Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

karin
Forum fan

Re: Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Bericht door karin »

Optimist schreef:en ik gaf deels al het antwoord waarom wij ons niet verantwoordelijk hoeven te voelen:
Optimist schreef:Wat het verschil is dat moslims een samenhangende groep zijn, één grote familie broeders en zusters. Met een theoretisch samenlevingsmodel voor iedereen, en men heeft de plicht voor elkaar op te komen. Dus een gesloten groep. Bij atheisten is het enige verbindende het ontkennen van een god, maar we verschillen over verder alles, zoals politiek, muziekvoorkeur en favoriete taartsoort. Er is geen enkele sprake van organisatie. Goed onthouden, het is belangrijk.
Ja lees er maar overheen, je stelt glashard dat de moslims een samenhangende groep zijn en zich dan kennelijk implicitet wel overal verantwoordelijk voor moeten voelen. Dus nog een keer, zijn de soennieten en de sji-ieten een samenhangede groep? Verschilt Afghanistan niet van Turkije?
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Dinsizler heeft wel een punt met zijn vrees op verbod van kruis en keppel. Het dragen van een kruisje ligt soms al moeilijk (buschauffeur kreeg een verbod hierop), joden wordt afgeraden om in het openbaar een keppel op te hebben of zichtbaar joodse boeken mee te nemen of Hebreeuws te spreken. Gezichtsbedekkende kleding, waaronder Boerka's, wordt in sommige landen verboden.
Zover is het al gekomen in West-Europa.
Als we wat verder om ons heen kijken is in veel landen al verboden kerken te bouwen, Bijbels in huis te hebben of voor het Christen zijn uit te komen. Boeddhistische beelden worden opgeblazen en moskeeën van afwijkende islamrichtingen worden vernietigd.

Religies liggen duidelijk onder vuur.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

karin schreef:
Optimist schreef:en ik gaf deels al het antwoord waarom wij ons niet verantwoordelijk hoeven te voelen:
Optimist schreef:Wat het verschil is dat moslims een samenhangende groep zijn, één grote familie broeders en zusters. Met een theoretisch samenlevingsmodel voor iedereen, en men heeft de plicht voor elkaar op te komen. Dus een gesloten groep. Bij atheisten is het enige verbindende het ontkennen van een god, maar we verschillen over verder alles, zoals politiek, muziekvoorkeur en favoriete taartsoort. Er is geen enkele sprake van organisatie. Goed onthouden, het is belangrijk.
Ja lees er maar overheen, je stelt glashard dat de moslims een samenhangende groep zijn en zich dan kennelijk implicitet wel overal verantwoordelijk voor moeten voelen. Dus nog een keer, zijn de soennieten en de sji-ieten een samenhangede groep? Verschilt Afghanistan niet van Turkije?
hierin zijn ze toch behoorlijk eensgezind :twisted:
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

karin schreef:Als mensen demonstreren omdat ze tegen dierenmishandeling zijn dan is het toch een slecht argument dat er iets niet aan hun mentaliteit deugt omdat ze niet demonstreren tegen de mishandeling van duizenden vrouwen?
Misschien deugt er dan inderdaad iets niet aan je mentaliteit. Maar afgezien dáárvan, het ging hier om welke protesten er kunnen losbarsten om een Mohammed-prent waarvan het gekwetste zelf de aanleiding is in verhouding tot protesten om op te komen voor anderen in echt schrijnende situaties die er toe doen.
karin schreef:Over hypocriet gesproken, eerst heb je het over "de moslims" die maar moeten protesteren omdat in andere landen moslims zich misdragen en vervolgens zeg jij glashard dat jij niet een groepering over een kam scheert.
Blijkbaar ben je kampioen in het uit zijn verband rukken van zaken. Ik heb het nergens over "de moslims" gehad.
karin schreef:Ik zie echt het verband niet tussen een moslim die graag wil bidden en het feit dat die moslim daarvoor maar moet gaan protesteren tegen iran, terwijl die moslim misschien wel uit Turkije komt en al dertig jaar in Nederland woont met een Nederlands paspoort. Maar goed, omdat het "een moslim"is en "de moslims"moeten protesteren mag hij niet bidden of voor zijn rechten opkomen...
Allemaal beweringen waar ik part noch deel aan heb. Het enige wat mij opvalt is dat organisatie van moslims tegen wantoestanden begaan door moslims, desnoods van moslims van Turkse komaf tegen wantoestanden begaan door Iraanse moslims, nog niet eens in de geringste vorm aanwezig is. Dan vraag je je toch af hoe dat komt.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Dus ik ben een kampioen in het uit verband rukken van zaken. Volgens mij ging dit topic over onschuldige moslims die willen bidden en nu hebben we het over wantoestanden in de hele wereld begaan door welke moslim dan ook.

Ik hoop dat jullie net zo rigide zullen zijn over atheïsten, ga dan ook eens een kijkje nemen in China, denk eens terug aan de USSR?

Wat wel raar is dat onschuldige mensen die willen bidden aan elke wantoestand worden gekoppelt die ook maar iets met (de zeer diverse) islam te maken heeft.

Laten we de volgende keer de discussie op huidskleur houden, ook een aardige en weer eens wat anders....

