-Hussein vindt dat dit niet door de beugel kan. Want zeg nou zelf, drie jaar, dat stelt toch niks voor?
Onterecht , te zacht ! al jaren zijn ze bezig en zullen ze doorgaan , zulke straffen hebben geen nut .

als een kop vliegt , zullen de honden hun tongen slikken !

Gelukkig komen Ayasha, pallieterke en Simon Magus met meer verlichte opmerkingen. Maar of het doordringt?
"Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen."

- Voltaire -
Was Voltaire een profeet?
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Zoals altijd een sterk staaltje OI :lol:. Hoe gaat het daar Luck, nog altijd veel bekeerde huisvrouwen en boze pubers?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ongeloofelijk, is het niet.
Toch geef ik het nog niet op. Volgens mij kan ik broeder85 tot een logische gedachte brengen. Voor Hussein en etawari is het te laat.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

pallieter schreef:Ongeloofelijk, is het niet.
Toch geef ik het nog niet op. Volgens mij kan ik broeder85 tot een logische gedachte brengen. Voor Hussein en etawari is het te laat.
Tja.. je kan je teckel leren de krant te apporteren maar lezen gaat 'ie hem nooit.. :lol: Misschien moet je het probleem anders benaderen, valt je niet iets op aan die 'extreme' typjes op OI? (ik geef je een hint... ze zijn allemaal in een beetje rebelse leeftijd en naar eigen schrijven redelijk sociaal geisoleerd.. zou het soms iets te maken hebben met aandacht?).

Je kan ipv ertegenin te gaan ook 8 jaar wachten, zijn ze volwassen, hebben ze een baan en een kind en dan zijn ze allemaal super braaf. Wedden?
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Samsa schreef:Zoals altijd een sterk staaltje OI :lol:. Hoe gaat het daar Luck, nog altijd veel bekeerde huisvrouwen en boze pubers?
Dat is vaste kost op OI. De 'bekeerde huisvrouwen' - categorie kan je in twee groepen onderverdelen, zij die hun hart luchten en de zojuist bekeerde. De eerste is meestal tijdelijk, nadat zij hun hart hebben gelucht verdwijnen zij weer. Meestal schieten de meer gematigde moslims erop af en worden goed geholpen. De tweede zoeken contacten via oi met andere moslima´s en verdwijnen.

Maar daar heb ik niet zo goed zicht op. Ik interesseer me meer voor het ideologische aspect van oi. Deze afdeling ('boze pubers') is voor de liberale westerling de meest afschrikwekkende, maar ook de meest interessante. Tegenwoordig krijg ik daar steeds meer zicht op. De hardliners zoals Al-Hussein die tegen democratie zijn en de 'nationalisten' die voor democratie zijn. Weliswaar niet hardop, want wie zoiets toegeeft roept een paginalange discussie over zich af, maar stiekem steunen ze Erdogan. Eventueel de koning van Marokko. Mijn hoop is op de laatste groep gevestigd, al heeft de eerste islamitisch gezien gelijk.

Een ander spectrum heb je op het gebied van complottheoriën. Veel leden hebben de overtuiging dat zionisten een zeer grote invloed hebben op de media. Ik noteer even het hoogtepunt van mijn oi-carrière.
Niemand die hier ontkent dat er geen holocaust zou hebben plaatsgevonden. Niemand die ontkent dat er geen deportatie heeft bestaan, etc. etc. De vraag is alleen wie er werkelijk achter de holocaust heeft gezeten en zelfs wie de aanstichters waren van WOII. De mainstream denkt dat Hitler de aanstichter was, maar niets is minder waar. Hitler was alleen het middel waarvoor hij goed geld heeft ontvangen. De zionisten hadden er alle belang bij om de joden uit te roeien. Deportatie vond al ruim voordat de WOII begon plaats. Zelfs de joden zelf zijn daar inmiddels al lang achter.
Maar dit is dus de ideologische kant van oi. Deze hardliners zijn opvallend, maar nog steeds in de minderheid. Leden als Sakina, ImanvdK, Hind, Amira, etc houden zich daar veel minder mee bezig. Uit deze hoek, de ´vaste leden´ komen vaak ook de meest liberale berichten.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

De sterke hang naar complottheorieen was mij ook al opgevallen... in het algemeen trouwens: onder heel veel Marokkaanse en Turkse vrienden van me, zelfs hoger opgeleiden, leven deze ideeen: sommige gaan zelfs zo ver dat ze overal illuminatie, vrijmetselaars en zionistische complotten zien....

Waar ik persoonlijk dan niks van snap, want volgens mij wissen wij vrijmetselaars onze sporen altijd perfect uit.. :lol:
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Luck schreef:Gelukkig komen Ayasha, pallieterke en Simon Magus met meer verlichte opmerkingen. Maar of het doordringt?
[/quote]
Ayasha wordt - of eigenlijk is - steeds meer een Conspiracy theorist.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik heb het draadje doorgelezen op O.I. Het is inderdaad schokkend: Ze noemen de paus een leugenaar! De paus is de plaatsbekleder van Jezus, god en mens, en is onfeilbaar. Als dat niet een zware belediging is!!
En dan vragen ze nog in dezelfde draad waar ze andere religies dan beledigen. Zelfs dat dat niet eens mag.
Ik ben tegen de doodstraf. Maar de schrijver verdiend wel zweepslagen en een zeer langdurige straf in een gevangenis in een islamitisch land.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Vilaine schreef:Ik heb het draadje doorgelezen op O.I. Het is inderdaad schokkend: Ze noemen de paus een leugenaar! De paus is de plaatsbekleder van Jezus, god en mens, en is onfeilbaar. Als dat niet een zware belediging is!!
En dan vragen ze nog in dezelfde draad waar ze andere religies dan beledigen. Zelfs dat dat niet eens mag.
Ik ben tegen de doodstraf. Maar de schrijver verdiend wel zweepslagen en een zeer langdurige straf in een gevangenis in een islamitisch land.
Kop d'r af... en pak z'n uitkering af! :lol:
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Misschien dan de brandstapel voor beledigers van het christendom en het atheïsme, vuur loutert, maar verder ben ik tegen de doodstraf.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

http://ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=71818

Kijk nou... ze beginnen terug te krabbelen haha... nu heb je al twee kampen: het ene kamp zegt dat de evolutieleer een atheistisch schema is om de wereldeconomie te beheersen (ofzoiets) en het andere kamp zegt nu dat de evolutieleer eigenlijk Arabisch is en natuurlijk bedacht door moslims (maar ja al het goeie komt dan ook van islamitische melkunie koeien).

De quizvraag van de week is: wie van al deze posters is eigenlijk een freethinker? ;)
Plaats reactie