Peter van Velzen schreef:.....Dat hangt er van af hoeveel mensen er liever bij Belgie horen. Als dat vrijwel iedereen is in - bijvoorbeeld - Zeeuws Vlaanderen - dat zie ik geen principiele bezwaren, Als het vrijwel iedereen in zuid-laren is (maar niemand daar omheen) zou het daarebtegeb zeer onpraktisch worden.
Het gaat hier echter - naar ik veronderstel - niet zozeer om de belangen van de betreffende inwonders als om de belangen van Vladimir Poetin en zijn politieke vriendjes!
Als het westelijk deel van de achterhoek zich bij Duitsland zou willen aansluiten zal niemand daar wakker van liggen, ik tenminste niet. (ik was altijd wel trots op ons kleine Nederland maar door de voortdurende instroom van buitenlanders verandert dat gevoel wel, iedereen op aarde gaat tegenwoordig ergens wonen waar hij wil, maak niet uit welk land het is)
Groningen met haar aardgas zouden wij echter militair verdedigen.
M.a.w. Het gaat een staat niet om de bewoners maar om heel andere belangen en daarnaast zoals in Rusland de drang om weer groter te worden, meer aanzien te krijgen.
Nu hebben ze het buitenland nog even tegen zich maar als dat geluwd is hebben ze mooi wat bereikt.
Een nieuwe manier van landjepik, je gaat in een buurland onrust zaaien, komt de inwoners te hulp en hebbes, weer een stukje grond erbij.
Hint voor M.R: verwaarloos de anderstaligen in de grensgebieden niet!
NB: Doe wel en zie niet om.