De spotprenten over de profeet.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Re: De spotprenten over de profeet.

Bericht door Plons »

Elsevier schreef:Rasmussen moet alsnog excuses maken voor cartoons
Nouja wat heet 'moet' hé. Verder vraag ik me echt af wat het nut en effect is van spotprenten.
Fuck met alles.
siger

Bericht door siger »

Plons schreef:
Elsevier schreef:Rasmussen moet alsnog excuses maken voor cartoons
Nouja wat heet 'moet' hé. Verder vraag ik me echt af wat het nut en effect is van spotprenten.
Hoe komt het dat we ons eeuwenlang vermaakt hebben met spotprenten maar ons nu gaan afvragen of spotprenten feitelijk wel mogen of moeten...?

Chantage door een kleine groep fanatici die dood, vernieling en onderwerping verspreiden?
siger

Bericht door siger »

Theoloog schreef:
Kochimodo schreef:Helaas het zoveelste bewijs dat geweld en extremisme lonend zijn.
Bah!
Volgens mij heeft Erdogan dit toch echt met diplomatie en onderhandelen voor elkaar gekregen, en niet door met bommen en granaten te dreigen.
In de gegeven omstandigheden kan "diplomatie en onderhandelen" slechts een eufemisme voor dreiging zijn. De bommen en granaten volgen in elk geval.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

siger schreef: Hoe komt het dat we ons eeuwenlang vermaakt hebben met spotprenten
Ga daar maar eens over nadenken. Trouwens één van de effecten van de Joodse spotprenten, die toch een soort van indoctrinatie met zich meebrengen, leggen nog veel mensen de associatie gierig, vrekkerig, met het Jood zijn. Of denk je dat die spotprenten daar niet aan mee geholpen hebben?
maar ons nu gaan afvragen of spotprenten feitelijk wel mogen of moeten...?
Nee dat vraag ik me niet af. Ik vraag me af dus wat is het 'nut' en het effect' van die spotprenten.
Chantage door een kleine groep fanatici die dood, vernieling en onderwerping verspreiden?
Achja als je je daarop blind wil staren....
Fuck met alles.
siger

Bericht door siger »

Plons schreef:
siger schreef: Hoe komt het dat we ons eeuwenlang vermaakt hebben met spotprenten
Ga daar maar eens over nadenken.
Klinkt een beetje neerbuigend. Vind je dan dat ik dat niet gedaan heb? Ik heb het hier over spotprenten in het algemeen.
Plons schreef:Trouwens één van de effecten van de Joodse spotprenten, die toch een soort van indoctrinatie met zich meebrengen, leggen nog veel mensen de associatie gierig, vrekkerig, met het Jood zijn. Of denk je dat die spotprenten daar niet aan mee geholpen hebben?
Hoe kom je plots bij anti-joodse spotprenten in het bijzonder? Is je stelling dat de Deense spotprenten van hetzelfde gehalte waren als de nazi-propaganda? Dat zou een serjeuze drogreden zijn.
Plons schreef:
maar ons nu gaan afvragen of spotprenten feitelijk wel mogen of moeten...?
Nee dat vraag ik me niet af. Ik vraag me af dus wat is het 'nut' en het effect' van die spotprenten.
Sorry, dan had ik je fout begrepen. Spotprenten leren ons een beetje afstand te nemen en dingen met humor te benaderen. Het occasionele heilzaam effect daarvan is meegenomen. Ik ken trouwens al spotprenten van toen ik op mijn vader zijn knie zat en mee in de krant mocht kijken. Persoonlijk vind ik dus dat we gewoon door moeten gaan met leuke spotprenten in onze dagbladen en op onze websites en televisiezenders.
Plons schreef:
Achja als je je daarop blind wil staren....
Blindstaren in de zin dat we vernieling en doodslag door de vingers moeten zien?
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Spotprenten leren ons een beetje afstand te nemen en dingen met humor te benaderen. Het occasionele heilzaam effect daarvan is meegenomen. Ik ken trouwens al spotprenten van toen ik op mijn vader zijn knie zat en mee in de krant mocht kijken. Persoonlijk vind ik dus dat we gewoon door moeten gaan met leuke spotprenten in onze dagbladen en op onze websites en televisiezenders.
Geheel mee eens!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

siger schreef: Klinkt een beetje neerbuigend. Vind je dan dat ik dat niet gedaan heb? Ik heb het hier over spotprenten in het algemeen.
Ja sorry Siger maar ik vond het een flutargument. Al eeuwenlang hebben mensen zich vermaakt, getroost met de gedachte aan God, wat wil dat nu zeggen?
Hoe kom je plots bij anti-joodse spotprenten in het bijzonder? Is je stelling dat de Deense spotprenten van hetzelfde gehalte waren als de nazi-propaganda? Dat zou een serjeuze drogreden zijn.
Nee dat wil ik zeker niet maar ik wil gaan tot de kern. En daarvoor moet je de dingen gaan onderverdelen en analyseren. Ik probeer niks te vergoeilijken en/.of te begataliseren.
Sorry, dan had ik je fout begrepen. Spotprenten leren ons een beetje afstand te nemen en dingen met humor te benaderen. Het occasionele heilzaam effect daarvan is meegenomen. Ik ken trouwens al spotprenten van toen ik op mijn vader zijn knie zat en mee in de krant mocht kijken. Persoonlijk vind ik dus dat we gewoon door moeten gaan met leuke spotprenten in onze dagbladen en op onze websites en televisiezenders.
Oke dat is een positief effect maar er zijn zeker ook negative effecten aan te vinden, akkoord? En dat zal ook weer voor iedere spotprent anders liggen.
Blindstaren in de zin dat we vernieling en doodslag door de vingers moeten zien?
Neeheey, we lullen kennelijk langs elkaar heen Siger. Wat ik bedoel met blindstaren is dat je niet meer naar het geheel kijkt en uitsluitend reageerd op de vermeende chantage. Hopelijk begrijpen we elkaar nu een beetje beter.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kochimodo schreef: Geheel mee eens!
Oke Kochimodo, ben je er ook mee eens dat er ook negative aspecten eraan te vinden zijn?
Laatst gewijzigd door Plons op 06 apr 2009 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Fuck met alles.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Voor zover ik weet heeft Turkije niet gedreigd met geweld. Laakbaar dat er koehandel wordt gespeeld, maar zo werkt de internationale politiek.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
siger

Bericht door siger »

The Prophet schreef:Voor zover ik weet heeft Turkije niet gedreigd met geweld. Laakbaar dat er koehandel wordt gespeeld, maar zo werkt de internationale politiek.
Nee, maar de dreiging was er wel. Niemand hoefde dat op een bordje omhoog te houden.

Die dreiging is er trouwens sinds enkele jaren ononderbroken. Sinds de zaak Rushdie (denk ik) kijkt men bij alles wat gedaan en gezegd wordt altijd eerst even of er geen lange tenen van een bepaalde godsdienst in de weg steken.

Ik gun ieder zijn religie, maar ik ben verdomd ongerust wanneer iedereen op eieren loopt voor de gevoeligheiden van één godsdienst.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Theoloog,

Op de door jou geschetste manier zien we allebei redelijk wel hetzelfde.
Gewoon kijken wat er blijft kloppen nu Obama zich al als scheidsrechter heeft aangeboden. En dan nog niet eens tussen Erdogan en Rasmussen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie