Nu neem ik de uitspraken van Vance altijd wel met een korreltje zout , maar of het nu twee derde is of minder maakt niet zoveel uit. Ik heb al veel filmpjes gezien op youtube waarin Amerikanen vraagtekens zetten met de onvoorwaardelijke steun van de VS voor Israël. Tucker Carlson heeft daar een aantal van gemaakt. Maar dit is voor het eerst dat ik de geluiden vanaf dit niveau hoor. Vance zegt dit niet zonder dat het met Trump besproken is. Bijzondere ontwikkeling.Het basisakkoord tussen de VS en Iran voorziet ook in een einde van de oorlog tussen Israël en Libanon. Vance heeft donderdag scherp uitgehaald naar Israëlische critici van het akkoord. "Als ik deel zou uitmaken van het Israëlische kabinet, zou ik denk ik niet mijn enige sterke bondgenoot aanvallen die ik nog heb in de wereld."
Vance voegde eraan toe dat president Trump "de enige wereldleider is die op dit moment sympathiek staat tegenover Israël".
Vance zei verder dat hij Israëlische kabinetsleden erop zal wijzen dat "twee derde van de wapens waarmee Israël zich beschermt, geproduceerd is in de VS en betaald met Amerikaans belastinggeld".
Edit: Filmpje gvonden: