Ik dacht juist dat een aantal punten hiervan niet door het geloof kwamen maar door de mensen die beweerden het allemaal te weten. Soms met bijbel in de hand, maar dat wil niet zeggen, dat zij ook werkelijk vanuit geloof spraken.... Dat de meerderheid dat geloofd.... het lijkt wel politiek Den Haag met de BetuwelijnDistiple schreef:Het enige(in mij ogen) wat geloof bereikt (heeft) is:
1. Massamoorden,
2. Verbanningen
3. Het dom houden van de mens
4. Het opgeven van het zelfdenkend vermogen en het zelfverklarend vermogen
5. Het misleiden van de mensheid
6. Heel veel rijkdommen verschaffen
7. Discriminatie
8. Oorlog
Maar ik ben het wel met Enigma eens... als er het geloof niet was, dan was er wel iets anders. En denk je werkelijk dat de mens in het hele begin "beter" was? Ten tijde dat religie nog niet bestond zeg maar. Althans ik ga er vanuit dat iemand die niet in God ofzo geloofd, dus ook denkt dat religie een verzinsel is en dus pas later is ontsproten en niet al bij dag 1 van de mensheid.
Zover ik weet komt dit niet voor in de Bijbel en een gelovige (van de Bijbel) kan daaruit opmaken dat er geen buitenaards leven is. Eigenlijk heeft de Bijbel best op alles antwoord. Maar het gaat er in de Bijbel vooral om hoe je met elkaar in je eigen gemeenschap moet omgaan.Distiple schreef:Geloof geeft ook geen antwoorden op bv. de mogelijkheid van buitenaards leven.
Hoe meer ik weet, hoe minder ik weet. Ik denk niet dat wetenschap ons ooit wijs zal maken. We weten iets meer over een onderwerp/ontstaan, maar of we er daadwerkelijk iets mee kunnen? Of het ons daadwerkelijk baat zal doen.....Distiple schreef:Wetenschap maakt de mens wijzer.
Eigenlijk is dit niet helemaal juist. Sommige mensen lijken zich rot te moeten denken om er voor te zorgen dat de Bijbel klopt. Er is vaker gesproken over de tegenstrijdigheden in de Bijbel... dus wat dat betreft.Zelfs de paus word vereerd voor zijn achterhaalde ouderwetse ideeen. Geloof is het gemak voor de mens om ZELF niet te hoeven denken, Wetenschap stimuleert het denken.
Geloof is ook de toekomst, want het zal er altijd zijn. En heel eerlijk gezegd... wat is tijd? En bestaat dat wel? Hoe zo heden, toekomst en verleden? Maar nu maak ik er echt een zooitje van hier.Geloof is het verleden, wetemschap is de toekomst en het heden.
Geloof en wetenschap zullen altijd blijven bestaan. En daardoor zijn zij zowel verleden, heden als toekomst.