De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Als een stel radicale oorlogszuchtige macho's en een gast met 0,0 taktisch vermogen met elkaar aan het rollebollen zijn, dan ga jij je daar tijd en energie toch niet ook nog eens in steken?
En wat doe jij dan hier als ik vragen mag? Jij steekt immers je tijd en energie in het steeds opnieuw benadrukken dat je je niet in een hokje laat plaatsen, en verder een beetje de boel te observeren zonder eigenlijk iets toe te voegen. Word jij daar niet moe van?
:smile:
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Yoyo schreef:
Als een stel radicale oorlogszuchtige macho's en een gast met 0,0 taktisch vermogen met elkaar aan het rollebollen zijn, dan ga jij je daar tijd en energie toch niet ook nog eens in steken?
En wat doe jij dan hier als ik vragen mag? Jij steekt immers je tijd en energie in het steeds opnieuw benadrukken dat je je niet in een hokje laat plaatsen, en verder een beetje de boel te observeren zonder eigenlijk iets toe te voegen. Word jij daar niet moe van?
:smile:
Het was een one-off in het Wilders V Islam discussie. Ik wil me hier niet mee bemoeien, maar kon het niet laten om erachter te komen wat mensen zo prikkelt om elke keer weer hun tijd in dit soort waanzin te steken.

Het ga jullie goed. Ik verder met het discussieren over andere dingen waar ik me uit mezelf in interesseer, niet omdat psychopaten en taktische onbenullen het me voorschotelen.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

biajas schreef:wat mij wel opvalt is dat moslims die niet extreem zijn (bijv. een collegaatje van mijn zus) nu hardop durven te zeggen dat Wilders een klootzak is en dat het ze niet zou verbazen dat hij een keer vermoord zal worden.
Als dit uitgesproken is als een rechtvaardiging (en dat weet ik niet want ik ken de context niet), dan mag je enige vraagtekens zetten bij de gematigdheid.
Een andere collega van mij, wat zwaarder islamitisch, denkt daar toch weer nuchterder over: Ja... het is nu eenmaal vrijheid van meningsuiting, wij wonen in dit land waar hij dit mag uitbrengen. en wat ik ervan vind? Hij doet maar, zolang ik het maar niet hoef te zien...
Dus... lang niet alle moslims zijn EXTREMISTISCH en GEVAARLIJK!

Ik denk dat er hier niemand is die dat heeft beweerd. Ik zeker niet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Net als moslim extremisten is Geert ook extremist

Bericht door Devious »

nevelleven schreef: Geert is ook een terrorist die met zijn hitler mentaliteit probeert mijn leven te terroriseren. Ik ben niet eens moslim noch christen noch jood, maar zeker ook geen haatzaaier....... Geert en de hitlerjugend.......
Geen haatzaaier, maar je gebruikt wel dezelfde groteske nazificeringen als de haatzaaiers doen. Geen haatzaaier? Het valt me altijd weer op dat sommige mensen die zo tegen haatzaaien beweren te zijn, zoveel lijken op degenen die ze beschuldigen, en deze soms nog rijkelijk en op potsierlijke wijze overtreffen. Een verloren kans overigens, want op Wilders' argumenten is inhoudelijk genoeg op aan te merken. Daar zijn geen ad-Hitleriam's voor nodig
'Wildersfobie', een nieuwe term, en is op jou van toepassing.
Ik ben een atheist, die gelooft in de goedheid van alle mensen en daarop graag iets wil bouwen.
'..de goedheid van alle mensen..' Kan ik daaruit concluderen dat Wilders, en zijn aanhangers (WAAR IK EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID, NIET TOE BEHOOR!) volgens jou geen mensen zijn?

Ik wil nu overigens graag iets vernieuwends zien in deze discussie. Dat Wilders volgens jou een nazi is, dat weten we zo langzamerhand wel. Je ongenuanceerde en onderbouwing ontberende scheldkannonades komen me de keel uit, en ik denk niet dat ik de enige ben die daar zo over denkt.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

1000 schreef:Worden jullie zelf niet een beetje moe van dit oneindige ja/nee spelletje?
.
NEE!
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Nou ja, nee, niet echt, soms. :angel12:
Jij toch ook? Anders doe je niet mee? :wink:

Spelletje vechten met woorden is altijd leuk. Wie begint te schelden of slaan is af. Teken van geestelijke onmacht ofzo. Tikkie, jij bent 'm !
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
FonsV
Diehard

Hèhè…

Bericht door FonsV »

Worden jullie zelf niet een beetje moe van dit oneindige ja/nee spelletje?

