Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 27 sep 2024 21:11 O ja, op die manier. Dat denk ik ook.
Maar weg zijn ze niet uiteraard.
Overigens wist Israel wel dat Nasrallah daar was. Tijdens Nasrallah's live-speech liet de IAF F-35 straaljagers op verscheidene plekken door de geluidsbarriere gaan en kon toen horen tijdens de speech in welke locatie hij zich bevond.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 27 sep 2024 21:35
Gerard R. schreef: 27 sep 2024 21:11 O ja, op die manier. Dat denk ik ook.
Maar weg zijn ze niet uiteraard.
Overigens wist Israel wel dat Nasrallah daar was. Tijdens Nasrallah's live-speech liet de IAF F-35 straaljagers op verscheidene plekken door de geluidsbarriere gaan en kon toen horen tijdens de speech in welke locatie hij zich bevond.
Ja... slim.
Maar of het gelukt is, is nog niet duidelijk voor mij in ieder geval.

Het IDF schat dat er ongeveer 300 mensen zijn gedood bij de aanval.
En veel meer gewonden, schat ik.
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 27 sep 2024 21:11 Nu is de vraag wat Iran evt. gaat doen.
Iran is m.i. het uiteindelijke doel na 7 oktober -- niet Hamas en Hezbollah. Indien Israel Iran's nucleaire capaciteiten niet vernietigt, zoals Israel daarvoor reeds met Operatie Babylon in Irak, Operatie Orchard in Syrië en de Stuxnet-aanval op het nucleaire programma van Iran had gedaan, dan is er m.i. niet optimaal gebruik gemaakt van 7 oktober.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 27 sep 2024 21:47
Gerard R. schreef: 27 sep 2024 21:11 Nu is de vraag wat Iran evt. gaat doen.
Iran is m.i. het uiteindelijke doel na 7 oktober -- niet Hamas en Hezbollah. Indien Israel Iran's nucleaire capaciteiten niet vernietigt, zoals Israel daarvoor reeds met Operatie Babylon in Irak, Operatie Orchard in Syrië en de Stuxnet-aanval op het nucleaire programma van Iran had gedaan, dan is er m.i. niet optimaal gebruik gemaakt van 7 oktober.
Ik snap 'm wel. Denk ik.
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 27 sep 2024 21:36 Ja... slim.
Maar of het gelukt is, is nog niet duidelijk voor mij in ieder geval.
Het doel van de aanval was naar IDFs eigen zeggen het hoofdkwartier van Hezbollah. En dat is succesvol vernietigd. Daar is niets meer van over.
Het IDF schat dat er ongeveer 300 mensen zijn gedood bij de aanval.
En veel meer gewonden, schat ik.
Weet niet hoeveel mensen zich in het hoofdkwartier bevonden. Relevant is, dat het er nu niet meer is. Aangezien het was gebouwd onder een woonwijk met hoogbouw, ligt het erg voor de hand dat er ook een groot aantal burgerslachtoffers is. Militaire doelen, zoals wapendepots, hoofdkwartieren en strijdkrachten, zijn legitieme doelwitten, zelfs als ze zich in of nabij woonwijken bevinden.
Gerard R. schreef: 27 sep 2024 21:51 Ik snap 'm wel. Denk ik.
Het is - neem ik aan - niet het geval dat 7 oktober werd toegestaan als excuus om Iran aan te vallen, maar het zou een gemiste kans zijn om er geen gebruik van te maken.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 27 sep 2024 21:53
Gerard R. schreef: 27 sep 2024 21:36 (..)
Gerard R. schreef: 27 sep 2024 21:51 Ik snap 'm wel. Denk ik.
Het is - neem ik aan - niet het geval dat 7 oktober werd toegestaan als excuus om Iran aan te vallen, maar het zou een gemiste kans zijn om er geen gebruik van te maken.
Uiteraard. Maar ik kan me bijna niet voorstellen als ik zie wat expireert, dat er niets aan 7 okt. had kunnen worden gedaan.
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 27 sep 2024 22:00 Uiteraard. Maar ik kan me bijna niet voorstellen als ik zie wat expireert, dat er niets aan 7 okt. had kunnen worden gedaan.
Israel heeft een zeer geavanceerd inlichtingenapparaat, maar het is niet volmaakt. Israel had signalen opgevangen over de activiteiten en voorbereidingen van Hamas, maar had de dreiging niet de juiste prioriteit gegeven, enigszins vergelijkbaar met 11 September 2001, toen de CIA, NSA en de FBI over voldoende info beschikten om de aanslagen te voorkomen, maar dat vanwege miscommunicatie en inschattingsfouten nalieten.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 27 sep 2024 22:21
Gerard R. schreef: 27 sep 2024 22:00 Uiteraard. Maar ik kan me bijna niet voorstellen als ik zie wat expireert, dat er niets aan 7 okt. had kunnen worden gedaan.
Israel heeft een zeer geavanceerd inlichtingenapparaat, maar het is niet volmaakt. Israel had signalen opgevangen over de activiteiten en voorbereidingen van Hamas, maar had de dreiging niet de juiste prioriteit gegeven, enigszins vergelijkbaar met 11 September 2001, toen de CIA, NSA en de FBI over voldoende info beschikten om de aanslagen te voorkomen, maar dat vanwege miscommunicatie en inschattingsfouten nalieten.
Akkoord.
Maarrrr...
Ik herinner me nog met dat schip de Marmara, dat het in die tijd verboden was om zelfs cement aan te voeren
via zee.
Waar is dan bv. de bekleding van die tunnels vandaan gekomen?
Als de tunnels onder de Negev gebombardeerd werden, waarom die in Gaza niet?
Vragen, vragen.
Had er niet veel eerder dan 7 okt. moeten worden ingegrepen. Zie wat het resultaat nu is.
Ik blijf er iets vreemds in zien.

Of... misschien eigenlijk wel niet.
** ¥ **
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Dikkemick schreef:
P.s. Lanfy: Ik reageer pas weer op je vragen als je je excuses aanbiedt voor het mij openlijk uitmaken voor antisemiet (hetgeen hier blijkbaar mag omdat ik het gemeld heb en het er nog steeds staat)
Dikkemick, hierbij mijn oprechte excuses, ik kan het bericht niet meer terugvinden maar is waarschijnlijk op een emotioneel moment geschreven omdat je in deze discussie pro Palestijnen en duidelijk anti Israel bent! Nogmaals mijn excuses hiervoor!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 27 sep 2024 22:24 Akkoord.
Maarrrr...
Ik herinner me nog met dat schip de Marmara, dat het in die tijd verboden was om zelfs cement aan te voeren
via zee.
Vragen, vragen.
Had er niet veel eerder dan 7 okt. moeten worden ingegrepen. Zie wat het resultaat nu is.
De tunnels in Gaza waren geen geheim. Ze werden 'de Gaza Metro' genoemd, maar Hamas gebruikte tactieken waarbij militaire infrastructuur, zoals de tunnels, onder dichtbevolkte civiele woonwijken werd gebouwd. Dit maakte het onmogelijk om ze te vernietigen zonder groot burgerleed te veroorzaken tijdens het staakt-het-vuren dat van kracht was tot de aanval van Hamas op Israel op 7 oktober 2023.

Er bestond een uitgebreid tunnelnetwerk van Gaza naar Egypte, met name naar de Sinaï-woestijn. Via deze tunnels werden goederen, waaronder wapens, cement en andere bouwmaterialen, Gaza binnengebracht. De tunnels onder de Philadelphi Corridor zijn recentelijk door Israel vernietigd en de resterende laatste Hamas-pockets zijn nu volledig afgesloten van de aanvoer van wapens en bouwmaterialen.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 27 sep 2024 22:55
Gerard R. schreef: 27 sep 2024 22:24 Akkoord.
Maarrrr...
via zee.
Vragen, vragen.
De tunnels in Gaza waren geen geheim. Ze werden 'de Gaza Metro' genoemd, maar Hamas gebruikte tactieken waarbij militaire infrastructuur, zoals de tunnels, onder dichtbevolkte civiele woonwijken werd gebouwd. Dit maakte het onmogelijk om ze te vernietigen zonder groot burgerleed te veroorzaken tijdens het staakt-het-vuren dat van kracht was tot de aanval van Hamas op Israel op 7 oktober 2023.