Voor de rest, een verstandig lezer zal uit deze "discussie"opmaken hoe een xenofoob denkt, ik steek er voor de rest geen tijd meer in.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

En tja, van Europese leiders wordt wel weer geëist, dat ze excuses maken voor een filmpje, gemaakt door een in Amerika wonende nitwit van Egyptische afkomst. Dat heb ik ook nooit begrepen.
Kennelijk is het westen wel weer verantwoordelijk voor het gedrag van elke burger, waar dan ook wonend in het westen.
it remains popular.
collegavanerik
Superposter

karin schreef:Dus ik ben een kampioen in het uit verband rukken van zaken. Volgens mij ging dit topic over onschuldige moslims die willen bidden en nu hebben we het over wantoestanden in de hele wereld begaan door welke moslim dan ook.

Ik hoop dat jullie net zo rigide zullen zijn over atheïsten, ga dan ook eens een kijkje nemen in China, denk eens terug aan de USSR?

Wat wel raar is dat onschuldige mensen die willen bidden aan elke wantoestand worden gekoppelt die ook maar iets met (de zeer diverse) islam te maken heeft.

Laten we de volgende keer de discussie op huidskleur houden, ook een aardige en weer eens wat anders....

Voor de rest, een verstandig lezer zal uit deze "discussie"opmaken hoe een xenofoob denkt, ik steek er voor de rest geen tijd meer in.
[-X ho,ho! dit ging over fanatieke gelovigen die het bidden niet tot de moskee willen beperken zoals alle andere onschuldige moslims in nederland
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

collegavanerik schreef:
karin schreef:Dus ik ben een kampioen in het uit verband rukken van zaken. Volgens mij ging dit topic over onschuldige moslims die willen bidden en nu hebben we het over wantoestanden in de hele wereld begaan door welke moslim dan ook.

[-X ho,ho! dit ging over fanatieke gelovigen die het bidden niet tot de moskee willen beperken zoals alle andere onschuldige moslims in nederland
Willen ze buiten het moskee bidden hoe durven ze die fanatiekelingen, mensen kunnen nog niet eens over straat lopen in ieder hoek zitten ze te bidden. Als de freethinkers aan de macht komen dan zullen ze het wel merken.
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Hallo Dinsizler en Karin, welkom op het forum!

Erg inhoudelijk is dit topic niet. Beledigingen over en weer. Beide partijen vinden hun "beledigingen" geen beledigingen, etc. Ik stel voor dat jullie je mengen in andere discussies. Je zult dan merken dat het een stuk meer inhoudelijk kan. Ik zal even een topic starten onder Islam. Het is een bericht dat ik op Ontdekislam.nl/forum heb gestuurd onder "vragen". Helaas werd het bericht niet goed gekeurd, vandaar dat ik het hier maar plaats en wil vragen of jullie een aantal, of alle vragen willen beantwoorden. Dat vind ik namelijk een stuk interessanter dan dit gewauwel. Ik zal mijn bericht de volgende naam geven: Vragen aan DInsizler en Karin.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

sytze schreef:Hallo Dinsizler en Karin, welkom op het forum!

Erg inhoudelijk is dit topic niet. Beledigingen over en weer. Beide partijen vinden hun "beledigingen" geen beledigingen, etc. Ik stel voor dat jullie je mengen in andere discussies. Je zult dan merken dat het een stuk meer inhoudelijk kan. Ik zal even een topic starten onder Islam. Het is een bericht dat ik op Ontdekislam.nl/forum heb gestuurd onder "vragen". Helaas werd het bericht niet goed gekeurd, vandaar dat ik het hier maar plaats en wil vragen of jullie een aantal, of alle vragen willen beantwoorden. Dat vind ik namelijk een stuk interessanter dan dit gewauwel. Ik zal mijn bericht de volgende naam geven: Vragen aan DInsizler en Karin.

Groet, Sytze
Dank voor je welkom Sytze,

Ik denk dat je het niet helemaal hebt gelezen, om te beginnen is Karin geen moslim maar een freethinker.

En ik kwam hier op dit forum om te kijken hoe freethinkers tolerant waren. Om eerlijk te zijn ben ik een beetje geschrokken. Al die beschuldigingen richting OI maar al de eigenscahppen waarmee ze beschuldigen passenze zelf toe, Alleen heet het hier humor.

Vriendelijke groet,
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Misschien kunnen we dan gewoon even verder discussiëren (voor zover je het tot nu toe discussiëren kunt noemen) in het door mij aangegeven topic. Dat lijkt me een stuk meer opleveren. Want van mijn kant uit komt welgemeende interesse, hoe jullie islamieten in een god kunnen geloven, of beter gezegd, waarom niet in een andere god. Maar die vragen heb ik gesteld in het door mij aangegeven topic!

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

En het klopt, ik heb niet erg goed opgelet, Karin dwaalt hier al een tijdje rond!

Groet, Sytze
collegavanerik
Superposter

Dinsizler schreef:
collegavanerik schreef: [-X ho,ho! dit ging over fanatieke gelovigen die het bidden niet tot de moskee willen beperken zoals alle andere onschuldige moslims in nederland
Willen ze buiten het moskee bidden hoe durven ze die fanatiekelingen, mensen kunnen nog niet eens over straat lopen in ieder hoek zitten ze te bidden. Als de freethinkers aan de macht komen dan zullen ze het wel merken.
we zien in het middenoosten wat er gebeurt als de moslims aan de macht komen :shock:
Afbeelding Hebr 6:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding
En een leuk tenenkrommencommentaar.
link.
Voor de rest is er weinig nieuws over dit maffe initiatief om een moslimgebedsruimte in een pretpark te realiseren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Was al een ideetje van Atatürk.
it remains popular.
Plaats reactie