Eindelijk eentje die de nutteloosheid van een en ander inziet. :wink:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Yoyo
Ervaren pen

Re: Hèhè…

Bericht door Yoyo »

FonsV schreef:

Wat is niet nutteloos? :)
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Devious schreef:Als moslims (en nee, uiteraard bedoel ik niet alle moslims!!!!!!!!!!!!!!!) stoppen met het vervuilen van het internet met geschiedsvervalsing, demoniseren van neo-darwinisten en ongelovigen, of als de gematigde 'ware' moslims massaal laten weten dat ze het met de geschiedsvervalsing en deze demonisering niet eens zijn, en tevens laten weten dat ze niet gecharmeerd zijn van het provocerende gedrag van hun geloofsgenoten, dan verdwijnt bij mij iedere behoefte om de Koran te bekritiseren.
Ah...je bent er dus eentje die nergens kritiek op heeft zolang ze jou met rust laten. Lekker is dat. Het gaat erom dat het niet kies is alle moslims/christenen/... hier te stigmatiseren op wat sommige moslims/christenen... elders uitvreten.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

wahlers schreef:
botjes schreef:Wat is je probleem dan? Zolang we gezamenlijk (de meeste Nederlanders) radicalisme in de kiem proberen te smoren lijkt me het projecteren van alle heisa in islamitisch Verweggistan naar Nederland niet verstandig.
Problemen?
Met Moslims: Geen!
Met de Islam: Zeker!

Het radicalisme is het probleem niet.
Het probleem is dat de meerderheid van de Moslims niet ziet, erkent of weet dat de fundamenten van de Islam een probleem is.
De fundamenten van de Islam zijn net zo een probleem als de fundamenten van het Christendom, het Jodendom, etc. een probleem zijn. Het is beter uitwassen tegen te gaan en onderscheidt te maken tussen fundi's in Verweggistan en gelovige groepen hier, die doorgaans niets te maken hebben met wat elders uit naam van een geloof wordt uitgevreten.
Kitty
Ontoombaar

Re: Hèhè…

Bericht door Kitty »

FonsV schreef:

Groeten.

Fons.
Kennelijk vind jij het toch behoorlijk nuttig om het allemaal mee te lezen 8) Of hou je je vaker bezig met onnuttige zaken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Politie bij theater Duivelsverzen
POTSDAM - Onder politiebewaking is zondag in het Oost-Duitse Potsdam de wereldpremière van de theaterversie van de roman Duivelsverzen van Salman Rushdie begonnen.
afbeelding vergroten Salman Rushdie.

Moslimorganisaties in Duitsland hadden tegen de voorgenomen voorstelling in het Hans Otto Theater geprotesteerd.
De toenmalige Iraanse leider ayatollah Khomeini sprak in 1989 een religieus doodvonnis uit tegen Duivelsverzen-auteur Salman Rushdie. De Brit van Indiase afkomst zou de islam hebben beledigd. Moslims waar ook ter wereld werden opgeroepen Rushdie te doden.

http://www.ad.nl/cultuur/2180687/Politi ... erzen.html

Het zal door blijven gaan, en wordt alleen nog erger als we niet een rechte rug houden tegen deze religieuze druk.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Nou, vandaag is het mij toch eindelijk gelukt, ik heb fitna mogen aanschouwen.
of ik nieuwe dingen heb mogen vernemen? NOT
Of ik het beledigend naar Moslims toe vind? NOT
ik noem dit gewoon plak en knipwerk, een leuke docu om eenmaal gezien te hebben.
als ik terugdenk naar de woorden van het driejarig meisje denk ik dat een meisje van die leeftijd uit biblebelt nederland ook dergelijke dingen zou kunnen zeggen. gewoon pure indoctrinatie, maar ook dat is geen nieuws.
ik denk dat dergelijke verhalen op deze wijze ook over de bijbel (bijvoorbeeld noord-ierland) en de torah zouden kunnen slaan.
of ik nu bang ben voor islamieten? NOT
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Marinus
Bevlogen

Re: Islamisering bullshit

Bericht door Marinus »

nevelleven schreef: Allereerst ben je dus inderdaad zo dom. Ik spreek niet over het misbruiken van de Islam. Ik spreek hierover een bevolkingsgroep die de Islam als iets belangrijks zien in hun leven.
Er zijn en waren mensen die deel uitmaken van de opbouw van dit land. Heb je zo'n slecht geheugen? Ik spreek hier over gastarbeiders, maar ik spreek ook over anderen die de Islam belangrijk vinden, die heel veel hebben gedaan. Nu kun je de Islam wel afschilderen als iets slechts, toendertijd waren we maar al te dankbaar dat deze islamieten er waren.
De moslims hebben ons land niet opgebouwd; dat is een idee wat nog wel eens leeft onder dhimmies. Ik zal het nog één keer uitleggen. De nederlanders hebben NL zo goed opgebouwt na WO II dat we ergens in de jaren 70 banen teveel hadden. Die werden met name door moslims ingevuld en dat was prima totdat een deel van die moslims al te veel praatjes kreeg op onze tolerante cultuur die hen alle vrijheid gaf. Deze moslims vonden hun vrijheid heilig maar hun idee van vrijheid was een respectloze vorm van vrijheid. Een vrijheid die anderen hun vrijheid misgunde.... T/M andermans vrijheid om te LEVEN aan toe. Ja, en daar reageren sommige mensen op heh?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

klopt marinus, en dat is is ons goedrecht
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Plaats reactie