Nou, dat heb je nu.
Er bestond een uitgebreid tunnelnetwerk van Gaza naar Egypte, met name naar de Sinaï-woestijn. Via deze tunnels werden goederen, waaronder wapens, cement en andere bouwmaterialen, Gaza binnengebracht.
Als je ziet wat nu mogelijk was/is, dan had dat gemakkelijk gestopt kunnen worden. Nu lijkt het hele MO-gebeuren wel
een 'masterplan'.
De tunnels onder de Philadelphi Corridor zijn recentelijk door Israel vernietigd en de resterende laatste Hamas-pockets zijn nu volledig afgesloten van de aanvoer van wapens en bouwmaterialen.
Dat is prima. Als men maar wel weer kan bouwen, want veel ligt in puin.
** ¥ **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 27 sep 2024 23:03
ChaimNimsky schreef: 27 sep 2024 22:55De tunnels in Gaza waren geen geheim. Ze werden 'de Gaza Metro' genoemd, maar Hamas gebruikte tactieken waarbij militaire infrastructuur, zoals de tunnels, onder dichtbevolkte civiele woonwijken werd gebouwd. Dit maakte het onmogelijk om ze te vernietigen zonder groot burgerleed te veroorzaken tijdens het staakt-het-vuren dat van kracht was tot de aanval van Hamas op Israel op 7 oktober 2023.
Nou, dat heb je nu.
Precies. Tijdens het staakt-het-vuren dat van kracht was totaan de aanval van Hamas op Israel op 7 oktober 2023, was ingrijpen en het vernietigen van de terroristische infrastructuur niet mogelijk. In oorlogstijd is het geen probleem.
Als je ziet wat nu mogelijk was/is, dan had dat gemakkelijk gestopt kunnen worden.
Niet tijdens een staakt-het-vuren.
Nu lijkt het hele MO-gebeuren wel een 'masterplan'.
Klopt. Als gezegd, zou het een gemiste kans zijn, geen gebruik te maken van de mogelijkheden die zich na 7 oktober aandienden.
Dat is prima. Als men maar wel weer kan bouwen, want veel ligt in puin.
Voor legale aanvoer van bouwmaterialen en cement is geen tunnelsysteem nodig.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Ik hoor nu net dat Israel precies wist dat Nasrallah daar was en ook zijn eventuele opvolger, samen met de andere opvolgers van de reeds geliquideerde gehele commando-strucuur. Gezien de precisie van de aanval, kan ik me moeilijk voorstellen dat er iemand levend uit die ondergrondse bunkers kan komen, maar wie weet?

Alle ervaring is dan weg en onmogelijk te vervangen, alle leiders zijn reeds dood, al hun opvolgers zijn dan ook dood, het gehele communicatienetwerk was al aan gort, en vele duizenden Hezbollah-terroristen zijn naar de andere wereld geholpen, nog voordat er een Israelische soldaat voet heeft gezet in Libanon.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Best een gevaarlijk beroep, Islamistische terroristenleider. Sjeik Yassin, Osama bin Laden, Al-Bagdadi, Soleimani (ja toch wel...) Al-Zawahiri, Ismail Haniyeh, en nu...? We weten nog niks, maar contact onder het puin zou verloren zijn...
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 27 sep 2024 14:02
Peter van Velzen schreef: 26 sep 2024 04:04:scissors:
Moordenaars stoppen niet met moorden,
zolang je hen jouwerzijds ook naar het leven staat.
Moordenaars stoppen meteen met moorden nadat ze dood zijn. :idea:
Het is altijd beter om je eigen teksten nog eens na te lezen om te trachten ze anders te intepreteren dan hoe je ze bedoeld hebt. Dat heb ik blijkbaar verzuimd.

Hoewel het de vraag is of het correct is te beweren, dat iemand ophoudt met daden plegen, indien hij komt te overlijden, had het beter geweest als ik had geschreven “Moordenaars stoppen niet vrijwillig met moorden”.
