Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 24 sep 2024 15:51
dikkemick schreef: 24 sep 2024 14:52
Israël -misdadige feiten worden toch ook ontkent of weggemoffeld? Ik doe hetzelfde maar dan vanaf de andere kant.
Het lijkt me erg onhandig om in een discussie dezelfde fout te gaan maken als je opponent(en).

Logischer lijkt het mij om in te gaan op de posts die naar jou idee misdadige feiten ontkennen / wegmoffelen.
Er wordt gedanst en gedronken op iedere aanval van Israël!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Israël -misdadige feiten worden toch ook ontkent of weggemoffeld?
Ik doe hetzelfde maar dan vanaf de andere kant.
Het lijkt me erg onhandig om in een discussie
dezelfde fout te gaan maken als je opponent(en).

Logischer lijkt het mij om in te gaan op de posts
die naar jou idee misdadige feiten ontkennen / wegmoffelen.
gerard_m Verwoordt het hierboven beter dan ik, althans, vriendelijker dan toch!
Ik zelf zou bijvoorbeeld gaan eisen om die [niet-bestaande?] berichten waarin
  • "Israël -misdadige feiten worden toch ook ontkent of weggemoffeld"
met een quote te citeren inclusief link ter verwijzing naar de context.

Ik geef echter meteen toe dat ik dikkemicks eerlijkheid in deze erg op prijs stel, ik bedoel,
ik vind zulks bepaald geen kleinigheid om zo openlijk te bekennen dat je motivatie
om hier te discussiëren voort komt uit de drijfveer om misdadige feiten
te ontkennen en weg te moffelen vanaf 'de andere kant'.

Zulks deugt uiteraard van geen kanten, maar dat eerlijk bekennen?
Dat deugt wel! Moedig ook! =D>
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 24 sep 2024 15:59
Israël -misdadige feiten worden toch ook ontkent of weggemoffeld? Ik doe hetzelfde maar dan vanaf de andere kant.
Het lijkt me erg onhandig om in een discussie dezelfde fout te gaan maken als je opponent(en).

Logischer lijkt het mij om in te gaan op de posts die naar jou idee misdadige feiten ontkennen / wegmoffelen.
Opnieuw is dit geen reactie op wat ik schrijf.
Ik constateer dit nu voor de 3e keer vandaag.

Nogmaals de vraag: heb je het zelf ook door?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Je doet je best HierEnNu! Respect voor je in jouw ogen gedeelte werkelijkheid van de "feiten". Mijn feiten....

Israël staat bekend om zijn meest humane leger?
Israël waarschuwt inderdaad: Trek naar het zuiden.
En wat doet dat humane leger vervolgens?
Die bombardeert het zuiden, WANT er zitten Hamas-cellen.

Vervolgens heeft dat humane leger heel Gaza in puin gebombardeerd.
En was dat genoeg?
Nee natuurlijk niet. Dat humane leger wilde de humaniteit ook op de westelijke Jordaan oever uitvoeren. En wat doet het humane leger met dode Palestijnen? Gewoon van het dak flikkeren.
En dan denk je: Nu is het wel genoeg.
Maar nee, natuurlijk niet! Libanon is aan de beurt, want ook daar zitten terroristen. Een heel volk in paniek, maar dat is onnodig, want dit humane leger waarschuwt voordat ze een school met burgers bombardeert.

Dus ja, Hamas en Hezbollah zijn fout en onmenselijk, maar vlak je humane flyerende leger niet uit. Israël onderdrukt al vanaf 1948. Op humane wijze, dat wel natuurlijk!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 24 sep 2024 17:11

Ik ben heel slecht in het terugvinden van oude berichten. Dat geef ik toe.
Maar het is een ieder toch bekend hoe euforisch Chaimnimsky kan reageren op een aanval van Israël? Moet ik dat werkelijk opzoeken of is dat een voldongen feit? Hij heeft al wat feest-borreltjes achter de kiezen.
Dat hoeft toch niet verder gemotiveerd te worden? Ik denk zelfs dat hij het hier zal beamen met wellicht weer een opsomming van alle geavanceerde wapens die Israël heeft.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 24 sep 2024 17:15 Je doet je best HierEnNu! Respect voor je in jouw ogen gedeelte werkelijkheid van de "feiten". Mijn feiten....

Israël staat bekend om zijn meest humane leger?
Israël waarschuwt inderdaad: Trek naar het zuiden.
En wat doet dat humane leger vervolgens?
Die bombardeert het zuiden, WANT er zitten Hamas-cellen.

Vervolgens heeft dat humane leger heel Gaza in puin gebombardeerd.
En was dat genoeg?
Nee natuurlijk niet. Dat humane leger wilde de humaniteit ook op de westelijke Jordaan oever uitvoeren. En wat doet het humane leger met dode Palestijnen? Gewoon van het dak flikkeren.
En dan denk je: Nu is het wel genoeg.
Maar nee, natuurlijk niet! Libanon is aan de beurt, want ook daar zitten terroristen. Een heel volk in paniek, maar dat is onnodig, want dit humane leger waarschuwt voordat ze een school met burgers bombardeert.

Dus ja, Hamas en Hezbollah zijn fout en onmenselijk, maar vlak je humane flyerende leger niet uit. Israël onderdrukt al vanaf 1948. Op humane wijze, dat wel natuurlijk!
In Gaza zijn velen tien of meer keren met de huislijke have 'verhuisd'. En inderdaad, dan bén je in z.g. veilig gebied
en dan komen de bommen. En éen bom is al ruim voldoende om normale mensen voor het leven traumatisch te
beschadigen, of soms fysiek... soms voor het leven.
** ¥ **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Need I say more?

https://www.nu.nl/311464/video/waardoor ... maken.html

In deze video bespreken we de gevolgen van de recente Israëlische bombardementen op Libanon. Daarbij kwamen bijna 600 mensen om en raakten er zo'n 2000 gewond. Hoogleraar aan de Defensie Academie Martijn Kitzen geeft uitleg over de militaire strategie van Israël, de impact op Hezbollah en het menselijk leed dat daarbij komt kijken.

🥂
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 24 sep 2024 14:58
De Palestijnse Identiteit werd pas na 1964 geboren!

✂️ ✂️

Vanuit het perspectief van het internationaal Recht en de Verenigde Naties
wordt het Palestijnse Volk erkend en heeft het recht op zelfbeschikking.
Daar sta ik achter, want ieder volk heeft recht op zelfbeschikking.
Begrijp ik nu goed dat je de oprichting van de PLO nu aangrijpt als de geboorte van de Palestijnse identiteit HierEnNu? In dat geval, sta mij toe, even hartelijk te lachen want dat is natuurlijk iets van de hoogste flauwekul. Palestina heet al sinds jaar en dag Palestina en in Palestina wonen Palestijnen. En verder de Palestijnen die sinds jaar en dag daar wonen, verjaagd en op alle mogelijke manieren verguist, ik ben nog vriendelijk, door die zgn staat Israël die vond dat, zodra die staat werd uitgeroepen, de Palestijnen maar moesten oprotten, waarbij sommigen bij de gratie Gods tot Israëlisch staatsburger werden gekroond, halleluja, mogen volgens jou best in dat wat nog over is van Palestina blijven wonen maar liever nog zouden ze oprotten want dat geeft tenminste vrede voor ze, echt, serieus? Dat zou dan toch de omgekeerde wereld zijn vind je niet? Tot zover het recht op zelfbeschikking, met excuses.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu heeft nooit van Filestea, Filistijnen of Pelesjet (Pilisjti) gehoord @mus
Gaat ook ver terug. Ongeveer 1200 voor Chr.

