Nee, ken ik ook niet, dus ik kijk nu al uit naar die van jou! Wat een goeie ideeën heb je!EJ_81 schreef:
Ik ken op dit moment niet echt zo'n alles-bij-elkaar site voor wat betreft deconversion, jullie wel?

Hoe gaat het ondertussen met je?
Moderator: Moderators
Nee, ken ik ook niet, dus ik kijk nu al uit naar die van jou! Wat een goeie ideeën heb je!EJ_81 schreef:
Ik ken op dit moment niet echt zo'n alles-bij-elkaar site voor wat betreft deconversion, jullie wel?
Ik zou vereerd zijn!Inge B schreef:Mag ik op mijn blog naar jou linken?
EJ_81 schreef:Ik snap niet precies wat je bedoelt. We onderkennen beiden dat we in een extreme situatie zit die even extreme maatregelen vereist. De vrijheid die we beiden nodig hebben, is gewoon lastig te realiseren terwijl we bij elkaar zijn. Als 1 van ons beiden weg is, merken we dat we ons allebei een stuk beter voelen.Peter van Velzen schreef:Proberen jullie elkaar wel de vrijheid te gunnen?
Misschien een stomme vraag van een buitenstaander. Maar als jullie het willen, wt verhindert het dan?
Ik hoop wel dat het een tijdelijk gevoel is.
EJ_81 schreef:Dank jullie wel.
Even voor de duidelijkheid, het is niet alleen dat we niet hetzelfde geloven. Het is ook (en vooral) dat ik heel veel dingen moet verwerken, je moet een nieuwe identiteit vinden, opnieuw bepalen waar je staat in deze wereld, wat je wilt, welke vrienden je wilt hebben, waarbij je heel veel ruimte nodig hebt...
We zijn nu een maand verder.EJ_81 schreef:Dank je Inge!
Het is vreemd om apart te wonen van je partner waar je al 11 jaar mee getrouwd bent. Tegelijk ook wel lekker om even op adem te komen en niet in een situatie te zitten waarin het conflict de hele tijd op de loer ligt
Eh, het gaat gewoon wat meer ontspannen tussen mijn vrouw en mij als we niet bij elkaar zijn. Geen scheiding maar gewoon even niet onder 1 dak.Maria schreef: We zijn nu een maand verder.
Heb ik iets gemist?
Voor 'hun' is dat verschil er natuurlijk niet he? Hun wereld is zwart-wit: als je niet in het witte wandelt, op het smalle pad dat God voor je uitgestippeld heeft en waar Jezus je licht en leidraad is, loop je automatisch in het zwarte, waar Satan regeert (en alle andere goden, want dat is allemaal van Satan). Dat verdriet is denk ik wel echt, want zij voelen dat als verlies, verlies van een gelovige in hun gemeenschap, en voor diegene verlies van de redding/uitzicht op het eeuwige leven.dikkemick schreef:"Verdrietig" en dus niet: verdrietig!
Het is m.i. gemaakt/aangeleerd/voor de vorm/god/gemeente verdrietig zijn.
En dat is iets anders dan oprecht ermee zitten en verdrietig zijn!