Peter van Velzen schreef:Dat doen ze slechts als je hen iets aanbiedt.
Moordenaars laten stoppen met moorden door ze iets aan te bieden? Ja, nadat ze een goed gericht nekschot aangeboden kregen! De Moraal van jouw verhaal mag je mij uitleggen, ik snap daar geen ene jota van, want volgens mijn Moraal dienen moordenaars niet beloond te worden, maar te worden bestraft en die terroristen verdienen wat mij betreft de doodstraf.
Ook moordenaars hebben het recht op een eerlijk proces. Je kunt - wanneer je hen ombrengt pas van “de doodstraf” spreken nadat ze in zo’n proces daartoe veroordeeld zijn. Als je ze - zonder vorm van proces - naar het leven staat en daarbij ook een aantal onschuldige kinderen ombrengt, valt het alternatief te overwegen om ze te verleiden er vrijwillig mee op te houden.
Peter van Velzen schreef:Dat gezegd zijnde, zou Israël datgene moeten aanbieden aan "De palestijnen" waar deze, volgens de VN en volgens het Internationaal gerechtshof recht op hebben. En de VS zou dat financieel mogelijk moeten maken.
Waar heb jij het concreet over als je schrijft:
Peter van Velzen schreef:zou Israël datgene moeten aanbieden aan "De palestijnen" waar deze, volgens de VN en volgens het Internationaal gerechtshof recht op hebben.
Wat bedoel je concreet met 'datgene' en
wie bedoel je concreet met "DE[?] Palestijnen"
En hebben zij daar naar jouw eigen overtuiging recht op en zo ja, waarom?
Waar is jouw overtuiging op gebaseerd?
Het gaat er niet om waar De Palestijnen volgens mij recht op hebben, maar waar ze volgens de VN en het internationaal gerechtshof recht op hebben. Zover ik weet is dat een eigen staat, en/of terugkeer naar plaats waarvandaan zij of hun voorouders na 14 mei 1948 gevlucht zijn. Ik kan mij wellicht vergissen, maar dat is het wel zo’n beetje. Om deze reden bedoel ik met “De Palestijnen” dezelfde mensen als waar de VN over spreekt. (ik heb niet uitgezocht wie dat precies zijn.)
Waarom zou Israël datgene moeten aanbieden aan diegenen die in woord en daad voor iedereen waarneembaar telkens opnieuw Israël blijven aanvallen en in woord en daad telkens opnieuw openlijk aangeven dat zij er naar streven om Israël te vernietigen, hetgeen ook naadloos aansluit bij de Islamistische Ideologie om ieder gebied wat ooit tot de Oemma hoorde terug te veroveren.
Ik weet ff geen beter woord dan 'wiederansluss' behalve 'reconquista', 'fatah' (فتح)[/i], wat letterlijk 'opening' of 'overwinning' betekent en historisch gebruikt werd voor de uitbreiding van islamitische gebieden, of 'tahrir' (تحرير), wat 'bevrijding' betekent, waarmee ze verwijzen naar het heroveren of bevrijden van gebieden die ooit tot de Islamitische wereld behoorden.
Ze zou dat moeten aanbieden aan de Palestijnen die daar volgens de VN recht op hebben, en aan alle groeperingen die beweren voor dat recht te strijden, in ruil voor een aantal concessies. Daaronder zou kunnen vallen het aanvaarden van jurisdictie van het ICC, waardoor alle oorlogsmisdadigers onder hen alsnog zouden kunnen worden berecht.

Waarom zou de VS financieel mogelijk moeten maken
dat terroristische organisaties beloond worden voor hun onmenselijke daden?
De VS zouden niet een beloning van terroristische organisaties mogelijk moeten maken, maar wél datgene waar de Palestijnen volgens de VN recht op hebben. Als de terroristen dat als beloning zien zijn ze slechts “Collateral Benefactors”. Tot nu toe hebben de VS miljarden uitgegeven aan een politiek die juist heeft voorkomen dat de Palestijnen kregen waar ze recht op hebben. Het is niet meer dan redelijk dat ze dus ook miljarden uitgeven aan het mogelijk maken ervan.
Ik wens u alle goeds
Gesloten