Gelukkig was er Simson. Nu hebben we Netanyahu
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 24 sep 2024 15:24
Mus schreef: 23 sep 2024 14:20 Bv. stel dat Iran de Straat van Hormuz ( nooit van die straat gehoord :oops: dus even opgezocht op Google earth )dicht gooit, wat ik niet zo snel zie gebeuren vanwege het gegeven dat olie en gas de voornaamste inkomstenbron is, dan doen ze dat met de bedoeling het westen een zekere slag toe te brengen, dus is naar mijn idee het ‘ slaatje voor Iran omdat ze nu eenmaal olie en gas verkopen aan het westen en het westen zich daar in zekere zin van afhankelijk heeft gemaakt. Het positieve effect en te gelijkertijd het negatieve effect van globalisme vooral bij oorlogszuchtigen.
Iran levert wel wat olie aan het Westen, maar onder embargo. Het voornaamste is de olie en gas van de andere Golfstaten.
Iran levert wel veel aan China.

Maar ik bedoel dit:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... nieuwsfeit
Auteur: Daphne Stolwijk
De oliewereld houdt de situatie in het Midden-Oosten nauwlettend in de gaten. Vooral de rol van Hezbollah en Iran wordt met argusogen bekeken. ‘De markt is nerveus en zal reageren op elk kleine nieuwsfeit’, zegt olie- en gasexpert Ronald de Zoete.

En dat zijn wij. Ergens op de wereld gebeurt wat en het effect is wereldwijd. Denk ook aan Ukraine met dat graan.
Onze wereld is vrij klein geworden in dit opzicht. Globalisering is een heel logisch gevolg geweest op iets natuurlijks,
ondanks wat bv. de niet zo heel geniale Amerikaanse ex-president Trump daarvan vindt en vond.
Ik moet toegeven dat ik ik me niet erg bezig hou met economie laat staan dat ik er veel van begrijp. Met markt bedoel je denk de aandelenkoersen? Wanneer je dat bedoelt dan moet ik zeggen dat wat ik er wel eens van zie bij de actualiteiten op tv mij die nerveusiteit op de markt vaak zeer verbaast, lijkt mij vaak namelijk emotie gestuurd te zijn, maar dan ik heb er totaal geen oog op.

Dat van het graan en de zonnebloemolie is dan voor mij goed te begrijpen, het kon door de Russische bezetting niet veilig worden uitgevoerd en dat doet natuurlijk wat met de prijzen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

@Mus
Oliemarkt Mus. Bijvoorbeeld.
Bij Ukraine was het bv. graan.
Oorlog elders kan al snel overal voelbaar zijn. Omdat alles verweven is. En dat kan je vaak, soms vooraf, zien aan financiële markten.
** ¥ **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 24 sep 2024 17:18
gerard_m schreef: 24 sep 2024 17:11

Ik ben heel slecht in het terugvinden van oude berichten. Dat geef ik toe.
Maar het is een ieder toch bekend hoe euforisch Chaimnimsky kan reageren op een aanval van Israël? Moet ik dat werkelijk opzoeken of is dat een voldongen feit? Hij heeft al wat feest-borreltjes achter de kiezen.
Dat hoeft toch niet verder gemotiveerd te worden? Ik denk zelfs dat hij het hier zal beamen met wellicht weer een opsomming van alle geavanceerde wapens die Israël heeft.
Je hoeft geen oude berichten terug te zoeken want ik had het helemaal niet over ChaimNimsky.
Ik had het over Dikkemick. Hangen jouw posts alleen af van wat ChaimNimsky schrijft of probeer je op dit forum met mensen in gesprek te gaan? Tip: als je je stoort aan de posts van een forumlid: negeer hem, of ga er inhoudelijk op in.

Ik merk dat jij, Dikkemick, helemaal niet meer ingaat op de inhoud van wat andersdenkenden schrijven.
Je lijkt veel te druk met dagelijks 'aantonen' hoe vreselijk fout Israël is.
En ik vroeg me af of je dat zelf door hebt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 24 sep 2024 17:36 HierEnNu heeft nooit van Filestea, Filistijnen of Pelesjet (Pilisjti) gehoord @mus
Gaat ook ver terug. Ongeveer 1200 voor Chr.

