HierEnNu schreef: ↑01 okt 2024 02:25
Invasief is een term uit de ecologie en wordt gebruikt voor diersoorten die een nieuw gebied binnendringen en daar de lokale ecosystemen verstoren. Door de term te gebruiken zoals jij die toepast op mensen heeft dat een sterke negatieve ontmenselijkende connotatie. Zoals jij de term
invasief van toepassing verklaart op de bevolkingsgroep de Zionisten is nogal problematisch, want het suggereert dat al die mensen schadelijke indringers zijn, hetgeen leidt tot het dehumaniseren van die bevolkingsgroep. Omdat zulk taalgebruik vijandschap oproept omdat zulks polariserend werkt lijkt me dat uiterst onwenselijk, tenzij jij het niet zo heel belangrijk vindt om respectvol en op een menswaardige manier in gesprek te blijven over [im]migratie en
veranderingen van de samenstelling van een bevolking.
De mens is geen diersoort HierEnNu? Om nog maar niet spreken over hoe invasief de mens in zijn algemeenheid voor het evenwicht op deze planeet is want daar kun je ook behoorlijk misselijk van worden wanneer je daar bij gaat stil staan. Buiten dat, precies dat wat jij hier beschrijft over wat invasief is HierEnNu heeft mij de term invasief laten gebruiken met als kers op de taart de uitroeping van de staat Israël. Schijt aan de andere bevolkingsgroepen die daar al woonden want die verjagen we gewoon, we pikken hun huizen, grond, waardigheid enz gewoon in, nu is dit allemaal van ons, wat kan daar niet invasief aan worden genoemd?
En we kunnen er nog wel een beetje dieper in duiken HierEnNu, want ik probeer uit alle macht iets van begrip op de brengen voor de akties van de staat Israël. Dus ik ben zo vrij er mijn nogmaals geweldige fantasie op los te laten
Was het voormalige ottomaanse rijk geen aanhanger van de Nazies en zijn ze niet overwonnen door geallieerden, die ook ons hebben bevrijd? Dus ik vroeg me af: waarom wil je, buiten de oudtestamentische redenen, een staat oprichten midden in een gebied waar je van weet dat je er niet geliefd zal zijn?
Ik hoefde er niet zo ver voor te fantaseren om tot een voor mij acceptabele reden cq excuus te komen.
Ineens kwam het besef tot me dat juist die plek een perfect plek was en is om wraak te nemen op de Nazies ( het waren immers Nazie aanhangers dus een goed substituut ) die je halve volk hebben gedecimeerd in vernietigingskampen, je hebt de steun van de hele internationale gemeenschap dus wat kan je gebeuren? Met andere woorden: het oog om oog tand om tand begrip. En ook de huidige groeperingen als Hamas en Hesbollah geven hen genoeg reden om hun woede, frustratie, en verdriet af te reageren en zelfs een hele bevolkingsgroep, die je als ratten in de val hebt gezet, systematisch uit te moorden, want de smoes: we waarschuwen mensen, daar trappen tegenwoordig nog weinig honden in.
Ongeacht of bovenstaande fantasie begrijpelijk genoemd kan worden het is en blijft in mijn ogen (ziekelijk) invasief, zelfs wanneer jij of anderen het daar niet mee eens zijn.
Dus nee ik neem die term zeker niet terug. En let wel ik heb het niet over de mensen uit die alle landen in die omgeving die niets liever dan in vrede met elkaar willen leven en daarom wel met elkaar willen praten om te een vergelijk en/of wederzijds begrip willen en kunnen komen. Helaas zijn het echter de hanen die om het hardst met elkaar kukelen over wie de baas moet zijn daar en daar heeft men het dan mee te doen.
Sta je vanwege de huidige immigratie problemen in Nederland ook zo vijandig tegenover Moslims die zich hier om moverende redenen willen vestigen en benoem je die ook als een invasieve bevolkingsgroep of beperk jij je met zulke rabiaat foute uitspaken tot Joden?
Het kan zomaar gebeuren dat moslims in dit land de overhand krijgen, dat wat in het Midden-Oosten is gebeurd kan ook hier en/of elders gebeuren en dat zal ik dan ook invasief noemen, zoals ook de Duitse staat invasief was of zoals Rusland op dit moment invasief tekeer gaat in Oekraïne of …….
En als vrouw, zoals je zult begrijpen, sta ik niet graag onder het bewind van een Moslim-regime. En verder heb ik niks tegen moslims, noch tegen het jodendom, en/of andere religies, al vind ik persoonlijk dat sommigen er een bijzonder achterlijk gedachtengoed op na houden en vind ik dat ik dat moet kunnen zeggen zonder het risico te lopen op enige vorm van infantiele wraakzucht.
Er is een groot mens nodig om zichzelf eerlijk in de ogen te kunnen kijken.

ff Doen!
Ik denk niet dat jij na aanleiding van wat ik hier schrijf voor mij kan beoordelen of ik mezelf al dan niet eerlijk in de ogen kijk, kan en/of wil kijken. Je kent zelfs de reden niet waarom ik schrijf wat ik schrijf. Echter hartelijk dank voor je advies.
Volgens mij heeft Mus "Joden" niet als invasief omschreven. Hij paste de term alleen toe op Zionisten.
Mensen worden invasief genoemd, als ze de fysieke of emotionele ruimte van een ander betreden zonder dat ze zijn uitgenodigd.
Peter van Velzen
precies dat.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.