Gelukkig was er Simson. Nu hebben we Netanyahu
Idd, ik wil wat kwijt over dat mannetje. Ik zag hem gister of eergisteren toevallig een toespraakje houden voor de Israëlische staatsburgers en ik moet eerlijk bekennen dat ik nauwelijks mijn verbijstering kon verbergen toen ik zag hoe de man nauwelijks zijn lachen kon verbergen toen hij vertelde wat ze met Libanon van plan zijn. Ik was toch stellig onder de indruk dat hij stiekem in zijn kantoor heeft staan juichen toen Hamas die zuinige ( vergeleken bij alle onschuldig Palestijnen die vermoord zijn cq onschuldig en gemarteld in de Iraelische miltitaire gevangenissen zitten, en of gewond zijn geraakt, cq door het Israëlische beleid onnodig sterven aan ziekten cq door uithongering )ongeveer 2000 Israëli vermoorden cq ontvoerde. Eng oorlogszuchtig mannetje die Netanyahy, doet niet onder voor die andere engerds daar in het midden-oosten. Om kort te gaan wat je toch kan aflezen aan non-verbale communicatie, het is wonderlijk. Dat moest ik even kwijt
Laatst gewijzigd door Mus op 24 sep 2024 18:16, 3 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 24 sep 2024 17:57
Ik merk dat jij, Dikkemick, helemaal niet meer ingaat op de inhoud van wat andersdenkenden schrijven.
Je lijkt veel te druk met dagelijks 'aantonen' hoe vreselijk fout Israël is.
En ik vroeg me af of je dat zelf door hebt.
Ik geef nu 2x achter elkaar antwoord op jouw vraag en nu blijf je herhalen dat ik er niet op in ga!

Misschien worden we het eens over het feit dat deze oorlog totaal zinloos is?
Een mooi uitgangspunt.

En ter leering ende vermaak. 1 op 6. Het gaat de goede kant op.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... iroet.html
Het gaat om een gerichte aanval die het Israëlische leger heeft uitgevoerd op een woongebouw in de buitenwijk Dahiyeh van Beiroet. Bij de aanval zijn zes mensen om het leven gekomen en vijftien gewond geraakt,

https://www.volkskrant.nl/buitenland/li ... ~b73e9055/
Iran in beeld.
Hezbollah kan het volgens de Iraanse president Masoud Pezeshkian niet alleen opnemen tegen Israël. Dat heeft hij gezegd in een interview met de Amerikaanse nieuwszender CNN, dat aanstaande zondag volledig wordt uitgezonden. ‘We mogen niet toestaan dat Israël van Libanon een tweede Gaza maakt’, zo waarschuwt hij.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 24 sep 2024 18:20, 5 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 24 sep 2024 17:52 @Mus
Oliemarkt Mus. Bijvoorbeeld.
Bij Ukraine was het bv. graan.
Oorlog elders kan al snel overal voelbaar zijn. Omdat alles verweven is. En dat kan je vaak, soms vooraf, zien aan financiële markten.
Ja, dat snap ik wel Gerard, ik snap alleen niet zo goed hoe die lijnen dan lopen in het geval van Iran. De olie gaat maar mondjesmaat naar het westen zeg je en het merendeel gaat naar China, ik neem aan dat dat via een pijpleiding gaat, toch? Dus wat heeft die straat daar dan mee te maken? Of met andere woorden over wat voor een schepen, met welke inhoud bv en hoe belangrijk is die inhoud dan voor de wereld in zijn algemeenheid, gaat het dan die door bij een evt. afsluiting van die straat niet verder kunnen want dat is me totaal niet duidelijk.

Ik ben echt een totale dummie op dit gebied
Gesloten